loading
در حال بررسی درخواست شما
مقایسه عملکرد اولین فصل مربیان جدید تیم های بزرگ لیگ جزیره
مقایسه عملکرد اولین فصل مربیان جدید تیم های بزرگ لیگ جزیره

مقایسه عملکرد اولین فصل مربیان جدید تیم های بزرگ لیگ جزیره

لیورپول
 
 
یورگن کلوپ مربی آلمانی سابق دورتموند در اکتبر سال 2015 به عنوان سرمربی جدید تیم لیورپول جایگزین برندن راجرز شد .کلوپ در اخرین فصل حضورش در بورسیا دورتموند نتوانست موفقیت خاصی کسب کند. در بوندسلیگا هفتم شد ، از جام حذفی آلمان کنار رفت و در مرحله گروهی چمپیونزلیگ حذف شد. فقط توانست برنده سوپرکاپ شود. 
 
با حضورش در لیورپول سعی کرد بازیکنانی که به تفکر او نزدیک  هستند را به ترکیب تیم اضافه کند. او در فصل اول حضورش 79 میلیون پوند صرف بازسازی تیمش کرد و بازیکنانی مانند جو گومز ، جیمز میلنر ، روبرتو فیرمینیو ، ناتانیل کلاین و کریستین بنتکه را خریداری کرد .تیم لیورپول با رهبری کلوپ در اولین فصل حضورش نتوانست موفقیت خاصی کسب کند . در لیگ هشتم شد ، از جام حذفی و لیگ کاپ کنار رفت اما توانست به فینال لیگ اروپا برسد که در نهایت مغلوب سویای تحت هدایت اونای امری شد .
 
در دومین فصل حضورش در سال 2016/17 در حالی که در هیچ رقابت اروپایی حضور نداشت موفق به کسب جام نشد و در لیگ نیز جایگاهی بهتر از مقام چهارم پیدا نکرد. در این فصل پایه های تیم کلوپ محکم تر شد و دو بازیکن کلیدی کنونی این تیم یعنی سادیو مانه و واینالدوم به آنفیلد آمدند .
 
 
مانه و واینالدوم
 
 
در فصل 2017/18  فیلیپ کوتینیو ستاره ی تیم لیورپول با انتقالی 150 میلیون یورویی راهی بارسلونا شد اما این انتقال نتوانست برنامه های کلوپ را به هم بزند ودرآمد حاصل از فروش کوتینیو را صرف خرید ویرجیل فن دایک ، محمد صلاح و الکس چمبرلین کرد و تا فینال چمپیونزلیگ پیش رفت اما ناکام ماند .
 
 
 
 
 
منچستر یونایتد
 
 
در فصل 2014/15 و پس از یک فصل ناکامی با دیوید مویس ، لوییس فن خال سرمربی هلندی سکان هدایت شیاطین سرخ را به دست گرفت . او در اولین فصل حضورش بیش از 90 میلیون پوند هزینه کرد و بازیکنانی مانند آنخل دیماریا ، هررا ، لوک شاو، روخو ، بلیند و فالکائو (بصورت قرضی) را به تیمش اضافه کرد اما نتوانست موفقیت چندانی کسب کند . با اینکه در هیچ رقایت اروپایی حضور نداشت در لیگ چهارم شد و از جام حذفی و لیگ کاپ نیز کنار رفت.
 
 
 
در فصل 2015/16 با جدا شدن آنخل دیماریا و انتقالش به پاریس سنت ژرمن ، بازیکنانی مانند آنتونی مارسیال ، ممفیس دپای ، دارمیان ، باستین شواینشتایگر و اشنایدرلین به تیم اضافه شدند . در این فصل یونایتد  باز هم نتوانست موفقیت چندانی کسب کند . در لیگ پنجم شد و راهی لیگ اروپا شد اما توانست قهرمان جام حذفی شود .
 
 
 
 
 
فنخال
 
 
 
منچستر سیتی
 
 
تیم متحول شده ی منچستر سیتی تحت مالکیت منصور بن زاید آل نهیان  بیلیونر اماراتی با صرف کردن هزینه راه قهرمانی را کوتاه تر و ساده تر کرده است .به نقل از نشریه گاردین شیخ منصور از سال 2008 تا به حال نزدیک به 1.3 بیلیون پوند به باشگاه منچستر سیتی تزریق کرده است که یک رکورد در زمینه تیم های حاضر در لیگ جزیره محسوب میشود . گواردیولا از پایان  فصل 2015/16  که سکان هدایت سیتیزن ها را از مانوئل پلگرینی گرفت با وجود پشتوانه ای مانند شیخ منصور شروع به ایجاد یک تحول عظیم در تیم کرد . 
 
 
شیخ منصور مالک سیتی
 
 
 
 
 
 
 
 
پلگرینی برای به خدمت گرفتن کوین دی بروین ، فابیان دلف ،استرلینگ و اوتامندی حدود 150 میلیون پوند هزینه کرد اما نتوانست در لیگ (چهارم) و جام حذفی موفق شود اما در لیگ کاپ قهرمان شد.
 
 
در فصل 2016/17 پپ گواردیولا بازیکنانی مانند گوندوغان ، نولیتو ، سانه ، جان استونز ، کلودیو براوو و گابریل ژسوس را به جمع پایتیخت نشین ها اضافه کرد تا در این فصل نیز مالک ثروتمند باشگاه هزینه ای بالغ بر 172 میلیون پوند انجام دهد . در این فصل گواردیولا نتوانست جامی را کسب کند و به جایگاه سوم در لیگ بسنده کرد .
 
فصل 2017/18 زمان قهرمانی تیم سیتی رسید ، طبق روال فصل های پیش با صرف مبلغی در حدود 256 میلیون پوند باشگاه بازیکنان مانند برناردو سیلوا ، ادرسون ، کایل واکر ،دنیلو ، بنجامین مندی و لاپورته را جذب کرد و توانست قهرمان لیگ برتر و لیگ کاپ شود .
 
در مجموع میتوان گفت قهرمانی سیتی در لیگ جزیره زیر نظر پپ گواردیولا نزدیک به 576 میلیون پوند هزینه داشته است ، البته که سیتیزن ها آینده ی خود را با این بازیکنان تضمین کرده اند .
 
پپ گواردیولا
 
 
 
چلسی
 
 
پس از پایان فصل کابوس وار 2015/16 برای آقای نه چندان خاص ژوزه مورینیو در تیم چلسی آنتونیو کونته سرمربی پیشین یوونتوس و تیم ملی ایتالیا به استمفوربریج آمد تا کودک درون رومن آبراموویچ کم حوصله را دوباره احیا کند و توانست در اولین فصل حضورش چلسی را در بین مدعیانی همچون منچستر سیتی و تاتنهام قهرمان لیگ جزیره کند اما او هم به نفرین سال دوم مربیان چلسی دچار شد . کونته که با سیستم سه دفاعه خودش تمام تیم ها را شگفت زده کرده بود بازیکنان موثری را جذب کرد تا او را در راه قهرمانی در لیگ کمک کنند . کانته از تیم قهرمان فصل پیش لستر سیتی به چلسی آمد ، بتشوایی ، مارکوس آلونسو و داوید لوییز نیز دیگر بازیکنان جذب شده توسط او بودند . کونته در اولین فصل حضورش نزدیک به 100 میلیون پوند هزینه کرد .
 
البته چلسی از سال قبل نیز تیم تقریبا کاملی داشت کیهیل ، ماتیچ ، ویلیان ، کاستا ، هازاد و کورتوآ بخشی از ستاره های تیم چلسی در فصل قهرمانی این تیم در سال 2016/17 تحت هدایت کونته بودند .
 
 
 
 
 
آرسنال
 
پس از جدایی ماندگارترین سرمربی تاریخ لیگ جزیره همه به این فکر میکردند چه کسی میتواند به جای آرسن ونگر روی نیمکت سرمربی گری بنشیند ؟
آیا سرمربی جدید میتواند فشار هواداران ناشی از ناکامی تیم در چند سال اخیر را تحمل کند ؟
آیا جانشین ونگر به سرنوشتی مانند دیوید مویس دچار خواهد شد ؟
 
از بین گزینه های مختلف سر انجام اونای امری سرمربی صاحب سبک اسپانیایی سکان هدایت توپچی های لندن را در دست گرفت و همه امیدوارند او بتواند آرسنال را به روزهای اوجش بازگرداند .
 
 
در پایان فصل 2017/18 آخرین فصل حضور ونگر ، آرسنال نتوانست به جز کامیونتی شیلد جامی را کسب کند و با اینکه به نیمه نهایی یورولیگ راه یافت اما مغلوب اتلتیکو مادرید شد . امری تاسبتان فصل جاری نزدیک به 80 میلیون یورو هزینه کرد و گوندوزی ، توریرا ، لنو ، سوکراتیس و لیشتشتاینر را به ورزشگاه امارات آورد و فعلا در جیگاه پنجم لیگ قرار دارد و تلاش میکند بتواند در جمع 4 تیم بالای جدول قرار بگیرد .
 
آرسنال از جام حذفی و لیگ کاپ کنار رفته و فقط در رقابت برای قهرمانی در لیگ اروپا قرار دارد .
 
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۷
به قلم novin khodhal
دسته‌بندی: مقاله
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۱,۷۸۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰