loading
در حال بررسی درخواست شما
103 گل آرسنال در این فصل بر اساس آمار و ارقام
103 گل آرسنال در این فصل بر اساس آمار و ارقام

۱۰۳ گل آرسنال در این فصل بر اساس آمار و ارقام

علاوه بر اینکه فصل را با پیروزی 5-0 مقابل ولورهمپتون با موفقیت به پایان رساندیم، شاهد بودیم که آرسنال طی یک رقابت خیره کننده از مرز 100 گل در یک فصل گذشت.

دومین گل گرانیت ژاکا یکصد گل ما را در تمام رقابت های این فصل کامل کرد و اولین باری بود که از سال 2018/19 که به فینال لیگ اروپا رسیدیم به این موفقیت دست یافتیم. بوکایو ساکا، گابریل ژسوس و یاکوب کیویور پس از آن نیز گل‌های دیگری را به ثمر رساندند تا مطمئن شویم که به گل شماره 103 و پایانی می‌رسیم. با اولین گل مدافع لهستانی، ما به تعداد 88 در لیگ برتر رسیدیم و رکورد بیشترین گلزنی خودمان در طول یک فصل از لیگ برتر را شکستیم.

در اینجا به چند آمار بیشتر در این باره می‌پردازیم.

گلزنان

19 بازیکن مختلف در این فصل برای ما گل زدند و به لطف گل روز آخر بوکایو، سه بازیکن در نهایت به عنوان بهترین گلزنان آرسنال در تمام رقابت های این فصل شناخته شدند، بوکایو ساکا، مارتین اودگارد و گابریل مارتینلی همگی 15 بار گلزنی کردند. این بهترین فصل گلزنی در تمام دوران حرفه‌ای آنها تاکنون بوده است.

همچنین باید به گابریل ژسوس اشاره کرد که با وجود 4 ماه از دست دادن مسابقات به دلیل مصدومیت تعداد گل‌هایش دو رقمی شد، در حالی که اولین بریس گرانیت در دوران حرفه‌ایش در برابر ولوز، مجموع گل‌های او را به عدد 9 رساند که بسیار بالاتر از بهترین فصل قبلی او (5 گل) بود. ویلیام سالیبا و گابریل هر کدام با سه گل بهترین مدافعان ما بودند، در حالی که ما از پنج گل به خودی سود بردیم.

پاس گل

ساکا از نظر پاس گل برای هم تیمی هایش با 11 پاس گل پیشتاز بود، اما علیرغم اینکه لئاندرو تروسار تنها در ژانویه اولین بازی خود را انجام داد، با دو پاس گل دیگر در برابر ولوز به تعداد 10 پاس گل در 20 بازی رسید. از زمان اولین حضورش در لباس آرسنال، هیچ بازیکنی در لیگ برتر بیشتر از تروسار پاس گل نداشته است.

اودگارد، مارتینلی، ژسوس و ژاکا همگی توانستند 7 پاس گل به ثبت برسانند، در حالی که فابیو ویرا در لیگ، جام حذفی و لیگ اروپا شش پاس گل داد، درست به همان اندازه گابریل ژسوس. بن وایت به طور قابل توجهی 5 پاس گل در این فصل داشت و در مجموع 76 پاس گل در تیم ثبت شد.

رقابت‌ها

ما در این فصل 88 گل در لیگ برتر به ثمر رساندیم که بیشترین گلی است که تا به حال در تاریخ این رقابت‌ها به ثمر رسانده‌ایم. این اولین بار از فصل 2009/10 است که ما از مرز 80 گل عبور کرده‌ایم و قبلاً تنها دو بار دیگر به این تعداد گل رسیده بودیم، در فصل 2002/03 (85 گل) و 2004/05 (87 گل).

مارتینلی و اودگارد با 15 گل به عنوان بهترین گلزنان ما در لیگ بودند، که اولین بار از فصل 1970/71 است که دو بازیکن آرسنال به این نقطه عطف در لیگ می‌رسند، زمانی که جان رادفورد و ری کندی به این رکورد دست پیدا کرده بودند.

ما 4 گل دیگر را در دو رقابت داخلی به ثبت رساندیم که ادی انکتیا سه مورد از آنها را به ثمر رساند. او تنها بازیکنی بود که در هر چهار رقابتی که در این فصل بازی کردیم گلزنی کرد. ما همچنین 11 بار در لیگ اروپا با هشت بازیکن مختلف که در این آمار سهیم بودند و همچنین یک گل به خودی به گل رسیدیم.

روش

36 گل ما با پای راست بازیکنانمان زده شد و 46 گل با پای چپ. مارتین اودگارد مسئول 13 مورد از آنها بود که دو گل دیگر خود را با پای ضعیفتر خود به ثمر رساند. 16 گل با ضربه سر زدیم و سه پنالتی را هم تبدیل به گل کردیم.

جالب اینجاست که 15 گل مارتینلی با ترکیبی متعادل از 8 گل با پای راست، 4 گل با پای چپ و 3 گل با سر به ثمر رسید - هیچ کس بیشتر از این مهاجم برزیلی بر روی هوا گلزنی نکرد.

زمان بندی

زودترین و دیرترین گل ما در این فصل توسط مارتینلی به ثمر رسید. تنها 58 ثانیه طول کشید تا او در پیروزی ما مقابل لیورپول در اکتبر، دروازه را باز کند، در حالی که ساده ترین گل فصل باعث شد که او پس از 97 دقیقه و 29 ثانیه دروازه خالی استون ویلا را باز کند.

49 گل در نیمه اول و 54 گل دیگر در نیمه دوم به ثمر رسید. به غیر از گل مارتینلی مقابل استون ویلا، چهار گل دیگر در دقیقه 90 یا بعد از آن به ثمر رسید که همگی همراه با امتیاز بودند، انکتیا در برابر منچستریونایتد، گل تساوی ساکا مقابل ساوتهمپتون، گل به خودی امیلیانو مارتینز در ویلا پارک و ضربه حماسی ریس نلسون مقابل بورنموث.

محل

استادیوم امارات در تمام طول فصل پرهیاهو بوده است و بازیکنان ما به هوادارانمان فرصت زیادی برای جشن گرفتن داده‌اند، به ویژه هنگام 60 گلی که به ثمر رساندیم.

بیشترین گلی که در یک بازی به ثمر رساندیم، پنج گلی بود که در ماه اکتبر وارد دروازه ناتینگهام فارست کردیم و همچنین پیروزی روز آخر مقابل ولوز، پیروزی 5-0 بزرگترین بردی بود که در طول این فصل به دست آوردیم.

این بدان معناست که 44 گل دیگر در سفرهای ما به ثمر رسیده است و ما بیشترین گل را در ورزشگاه آمکس و ویلا پارک به ثمر رساندیم که به لطف پیروزی 4-2 ما در برابر برایتون و استون ویلا انجام شد.

حریفان

ما مقابل هر تیمی که در این فصل با آنها روبرو شده‌ایم حداقل یک گل به ثمر رسانده‌ایم و وولوز با 7 گل بیشترین گل را از ما دریافت کرد، در حالی که استون ویلا، بورنموث و کریستال پالاس هر کدام 6 گل از ما خوردند.

5 گل مقابل هفت تیم، به ویژه لیورپول و تاتنهام به ثمر رسید، در حالی که آیندهوون بهترین رکورد دفاعی را مقابل ما به ثبت رساند، زیرا تنها تیمی بود که تنها یک بار مقابل ما گل دریافت کرد.

گل در هر بازی

گل های ما در این فصل از 49 بازی به دست آمده است، 2.10 گل در هر بازی. این بالاترین میزان گلزنی ما از فصل 2016/17 است و تنها دومین بار در 12 سال گذشته است که به طور میانگین بیش از دو گل در هر مسابقه به ثمر رسانده‌ایم.

این بیست و یکمین فصل است (از مجموع 119 فصل) که ما 100 گل زده‌ایم، بیشترین گلی که تا به حال در طول یک فصل به ثمر رسانده ایم 135 گل بوده است، در فصل 1930/31.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۱۳ ۲۲:۲۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۳۸۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰