loading
در حال بررسی درخواست شما
7 بازیکن اخیر که از آرسنال به منچسترسیتی پیوستند
7 بازیکن اخیر که از آرسنال به منچسترسیتی پیوستند

۷ بازیکن اخیر که از آرسنال به منچسترسیتی پیوستند

باکاری سانیا
 
این مدافع فرانسوی در طول هفت سال حضورش در آرسنال چهره‌ای محبوب بود و پیش از انتقال آزاد به سیتی در سال 2014، خود را به عنوان بهترین دفاع راست «عصر امارات» معرفی کرد.
 
آخرین بازی سانیا برای این باشگاه، یک فینال پیروزمندانه در جام حذفی مقابل هال سیتی بود که پس از 284 بازی برای باشگاه، به طلسم او پایان داد.
 
او زمانی که به تیم مانوئل پلگرینی پیوست، دوران اوج خود را پشت سر گذاشته بود، اما همچنان در سه فصل 86 بازی انجام داد و در اولین دوره خود قهرمان لیگ برتر شد.
 
کولو توره
 
کولو توره، عضو تیم شکست ناپذیران، زمانی که در سال 2009 با مبلغ 14 میلیون پوند به سیتی نقل مکان کرد، به دوران هفت ساله خود در شمال لندن پایان داد.
 
مدافع میانی اهل ساحل عاج بازیکن قابل اعتمادی بود و 102 بازی در چهار فصل انجام داد و برادرش یحیی توره یک سال در آن دوره به او پیوست.
 
طلسم کولو توره در سیتی در روزهای اولیه موفقیت آنها رقم خورد و او در اولین قهرمانی دراماتیک آن‌ها در لیگ برتر در سال 2012 نقش داشت.
 
جنجال‌هایی به وجود آمد زیرا توره، که تحت هدایت مارک هیوز کاپیتان باشگاه شده بود، توسط روبرتو مانچینی بازوبند از او گرفته شد.
 
او در سیتی خوب بود، اما بهترین روزهای او قطعا در هایبوری بود.
 
امانوئل آدبایور
 
احتمالا بحث برانگیزترین انتقال در این لیست، آدبایور در همان تابستانی که توره به سیتی رفته بود، با مبلغی در حدود 25 میلیون پوند به سیتی پیوست. اما بر خلاف توره، آدبایور چیزی جز نفرت از طرفداران آرسنال ندارد.
 
این در اولین دیدار بین دو تیم پس از جابجایی مهاجم تشدید شد، زیرا آدبایور قبل از شروع یکی از جنجالی ترین خوحالی های بعد گل لیگ برتر، فراتر از مانوئل آلمونیا ضربه سر زد.
 
آدبایور هم در سیتی موفق نبود و بعداً به صورت قرضی راهی رئال مادرید و تاتنهام شد.
 
این مهاجم بعداً ادعا کرد: "من با آرسن ونگر در دفترش ملاقات داشتم که او به من گفت که باید بروم زیرا او دیگر آینده من را در آرسنال نمی‌بیند.
 
بنابراین من هیچ انتخاب دیگری جز پیوستن به منچسترسیتی نداشتم که از پیوستن به آن بسیار خوشحال بودم. روز بعد که به منچسترسیتی پیوستم، او را دیدم که در حال برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن بود و گفت که می‌خواهم بروم چون پول همه چیز است و از آن روز نفرت من از آرسنال شروع شد.''
 
دیوید سیمن
 
می‌توان گفت که بهترین دروازه‌بان آرسنال، سیمن پس از 13 سال و 564 بازی، آرسنال را ترک کرد تا در 40 سالگی، یک سال را در منچسترسیتی سپری کند.
 
او در آن فصل چندین اشتباه داشت، در حالی که آرسنال در آن فصل با جایگزینی ینس لمن در دروازه فصل را بدون شکست سپری کرد.
 
پل دیکوف
 
دیکوف که محصول آکادمی آرسنال بود، فرصت‌های محدودی در باشگاه پیدا کرد و در سال 1996 زمانی که باشگاه در رده دوم قرار داشت، به سیتی پیوست.
 
دیکوف بخشی از تیم سیتی بود که در سال 1998 به سطح سوم سقوط کردند، اما گل های او، از جمله گل تساوی در دقیقه آخر در فینال پلی آف، به آن‌ها کمک کرد تا به عقب برگردند و او را در مین رود به یک قهرمان تبدیل کرد.
 
سمیر نصری
 
هافبک تهاجمی فرانسوی در آرسنال یک نابغه بود اما در سال 2011 مجبور به انتقال به سیتی شد و با مبلغی حدود 25 میلیون پوند به تیم مانچینی پیوست.
 
نصری پنج سال را در سیتی سپری کرد و بازیکن مهمی در قهرمانی آنها در سال 2012 بود.
 
او دقیقاً 27 گل برای هر دو باشگاه به ثمر رساند اما در سال 2016 منچستر را ترک کرد زیرا به او گفتند که پس از آمدن پپ گواردیولا آینده ای ندارد.
 
گائل کلیشی
 
این مدافع چپ فرانسوی در مراحل پایانی هشت ساله حضورش در آرسنال گزینه اول دفاع چپ بود، اما در سال 2011 به سیتی نقل مکان کرد.
 
کلیشی در سیتی موفق بود و بیش از 200 بازی در شش فصل انجام داد و همچنین دو عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.
 
کلیشی و الکساندر کولاروف به صورت چرخشی به میدان می‌رفتند. کلیشی عضوی قابل اعتماد و نسبتاً بدون حاشیه از تیم سیتی بود که در زمان حضورش در آنجا، مملو از ستاره‌های فوق‌العاده بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۱۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۷۷۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰