loading
در حال بررسی درخواست شما
پرسش و پاسخ مفصل با حضور ایوان گازیدیس
پرسش و پاسخ مفصل با حضور ایوان گازیدیس

پرسش و پاسخ مفصل با حضور ایوان گازیدیس


در ابتدا پس از دیدن فیلم خلاصه بازیهای آرسنال و خوشحالی آنها در پایان بازی مقابل نیوکاسل گازیدیس گفت:"این یک پایان کلاسیک نبود.ما از رقابت نکردن برای کسب جام نا امید شدیم.همینطور عمیقا از حذف در جام حذفی نا امید شدیم.ما شروع ضعیفی داشتیم اما توانستیم به خوبی فصل را تمام کنیم.خوشحالی ما به خاطر حضور در لیگ قهرمانان بود نه بیشتر.

"این یک تابستان بزرگ است.ما هر روز و هر روز به سختی کار میکنیم تا توانایی مالی لازم را برای قرار گرفتن در بین تیمهای برتر بدست آوریم.جاه طلبی من،استن کرونکه،آرسن ونگر،بازیکنان،کارکنان و همه هواداران  این است که برای بدست آوردن لیگ برتر و لیگ قهرمانان رقابت کنیم.اگر ما در این سطح قرار بگیریم جامها خواهند آمد.معاملات بلند تجاری ما تجدید شده اند،شما در مورد قرارداد امارات اطلاع دارید.نمیتوانم هنوز در مورد قرارداد پیراهنمان صحبت کنم زیرا هنوز مرتب نشده است اما ما مطمئن هستیم نتیجه بسیار خوبی وجود دارد.همه ی اینها در مورد این قابلیت است که به مربی بگوییم پول در اختیار شما برای رقابت وجود دارد.این دلیلی است که در این استادیوم قرار داریم و کاری است که میخواهیم انجام دهیم.

گازیدیس در مورد تمدید قرارداد ونگر میگوید:"فکر نمیکنم این پوشیده باشد که ما مربی فوق العاده ای داریم و ما میتوانیم ابزاری که نیاز دارد را به او بدهیم.ما میخواهیم قرارداد او را تمدید کنیم اما نمیخواهیم این کار را از طریق رسانه ها انجام دهیم ،میخواهیم آن را در خلوت انجام دهیم.او مناسب،سالم و پرانرژی است و هنوز هم میخواهد برنده بازیها باشد.هنگامی که فکر میکنیم به چه کسی در مورد پول دادن اعتماد کنیم ما میتوانیم فکر کنیم هیچکس بهتر از ونگر وجود ندارد .میخواهیم تمدید قرارداد او بی سر و صدا انجام شود و در زمان مناسب اعلام خواهد شد."

گازیدیس سپس مشغول به پاسخ دادن به سوالات هواداران شد.

آقای گازیدیس از زمانی که شما در باشگاه بوده اید فکر می کنم که به باشگاهی درجه دو تبدیل شده ایم، فکر نمی کنم بتوانیم بازیکنان درجه یک را جذب کنیم، مانند زمانی که سول کمپبل و دنیس برگکمپ را جذب کردیم. شما چه مدرکی می توانید به ما بدهید که می توانیم چنین بازیکنان سطح بالایی را جذب کنیم؟

می دانم که جواب های من معمولاً خیلی طولانی است بنابراین سعی خواهم کرد اینبار آن ها را خلاصه کنم! چشم انداز در یک دهه اخیر و دوباره در چند سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است اما ما دیدگاهی داریم که باشگاه فوتبال خود را وابسته به جیب یک مالک ثروتمند نمی کنیم. مساله کلیدی برای ما این است که بتوانیم به اندازه کافی منابعی تولید کنیم تا قادر به رقابت باشیم. ما فکر می کنیم که میتوانیم طی چند سال آینده درآمد خود را به حدود 300 میلیون پوند افزایش دهیم، مانند آنچه بایرن مونیخ انجام می دهد و آنها نیز فلسفه ای مشابه با ما دارند. آنها متکی به منابع خودشان هستند، هیچ کس نمی گوید که بایرن مونیخ در بازار نقل و انتقالات قادر به رقابت برای جذب بهترین استعدادها نیست.

اگر تصمیمات درستی بگیریم دلیلی وجود ندارد که ما نیز در همان سطحی که آنها کار میکنند نتوانیم رقابت کنیم. همچنان به اعتماد به نظرات سرمربی درمورد استعدادهایمان و تصمیماتی که او می گیرد ادامه خواهیم داد. پیشبینی آینده غیرممکن است، 5 سال قبل کسی نمی توانست پیشبینی کند که ابوظبی ما را پمپاژ مالی می کند. هنوز دقیقاً نمی دانیم که فیر پلی مالی چطور عمل خواهد کرد اما ما با گردش مالی 300 میلیون پوند قادر خواهیم بود که با سایر باشگاه های درجه یک و روشی که آنها کار می کنند رقابت کنیم.


چرا ما با فروش رابین ونپرسی به منچستر یونایتد قهرمانی را به آن ها دادیم؟

این یکی از سخت ترین تصمیماتی است که ما تا به حال گرفته ایم، درک می کنم که مردم می گویند تا پایان قراردادش نباید به او اجازه خروج می دادیم و این را نیز قبول دارم که پذیرفتن آنچه اتفاق افتاده دشوار است. انگیزه ما پیشنهاد 24 میلیون پوند نبود، تصمیمی درمورد بهترین روش برای توسعه پتانسیل تیممان با توجه به گزینه هایی که داشتیم بود اما همه گزینه ها بد بودند. دیدن گلزنی او و فتح لیگ با منچستر یونایتد مرا اذیت می کند، مطمئناً با دیدن آن احساس خوشحالی یا خوبی ندارم.

حفظ بازیکنان در محیط فعلی یکی از بزرگ ترین چالش های ما بوده است، نمی خواهم بگویم که حفظ او تا آخرین سال قراردادش غیرممکن بود. من برای بیش از 20 سال درگیر قرارداد بازیکنان بوده ام و دیده ام که گاهی نتیجه می دهد و گاهی نتیجه نمی دهد بنابراین نمی خواهم دروغ بگویم و اذعان کنم که این غیرممکن بود اما هیچ یک از گزینه هایی که ما درمورد رابین داشتیم خوب نبودند.


بله، اما چرا باشگاه او را برای ماندن تشویق نکرد؟ از طریق پاداش گلزنی یا پاداش برای بردن جام ها

همیشه انگیزه های مالی مطرح نیست، رابین ونپرسی شخصی است که همواره بهترین عملکردش را ارائه داده هم برای آرسنال و هم برای منچستر یونایتد. انگیزه های مالی تمام چیزی نبود که برای او اهمیت داشت.


آرسن ونگر در صحبت هایش می گوید که فقط علاقه مند به جذب بازیکنان فوق العاده باکیفیت است، با این حال ما هنوز شاهد ورود بازیکنان فوق العاده باکیفیت نبوده ایم. شما درمورد پولی که در اختیار او قرار دارد صحبت می کنید، آیا آرسن ونگر متعهد به خرج کردن آن و صرف آن روی بازیکنان گران قیمت تر و باکیفیت تر است؟

آرسن متعهد به خرید بازیکنان درجه یکی است که به آن ها اعتقاد داشته باشید، آن همیشه لزوماً گران ترین نیست. سانتی کازورلا گران قیمت نبود ما بازیکن درجه یکی است، اکنون من این پیام را نمی فرستم که تمام خریدها و قراردادهایمان مانند کازورلا خواهد بود بنابراین همه چیز خیلی خوب خواهد بود اما هرگونه خریدی با توجه به استعدادی که سرمربی آن را باور داشته باشد شروع می شود. ما نظرات و تصمیمات او را باور داریم و اگر آن را باور نداشته باشیم اشتباه کرده ایم. معتقدیم که او کار برجسته ای در اینجا انجام داده است.

ما همواره پول برای او به منظور خرج کردن تولید کرده ایم، این فلسفه بسیار ساده ای است. البته به اندازه کافی برای رقابت با باشگاهی مانند منچستر یونایتد، چلسی و منچستر سیتی نبوده است. جایی که آرسن در آن کار فوق العاده ای انجام داده باقی ماندن در میان تیم های برتر است، جایگاهی نیست که می خواهیم در آن باشیم اما با بودجه ای نسبتاً محدود در میان آن ها قرار داریم. او از پول خرج کردن نمی ترسد اما باید باور داشته باشد که بازیکنی درجه یک را جذب می کند. پارامترهایی که او باید در آن عمل کند خرج کردن آنچه است که باشگاه از عهده آن برآید، کار من این است که این موضوع را امکان پذیر کنم و کار آرسن این است که درمورد استعدادی که می خواهد برای آن خرج کند در بهترین روش ممکن فکر کند.

این کاملاً یک ماموریت مشترک بین خودمان است، آرسن و استن کرونکه آرسنال را در بالاترین نقطه فوتبال دنیا قرار می دهند. ما پیشرفت نکرده ایم اما پسرفت نیز نکرده ایم، اکنون باید پیشرفت کنیم. شما از من تضمینی می خواهید که تمام پول صرف خواهد شد اما همچنین به استعدادهای موجود نیز بستگی دارد. اگر بازیکنی پیدا کنیم که او را بخواهیم دو برابر قیمتش برایش هزینه نخواهیم کرد که بتوانیم بگوییم همه پولمان را خرج کرده ایم، این هیچ حسی در من ایجاد نمی کند. مساله کلیدی خرید بازیکنانی است که ونگر به آن ها اعتقاد داشته باشد.

شما گفته بودید به منظور جذب بهترین بازیکنان باید ساختار دستمزد باشگاه را تغییر دهید.این در حالی است که که تنها در چند هفته پیش ونگر گفته بود او ترجیح میدهد به بازیکنان از طریق یک مدل سوسیالیستی دستمزد بدهد.شما میتوانید تایید کنید که مسئولیت این کار با شماست؟

ما ابتدا شروع به ارزیابی استعداد ها میکنیم قبل از اینکه حتی به پرداخت دستمزد فکر کنیم.آرسن استعدادها را ارزیابی میکند.هنگامی که او اینکار را انجام میدهد ما نگاه میکنیم که چگونه میتوانیم آنها را بخریم.ما قصد داریم نرخ بازار را پرداخت کنیم و قصد داریم در این زمینه رشد کنیم.من فکر میکنم این وضعیت تکامل خواهد یافت به طوریکه بازیکنان برتر درآمد بیشتری خواهند داشت و بازیکنان در سطح میانی در همان سطح دستمزد بگیرند.بنابراین ساختارمان تکامل خواهند یافت.

آرسن در این مورد کاملا با هییت مدیره در یک مسیر است.او ترسی از پرداخت پول جهانی به بازیکنان با کلاس جهانی ندارد.ما هرگز نگفتیم یک ساختار دستمزد مطلق وجود دارد و من مطمئن نیستم که نظرات ونگر را در مواردی که شما اشاره کردید بدانم.ما در برابر باشگاههایی رقابت میکنیم که خیلی بیشتر از ما هزینه میکنند و من میدانم ونگر بسیار دوست دارد از این کلمه استفاده کند،ما فکر میکنیم او به خوبی کارش را انجام میدهد.

چرا آرسنال در فرایند خرید بازیکن تلاش نمیکند؟به نظر نمیرسد ما خرید بازیکن را زود و به سرعت انجام دهیم؟

ما در دو فصل گذشته کار آسانی در پنجره نقل و انتقالات نداشتیم.ما بازیکنانمان را از دست دادیم که برنامه ریزی را برایمان دشوار ساخت.اگر شما بودجه نا محدود داشته باشید انجام این کار آسان تر است.من کاری را که در دوفصل گذشته انجام دادیم،دوباره انتخاب نمیکنم.زمانی که ما نسبتا در پایان پنجره نقل و انتقالات بازیکنانی خریدیم که برخی از آنها جواب ندادند و برخی جواب دادند.در تابستان گذشته ما بسیاری از کارهای خود را در اوایل انجام دادیم،ما میدانستیم کازورلا را میخواهیم اما باید برای روشن شدن وضعیت مالاگا صبر میکردیم.

در این پنجره نقل و انتقالات ما آن عدم قطعیت در سال گذشته را نداریم.اگرچه امسال هم شاهد یک پنجره نقل و انتقالات عجیب به خاطر تغییرزیاد مربیان وتاثیر محدویت های مالی که اکنون دیده میشود هستیم.اما توافقاتی با بازیکن و باشگاه وجود دارد.بدیهی است هدفمان این است این بیزینس را در اسرع وقت انجام دهیم.بازی مقدماتی لیگ قهرمانان در ماه اوت کار ما را تحت تاثیر قرار نمیدهد.این هرگز موضوعی نبوده که با بازیکنان در مورد آن بحث کنیم و برنامه ریزی ما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

چه مدت قبل از اجرای مقررات فایر پلی مالی آنها اثر گذار خواهند بود و شما فکر میکنید این قوانین تفاوت ایجاد خواهد کرد؟

یوفا در دو فصل گذشته شروع به تنظیم این قوانین کرده است.اکثر نتایج مالی تا ماه اکتبر هنوز مشخص نشده است،به طوریکه در تابستان آینده خواهیم این این قوانین شروع به رعایت شدن میکنند.بالا بردن دستمزد بازیکنان کاری است که باشگاهها نمیتوانند در مقایسه با تابستان گذشته انجام دهند مگر اینکه پول قابل توجهی از آینده تجاری شان بدست آورند.ما از این نظر در وضعیت خوبی قرار داریم.اما هیچکس واقعا نمیداند این قوانین چگونه اجرا خواهد شد.آن در رادار یوفا و لیگ برتر قرار دارد و تحت کنترل ما نیست.

نقش به خصوص شما،دیک لاو و استن کرونکه در باشگاه چیست؟

از من خواسته شده است کاری که در گذشته انجام میدادم را کمی کمتر مودبانه انجام دهم بنابراین از شما تشکر میکنم!ما مالکی داریم که هیچ بدهی در باشگاه قرار نداده است و هیچ هزینه مدیریتی از خود برجای نگذاشته است.او از باشگاه به عنوان ملک شخصی اش یا اسباب بازی خود استفاده نمیکند.او به آزادی باشگاه احترام میگذارد.ما برای داشتن کسی که تجربه زیادی در ورزش و مالکیت ورزشی داشته است خوش شانس هستیم.بسیاری از موفقیتهای تجاری او مربوط به دانشش بوده است.

کار من نمایندگی باشگاه و حمایت از مربی و شرایط فوتبالی باشگاه است.دیک لاو با من و ونگر در زمینه مذاکره برای جذب بازیکنان کار میکند.او در این کار تجربه بسیاری داردو به 5 زبان دنیا صحبت میکند و به تمام نقاط جهان برای مذاکره میرود.آرسن مسئول استعدادیابی است و من و دیک او را حمایت میکنیم.

در این فصل بسیاری بر علیه شما و ونگر در داخل و خارج زمین بوده اند.این چگونه در اطراف باشگاه منعکس میشود؟این چگونه بر روی شما و برنامه هایتان تاثیر میگذارد؟شما به خودتان شک نمکنید؟

افراد زیادی در اطراف باشگاه حضور دارند و من تنها خودم را یکی از آنها میدانم و ما هر روز همه ی توانمان را برای باشگاه میگذاریم.همه ی ما برای ارتقای این باشگاه در سطح بالای جهان انگیزه داریم.شما نمیتوانید این کار را بدون داشتن انگیزه انجام دهید،آنها زندگیشان را برای این کار گذاشته اند و برای نتایج ما زندگی میکنند.این مرا اندوهگین میکند که مردم این موضوع را درک نمیکنند و این یک شکست برای من است که نتوانستم این موضوع را به اندازه کافی به مردم ابلاغ کنم.

ما ضعیفتر خواهیم بود هنگامی که به عنوان یک باشگاه با هواداران متحد نباشیم.این انتقادات به ما لطمه میزند و برای بازیکنان خوب نیست.اما من از آن انتقاد نمیکنم،من درک میکنم این موضوع را زیرا همه ی ما نا امید شده ایم.اگر شما فکر میکنید من از بازیهایی مانند بردفورد و یا بلکبرن می آیم و نسبت به خودم احساس خوبی دارم  من میگویم شما اشتباه میکنید.همه ی ما نسبت به این موضوع اندوهگین هستیم.ما در حال ایجاد یک باشگاه فوتبال هستیم، ما این کار را در راه دشواری انجام میدهیم اما باور دارم در حال پیشرفت هستیم.اما من فکر میکنم در طی چندین سال گذشته لحظات دشواری داشتیم که در آن هوادارن با هم متحد بوده اند .من فکر میکنم شکست 8-2 مقابل یونایتد روز وحشتناکی بود و من فکر میکنم نیم فصل دوم از دو فصل گذشته نیز اینگونه بوده است، ومن فکر میکنم هوادران واقعا احساسات خود را بخاطر ما کنترل کرده اند.این وحدت میتواند ما در مسیرمان قرار دهد.

ایوان فکر می کنم قبول داری که هواداران آرسنال جز پرشور ترین و وفادار ترین هواداران در سطح کشور هستند. ما معمولا محصولات خراج از خانه مان را در داخل و در سطح اروپا می فروشیم. هر کجا که می رویم هواداران آرسنال انواع هزینه ها را پرداخت می کنند اما با شرایط نا مناسبی مواجه می شوند. AST در مورد فشار های لیگ برتر برای مقابله با این مرکزیت با سایر گروه های هواداری صحبت کرده است. آیا شما و باشگاه می توانید در این راستا موفق شوید؟

فکر می کنم حق با شماست. هر کجا می رویم هواداران خارق العاده هستند. همان طور ک هشما گفتید چه در داخل چه خارج همیشه عده زیادی پشت ما بوده اند. ما لیگ برتر را تشویق کردیم تا به مسئله ی بلیت های خارج از خانه رسیدگی کند و راه حلی پیدا کنیم. این مسئله ی پیچیده ای است، حداقل به خاطر حساسیت های موجود مبنی بر چگونگی رفتار شما با هواداران میزبان در برابر هواداران مهمان. اما ما برای بازنگری این روند کاملا مجهز هستیم و هر گونه توصیه و روشی بر اثر این بازنگری به دست خواهد آمد.

به جهت برنامه ریزی برای کسب موفقیت آیا باشگاه وضعیت هیئت مدیره را مورد بازنگری قرارداده است؟

من پیشنهاد AST را دیدم و با AST درباره گزارششان پیرامون هیئت مدیره که به خاطر آن بسیار سپاس گذاریم صحبت کردم. در فرآیند بازنگری آن قرار داریم. اینکه ما هیئت مدیره سالخورده ای داریم مسئله یم حرمانه ای نیست آنها هم این را می دانند و نسبت به آن آگاه هستند. اما این چیزی است که در حال حاضر مشغول بازنگری اش هستیم.

باشگاه هایی از جمله استون ویلا، ساندرلند و وستهم یونایتد به طور عمومی حمایت خود را از طرح تماشای بازیها توسط تماشاگران در حالت ایستاده ( safe standing ) اعلام کرده اند. آیا این امکان وجود دارد که آرسنال نیز چنین کاری انجام دهد؟

هم من و هم آرسن نسبت به شنیدن ایده های جدید رکورد داریم! کارهای زیادی برای انجام دادن در این حوزه داریم و مسائل احساسی و پیچیده ی زیادی هم اطراف آن وجود دارد. اگر دولت تمایل خود را برای گشودن در نشان دهد مشخصا ما هم به آن نگاه خواهیم کرد.ذهنمان در این باره بسته نیست. اما باید به صراحت بگویم در این لحظه پیشنهادی از جانب دولت برای گشودن در ارائه نشده است.

غافل گیر شدم که امشب هیچ حرفی از سهام داران قرمز و سفید به میان نیامد. همه در این مورد کاملا ساکت بودند. اگر آنها درباره ی وارد کردن پول صحبت می کنند چرا آن را دریافت نکنیم؟

ما حامی برخی محدودیت های مالی هستیم و آنها باید تزریق این وجه نقد که شما پیشنهاد می کنید را ممنوع کنند. بنابراین این نمی تواند برای ما خیلی خوب باشد. مطمئن نیستم انفجاری ناگهانی در پرداخت دستمزد ها و قیمت بازیکنان در مجموع به نفع سلامت این بازی باشد. باشگاه آرسنال همواره خوب عمل کرده است اما این مسئله ای فراتر از آرسنال است، این درباره کل فوتبال هم هست. دیدن اینکه باشگاه های بزرگ برای سرمایه گذاری خارجی رقابت می کنند مرا غمگین می کند. ما می خواهیم مالکیت خوب را در بازی گسترش دهیم اگر این اتفاق هم نیفتد آرسنال همچنان ادامه خاوهد داد و خوب عمل خواهد کرد.

شما امروز خیلی در مورد بایرن صحبت کرده اید. آیا این امکان وجود که ما صحبتهای انجام شده توسط اولی هوینس در مورد قیمت بلیط ها را از زبان شما هم بشنویم؟
آنها در بوندسلیگا در محیط متفاوتی حضور دارند. به فینال لیگ قهرمانان این فصل بین دو باشگاه بزرگ و دو تیم بزرگ نگاه کنید. به نظرم از این طریق می توانیم چیزهای زیادی از بوندسلیگا یاد بگیریم. من برای بیش از ده سال از طرفداران کارهای آنها هستم. مدل قیمت گذاری بلیط آنها بسیار متفاوت است و منابع درآمدی شان نیز بسیار متفاوت است. قیمت بلیط های آنها پایین است ولی درآمدهای تبلیغاتی بالایی دارند.

چیزی که در ابتدای حضورم در آرسنال واضح بود این بود که ما به شدت وابسته به درآمدهای بلیط فروشی بودیم ولی حالا در حال حرکت به سمت تقسیم کردن بار درآمدها و متنوع ساختن جریان درآمدها هستیم. ما ارزش برند بین المللی آرسنال را درک نکرده بودیم و از آن به صورت تجاری استفاده نکرده بودیم. به صورت زیادی به درآمدهای بلیط فروشی متکی بودیم ولی هر چه قدر درآمدهای تجاری و درآمدهای حق پخش تلویزیونی ما افزایش پیدا کند درآمدهای ما را در راه بهتری تعدیل می کند و باعث کاهش فشارها روی درآمد بلیط فروشی می شود. من نمی توانم به شما بگویم که به صورت کامل مثل تیمهای بوندسلیگا خواهیم شد چون مدل آنها بسیار متفاوت است ولی اگر ما میزان درآمدهای تجاری خودمان را افزایش دهیم فشار از روی درآمد بلیط فروشی برداشته خواهد شد.

اگر محدودیت ها و مقررات مالی اجرایی نشود باشگاه چه کار خواهد کرد؟

ما موافق اجرای این محدودیت ها هستیم ولی این بدین معنی نیست که این قوانین بخشی از برنامه ی ماست. کنترل آن دست ما نیست پس ما نمی توانیم به آن تکیه کنیم. ما چه کار متفاوتی انجام خواهیم داد؟ هیچ چیز. چه این قوانین اجرایی بشوند یا نشوند ما یک کار را انجام خواهیم داد. مثل کاری که بایرن در حال حاضر انجام می دهد. آنها درآمدی حدود 300 میلیون پوند دارند و ما هم به آن نزدیک هستیم. ما در شرایط اجرایی نشدن این قوانین هم شانس رقابت داریم.

از سال 2005 بخش دفاعی تیم به اندازه کافی خوب کار نکرده است. به نظر می رسید تا ماه مارچ طول کشید تا مربی به این موضوع فکر کند و از آن زمان نشان داد که اگر سعی کند می تواند نقاط ضعف را برطرف کند. آیا بقیه مربیان تیم هم در این موضوع تاثیر گذار بودند؟
ما دومین خط دفاعی برتر لیگ بودیم، این موضوع می تواند به نفرات و فرم خوب آنها مربوط باشد. به نظر من بازیکنان خط میانی هم با انجام وظایف دفاعی خود به این امر کمک کردند. بازیکنان در پستهای خودشان پیشرفت کردند و به عنوان یک تیم اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند. ما بازیکنان جدید زیادی داشتیم، در دو تابستان اخیر تغییرات زیادی در تیم رخ داده است. اگر نظر من را بخواهید من فکر می کنم هر چه از فصل می گذشت ما یک دست تر می شدیم.

این واضح است که آرسن به دستیارانش گوش می دهد و آنها هم از بیان نظراتشان خجالت نمی کشند، باور کنید. آنها هم با توانایی های خودشان به آماده سازی تیم کمک کردند. مسئولیت اصلی با آرسن است ولی بله دستیارانش هم با او همکاری می کنند و او نیز به حرفهای آنها گوش می دهد.

دو سال پیش شما در مورد تمرکز روی بازیکنانی که بازیهایی برای تیم انجام نمی دهند صحبت کردید. باشگاه در این هفته سه بازیکن را که نقش پر رنگی در تیم نداشتند آزاد اعلام کرد. آیا برای سایر این بازیکنان نیز چنین کاری انجام خواهید داد؟
این از سوالاتی است که مرا وحشت زده می کند! نمی خواهم در مورد بازیکن خاصی صحبت کنم، بعضی بازیکنان نتوانستند به اندازه ای که ما می خواستیم به تیم کمک کنند، همه از این موضوع آگاه هستیم. باید از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که این موضوع اولویت اصلی ما خواهد بود. در مجموع، توان ما برای خرج کردن بسیار قدرتمند است و نسبت به باشگاه های دیگر خیلی بهتر است. این بدین معنی نیست که جای پیشرفت وجود ندارد، ما باید بهتر شویم.

نکته بارز سوالات امشب در مورد نقل و انتقالات بود و دلیل آن هم عملکرد نه چندان خوب باشگاه در این امر است. آیا با نخریدن بازیکنی تا اینجای فصل نقل و انتقالات و غافلگیر نکردن مورینیو، پلگرینی و مویس چیزی را از دست داده ایم؟
نه، به نظر من چیزی را از دست نداده ایم. برای خرید بازیکن به توافق باشگاه ها و بازیکنان نیاز داریم. ما با یک گروه کوچک از بازیکنان سطح بالا در حال مذاکره هستیم، به سختی در حال تلاش هستیم ولی در مورد هر کدام از این بازیکنان من می دانم که دلیل نهایی نشدن آن چیست.

آیا باشگاه برنامه ای برای افزایش ظرفیت استادیوم دارد و اینکه باشگاه برای داشتن جوی بهتر در ورزشگاه در حال انجام چه کارهایی است؟
ما از نظر ظرفیت ورزشگاه شرایط خوبی داریم و البته با توجه به طراحی فعلی ورزشگاه گسترش آن کار آسانی نیست. ما فکر می کنیم 60 هزار نفر برای ما کافی است. در مورد جو ورزشگاه هم ما به داخل ورزشگاه توجه کردیم و یک سری تغییرات در آن اعمال کردیم تا آن را به محیط دلنشین تری تبدیل کنیم. جمع بندی نظرات مختلف هواداران کار دشواری بوده است، این نظرات به ما برای ایجاد جوی بهتر در داخل ورزشگاه کمک می کند. من می دانم که در اینجا هواداران قبل از بازی به بار می روند و ما نمی خواهیم این را متوقف کنیم، من قبل از اینکه بخواهم اینجا کار کنم قبل از بازیها چنین کاری می کردم. ولی ما برای دلچسب تر کردن ورزشگاه کارهایی انجام داده ایم. اگر بتوانیم مواد غذایی را با قیمت مناسبی در اختیار هواداران بگذاریم - البته فکر می کنم ما ارزانترین کیک های لیگ را در اینجا داریم (با خنده کنایه آمیز) - می توانیم به ایجاد محیطی دلچسب و خوشایند هواداران کمک کنیم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۳/۲۲
به قلم Miladarsenal
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : news.arseblog.com
بازدید: ۲,۲۷۸ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
0 - 2
نیوکاسل
نیوکاسل
لیگ کاپ - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱۰/۱۸ ۲۳:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
جام حذفی - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۱۰/۲۲ ۱۸:۳۰
آرسنال - تاتنهام
لیگ برتر
۱۴۰۳/۱۰/۲۶ ۲۳:۳۰
آرسنال - آستون ویلا
لیگ برتر
۱۴۰۳/۱۰/۲۹ ۲۱:۰۰
آرسنال - دیناموزاگرب
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۱۱/۳ ۲۳:۳۰
ولوز - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۱۱/۶ ۱۸:۳۰
خیرونا - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۱۱/۱۰ ۲۳:۳۰