loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه‌بندی برترین شماره 8 های تاریخ آرسنال در لیگ برتر
رتبه‌بندی برترین شماره 8 های تاریخ آرسنال در لیگ برتر

رتبه‌بندی برترین شماره ۸ های تاریخ آرسنال در لیگ برتر

7. لاسانا دیارا
 
 ساده ترین انتخاب از این بخش. این هافبک فرانسوی پس از انتقالش از چلسی در تابستان 2007 پیراهن شماره 8 را دریافت کرد، اما حتی نتوانست هشت بازی لیگ برتری برای توپچی‌ها انجام دهد و در ژانویه راهی پورتسموث شد.
 
 13 بازی او در همه رقابت‌ها برای آرسنال هیچ گلی برای او به ارمغان نیاورد، اما او فقط یک بار طعم شکست را چشید - در بازی بازی برگشت 2-1 در میدلزبورو - او در مقطعی که آرسنال مشترکاً همراه با منچستر در صدر جدول بود تیم را ترک کرد.
 
 
 
۶. دنی سبایوس
 
بعد از اینکه سبایوس نتوانست به اندازه کافی در ترکیب اول رئال به میدان برود تصمیم گرفت در فصل 2019/20 به صورت قرضی به آرسنال بیاید.
 
این بازیکن ملی پوش اسپانیایی کمک شایانی به آرسنال در قهرمانی جام حذفی 2020 کرد و همه را متقاعد کرد که باید یک فصل دیگر را نیز در آرسنال بگذراند.
 
اما در فصل دوم او نتوانست تاثیری که در فصل اول در ترکیب را داشت ادامه دهد و خود را از ترکیب اصلی تیم دور دید. دنی تنها توانست ۱۷ بازی را در ترکیب ابتدایی آرسنال به میدان برود و پس از پایان فصل دوباره به مادرید برگشت.
 
 
 
5. سمیر نصری
 
نصری در آرسنال امتیازات بسیار بالایی را به خود کسب کرد و سیر صعودی را طی می‌کرد، اما بعد از جدایی و انتقالش به منچسترسیتی دید هواداران نسبت به او‌ منفی شد و کاملا محبوبیت خود را از دست داد، به گونه‌ای که اگر قصد بازگشت به امارات را داشت کسی با آغوش باز از اون استقبال نمی‌کرد.
 
 علاوه بر این، رتبه این بازیکن فرانسوی در این لیست نشان دهنده کیفیت سایر بازیکنانی است که شماره 8 آرسنال را بر تن کرده بودند. او ممکن است با عملکردهای مشابه در صدر لیست دیگر باشگاه‌ها قرار بگیرد، اما اینجا در شمال لندن او با رقبای خارق العاده‌ای سر و‌ کار دارد.
 
 با این وجود، ما هرگز آن گل او در مقابل پورتو را فراموش نخواهیم کرد.
 
 
 
4. میکل آرتتا
 
او محصول لاماسیا بود و بعد از شکست سنگین 8-2 مقابل منچستریونایتد در شرایط سختی که باشگاه در آن به سر می‌برد از اورتون به آرسنال پیوست.
 
رهبری و تجربه او به حفظ توپچی‌ها در رتبه چهارم و همچنین تمام کردن لیگ‌ بالاتر از تاتنهام کمک کرد. سال‌های بعد آرتتا دچار مصدومیت شد، اما باشگاه از زمانی که او در تیم حضور داشت وضعیت بهتری پیدا کرد.
 
 
 
3. آرون رمزی
 
دشوار است بدانید که رمزی را کجای این لیست قرار دهید. آیا با او به عنوان مردی برخورد می کنید که در زمان اوج خود میتوانست به هر تیم بزرگ لیگ برتری منتقل شود، یا فردی که استعداد آشکار خود را با پیوستن به آرسنال فدای چند جام کرد.
 
آرسنال و هوادارانش خیلی دلتنگ رمزی هستند، حتی بیشتر از آنچه که خود رمزی در پایان دوران بازی خود نشان می داد (منظور گریه‌های رمزی هنگام خداحافظی از آرسنال است)، و دیدن او در پیراهن یوونتوس برای هر آرسنالی دردناک است.
 
رمزی این قابلیت را داشت که خود را به بالای این لیست برساند ، اما این اتفاق آنطور که او تصور می کرد اتفاق نیفتاد. مطمئناً مصدومیت ها نقش زیادی در این ناکامی داشتند، اما عدم موفقیت او در هماهنگ کردن سایر بازیکنان با سطحی که خودش داشت نیز به همان میزان باعث این ناکامی شد.
 
 
 
2. فردی لیونبرگ
 
لیونبرگ اصلاً وقت را تلف نکرد و سرعت تاثیر خود را به نمایش گذاشت و در اولین بازی خود در 21 سالگی در پیروزی مقابل منچستریونایتد گل زد.
 
 در دورانی که تیری آنری و پاتریک ویرا یک هسته حسادت برانگیز تشکیل می‌دادند، آرسنال به کسی نیاز داشت که از خط میانی گلزنی کند. این ستار‌ه‌ی سوئدی این وظیفه را به عهده گرفت و در هر بازی در قهرمانی فصل 2001/02 تاثیر خو را به نمایش گذاشت که می‌توان به گل شگفت انگیز او در فینال جام‌حذفی آن فصل اشاره کرد.
 
 به همان اندازه که لیونبرگ به قدرت و شهرت آرسنال می‌افزود ، او هم به سرعت تبدیل به یک بازیکن محبوب شد و اسم بزرگی برای خود دست و پا کرد.
 
 
 
1. یان رایت
 
رایت یکی از بزرگترین ستاره‌های آرسنال قبل از تبدیل شدن باشگاه به تیمی پر از ستاره ها بود، رایت در هر پنج فصل اول لیگ برتر بهترین گلزن آرسنال بود، قبل از آن که به آن‌ها در ششمین قهرمانی لیگ کمک کند.
 
این ملی‌پوش انگلیسی در تبدیل تیم وسط جدولی زیرنظر گراهام و ریچ به تیم قدرتمند زیر نظر آرسن ونگر که همیشه جز چهار تیم بالای جدول بود کمک به سزایی کرد. در حالی که بسیاری این انتقال قدرت را محصول تلاش ونگر می‌دانستند اما گل‌های ارزشمند یان رایت نیز به همان اندازه با ارزش بودند.
 

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Planet Football
بازدید: ۲,۱۷۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰