آیا این فوتبال کثیف است؟

نویسنده: مهران کاظمی

وبلاگ من
نویسنده: مهران کاظمی
1
کل بازدید: 47,503 بار

Arsenal Official website

Arsenal Supporter club

Telegram

Twitter

Instagram

دیگر بلاگ های من
آخرین اخبار کوتاه
 پیام لاکازت برای اوزیل :

آقای پاس گل ، خوشحالم که با شما همبازی بودم و به خصوص آخرین پاس گل تو را را در آرسنال  دریافت کردم. در باشگاه جدید موفق باشی، آنها خوش شانس هستند که شماره ۱۰ مانند شما در باشگاه دارند. پیام لاکازت برای اوزیل : آقای پاس گل ، خوشحالم که با شما همبازی بودم و به خصوص آخرین پاس گل تو را را در آرسنال دریافت کردم. در باشگاه جدید موفق باشی، آنها خوش شانس هستند که شماره ۱۰ مانند شما در باشگاه دارند.
 فابریزیو رومانو :

مارتین اودگارد به آرسنال here we go!
امروز توافق بین رئال مادرید و آرسنال انجام شد.تماس آرتتا کلید متقاعد شدن اودگارد به آرسنال بود. قرضی تا پایان فصل.حقوق اودگارد را آرسنال پرداخت خواهد کرد. تست های پزشکی به زودی انجام میشود و سپس بصورت رسمی این انتقال اعلام میشود. فابریزیو رومانو : مارتین اودگارد به آرسنال here we go! امروز توافق بین رئال مادرید و آرسنال انجام شد.تماس آرتتا کلید متقاعد شدن اودگارد به آرسنال بود. قرضی تا پایان فصل.حقوق اودگارد را آرسنال پرداخت خواهد کرد. تست های پزشکی به زودی انجام میشود و سپس بصورت رسمی این انتقال اعلام میشود.
 مسوت اوزیل :

"می خواهم از باشگاه بخاطر این ماجراجویی شگفت انگیز طی ۷ سال و نیم گذشته تشکر کنم. حمایتی که در این دوره از طرفداران و تیم دریافت کردم واقعا بی نظیر بود و تا ابد قدردان آن خواهم بود. هواداران آرسنال تا ابد در قلب من خواهند ماند. می خواهم از ادو گاسپار بخاطر اینکه راه حلی حرفه ای و محترمانه پیدا کرد تشکر کنم و برای همه در باشگاه در تلاششان برای برگرداندن آرسنال به بهترین جایگاه، جایی که به آن تعلق داریم، آرزوی موفقیت می کنم." مسوت اوزیل : "می خواهم از باشگاه بخاطر این ماجراجویی شگفت انگیز طی ۷ سال و نیم گذشته تشکر کنم. حمایتی که در این دوره از طرفداران و تیم دریافت کردم واقعا بی نظیر بود و تا ابد قدردان آن خواهم بود. هواداران آرسنال تا ابد در قلب من خواهند ماند. می خواهم از ادو گاسپار بخاطر اینکه راه حلی حرفه ای و محترمانه پیدا کرد تشکر کنم و برای همه در باشگاه در تلاششان برای برگرداندن آرسنال به بهترین جایگاه، جایی که به آن تعلق داریم، آرزوی موفقیت می کنم."
میکل آرتتا :

"دستاورد های مسوت در آرسنال نابود شدنی نیست و جای بحث ندارد. بازی کردن در کنار او و اخیرا مربی او بودن افتخار بزرگی بود. خلاقیت و دید او منجر به گل های زیادی برای آرسنال شد. مسوت در قلب بسیاری از لحظات بزرگ باشگاه در سال های اخیر بود که شامل ۳ برد در فینال اف ای کاپ هم می شود. این موفقیت ها برای همیشه جزئی از تاریخ ما خواهند بود. از مسوت تشکر می کنیم و برای او با فنرباغچه آرزوی بهترین ها را داریم."
میکل آرتتا : "دستاورد های مسوت در آرسنال نابود شدنی نیست و جای بحث ندارد. بازی کردن در کنار او و اخیرا مربی او بودن افتخار بزرگی بود. خلاقیت و دید او منجر به گل های زیادی برای آرسنال شد. مسوت در قلب بسیاری از لحظات بزرگ باشگاه در سال های اخیر بود که شامل ۳ برد در فینال اف ای کاپ هم می شود. این موفقیت ها برای همیشه جزئی از تاریخ ما خواهند بود. از مسوت تشکر می کنیم و برای او با فنرباغچه آرزوی بهترین ها را داریم."
علی كوچ ، مدیرعامل فنرباغچه از هواداران می خواهد كه با اهدا به یك كمك تبلیغاتی پیامکی به ارزش ۲ پوند ، مبلغ ۱۳ میلیون پوند دستمزد مسوت اوزیل را تأمین كنند ، این در حالی است كه این باشگاه تركی بیش از ۴٦۰ میلیون پوند قبل از امضا با ستاره سابق آرسنال در ماه جاری ، بدهی داشته است علی كوچ ، مدیرعامل فنرباغچه از هواداران می خواهد كه با اهدا به یك كمك تبلیغاتی پیامکی به ارزش ۲ پوند ، مبلغ ۱۳ میلیون پوند دستمزد مسوت اوزیل را تأمین كنند ، این در حالی است كه این باشگاه تركی بیش از ۴٦۰ میلیون پوند قبل از امضا با ستاره سابق آرسنال در ماه جاری ، بدهی داشته است
مت رایان دروازبان برایتون با انتقالی قرضی تا پایان فصل به آرسنال پیوست مت رایان دروازبان برایتون با انتقالی قرضی تا پایان فصل به آرسنال پیوست
📱 آرسنال پیش از اعلام رسمی خبر جدایی مسوت اوزیل، ١۶،٩٧٠،١۴٨ فالوئر اینستاگرمی داشته. ببینیم تا روزهای آینده چه تغییری در این تعداد دنبال‌کننده ایجاد خواهد شد!

⚠️ آمار متعلق به صفحه توییتر Orbinho است، و روشی برای راستی‌آزمایی دقت این تعداد فالوئر در اختیار نداریم! 📱 آرسنال پیش از اعلام رسمی خبر جدایی مسوت اوزیل، ١۶،٩٧٠،١۴٨ فالوئر اینستاگرمی داشته. ببینیم تا روزهای آینده چه تغییری در این تعداد دنبال‌کننده ایجاد خواهد شد! ⚠️ آمار متعلق به صفحه توییتر Orbinho است، و روشی برای راستی‌آزمایی دقت این تعداد فالوئر در اختیار نداریم!
کار انتقال اودگارد تمام شده و تمامی  برگه ها نیز امضا شده است.
مارتین امروز به عنوان بازیکن آرسنال معرفی می شود. کار انتقال اودگارد تمام شده و تمامی برگه ها نیز امضا شده است. مارتین امروز به عنوان بازیکن آرسنال معرفی می شود.
توریرا پیشنهاد خوبی از موناکو دریافت کرده است.آرسنال و مدیر برنامه های توریرا فردا درباره ی این پیشنهاد صحبت خواهند کرد. توریرا پیشنهاد خوبی از موناکو دریافت کرده است.آرسنال و مدیر برنامه های توریرا فردا درباره ی این پیشنهاد صحبت خواهند کرد.
دیدار تیم بانوان آرسنال با استون ویلا که قرار بود این هفته برگزار شود به دلیل ابتلای یکی از بازیکنان آرسنال به بیماری کووید ۱٩ فعلا کنسل شد دیدار تیم بانوان آرسنال با استون ویلا که قرار بود این هفته برگزار شود به دلیل ابتلای یکی از بازیکنان آرسنال به بیماری کووید ۱٩ فعلا کنسل شد
تبلیغات توپچی

     

آیا این فوتبال کثیف است؟

بسیاری معتقدند پس از قهرمانی اینتر در اروپا، فوتبال نشان داد که هنوز هم ضد فوتبال میتواند برتر باشد.



«ضد فوتبال»، واژه ای که بسیاری آن را در کنار مورینیو با معنا می دانند. کسی که با پورتو، تیمی درجه 2 در آن سال های فوتبال اروپا، بر بام اروپا ایستاد و نوید ظهور ارنست هاپل یا تومیسلاو ایویچی جدید را به ارمغان آورد. مورینیو در پورتو با در اختیار داشتن منابعی محدود اما خریدهایی زیرکانه تیمی میانه جدولی را بر بام اروپا نشاند.
بعد از کسب شش قهرمانی با پورتو، شش قهرمانی را نیز در چلسی به دست آورد و پس از اختلاف با آبراموویچ راهی شهر میلان شد تا سرمربی گری نوآتزوری را بر عهده بگیرد و رویای ماسیمو موراتی را که مانچینی در تحقق آن ناموفق بود به سرانجام برساند و پس از سال ها اینترمیلان را قهرمان اروپا کند. اما مورینیو با سد محکمی به نام بارسلونا روبرو بود. تیمی که نه تنها چیزی از تیم های میلان آریگو ساکی و بارسای یوهان کرایف کم ندارد بلکه قدمی فراتر از این دو تیم در فوتبال اروپا برداشته است.
مورینیو برای شکستن این سد روشی در پیش گرفت که زمینه آن را به مدت 2 سال و اندی در چلسی فراهم کرده بود. مسأله اینجاست که برخلاف دید اکثر تماشاگران فوتبال مورینیو تیمی دفاعی روانه میدان نمی کند، بلکه تیم های او بیشتر از اینکه به فکر ظرافت و زیبایی در فوتبال باشند به فکر نتیجه و کسب پیروزی به هر قیمتی هستند. به همین دلیل اساس تیم خود را بر پایه های ضد حمله قرار می دهد.
مورینیو در اینترمیلان در برابر بارسا حتی پا را فرا گذاشت و در نوکمپ تیمی کاملاً دفاعی را روانه میدان کرد تا بعد از بازی بسیاری از او خرده بگیرند و به تمسخر او را راننده اتوبوس پارک کرده در دروازه نوکمپ بنامند. اما آیا آرسن ونگر خالق ونگربال و مدافع زیبایی فوتبال نیز همین کار را در نوکمپ اجرا نکرد؟ آیا می توان کاری جز این در برابر بارسا انجام داد؟

مورینیو کسی است که در طول 10 فصل 7 قهرمانی لیگ را به دست آورده است و در مجموع 19 قهرمانی در 4 لیگ کسب کرده که اگر موفق به قهرمان کردن رئال مادرید در اروپا شود تنها فردی خواهد بود که با سه تیم از سه لیگ مختلف این عنوان را کسب کرده است.
مورینیو به معنای واقعی این مسأله که میتوان تنها با خط دفاع مستحکم قهرمان شد اما تنها با خط حمله منسجم خیر را به همگان نشان داده است.
بسیاری رئال مادرید مورینیو را استثنائی در بین تیم های او می داند و معتقدند که در رئال راه دیگری در پیش گرفته اما باید گفت که مورینیو در رئال مادرید خود را به کمال رسانده است، به حدی که با همان دفاع مستحکم قادر به پیروزی پر گل در تمام بازی هاست. چیزی که در چلسی و اینتر دیده نمی شد.
آیا تیم مورینیو ضد فوتبال بازی می کند؟
جواب این سوال بستگی به این دارد که تعریف ما از ضد فوتبال چه باشد، اگر تعریف ما از ضد فوتبال تیم ملی یونان در یورو 2004 یا چلسی دیشب باشد، جواب این سوال خیر است.
اما این را نمی توان کتمان کرد که اندیشه باقیمانده از مورینیو در چلسی سبب شد تا این تیم در فینال لیگ قهرمانان دوباره یادآور اتوبوس پارک کرده در دروازه باشد.
بسیاری این قهرمانی را کثیف می دانند اما چه کسی است که مدعی شود من اگر تیم محبوبم در فینال اینگونه بازی کند و قهرمان شود خوشحال نخواهم شد؟

این همان برداشت های متفاوت از فوتبال کثیف و ضد فوتبال است.
شما ترجیح می دهید تا تیمی با دفاع مستحکم و قهرمان داشته باشید و انگ ضد فوتبال را تحمل کنید یا تیمی با فوتبالی هجومی اما شکست خورده؟

جواب هرچه باشد قابل احترام است، چون هر کس به نوعی از فوتبال لذت می برد، زیبایی این ورزش نیز به همین است.
پس بیایید دیگران را به خاطر این دیدگاه و علاقه سرزنش نکنیم.
تشکر شده توسط :

ثبت نظر شما



نظرات پیشین

سعيد توپچي در 1/3/1391 | 15:47 گفت:

من اسم فوتبال چلسيو نمي‌زارم کثيف! من دوس داشتم بايرن قهرمان شه ولي خب چلسي وقتي که خواست دفاع کنه خوب دفاع کرد و وقتي لازم شد حمله کنه بخوبي بايرنو تو استاديوم خودش! محاصره کرده بود.
بنظرم فوتبال کثيف فوتباليه که از بحرين مي‌بينيم.
چلسي خوب دفاع مي‌کرد و به موقعش خوب حمله کرد و چک تو پنالتيها فوق العاده بود

mohsen abbasi در 1/3/1391 | 14:59 گفت:

v;
بایرنو بارسا اگه توپاشون به راحتی حروم نمی کردن واندکی ظرافت چلسی در گلزنی داشتن الان این همه اونا جام بدست بودن

سید سجاد حسینی در 1/3/1391 | 12:00 گفت:

با صحبت های آقا حسین موافقم

parsa در 1/3/1391 | 09:33 گفت:

فوتبالی هجومی
حالم از نحوه بازی چلسی بهم میخوره
عشق است آرسنال وسبک بازی زیباش که تونست بارسلون رو ببره مثل آدم و جوانمردانه

مصطفی کاظمی در 1/3/1391 | 09:24 گفت:

مرسی حاج مهران تمام حرفات درست و منم قبول دارم که دفاع درست،یکی از تاکتیکای خوبه.
.
اما به نظرت چلسی تو کل تورنمنت دفاع خوبی داشت؟
موقعیت های مولر و گومز و روبن یادت رفته؟
بازی رفت با بارسا چه طور؟
بنفیکا بازیه رفت چی؟
ناپولی چی که توپ خورد تیرک بعدش برگشتش رفت تو گل؟
اینا نشون میده که تیم چلسی نه دفاع خوبی کرده و نه حمله خوبی.
به نظر من واسه این قهرمانیه چلسی هیچ استدلال منطقی ای نمیشه آورد،فقط و فقط در یک کلمه میشه قهرمانیشون رو تعریف کرد : شانس...

soroosh در 1/3/1391 | 09:14 گفت:

بابا یه چیزایی تابلو هست :
اینتر مورینیو یه خط حمله بی نهایت قوی داشت :
اتئو (مرد همیشه در اوج) و میلیتویی که حتی بهتر از اتئو بود...به اینا اشنایدر رو هم اضافه کنید
در مورد چلسی امسال آره قبول
چلسی امسال خط حمله قوی نداشت ولی هنوزم که هنوزه اسم های بزرگی تو این خط حمله بودن
دروگبا، تورس(که به نظرم کم کم باید شاهد برگشتش باشیم)، کالو و لوکوکا (که امسال بدشانس بود)

حسین در 1/3/1391 | 01:43 گفت:

بله بحث خوبی بود.

شبت بخیر مهران جان موفق باشی

حسین در 1/3/1391 | 01:42 گفت:

آمار گلزنی رئال جا و چلسی و اینتر اون موقع کجا؟

بهر حال نظرت محترم

مهران کاظمی در 1/3/1391 | 01:41 گفت:

خوب آقا محمد و آقا حسین بحث خوبی بود، ولی دیگه چی کار کنیم، فردا صبح ساعت 8 باید برم دانشگاه
فعلاً شب بخیر همگی

مهران کاظمی در 1/3/1391 | 01:37 گفت:

آره، به نظر من خط حمله چلسی و اینتر از لحاظ بازیکن چیزی کم نداشتن از خط حمله رئال الان

حسین در 1/3/1391 | 01:36 گفت:

------->صدق هست

حسین در 1/3/1391 | 01:35 گفت:

مهران مالودا رو کنار کریس رونالدو میذاری؟؟لمپارد و بالاک رو از نظر بار هجومی و گلزنی کنار بنز و هیگی میذاری؟؟؟اوزیل و دی ماریا رو براشون کیو داری؟؟؟رئال در حال حاضر پر ستاره ترین تیم دنیا هست و گلزنی زیادش بیشتر از مربیگری مورینیو به این ترکیب خارق العده که براش حدودا 600 میلیون یورو خرج شده نشات گرفته.

در مورد جام هم موافقم تیمی که جام زیاد داره حتما میشه گفت بزرگ هست ولی برعکسش صدف نمیکنه.یعنی تیمی که کم تر جام داره و نمیشه گفت بزرگ نیست.دلیلش هم مشخصه.هر باشگاهی در طول تاریخش خیلی اتفاقات براش افتاده که در کمال شایستگی ناکام مونده.بخث داشتن فلسفه و سبک هم که خودش مجالی می طلبه.من توی این چند سالی که فوقتال می بینم شاید صدها قهرمانی تیم های مختلف و بالا بردن جام رو توسط بازیکن هاشون دیدم...ولی داشتن سبک و ایده فوتبالی و تغییر ندادن اون ایده و سبک رو حتی به قیمت باخت رو به اندازه انشگتان یه دست هم ندیدم.

مهران کاظمی در 1/3/1391 | 01:34 گفت:

تحلیل جالبی از قهرمانی یونان هست محمد، اگه اینجوری بهش نگاه کنیم درست هم هست، اما همونطوری که گفتی درباره چلسی قضیه واقعاً فرق می کنه

مهران کاظمی در 1/3/1391 | 01:29 گفت:

نه آقا حسین، حرف من هم دقیقاً همینه که اینایی که شما می گی همش نسبیه، هر کسی یه نظر داره، یکی بزرگی یه باشگاه رو به تعداد جاماش میدونه یکی به چیزای دیگه، البته تو بالای 90% مواقع هر باشگاهی که جام داره مسلماً بزرگ هم هست. درباره مورینیو هم باید بگم که مورینیو دقیقاً نمونه بارز یه مربی بزرگ و پر افتخاره، کاری به اخلاق و رفتارش ندارم، منظورم به جام هایی که تا حالا به دست آورده هست، درباره خط حمله رئال هم کاملاً باهات مخالفم، مورینیو تو چلسی دروگبا رو در کنار مالودا و لمپارد و بالاک و خیلی های دیگه داشت، تو اینتر هم میلیتو رو در کنار اتوئو و اشنایدر و استانکوویچ و گوران پتروف و... داشت، به نظر من چیزی کم از خظ حمله رئال ندارن

محمد حسینی در 1/3/1391 | 01:29 گفت:

به حسین و مهران اینکه جام رو چه زمانی بردن خیلی مهمه
چلسی اعتبار بزرگی رو به دست آورد اما اگه تکرارش نکنه از یاد ها میره
در مورد بازی زیبا
اول باید ببینیم اصلا برای ارائه یه فوتبال زیبا چه چیز هایی لازمه
اول مربی خوب دوم بازیکنای خوب سومون مدیریت خوب
اما اصلا چه تعداد بازیکن ومربی خوب وجود داره؟ جواب خوب یا بد بودن در جریان مقایسه مشخص میشه پس ما همیشه به تعداد اندکی بازیکن و مربی خوب در اختیار داریم
دوم اینکه برای به دست آوردن مربیان و بازیکنای خوب چی نیاز؟بیش از همه پول
تفاوت اصلی تیم های بزرگ و کوچک امروز در اینجاست در میزان ثروتشون نه در تاریخ 125 ساله یا 25 سالشون
آیا تیم ها باید قربانی فقرشون بشن یا می تونن روش هایی رو جایگزین کنن
بله و به نظرم زیبایی فوتبال در اینجاست تلاش برای بزرگ شدن بدون استفاده از شیوخ عرب
کشور یونان کشور فقیری در اروپا محسوب میشه و نمی تونه لیگ پرطراوتی مث لیگ های بزرگ داشته باشه اما تونست با بازی دفاعی تیم های بزرگ رو به چالش بکشونِ و این زیباست شاید حتی زیبا تر از بازی تیم های بزرگ!
حالا اینکه تیمی مث چلسی با خرج گزاف هنوز بازی زیبایی رو ارائه نمی ده یا اینکه آرسنال با خرج کم و مشکلات زیاد بازی زیبایی رو ارائه میده بحثی جداست (که البته ما باید استثنای آرسنال رو مدیون تعهد آرسن ونگر بدونیم)

حسین در 1/3/1391 | 01:28 گفت:

خب یووه هم از ناپولی خورد تا این فصل فقط دورتموند(تیم فوق العاده دوست داشتنی و شایسته) و چلسی دبل کرده باشن.فرض کن...چلسی دبل کرد!!!!!!!!

حسین در 1/3/1391 | 01:24 گفت:

رضا حرفی که زدی بحث معروف ماکیاولی رو باز میکنه که اگر تا صبحم سرش بحث بشه به جایی نمیرسه....

آیا هدف وسیله رو توجیه میکنه؟؟؟

توپچی جنوب در 1/3/1391 | 01:23 گفت:

من دوست دارم از فوتبال بازی کردن و دیدن فوتبال بازی کردن دقت کنید دوستان (فوتبال بازی کردن) تیمم لذت ببرم حتی اگر جام های کمتری کسب کنه............

من این جور قهرمانی ها رو اصلا نمیپسندم نه مورینیو و نه سبک بازیش رو
من عااااااااااااااااااشق آرسنال و سبک بازی زیباشم حالا چه با جام چه بی جام من میخوام از فوتبالی که میبینم لذت ببرم


رضاشاماخ چوک بندر در 1/3/1391 | 01:18 گفت:

بعضی موقع بایدکثیف بازی کردتابرنده باشی بعضی موقع بایدبی رحم باشی . ) ) @ )

حسین در 1/3/1391 | 01:10 گفت:

سوال اینه که اگر کسی براش قهرمانی(با هر نوع ایده و فلسفه فوتبالی)ملاک هست با توجه به اینکه تیم های پر جام تر از آرسنال کم نیستن...چجوری میشه طرفدار تیمی مثل آرسنال شده باشه؟؟؟

آیا تیمی مثل ناتینگهام فارست و استون ویلا که ثقهرمانی اروپایی دارن از آرسنال بزرگتر هستن؟؟؟و کلی تر بگم آیا تعداد جام(هرچقدر هم با ارزش) میتونه تنها ملاک برزگی به تیم باشه؟؟آیا این تفکر عامی و کودکانه ای نیست که بزرگی تیم ها رو بر اساس تعداد قهرمانی هاشون سنجید؟؟بدون توجه به اتفاقات تاریخی که در طول حیات هر باشگاه افتاده؟؟

مهران کاظمی در 1/3/1391 | 01:08 گفت:

منظور من هم آقا محمد دقیقاً همینه که دفاع مستحکم داشتن اصل اول تو فوتبال امروزه، کسی هم نمی تونه به صرف داشتن دفاع مستحکم بگه اون تیم داره ضد فوتبال بازی می کنه، اما اگه بیای فقط دفاعی بازی کنی و هدفت فقط این باشه قضیه فرق می کنه، مثل کاری که یونان تو یورو کرد.

محمدرضا در 1/3/1391 | 01:07 گفت:

عالی بود مرسی !!! من ترجیح میدم تیمم با یه فوتبال زیبا و هجومی قهرمان بشه نه مثل چلسی اون جوری دفاع کنه و قهرمان بشه !!! آخه چلسی با اون دفاعی هم که میکرد جلوی بارسا در مجموع 4 تا تیرک خورد و یه پنالتی بارسا گل نشد . بازی با بایرن هم که یه پنالتی بایرن گل نکرد و یه تیرک هم زد !!! من اینا رو میبینم اعصابم میریزه به هم . واقعا چلسی معجزه آسا قهرمان شد !! امیدوارم با اومدن قطعی ام ویلا ( و اگه بشه ورتونگن ) و با نگه داشتن رابین و در اختیار داشتن پولدی و همین طور بازگشت جک ما هم میتونیم قهرمان اوروپا بشیم با بازی زیبا و تهاجمی !! بازم از مقاله خوبت ممنون

حسین در 1/3/1391 | 01:06 گفت:

اینکه رئال(تیم مورینیو) بر خلاف چلسی و اینتر مورینیو خیلی خوب گل میزنه ربطی به تغییر استراتژی این مربی نداره و به خاطر ستاره های فوقاعاده هجومی ایم تیم هست.رونالدو و بن زما و هیچواین+اوزیل و دی ماریا و آلونسو اگر توی چلسی و اینتر هم بازیکن مورینیو می بودن بازم اون چلسی و اینتر آمار گلزنیش مثل رئال فعلی می بود.بنابراین در بیان یک حقیقت(اینکه مورینیو مربی بزرگ و پر افتخاری هست) اغراق و زیاده روی نکنید.هیچ تغییر استراتژی و چیز خاصی در کار نیست و مورینیو و سبک بازی تیمش هم همون سبک هست.

در مورد قضیه چلسی و فوتبال کثیف و این حرفا به نظر من نمیشه لفظ فوتبال کثیف رو به کار برد.ولی میشه تا حدی گفت روح فوتبال لگدمال شد.چون ساده ترین و ابتدایی ترین قانون نانوشته فوتبال اینه که وقتی توپ رو در اختیار داری برای حمله کردن و گل زدن تلاش کنی.نه اینکه بزنی زیرش و تقدیم تیم حریف کنیش تا دوباره برای تخریب بازی حریف آماده بشی.

چلسی دیشب و تیم های مورینیو موفق هستن و خبو نتیجه می گیرین چون پایه کارشون بر اساس یک -خراب کردن مطلق- هست.خراب کردن بازی حریف.ولی سبک تیمی مثل آرسنال بر اساس یک -ساختن-زیبا هست. و صد البته خراب کردن همیشه از ساختن راحت تر بوده...

محمد حسینی در 1/3/1391 | 01:02 گفت:

ممنون مهران متن خوبی بود
نظر من اینکه ما تیممون فوتبال ملال آوری تحویل بده و جام بگیره برای من مورد پذیرش نیست چون شایع شدن چنین امری موجب ملاله و فک نکنم اونوقت فوتبال پرطرفدار باقی بمونه
اما نکته بعدی اینه که آیا دفاعی بازی کردن یعنی زشت و ملال آور؟به نظرم اینطور نیست مثلا در بازی دیشب من از بازی بایرن خسته شدم تا بازی چلسی! بازیکنای بایرن می دویدن توپ رو به روبن یا ریبری می دادن اونام سعی می کردن سریع تر بدو َن تا موفق شن و 120 دقیقه تغییری در بازیشون ایجاد نکردن!اما می دونستم هر ضربه ی بازیکنان بایرن با کار دفاعی خوب چلسی پاسخ داده میشه و این برای من زیبا بود
شاید در بازی درگیرانه مث فوتبال دید ما این باشه که فوتبال یعنی حمله اما اگر بیایم بازی شطرنج رو ببینیم می بینیم که لاسکر با دفاع های زیباش در تاریخ جاودانه شد و 27 سال قهرمان شطرنج جهان بود و پدر روانشناسی شطرنج لقب گرفت
شاید با اغراق بشه مورینیو رو لاسکر دنیای فوتبال لقب داد کسی که با بازی های بستش تونسته جام ها رو درو کنه و نامی پر هیبت برای خودش دست و پا کنه

مهدی افسرده در 1/3/1391 | 00:56 گفت:

به هر حال جام خیلی مهمه

محمد على(اباى) در 1/3/1391 | 00:49 گفت:

ghabool nadaram defa ham joze footballe

Sajad در 1/3/1391 | 00:41 گفت:

آفرین،با دقت و هوش و دید عالی.