loading
در حال بررسی درخواست شما
اعتماد میکل آرتتا به جوانان رمز موفقیت
اعتماد میکل آرتتا به جوانان رمز موفقیت

اعتماد میکل آرتتا به جوانان رمز موفقیت

آرسنال با یک نمایش دلپذیر در این فصل، به صدر جدول لیگ برتر صعود کرده است. شروع خوب آن‌ها در این فصل به کمک دومین تیم جوان لیگ برتر بدست آمد.

بررسی اخیر توسط مرکز آمار CIES Football نشان می‌دهد که میانگین سنی تیم آرسنال در زمین بازی تا زمان وقفه بین‌المللی فقط 24.43 سال بوده است. این تیم نسبت به جوانترین تیم لیگ برتری، ساوتهمپتون، که میانگین سنی 24.40 سال داشت، نسبتاً پیر‌تر بود، آن هم تا حدی به دلیل خرید تابستانی قدیس‌ها از بازیکنانی مانند رومئو لاویا ۱۸ ساله و آرمل بلا کوچاپ ۲۰ ساله است که تا اینجای فصل برای آن‌ها کلیدی بوده‌اند.

میانگین سنی آرسنال نیز بسیار جوان‌تر از سایر تیم‌های برتر لیگ است. میانگین سنی چلسی 27.83 سال است که سومین تیم مسن لیگ و هر دو تیم لیورپول و منچسترسیتی میانگین سنی بالای ۲۷ سال دارند.

توپچی‌ها همچنین کمترین دقایق را به بازیکنان بالای ۲۶ سال اختصاص دادند، بازیکنان ۲۶ تا ۲۹ ساله 14.1 درصد از دقایق این فصل را بازی کردند و افراد بالای ۳۰ سال فقط 1.4 درصد از دقایق را برای آرسنال به میدان رفتند.

این تجربه در خط هافبک کمی متفاوت است، از بازیکنان با تجربه مانند گرانیت ژاکا و توماس پارتی که توسط بازیکنان جوان‌تری حمایت می‌شوند استفاده می‌شود. پس از هدایت آرسنال در پایان سال ۲۰۱۹، میکل آرتتا در حال بازسازی تیم بوده و بازیکنان مسن‌تری مانند ویلیان، داوید لوئیز، الکساندر لاکازت و پیر امریک اوبامیانگ را از تیم کنار گذاشته و بازیکنان جوان‌تری مانند بن وایت و فابیو ویرا را به خدمت گرفته است.

چنین استراتژی به زمان نیاز دارد تا نتیجه دهد. آرسنال فصل گذشته را ضعیف شروع کرد و به ویژه مبلغ انتقالی که برای بن وایت پرداخت شد مورد تمسخر هواداران سایر باشگاه‌ها قرار گرفت. خط دفاعی آرسنال همچنان مستعد اشتباهات است، مانند دادن یک پنالتی مفت به تاتنهام برای گلزنی، اما با چهار دفاعی که همگی ۲۵ سال یا کمتر هستند و همگی نسبتاً تازه وارد باشگاه شده‌اند، احتمالاً با گذشت زمان، آن‌ها مستحکم‌تر خواهند شد.

در بخش دیگر زمین، آرسنال زمانی که آرتتا هدایتش را برعهده گرفت، خط حمله پیر بنظر می‌رسید، اما خط حمله اصلاح‌شده با گابریل مارتینلی، مارتین اودگارد و بوکایو ساکا در پشت خرید تابستانی گابریل ژسوس، اکنون یکی از هیجان‌انگیزترین‌های لیگ هستند.

بازیکنان آرسنال تشنه موفقیت به نظر می‌رسند و مشخصات سنی دارند که نشان می‌دهد می‌توان این تیم را برای چندین فصل در کنار هم نگه داشت. با شروع بد لیورپول و چلسی، این امکان وجود دارد که آرسنال بتواند رقیب اصلی منچسترسیتی در این فصل بماند، اگرچه کمبود عمق ترکیب توپچی‌ها می‌تواند آن‌ها را در صورت مصدومیت‌ها با مشکل مواجه کند. زمانی که آرتتا‌ اتان نوانری ۱۵ ساله را مقابل برنتفورد به میدان آورد و او را به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل کرد، ‌اتان نوانری بخشی از نیمکت نسبتاً جوان آرسنال بود. هر پنج بازیکن تعویضی که وارد زمین شدند ۲۳ سال یا کمتر داشتند و راب هولدینگ تنها بازیکن بیرون زمین روی نیمکت بود که بیش از ۲۳ سال داشت.

اما با نگاهی بیشتر به آینده، تیم آرسنال برای فصول آینده در موقعیت خوبی به نظر می‌رسد و تنها با اضافه کردن چند بازیکن با تجربه پروژه بازسازی آن‌ها در موقعیت بهتری قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر چلسی و لیورپول بازیکنان کلیدی بیشتری دارند که ۳۰ یا در آستانه ۳۰ سالگی هستند. چلسی تا کنون در این فصل بیش از هر تیم دیگری در لیگ، دقایق بیشتری را به بازیکنان بالای ۳۰ سال اختصاص داده است و در تابستان امسال حدود ۵۰ میلیون دلار برای بازیکنان بالای ۳۰ سال هزینه کرده است. گرچه به نظر می‌رسد گراهام پاتر بازیکنان جوان‌تری مانند وسلی فوفانا و آرماندو بروخا را در تیم خود به کار خواهد گرفت، بنابراین سن کلی چلسی احتمالاً با ادامه فصل کاهش می‌یابد.

آرسنال تا اینجای فصل به نظر می‌رسد که می‌تواند دوباره برای قهرمانی لیگ رقابت کند، و تیم جوان آن‌ها احتمالاً زمانی بهتر خواهد شد که بازیکنان در چند سال آینده به اوج خود برسند. جای تعجب نیست که هواداران آرسنال فکر می‌کنند که در شروع یک اتفاق خاص هستند.

 

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۰۴:۳۹
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : فوربس
بازدید: ۵۰۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰