خلاق ترین های EPL =>طرفدارای سانگ بیان توجیه+ادیت

نویسنده: soroosh

وبلاگ من
نویسنده: soroosh
Nothing especially
کل بازدید: 63,576 بار

Arsenal Official website

Arsenal Supporter club

Telegram

Twitter

Instagram

دیگر بلاگ های من
آخرین اخبار کوتاه
 پیام لاکازت برای اوزیل :

آقای پاس گل ، خوشحالم که با شما همبازی بودم و به خصوص آخرین پاس گل تو را را در آرسنال  دریافت کردم. در باشگاه جدید موفق باشی، آنها خوش شانس هستند که شماره ۱۰ مانند شما در باشگاه دارند. پیام لاکازت برای اوزیل : آقای پاس گل ، خوشحالم که با شما همبازی بودم و به خصوص آخرین پاس گل تو را را در آرسنال دریافت کردم. در باشگاه جدید موفق باشی، آنها خوش شانس هستند که شماره ۱۰ مانند شما در باشگاه دارند.
 فابریزیو رومانو :

مارتین اودگارد به آرسنال here we go!
امروز توافق بین رئال مادرید و آرسنال انجام شد.تماس آرتتا کلید متقاعد شدن اودگارد به آرسنال بود. قرضی تا پایان فصل.حقوق اودگارد را آرسنال پرداخت خواهد کرد. تست های پزشکی به زودی انجام میشود و سپس بصورت رسمی این انتقال اعلام میشود. فابریزیو رومانو : مارتین اودگارد به آرسنال here we go! امروز توافق بین رئال مادرید و آرسنال انجام شد.تماس آرتتا کلید متقاعد شدن اودگارد به آرسنال بود. قرضی تا پایان فصل.حقوق اودگارد را آرسنال پرداخت خواهد کرد. تست های پزشکی به زودی انجام میشود و سپس بصورت رسمی این انتقال اعلام میشود.
 مسوت اوزیل :

"می خواهم از باشگاه بخاطر این ماجراجویی شگفت انگیز طی ۷ سال و نیم گذشته تشکر کنم. حمایتی که در این دوره از طرفداران و تیم دریافت کردم واقعا بی نظیر بود و تا ابد قدردان آن خواهم بود. هواداران آرسنال تا ابد در قلب من خواهند ماند. می خواهم از ادو گاسپار بخاطر اینکه راه حلی حرفه ای و محترمانه پیدا کرد تشکر کنم و برای همه در باشگاه در تلاششان برای برگرداندن آرسنال به بهترین جایگاه، جایی که به آن تعلق داریم، آرزوی موفقیت می کنم." مسوت اوزیل : "می خواهم از باشگاه بخاطر این ماجراجویی شگفت انگیز طی ۷ سال و نیم گذشته تشکر کنم. حمایتی که در این دوره از طرفداران و تیم دریافت کردم واقعا بی نظیر بود و تا ابد قدردان آن خواهم بود. هواداران آرسنال تا ابد در قلب من خواهند ماند. می خواهم از ادو گاسپار بخاطر اینکه راه حلی حرفه ای و محترمانه پیدا کرد تشکر کنم و برای همه در باشگاه در تلاششان برای برگرداندن آرسنال به بهترین جایگاه، جایی که به آن تعلق داریم، آرزوی موفقیت می کنم."
میکل آرتتا :

"دستاورد های مسوت در آرسنال نابود شدنی نیست و جای بحث ندارد. بازی کردن در کنار او و اخیرا مربی او بودن افتخار بزرگی بود. خلاقیت و دید او منجر به گل های زیادی برای آرسنال شد. مسوت در قلب بسیاری از لحظات بزرگ باشگاه در سال های اخیر بود که شامل ۳ برد در فینال اف ای کاپ هم می شود. این موفقیت ها برای همیشه جزئی از تاریخ ما خواهند بود. از مسوت تشکر می کنیم و برای او با فنرباغچه آرزوی بهترین ها را داریم."
میکل آرتتا : "دستاورد های مسوت در آرسنال نابود شدنی نیست و جای بحث ندارد. بازی کردن در کنار او و اخیرا مربی او بودن افتخار بزرگی بود. خلاقیت و دید او منجر به گل های زیادی برای آرسنال شد. مسوت در قلب بسیاری از لحظات بزرگ باشگاه در سال های اخیر بود که شامل ۳ برد در فینال اف ای کاپ هم می شود. این موفقیت ها برای همیشه جزئی از تاریخ ما خواهند بود. از مسوت تشکر می کنیم و برای او با فنرباغچه آرزوی بهترین ها را داریم."
علی كوچ ، مدیرعامل فنرباغچه از هواداران می خواهد كه با اهدا به یك كمك تبلیغاتی پیامکی به ارزش ۲ پوند ، مبلغ ۱۳ میلیون پوند دستمزد مسوت اوزیل را تأمین كنند ، این در حالی است كه این باشگاه تركی بیش از ۴٦۰ میلیون پوند قبل از امضا با ستاره سابق آرسنال در ماه جاری ، بدهی داشته است علی كوچ ، مدیرعامل فنرباغچه از هواداران می خواهد كه با اهدا به یك كمك تبلیغاتی پیامکی به ارزش ۲ پوند ، مبلغ ۱۳ میلیون پوند دستمزد مسوت اوزیل را تأمین كنند ، این در حالی است كه این باشگاه تركی بیش از ۴٦۰ میلیون پوند قبل از امضا با ستاره سابق آرسنال در ماه جاری ، بدهی داشته است
مت رایان دروازبان برایتون با انتقالی قرضی تا پایان فصل به آرسنال پیوست مت رایان دروازبان برایتون با انتقالی قرضی تا پایان فصل به آرسنال پیوست
📱 آرسنال پیش از اعلام رسمی خبر جدایی مسوت اوزیل، ١۶،٩٧٠،١۴٨ فالوئر اینستاگرمی داشته. ببینیم تا روزهای آینده چه تغییری در این تعداد دنبال‌کننده ایجاد خواهد شد!

⚠️ آمار متعلق به صفحه توییتر Orbinho است، و روشی برای راستی‌آزمایی دقت این تعداد فالوئر در اختیار نداریم! 📱 آرسنال پیش از اعلام رسمی خبر جدایی مسوت اوزیل، ١۶،٩٧٠،١۴٨ فالوئر اینستاگرمی داشته. ببینیم تا روزهای آینده چه تغییری در این تعداد دنبال‌کننده ایجاد خواهد شد! ⚠️ آمار متعلق به صفحه توییتر Orbinho است، و روشی برای راستی‌آزمایی دقت این تعداد فالوئر در اختیار نداریم!
کار انتقال اودگارد تمام شده و تمامی  برگه ها نیز امضا شده است.
مارتین امروز به عنوان بازیکن آرسنال معرفی می شود. کار انتقال اودگارد تمام شده و تمامی برگه ها نیز امضا شده است. مارتین امروز به عنوان بازیکن آرسنال معرفی می شود.
توریرا پیشنهاد خوبی از موناکو دریافت کرده است.آرسنال و مدیر برنامه های توریرا فردا درباره ی این پیشنهاد صحبت خواهند کرد. توریرا پیشنهاد خوبی از موناکو دریافت کرده است.آرسنال و مدیر برنامه های توریرا فردا درباره ی این پیشنهاد صحبت خواهند کرد.
دیدار تیم بانوان آرسنال با استون ویلا که قرار بود این هفته برگزار شود به دلیل ابتلای یکی از بازیکنان آرسنال به بیماری کووید ۱٩ فعلا کنسل شد دیدار تیم بانوان آرسنال با استون ویلا که قرار بود این هفته برگزار شود به دلیل ابتلای یکی از بازیکنان آرسنال به بیماری کووید ۱٩ فعلا کنسل شد
تبلیغات توپچی

     

خلاق ترین های EPL =>طرفدارای سانگ بیان توجیه+ادیت

خوب سایت talksport لیست ده بازیکن خلاق این فصل رو اعلام کرد.


سلام به همه دوستان. تو این پست ضمن اینکه با ده بازیکن خلاق این فصل جزیره آشنا می شیم، نگاهی هم به بازیکن هایی که بیشترین خطا یا Foul رو انجام دادن میندازیم. در آخر هم با یه سوال متن رو تموم می کنیم.
***********************************
خلاق ترین های جزیره چه کسانی هستند؟ مثل همیشه از شماره 10 شروع می کنیم و به نفر اول می رسیم.











اول از همه باید همین جا اعلام کنم، اشتباه بی نهایت بزرگی آرسنال انجام داد که ماتا رو از دست داد. فقط و فقط با نصف قیمتی که از فروش سسک به دست آوردیم، می تونستیم خط هافبک خودمون رو سرشار از خلاقیت کنیم. دقت کنید که این اولین فصل حضور ماتا در جزیره بود !!!!!!
********************************************
خشن ترین بازیکنان جزیره چه کسانی هستند؟
10- شین لانگ با 53 خطا
9- پدرسون با 56 خطا
8- تیوته با 57 خطا
7- چارلی آدام با 58 خطا
6- کوین دیویس با 58 خطا
5- انگوک با 68 خطا
4- تیم کیهیل با 71 خطا
3- الکس سانگ با 73 خطا
2- فلینی با 88 خطا
1- هولت با 89 خطا
*********************************************
همون جوری که می بینید سانگ نه درست حسابی خلاق هست ( که البته ازش این توقع رو هم نداریم، چرا که هافبک دفاعی ازش چنین توقعی نمیره )، نه می تونه توپ رو بدون خطا از دست حریف بکشه بیرون. خیلیا الان میان میگن که فلچر هم همین جوری بود ولی من کاملا مخالفه این موضوع هستم ! تو این لیست نه خبری از یحیی توره هست، نه کریک، نه میرلش (!!!!). دلیل اصلی این همه خطایی که سونگ می کنه، اینه که بیش از حد توپ لو میده و برای به دست آوردن دوباره توپ ناچار به خطا میشه
من نمی گم سانگ بازیکنه بدیه ولی با این همه فرصتی که بهش دادن، خیلی بهتر از اینا باید باشه.

نظر شما دوستان ؟؟؟
*********************************************
با توجه به اینکه دوستان خیلی لطف به بنده داشتن تصمیم گرفتم یه سری آمار از هافبک های جزیره و مدافعین جزیره بیارم. به آمار لطقا دقت کنید و اگه حوصله خوندن ندارید نیاید آدم رو متهم به ظلم این حرفا کنید. بنده هیچ توهینی به سانگ نکردم که بدتون اومده
اول از هر چیزی آمار بعضی از هافبک های جزیره

نقد :
1- هافبک فوق خلاقتون سانگ هر 65 دقیقه یه بار یه موقعیت خلق می کنه
اگه این آمار با هافبک های دفاعی دیگه مقایسه بشه مثله پارکر، بری،کریک،تیوته و فلینی مقایسه بشه خیلی خیلی سریعه اما انصاف داشته باشید، آرتتا تدافعی تره یا سانگ؟  چه لزومی داره هافبک دفاعی انقدر اصرار به حمله داشته باشه؟
یه موضوعی که مطمئنم حالا گیر میدید یحیی توره هست. به آمار اگه نیگا کنید می بینید که بری جوره یحیی توره رو کشیده !
2- تو هافبک های مرکزی بیشترین پاس گل رو داده (به همراه لمپارد. بعد از لمپارد هم آرتتا بوده). این واسه یه هافبک هجومی مرکزی آمار فوق العاده ای هست. مثلا اگه این آمار واسه روسیچکی بود، بسیار عالی بود. همون طور که این آمار واسه لمپارد بسیار عالیه و یا حتی آرتتا. تو رو خدا به وظایف هر نوع هافبک دقت کنید.
3- دوست عزیزمون سانگ 84 درصد پاسه سالم داده که واسه یه هافبک دفاعی بعد از بری بدترین آمار رو داشته :دی ... این هم نشانی بر توپ لو دادنشون
4- هر 30 دقیقه یک بار تکل زده. مقایسه کنید با پارکر، فلینی و ...
هرچند درصد سالم بودن تکل هاش خوبه
این همون جنگندگی هست که میگید دیگه؟
5- سونگ عزیز هر 79 دقیقه یک بار با پاس اشتباهش مالکیت توپ رو به حریف میده. آمار زیاد خوبی نیس ولی قابله تحمله !
6- سانگ روی زمین مثه هولو دریبل میخوره !!!! تو این مورد از همه هافبک ها وضعیتش بدتره. چه عظمتی ! فقط تو 48 درصد موقعیت های 50-50 پیروز میشه !!
7- در دوئل های هوایی موفق عمل کرده و در 63 درصد این دوئل ها پیروز شده.
8- درقطع کردن پاس حریف خوب عمل کرده ولی بهترین عملکرد تو این زمینه واسه کابایه، مودریچ هست که هافبک خلاقه تیمشون نه هافبک دفاعی ! هر چند بهترین عملکرد سونگ تو خط دفاعی و هافبک بوده که راضی کننده هست.
9- در مورد درگیری هم نسبت به هم پست های خودش آمار خوبی نداره ! همون طوری که گفتم سانگ امسال هافبک درگیر و جنگنده ای نبود
************************************************
خوب حالا یه مقایسه کوچولو :
واضح بود در فصلی که گذشت آرتتا هافبک موثر تری بود و نمرات بازیکن ها هم همین موضوع رو نشون میده. حالا برو با آمار EA خوشحال باش. اگه دوست داشتید وضعیت هافبک های کناری رو بررسی کنید تو این سایت ادامه بحث اومده


************************************************
بازی با لیورپول که 2-1 بردیم رو یادتونه؟ واقعا سونگ خوب بود؟ فقط یه پا گل داد ولی دفاع وله ول بود. شانس آوردیم که له نشدیم جلوشون. این عکس هم تقدیم به همه ی دوستانی که سانگ رو به خاطر 11 پاس گل اش هافبک فوق العاده ای می دونن




تشکر شده توسط :

ثبت نظر شما



نظرات پیشین

soroosh در 26/4/1391 | 16:02 گفت:

ممنون از همه بچه ها

Keivan در 26/4/1391 | 01:32 گفت:

Farhad Rahbari: خاک پاتیم...

Farhad Rahbari در 25/4/1391 | 23:03 گفت:

قربون تو داش کیوان

حسن ختام: سانگ بازیکن بی نظیری است که در جای اشتباه به کار گرفته شد اما تاثیرات مثبتشو به خوبی به اجرا گذاشت

ممنونیم ازت سانگ

و در کل با پیام موافقم

دستت درست سروش

Viva Gunners 4EVER

Keivan در 25/4/1391 | 22:59 گفت:

انصافا بحث خوبی بود در مورد سانگ ممنون...

من با پیام بیشتر موافقم ام ویلا رو دوست دارم ولی کلا سانگ رو به امثال ام ویلا ترجیح میدم...

hamid در 25/4/1391 | 21:23 گفت:

سانگ حسابش با فرمالن و کوسیلنی خیلی فرق داره ! کوسیلنی تو بازی ای که آؤسنال 8-2 به اون کثافتا باخت هم به جز 2-3 تا صحنه عملکرد خوبی داشت ... کوسیلنی و فرمالن خیــــــــــــلی پر تلاش تر از سانگن

پیام ما یه چیز می گیم تو یه چیز دیگه جواب میدی ... اصلاً حرف همو نمی فهمیم

رضا توپچی در 25/4/1391 | 21:23 گفت:

@پیام مشایخ نسب:قضیه ی رمزی و شوخی کردم ولی شکلکش و یادم رفت
درسته که تیم ما همه با هم حمله میکنن و حتی مدافعین آخرهم به خط حمله کمک میکنن ولی به نظرمن در تیم هایی مثل ما که 433 و4231 بازی میکنن هافبک دفاعی باید توانایی دفاعیش در حد یه مدافع آخر کامل و توپ گیر باشه و همچنین بتونه در حد یه هافبک خلاق و شوت زن به خط حمله اضافه بشه
درکل من یکی از کلیدی ترین پست های این نوع ترکیب ها رو هافبک دفاعی میدونم...

پیام مشایخ نسب در 25/4/1391 | 21:11 گفت:

آهان یعنی در نبود آرتتا به این دلیل باختیم که سانگ می رفت جلو؟

نه عزیزم اون بازی هایی که در نبود آرتتا باختیم هر کدوم تحلیل تاکتیکی خودش رو داره واسه دلایل باخت. به عنوان مثال طراحی پایه حملات از جلوی مدافعین و پخش توپ به عهده آرتتا بود که در نبودش روسیچکی و رمزی نتونستن درست آنجام بدن که اونم باز دلایل خاص خودش رو داره که مربوط به بحث ما نمیشه.

اگه بخوایم با این دیدگاهی که میگی نگاه کنیم امثال باید این بازیکنارو بفروشیم:

سانگ دیابی ورمالن کوشلنی فریمپونگ ژورو


فک میکنم اصل مشکل تو اینه که چرا اینهمه بازیکن تو حمله شرکت میکنن و انقدر راحت ضد حمله می خوریم و عقب زمین یهو خالی میشه. و اینم به کل ساختار دفاعی تیم بر میگرده نه به یک یا دو بازیکن خاص

soroosh در 25/4/1391 | 21:03 گفت:

ربطش این بود که بازیکنی که نمی فهمه الان پشتیبان نداره و نباید خرکی حمله کنه، چرا سرش رو میندازه پایین ؟؟؟

پیام مشایخ نسب در 25/4/1391 | 21:01 گفت:

الان اون دلایلی که واسه هجومی بازی کردن سانگ وردم چه ربطی داشت به وابستگی تیم به آرتتا

soroosh در 25/4/1391 | 20:56 گفت:

همین دلایله هجومی بودنت هست که باعث میشه بدون آرتتا فقط یه بازی رو ببریم

پیام مشایخ نسب در 25/4/1391 | 20:51 گفت:

حمید جان :

اولا که ما بالاخره نفهمیدیم این سانگ تو فاز هجومی خوبه و نباید باشه. یا تو فاز هجومی خوبه و تو فاز دفاعی بده. یا توفاز دفاعی خوبه و تو فاز هجومی بده یا اصن تو جفتش بده. هر کس یه چیزی میگه اینجا

دلایل فنی واسه اینکه سانگ چرا میرفته جلو به اندازه کافی تو پست های قبلیم اوردم. و البته هیچ جای دنیا هیچ کس با یک یا دو بازی رو بازیکنا کارشناسی نمیکنه ونظر نمیده چون به هر حال بازیکن روز خوب و بد داره. اگه اینجوری باشه منم می تونم کلی مثال از بازی های مختلف بیارم که سانگ چه تو فاز هجومی چه دفاعی عالی بوده. یکیش مثلا پنالتی که همین فصل چمبرلین تو بازی با میلان گرفت. برو نگا کن اون حرکت چطوری و از کجا شروع شد.

در ضمن اون ملاکی که واسه هجومی بودن یه بازیکن اوردی در مورد مهاجمین و وینگ ها صدق میکنه نه در مورد هافبک مرکزی اونم از نوع دفاعی. هافبک مرکزی و دفاعی رو بیشتر با پاس گلاش و البته موقعیت هایی که ایجاد میکنه و تاثیرات مستقیم و غیر مستقیمی که روی گل ها میذاره میسنجن تو فوتبال امروز. که از این نظر سانگ این فصل فک می کنم 11 تا پاس گل داده و آمارش به عنوان هافبک دفاعی فوق العادست.

بازم دوتا موضوع رو تاکید میکنم:

اول اینکه دلایل هجومی بازی کردن سانگ رو تو مقاطع مختلف این فصل توضیح دادم تو پست قبلیم. و عمیقا معتقدم در این ضمینه اگه انتقادی هست به ونگر وارده نه به سانگ

و دوم اینکه من به هیچ وجه نمی گم سانگ امسال عملکرد ایده آلی به عنوان هافبک دفاعی داشته مثلا یکی از انتقادایی که به نظرم شدیدا بهش وارده اینه که این فصل سانگ به عنوان یه هافبک دفاعی تقریبا هیچ شوتی از پشت محوطه نزد که این خیلی بده. فک کنید ببینید آخرین باری که سانگ شوت زده از پشت 18 یادتون میاد.
اما عملکردش افتضاح هم نبوده. با توجه به تعداد بازی هایی که انجام داده و خستگی شدیدش عملکرد قابل قبولی داشته و نمیشد بیش از این انتظار داشت واقعا چون بی انصافیه. بازیکنه بنده خدا چارپا که استخدام نکردیم

soroosh در 25/4/1391 | 20:42 گفت:

مشکل شخصی؟؟؟ مگه من همسایه در خونش هستم که اخلاقش رو بدونم
بازی هاشو دیدم و یادم نمیره چه قد بی فکر و بی مسئولیت بازی می کنه
یادم نمیره وقتی میزارنش دفاع آخر تیم رو از هم می پاشونه از بس میره جلو
اصلا واسش مهم نیس که هافبک آخره
بلد نیس درست تکل بزنه و اگه واقعا دریبل خوردنش رو ندیدی بازی با اودینیزه رو ببین
بازی با لیورپول وسط را ول داده بود به امید خدا
بازی با نوریچ اصلا پشت محوطه رو پوشش نمی داد
بازی با میلان (
تو بازی رفت اعصاب نزاشت برام از بس بی مسئولیته و تو بازی برگشت هم تو کارای دفاعی خوب نبود (خداییش شانس اوردیم بازی 3-0 شد. حداقل یه گل رو نزدن میلانی ها)

پیام مشایخ نسب در 25/4/1391 | 20:36 گفت:

رضا توپچی عزیز:
من به رمزی علاقه مندم؟؟؟

برو پستای هایبوری رو بخون ببین تو فصل گذشته کی بیشترین فحش رو به رمزی داده وقتی تیم رو به فنا میداد

من خودم شخصا عاشق روسیچکی هستم اما حرفی که زدم راجع به رمزی طبق چیزی بود که ازش دیدم چه موقعی که تو کاردیف بود چه مواقعی که واسه ما قبل و بعد از اون مصدومیت شدیدش بازی کرده. و البته طبق چیزایی که از کارشناسای مختلف شنیدم و خوندم.

در مورد فصول گذشته هم من نگفتم سانگ عالی بوده.

ببین دو تا موضوع هست. یکی اینکه ما انتظار داشته باشیم سانگ بهترین هافبک دفاعی دنیا باشه. یکی اینکه بیایم فقط تاثیرش رو توی ترکیب آرسنال و با توجه به سبک بازی این تیم و تاکتیکش و شرح وظایفی که مربی بهش میده بسنجیم.

چیزی که کاملا مشخصه اینه که آرسنال یه تیمه که بر اساس یه فلسفه کاملا هجومی بازی میکنه. بازی سازی از خط دفاع و شرکت تمام عناصر تیم در فاز حمله.

همونطور که در تمام طول دوران حضور ونگر مشاهده شده ، هافبک دفاعی که هیچی اصن ، مدافعای مرکزی ما به کرّات تو حمله شرکت میکنن. و همیشه مدافع های مرکزی پا به توپ و خلاقی داشتیم. نمونه هاش هم زیاده : کمپبل ، آدامز ، کولوتوره ، گالاس ، همین کوشلنی و ورمالن. مثال هم بخوام ذکر کنم سول کمپبل که به نفوذ و یه پا دوپاهاش معروف بود کلا و یکی از عاشقانشم همین فردوسی پور خودمون بود

تونی آدامز پاس اولین گل تیری هانری برای باشگاه رو داد. یه پاس عمقی از وسط زمین تقریبا.

کولوتوره که تو بازی با نیوکاسل در جریان بازی با گلر لیورپول تک به تک شد و گل زد.

گالاس تو بازی با شاختار تو مرحله برگشت گروهی لیگ قهرمانان نزدیک نقطه کرنر مدافع حریف رو دریبل دو طرفه زد و سانتر کرد!!!

ورمالن و کوشلنی هم که نیازی به گفتن ندارن.

حالا میخوام اینو بگم که فلسفه تیم ما کاملا هجومی و این دستور و خواسته شخص ونگر هستش که حتی مدافعین مرکزی هم تو حمله شرکت کنن. و تو پست قبلیم هم گفتم که جلو رفتن سانگ هم دستور تاکتیکی ونگر بوده زمانی که روسیچکی تو ترکیب بوده. بنابراین اصل حرف من اینه که دوستان عزیز از با جلو رفتن سانگ مشکل دارید باید به ونگر انتقاد کنید نه به سانگ. بازیکن که تو زمین عشقی و به دلخواه خودش کاری انجام نمیده.

ما همیشه فلسفه بازیمون همین بوده. حتی زمان تیم شکست ناپذیر فقط تفاوتی که اون موقع داشت با الان سیستم بازیمون بود.

سیستم 442 به دلیل تعداد بیشتر هافبکها و حضور هافبکای کناری این قابلیت رو ایجاد میکنه که تو فاز دفاعی ،در سمتی که تیم حریف توپ رو در اختیار داره و داره حمله میکنه هافبکا از سیستم دفاع مثلثی یا گاهی دفاع موزی استفاده کنن ، البته گاهی با کمک مدافعین میانی و کناری.

در واقع تو 442 دو تا هافبک موقع دفاع درگیر میشن اما تو 433 و 4231 که آرسنال ارائه میده بیشتر مواقع به خاطر تعداد بیشتر نفرات تو فاز حمله ، وظیفه دفاعی و محافظت از دروازه به خصوص تو ضدحملات به عهده یه نفره.

البته من منکر این نمیشم که سانگ میتونست عملکرد بهتری هم داشته باشه. چون همیشه بهتر هم وجود داره حتی اگه بهترین بازیکن جهان باشی.

اما نکته ای که به سادگی رد میشید از کنارش اینه که الکس سانگ چه این فصل چه فصل گذشته یکی از کسانی بوده که بیشترین بازی ها رو برای آرسنال انجام داده اونم تو پستی که تقریبا پرکارترین پست به لحاظ فیزیکی و دوندگی هستش.

یکی از دلایلشم این بود که بازیکنایی که ونگر به عنوان جانین تو اون پست در نظر گرفته بود تقریبا همیشه مصدوم بودن و تنها گزینه موجود سانگ بوده.

حرف من اینه که چرا شما این موارد رو در نظر نمی گیرید. خستگی واقعا رو عملکرد بازیکن تاثیر میذاره. نمونه بارزش ژابی آلونسو هستش. فقط کافیه با فصل قبل و فصل قبل ترش مقایسه کنید عملکرد این فصلش رو تا ببینید چقدر خستگی روش تاثیر گذاشته. اونم به لحاظ تعداد بازی شرایط مشابه سانگ رو داشته.

soroosh در 25/4/1391 | 20:23 گفت:

شما هم که هی میگی حوصله نکردی بخونی !!!!!!!!!!
بابا خوندنم من همه اش رو و اصولا اگه نیگا به جز قسمت آخر که شاید با یه سری پیش وند ها سونگ رو توصیف کردم جایی دیگه ای نبوده
حتی قبل از اینکه اون تیکه رو بنویسم هم میگفتن توهین !!!!!!!!!!!!!
من از سونگ خوشم نمیاد چون اگه این همه فرصت رو به یکی مثله دیارا میدادیم الان وضعه دفاعمون این نبود
پیاز داغ زیاد نکردم ... اینکه فقط تو 48% از موقعیت های 50-50 موفق بوده فاجعه نیست؟؟؟؟؟ اینکه میزان درگیریش کمه خوبه لابد ... برو کامنت های قبل از ادیت رو بخون البته اگه حوصله داری

hamid در 25/4/1391 | 20:21 گفت:

سانگ پارسال گل زد و مطمئنم بیشتر از تا موقعیت گل و شوت برای خودش ایجاد نکرده !!!
_______________________________________
منظورم این بود:
سانگ پارسال 1 گل زد و مطمئنم بیشتر از 10-15 تا موقعیت گل و شوت برای خودش ایجاد نکرده !!!

num lk خاموش بود

hamid در 25/4/1391 | 20:17 گفت:

پیام خان
من سروش رو نمی دونم ولی خودم یکی از سرسخت ترین منتقدای سانگم و هیچ مشکلی هم باهاش ندارم ! دلیلی برای مشکل داشتن وجود نداره !

ببین یه چیزایی بهت بگم
اولاً میگیآرتتا جای ویلشر بازی کرد . نمی دونم دقیقاً منظورت چیه ولی اگه منظورت اینه که آرتتا نقش تاکتیکیه ویلشرو داشت کاملاً مخالفم !
چونآرتتا می چسبید پشت دفاع و ساکن بازی می کرد ولی ویلشر خیلی بیشتر تو حمله شرکت می کرد .. دریبل زنی می کرد و موقعیتای گل برای خودش و دیگران ایجاد می کرد ... خیلی بیشتر از آرتتا تو محوطه جریمه دیده می شد


در مورد سانگ . ببین عزیزم سانگ بازیکن هجومی خوبی نیست ! تو به جای محکوم کردن دیگران دلیل برای حرفت بیار ! اگه میگی خوبه به چه دلیل ؟!!!
من دارم می گم خوب نیست ... سانگ پارسال گل زد و مطمئنم بیشتر از تا موقعیت گل و شوت برای خودش ایجاد نکرده !!!
شما تا توپ مثال بزن که سانگ کارای ترکیبی کرده باشه ...

خیلی مشکل داره تو فاز هجومی !


تو دفاعم چند تا بازی می خوایی مثال بزنم ازش برات ؟!
برو هایلایت بازی با اودینزه رو ببین ! انواع و اقسام دریبل هارو بهش زدن !!
بازی با بارسلونا که تو امارات بردیم علاوه بر اینکه هر چی توپ بهش رسید لو داد (اون شب صدای بابای منکه آرسنالی نیست هم از دست سانگ در اومده بود!!) انقدر خطای بی مورد و الکی کرد که واقعاً داور خیلی خیلی بهش لطف کرد که نیمه اول اخراجش نکرد !!!

بازیکن انقدر درکمش پایینه که تو بازی حذفی لیگ قهرمانان اونم جلوی بارسلونا با احتیاط بازی نمی کنه وکلی خطای بی مورد و الکی می کنه ! هر چند بار دوس داری بشین بازی رو ببین . مطمئناً سانگ نیمه اول باید اخراج می شد


یا بعضی وقتا یه کارایی می کنه پس کله آدم ریحون بنفش سبز میشه !
بازی با qpr همین امسال ! بازیکن qpr توپشو گرفت و سانگ حرصش در اومد و جوری کشید زیر پای یارو که من هنوزم نمی دونم چرا محرومش نکردن ! بی برو برگرد اخراج داشت !

بازی با منچستر یونایتد
گل دوم زمین و زمان به آرشاوینگیر دادن
ولی هیچ کس نگفت سانگ وایساد والنسیا رو نگاه کرد در حالیکه راحت می تونست توپشو بگیره !!
والنسیا با یه حرکت بدن خیلی خیلی ساده جاش گذاشت
هنوزم دارم می سوزم به خاطر اون گل


کلاً به نظر من سانگ خیلی ایراد داره
اگه کسی می خواد حرفامو رد کنه خواهشاً تا دلیل درست و حسابی بیاره ! دوباره نگید ازش خوشتون نمیاد یا مشکل دارید چون من کاملاً دلیلای فنی آوردم

پیام مشایخ نسب در 25/4/1391 | 20:05 گفت:

ببین سروش من تو هایبوری هم توضیح دادم. اینکه انتقاد کنی هیچ مشکلی نداره. از هر کسیمی خوای انتقاد کن و نظرتو بگو. حتی از خود ونگر. اما اینکه با لحن تمسخر آمیز بیای انتقاد کنی کار درستی نیست. واقعا به نظرت این حرفایی رو که زدی بدون مسخره کردن سانگ نمیشد زد؟ مطمئن باش که میشد.

در مورد این هم که میگی تو امار هوایی خوب بوده و توام گفتی :

بله گفتی. مگه من گفتم نگفتی؟؟ من حرفم این بود که آمارهایی رو که به ضرر شانگ هست کاملا روش مانور میدی و با آب و تاب میگی و به قول معروف پیاز داغشو زیاد میکنی اما آمارهایی که به سودش بوده رو فقط یه جمله کوتاه میگی و رد میشی. تنها نتیجه ای که میشه از این رفتار گرفت اینه که با سانگ بیشتر مشکل شخصی داری تا مشکل فنی. و البته من تو اون یه مورد به عنوان مثال اومدن توره و چندتا هافبک دیگه رو مثال زدم که از سانگ پایین تر بودن به این دلیل که تو فقط جاهایی از اون هافبک ها اسم بردی که از سانگ بهتر بودن و اینجوری خواننده ای که خودش نره اون جدول ها رو بخونه فکر میکنه سانگ بدترین هافبک لیگ بوده. و باز اینم نشون میده که کاملا جهت دار اومدی نقد کردی سانگ رو. منم به عنوان مثال اونجا گفتم که تو این مورد سانگ از توره بهتر بوده.

راجع به مسائل فنی و اینکه میگی سانگ وظیفه دفاعی داشته یا ارتتا هم تو دوتا پست قبلیم کاملا توضیح دادم که وظایف چطوری تقسیم میشده در شرایطه مختلف و فک میکنم توضیحاتم کافی بود. شاید حوصله نکردی بخونی

Keivan در 25/4/1391 | 20:04 گفت:

بالاخره تا آخرشو خوندم...

پیام واقعا تحلیلت درست و از روی احساسات نبود واقعا ممنون...

بازم میگم به نظر من سانگ اصلا تو این فصل بد کار نکرد که هیچ بلکه بیش از مسئولیت خودش واسه تیم کذاشت

دومین بازیکن فصل هم شد که خودش گواه همه اینهاست...

رضا توپچی در 25/4/1391 | 20:01 گفت:

من الآن نشستم و کل نظر دوست عزیزمون(پیام مشایخ نسب) خوندم و بدونی که شناختی روی علایقش داشته باشم به نظرم علاقه ی زیادی به رمزی دارن(اینو گفتم که متذکرشم همه ی ما با اینکه عاشق آرسنال هستیم ولی تمام بازیکنانو به یک میزان دوست نداریم و بازیه بعضیا رو بیشتر میپسندیم)
یه نکته ظریف این وسط هست که دوستمون میگن فابرگاس و ویلشر امسال نبودن و فشار روی سانگ بیشتر بود،هم برای بازی سازی و هم برای کارهای دفاعی خوب چرا فصل های گذشته بهترین عملکرد و در پست تخصصیش(هافبک دفاعی)از سانگ ندیدیم؟؟؟
درضمن شرکت در حمله و کمک به کار هجومیه تیم شاید25% از وظایف یک هافبک دفاعی باشه ولی توپ گیری و کمک به مدافعان 75% از وظایف اونه(به نظر من سانگ امسال در کار هجومی عالی بود و از بیست حتی میتونه20+2 رو بگیره ولی در کارهای دفاعی بشدت ضعیفه و اگه فاجعه به بارنیاورده به دلیل حضور آرتتا بوده)
همنطور که اول هم گفتم:سانگ اگه جلوتر بیاد و یه هافبک دفاع تمام عیارو پشت سرش ببینه،شاید بتونه عملکرد مقبول تری از خودش نشون بده

soroosh در 25/4/1391 | 19:30 گفت:

خوب اول از همه
تفاوت پاس اشتباه با پاس اشتباهی که مالکیت توپ رو به حریف میده خیلی فرق داره و اگه بازی های سونگ رو دیده باشی بیش از یه پاس اشتباه میده در هر بازی ولی تعریف این دو تا فرق داره
*********************
دوم تو هوا که خوب بوده نوشتم خوب بوده دیگه ... اگه ننوشته بودم می تونستی بگی
*********************
سوم تو حرفات درباره یحیی توره و بری و مقایسه اش با آرتتا ... خودت نیگا کن نه سونگ درست تو کارای دفاعی بوده نه آرتتا (البته باز به آرتتا) ولی وظیفه اصلی کی بوده کاره دفاعیه؟؟؟
*********************
چهارم اگه دوس داری پاک کن پست رو که کسایه دیگه ای که میان تو سایت(که بعید می دونم یه نفر طرفدار یه تیم دیگه باشه و ایرانی هم باشه و بیاد تو سایت ما به جز اون دو دوست منچستری و بارسایی) نبینن.
به هر حال من بازم میگم 4 سال سونگ تو ترکیب اصلی بود و آخرش هم این شد. حالا شما می گید آخرش خوب بوده من میگم نه.
*********************
به هر حال از اینکه حوصله این بحث ها رو نداشتی و الان این منت رو سر ما گذاشتی و اومدی نظر دادی ممنون

پیام مشایخ نسب در 25/4/1391 | 18:42 گفت:

مثکه همش تو یه پست جا نشد

ادامه پست قبلی :

در واقع اگه بخوام بهتر بشکافم موضوع رو باید بگم که آرتتا امسال در نقشی بازی کرد که ویلشر سال گذشته بازی میکرد. و اوایل فصل ونگر به جای فابرگاس رمزی رو قرار میداد. چون رمزی بیشتر از روسیچکی توانایی انجام کارهایی رو که فابرگاس می کرد داره. رمزی تو ترکیب فعلی تیم اصلی آرسنال شبیه ترین بازیکن به فابرگاسه و میتونه مثل اون پاسای عمقی هوایی و زمینی با زمانبندی کم بده و می تونه مث فابرگاس تو فضاهای کوچیک پاسای با دقت بالا بده و مث فابرگاس دید قوی داره و می تونه سریع منطقه بازی عوض کنه. اینجور مهارتا کاملا به استایل بازی بازیکن و توانایی های ذاتیش بر میگرده. اما روسیچکی فقط بخشی از این توانایی ها رو داره اما به جاش میتونه خیلی عالی به بازی سرعت بده و حتی گاهی با حرکتای انفجاری تیم رو راه بندازه.

بنابراین میتونیم اینطوری بگیم تقریبا که ونگر اول قصد داشت که با قرار دادن آرتتا جای ویلشر و رمزی جای فابرگاس استراتژی و متد خودش تو خط هافبک رو بدون تغییر نسبت به فصل قبلش باقی بذاره که اوایل داشت خوب پیش میرفت نسبتا. اگه یادتون باشه بعد از اومدن اون 4 خرید فوق سریع ، رمزی اوایل داشت خوب کار میکرد تقریبا ، نمونش بازی با چلسی بود و نمونه اون توانایی هایی که مثال زدم پاس بود که روی گل اول به ژروینیو داد. و اگه یکم دقت کنید اون موقع ها و کلا تو بازی هایی که رمزی جای روسیچکی جلوی سانگ و آرتتا بازی میکرد سانگ خیلی کمتر نفوذ میکرد. اما تو بازی هایی که روسیچکی بازی میکرد سانگ تهاجمی تر میشد و آرتتا یکم میو مد عقب تر.

دلیل این تغییر تاکتیک هم دو موضوع بود : یکی مصدومیت های رمزی و دومی اینکه بعد از چندتا بازی اول فصل که عملکرد قابل قبولی داشت دیگه کم کم افت کرد و شدیدا رفت رو مخ هوادارا و کاملا دیگه از فرمش خارج شد و اعتماد به نفسشم به طبعش اومد پایین. به این دلیل ونگر به روسیچکی رو اورد و در راستای این تغییر بازیکن مجبور شد یکمی هم نغییر تاکتیک داشته باشه و برای پر کردن خلا اون پاس های خاص عمقی و منجر به گل سانگ رو اورد جلو تر.

فکر می کنم فعلا تا همینجا کافی باشه و نمی خوام بیشتر از این طولانی کنم حرفمو.
تنها نکته ای که می خوام آخرش بگم و یه جورایی نتیجه بگیرم از حرفم اینه :

سروش به نظر من تو بیشتر از اینکه مشکل فنی و تاکتیکی با سانگ داشته باشی مشکل شخصی باهاش داری.
یه جورایی ازش خوشت نمیاد و باهاش حال نمی کنی و به این دلیل داری سعی میکنی بکوبیش. و این موضوع ، هم از ادبیاتی که به کار بردی براش مشخصه هم از استدلالایی که میاری. مثلا منم از ژاوی متنفرم اما این دلیل نمیشه که بیام همه چیزشو ببرم زیر سوال و بگم لاسانا دیارا از ژاوی بهتره!!!!!!

در کل فک می کنم حداقل کاری که میتونیم انجام بدیم اینه که حالا به هر دلیلی هم اگه از بازیکنای تیممون انتقاد میکنیم دیگه علنا تو سایت هواداری باشگاه خودمون طرف رو به مسخره نگیریم چون واقعا ظاهر قشنگی نداره. خودتو بذار جای هوادارای تیمای دیگه که احیانا ممکنه این مطالب رو بخونن اینجا.

مرسی از کسایی که حوصله کردن و تا اخر خوندن

پیام مشایخ نسب در 25/4/1391 | 18:34 گفت:

مطمئنا مث قدیما انرژِی واسه اینجور بحثا ندارم. اما یه سری چیزا هست که واقعا اگه نگم فشار میاد بهم!

اول از همه باید بگم که سروش تو توو متنت مدعی شدی که به سانگ هیچ توهینی نکردی اما در سرتاسر متنت یه نکته کاملا مشهوده: تو اون آمارهایی که نقطه ضعف سانگ بوده به نوعی ، نوع ادبیاتت کاملا با آمارهایی که نقطه قوتش بوده فرق داره. مشخصا خیلی با سانگ حال نمیکنی و هدفتم این بوده که ازش انتقاد کنی. اما این دلیل نمیشه که واژه هایی براش به کار ببری که کاملا تمسخر آمیزه. شخصا به عنوان یه هوادار آرسنال تمسخر هیچ کدوم از بازیکنای تیم رو اونم تو کانون هوادارای باشگاه و اونم توسط یه آرسنالی نمی پسندم و واقعا جای تاسف داره.

موضوع دوم : یه چیزی واسه من خیلی عجیبه ، تو و خیلی دیگه از دوستان که قبلا باهاشون صحبت کردم در این مورد اینکه سانگ تو این فصل کلی پاس گل داده و به بخش هجومی تیم کمک کرده رو میبرید زیر سوال و به عنوان یه ایراد ازش اسم می برید و انگار ناراحتید از این موضوع.

تو متنت ذکر کردی که سانگ زیاد حمله کرده و دست و پای آرتتا رو بسته و بعدشم گفتی سانگ تدافعی تره یا آرتتا؟ بعدشم خودت اومدی گفتی اگه کسی توره رو مثال می زنه بدونه که بری جورشو کشید.

حالا اولین سوالی که مطرح میشه اینه که چطور بری جور توره رو بکشه ایرادی نداره و تهاجمی بودن توره به عنوان هافبک دفاعی حسن حساب میشه اما اینکه آرتتا جور سانگ رو بکشه و تهاجمی بودن سانگ به عنوان هافبک تدافعی ایراد حساب میشه؟؟!!!!!!!!!!!!

از طرف دیگه مساله ای که بهش بی توجه بودی اینه که امثال ما محور طراحی حملاتمون و اصلی ترین پاسورمون در 5 سال اخیر رو از دست داده بودیم یعنی فابرگاس. مطمئنا آرتتا خلاقیت فابرگاس رو نداره و خیلی توانایی دادن پاس های عمقی و گلساز رو نداره. یکم فک کنید ببینید میتونید سه تا پاس تو عمق از آرتتا که مهاجم رو تک به تک کرده باشه واسه خودتون یاداوری کنید..؟

بنابراین آرتتا بازیکن متفاوتی هستش و نمیشد جای فابرگاس رو تو استراتژی تاکتیکی تیم بگیره. به نوعی ونگر این مشکل رو با ترکیب توانایی های سانگ و آرتتا پر کرد. وظیفه ارسال پاس هایی که همیشه فابرگاس میداد امثال روی دوش سانگ بود و این یه موضوع کاملا واضح بود که تهاجمی تر شدن سانگ تو فصل گذشته یه دستور اختصاصی از طرف ونگر بوده نه اراده شخص الکس سانگ. بنابراین اگه با جلو رفتن سانگ مشکل داری باید به ونگر گیر بدی نه به سانگ. چطور فصلای قبل که فابرگاس تو تیم بود سانگ انقدر پاس گل نمیداد و اینقدر تهاجمی بازی نمی کرد؟

به جز قضیه تمسخر کاملا مشخصه که رو آمارایی که به ضرر سانگه به شدت مانور میدی اما همه آمارهایی که به سودش هست نمیگی و اون چنتایی رو هم که میگی سریع از کنارش رد شدی و رفتی.

مثلا تو شماره 5 گفتی هر 79 دقیقه یه بار با پاس اشتباه مالکیت توپ رو به حریف میده که این میشه به طور متوسط یک بار در هر بازی و این فوق العادست در حالی که تو میگی بد نیست و قابل تحمله!!!!!!! یعنی واقعا انتظار داری یه هافبک دفاعی در طول یک بازی حتی یک پاس اشتباه هم نده؟؟؟؟ بهترین هافبک وسط دنیا رو اگه الان ژاوی بگیریم بازم همچین آماری که مدنظر شماست رو نداره. من واقعا موندم چطوری تونستی این آمار سانگ رو بگی فقط قابل تحمله!!!!!!!!!!!!

یا تو شماره هفت خیلی راحت گذشتی از موضوع در حالی که سانگ بعد از فلینی و کریک و بری چهارم. و نکته قابل تامل تو این مورد قد سانگ هستش که از هر سه نفر کوتاه تر و البته از یحی توره هم خیلی کوتاه تره ولی یحی توره بعد از سانگ نفر پنجمه و کسایی مث جرارد تیوته لمپارد و پارکر پشت سر سانگ هستن

و نکته دیگه ای که به هیچ وجه بهش توجه نکردی اینه که سانگ این فصل از تمام این هافبک هایی که اسمشون تو این لیستی که بالا گذاشتی هست بیشتر بازی کرده. خیلی هم بیشتر بازی کرده. 2999 دقیقه و این یعنی خستگی زیاد و به طبعش ضریب خطای بیشتر و البته دامنه فعالیت گسترده تر که معمولا درصداش رو تو آمارهای مختلف پایین میاره و به لحاظ ریاضی یه جور ضریب منفی حساب میشه.

نکته بزرگ دیگه ای که فراموش شده اینه که امسال ویلشر هم نبود. درواقع از ترکیب سه نفره خط هافبک ما امسال دوتاشون عوض شده بودن. و یا کسایی جایگزین شدن که کمترین شباهت رو به لحاظ سبک بازی و توانایی های فنی باهاشون داشتن. بنابراین طبیعی هستش که یه استراتژی جدید از طرف ونگر اتخاذ بشه تو این خط و یه بخشی از این استراتژی هم جلو اومدن سانگ بود.

در واقع اگه بخوام بهتر بشکافم موضوع رو باید بگم که آرتتا امسال در نقشی بازی کرد که ویلشر سال گذشته بازی میکرد. و اوایل فصل ونگر به جای فابرگاس رمزی رو قرار میداد. چو

♥Arsenal♥ در 25/4/1391 | 18:33 گفت:

سانگ یه بازیکن خوش استایله و تعصبی.....! همین خیلی کمکه....!!

آره تو دفاع ضعیفه ولی ول ول هم نیست در عوض پاس های پشت دفاعش هرکدوم خودش یه گل حساب میاد.....!!

Farhad Rahbari در 25/4/1391 | 18:01 گفت:

هافبک دفاعی Defensive Midfielder (DM)
اینگونه مدافعین اغلب جلوی مدافین پوششی بازی میکنند و علت به کار گرفتن آنها بالا بردن قدرت دفاعی تیم است. یک هافبک دفاعی سازمان تهاجمی تیم مقابل را ویران می کند و باعث توقف بازیکنانی می شود که در حمله شرکت می کنند. این گونه مدافعین همچنان می توانند به تاکتیک تیمی هم کنند.
به عنوان مثال :  با هدایت هسته تهاجمی به سمت کناره ها می توانند باعث محدود کردن و کوچک کردن زمین برای آنها شوند. حتی  می توانند پست مدافع پوششی یا نفوذی را به هنگام شرکت ناگهانی آنها در حمله پر کنند.
اصولا وظیفه آنها دفاعی است ولی بعضی از آنها به عنوان   بازی ساز عمقی  یا اصطلاحا   طراح درو نیز به استفاده می شود .به این دلیل که از توانایی طراحی حمله  و اعمال زمان آن  از عمق دفاع بوسیله پاسکاری  برخوردارند.
یک هافبک دفاعی دارای قدرت تشخیص بالای موقعیت یابی - تکل زنی و  توپ ربایی است. توانایی برآورد و ارزیابی حرکت بازیکنان تیم مقابل و مسیر توپ را دارد. همچنین هنگامی که تیم تحت فشار است قابلیت کنترل و نگه داری توپ را در خط میانی داردو مهم تر از همه باید دارای استقامت بالایی باشند به این دلیل که در طول یک مسابقه بیشترین فاصله از زمین را تحت پوشش قرار می دهند.
در یک بازی فوتبال به عنوان مثال در لیگ برتر انگلیس در طول 90 دقیقه یک هافبک دفاعی به میزان 12 کیلو متر دوندگی دارد. هافبک های  بازی ساز  عمقی نیز باید توانایی بالای کنترل توپ و ارسال پاس های بلند و عریض را برای مهاجمین داشته باشند 
____________________________________________________________________________________
دوستان طبق این تعریفی که ارائه دادم سانگ یه هافبک دفاعیه معمولیه
ولی اگه CM بازی کنه 10 میلیون یورو قیمتش تو بازار میره بالا

امضاء: Farhad Rahbari

soroosh در 25/4/1391 | 17:25 گفت:

دمت گرم رضا

رضا توپچی در 25/4/1391 | 16:44 گفت:

قبل از اینکه بخوام درباره سانگ حرف بزنم باید بگم:خیلی خوشحال شدم که بعد از مدت ها یه نفر پیدا شده که یه پست گذاشته که همه رو وادار به نظر دادن کرده،به همین دلیل از سروش تشکر میکنم
1-همه قبول داریم که سانگ در این فصل پاس های بسیار زیبایی رو پشت مدافعین حریف برای فن پرسی و والکات ارسال میکرد که این موضوع جای بسی خوشحالی داره ولی به نظرمن این پاس ها به تنهایی از هوش واستعداد سانگ ناشی نمیشه بلکه میتونه دلیله دیگه اش هماهنگی ناشی از سال های زیاد در کنار هم بودن باشه
2-من به شخصه معتقدم سانگ خیلی راحت دریبل میخوره و پاس های اشتباه زیادی داره که این در آمار بالا هم آمده که واقعا" برای هافبک دفاعی بدترین نقطه ضعف میتونه باشه(دوستان فراموش نکنن زمانی که تیم در فاز حمله قرار داره،بدترین اتفاق ممکن پاس اشتباه میتونه باشه چون نتنها فرصت ضدحمله به تیم حریف میده،باعث میشه که در حملات بعدی مدافعین و سایر هافبک ها نتونن با خیال راحت به مهاجمین اضافه بشن)
3-به نظرمن بهتره با توجه به سیستم تیم که در بیشتر اوقات با سیستم4-2-3-1 وارد زمین میشه از یه هافبک دفاعی کامل(که درصد پاس های اشتباهش پایین باشه، و از همه مهمتر به سختی دریبل بخوره)استفاده کنیم و سانگ(دوست داشتنی )رو در کنارش بازی بدیم تا بتونه به راحتی به فاز هجومی تیم کمک کنه در این صورت اگه پاس عالی داد که هیچی ولی اگه پاس اشتباه داد همون هافبک دفاعی که گفتم گندشو جمع و جور میکنه در ضمن از قدرت نصف و نیمه اش در کار دفاع کردن ،زمان حمله تیم حریف استفاده میکنیم
4-ولی یه انتقاد از دوستان دارم:زمانی که در باره دروازبان صحبت میکنیم میگین بهترین دروازبان جزیره رو داریم،حرف مدافعان که پیش میاد همه میگین مدافعان ما بهترین های لیگ هستن حالا که میگن سانگ در پست هافبک دفاعی ضعیفه بازم میگین سانگ عالیه!!! پس میشه بگین 49 تا گل به چه دلیل خورده شده؟؟؟ نکنه مشکل از فن پرسی و شاماخ بوده؟؟؟
من هم هرکی تولباس آرسنال باشه دوستش دارم ولی باید قبول کنیم که همه ی بازیکنان آرسنال بهترین نیستن ولی برای کسب موفقیت باید تغییراتی در ترکیب تیم داده بشه

soroosh در 25/4/1391 | 16:10 گفت:

حمید اون حرفیو که من نزدم تو زدی
سانگ نه دفاعی نه هجومی ... تازگیا تخریبی هم نیس
یه چیزی بین هافبک هجومی و دفاعی هست که اون پست تو سیستم 3-3-4 ای که آرسنال بازی می کنه به درد نمی خوره

hamid در 25/4/1391 | 15:59 گفت:

کاملاً با همش موافقم !
الکس سانگ نه دفاعی و تخریبیه و نه هجومی ... هافبک هجومی لازمه که تیز و تند باشه و قدرت حمل توپ داشته باشه و با حرکات بدون توپش فضا برای خودش و دیگران فراهم بکنه و شوت بزنه ، به قلب دفاع حریف بزنه

کدوم یکی از اینارو سونگ بلده ؟ همین خوان ماتا به خود ما یه گل از راه دور زد که سونگ تا صد سال دیگه هم نمی تونه اینطوری حتی برای خودش فرصت شوت ایجاد بکنه (از بس وسط زمین تعلل می کنه )
یا مثلاً سونگ اصلاً تو محوطه جریمه کارایی نداره نه تکنیک دریبل زنی داره و نه سرعت داره و خیلی راحت زیر فشار دفاع حریف توپو لو میده

سونگ همون پاس پشت دفاعشم به ازای هر 10 تا پاش اشتباه یه دونشو خوب میده !
تو فاز هجومی که خیلی ایراد داره

تو دفاعم که از هر کسی راحت دریبل می خوره و بعضی وقتا با توپ نگه داشتن گند می زنه به سرعت تیم و بازی رو خراب میکنه
کلاً بازیکن خیلی تنبلی هم هست

من به هیچ وجه بازیشو نمی پسندم
فصل قبلم آرتتا رو داشتیم وگرنه بیچاره بودیم

soroosh در 25/4/1391 | 15:55 گفت:

خوب ما هم روسیچکی والکات و رابین رو داشتیم

Keivan در 25/4/1391 | 15:18 گفت:

محمد حسینی: حرفه حقه خداییش ما بازیکن خلاق نداشتیم که سانگ رو به جلو بازی میکرد...

محمد حسینی در 25/4/1391 | 15:16 گفت:

درود بر کیوان
منتظر بودم ایراداش تموم شه این سوال رو ازش کنم

محمد حسینی در 25/4/1391 | 15:11 گفت:

پس این توجیه ام درست کن

Keivan در 25/4/1391 | 15:11 گفت:

سروش واقعا فکر نمیکنی با وجود اوزیل و رونالدو و دی ماریا تو رئال آلونزو نیازی به این کار نداره...
تو بارسا که دیگه نگم بهتره...
پارسال نصری و فابرگاس رفتن ویلشرم مصدوم میشه بگی به غیر از آرتتا و سانگ دیگه کی باید این کارو میکرد!!!

سروش در 25/4/1391 | 15:00 گفت:

soroosh@بالا خودت نوشتی خلاق ترین هافبک ها.

soroosh در 25/4/1391 | 14:58 گفت:

محمد جان این پست ادیت خواهد شد و حرفام ثابت می کنه که آمار EA چندان آمار خوبی نیس
صبر کن تا ادیتش کنم

محمد حسینی در 25/4/1391 | 14:44 گفت:

می بینم که پات رو از گلیمت دراز کردی و آنچه در حق مرغ ها هم ناشایستِ به استاد سانگ نسبت دادی
گذشته از شوخی آمار هایی که دادی جامع نبودند و نمی تونند ملاکی برای ارزیابی قرار بگیرن
بذار منم آمار ای اِی اسپورت رو در مورد بهترین بازیکنان فصل بذارم
http://ndi.site88.net/photos/bbf603ff0e99.png (آپلود عکس برای دیال آپ)
http://www.premierleague.com/en-gb/players/ea-sports-player-performance-index/ (صفحه اصلی آمار)
و این هم آمار مربوط به هافبک ها
http://ndi.site88.net/photos/dea298442a67.png (آپلود عکس برای دیال آپ)
http://www.premierleague.com/en-gb/players/ea-sports-player-performance-index/ (صفحه اصلی آمار)

آمار ای اِی اسپورت جامع ابعاد بازیکنا رو در نظر می گیره هر چند اشکالاتی رو هم میشه دید(مثل اهمیت دادن به مهاجما ) می بینیم نمره قبولی رو کاملا گرفته و اینکه خوان ماتا و ... تو این لیست کجان!!!
به هر حال برای ارزیابی بازیکن باید جامع ابعاد رو در نظر گرفت و این شامل نقاط قوت ،ضعف،شرایط تیم و .... میشه
لطفا اگه می خوای بازیکنی رو ارزیابی کنید با پیش فرض جلو نرید و سعی کنید منطقی عمل کنید!نمی گم سلیقه مهم نیست اما نه توی آنالیز بازیکن!!!

soroosh در 25/4/1391 | 14:26 گفت:

این هم موضوع جالبیه
The 92 chances created by van Persie was far and away the most chances created by any member of the squad. Far behind RvP were Arteta (60), Ramsey (55) and Song (46)

اینم لینکش

http://www.eplindex.com/15004/robin-van-persie-the-best-of-the-best-opta-stats.html

فرهاد در 25/4/1391 | 14:19 گفت:

هیچکس به سونگ بی احترامی نکنه

soroosh در 25/4/1391 | 14:12 گفت:

لینک دومی این بود
اشتباه زدم
http://www.talkingarsenal.com/2012/03/06/statistics-show-alex-song-has-become-arsenals-best-creative-midfielder/

soroosh در 25/4/1391 | 14:10 گفت:

محمد جان این آمار مربوط به سال 2003 هست
Fouls 2002-2003
(Garry Flitcroft – 83 (1
(Thierry Henry – 54 (20
(Ruud van Nistelrooy – 50 (27
(Gilberto – 47 (35
(Patrick Vieira – 45 (39
(Ray Parlous – 42 (51
(Paul Scholes – 39 (63
تفاوت 73 تا با 40 تا خیلیه. تعداد پاس گل هایی هم که ویرا داد، یه دونه بود و 3 تا گل زد. بین خطا و تعداد پاس گل توازنی نباید باشه؟؟؟؟؟
*********************************
قبول ندارم حرفتو محمد جویبار
تو رئال ژابی آلونسو خیلی خلاقه؟ تو بارسا بوسکتس خیلی خلاقه؟ تو چلسی میرلش یا اوبی مایکل خیلی خلاقن؟ تو من سیتی یحیی توره خیلی خلاقه؟ حتی گرت بری؟ تو منچستر فلچر خیلی خلاقه؟ یا حتی کریک؟
اینو ببین تا متوجه شی چه قد جنگنده ای سونگ عزیز با بالا رفتن پاس گل هاش کم شده
http://www.eplindex.com/11471/alex-song-defensive-midfielder-opta-stats.html
این هم خوبه
http://www.eplindex.com/11471/alex-song-defensive-midfielder-opta-stats.html

محمد حسینی در 25/4/1391 | 14:07 گفت:

قبل از اینکه متن رو بخونم بگم من در هر حال توجیح نمی کنم توجیه می کنم!!!

محمد جویبار در 25/4/1391 | 13:45 گفت:

آقا سروش حرفت متین ولی تو این فوتبال دیگه هافبک دفاعی باید بازی سازیش هم خوب باشه وگرنه جایی نداره.گذشت اون دوران که مدافع آخرها رو میزاشتن هافبک دفاعی الان خودش یه پست جدای هافبکه.
سونگ بازیکن جنگنده ای وپاس هایی که پشت دفاع میندازه عالیه،این خودش خلاقیته.
جا برای پیشرفت داره .

محمد در 25/4/1391 | 13:31 گفت:

واقعا در حق سانگ داره ظلم میشه
اولا که پاس گل زیاد دادن دلیلی بر جلوتر رفتن یه بازیکن از پستش نیست همونطوری که سانگ هم اکثر پاس گلاشو از حدود40 متری دروازه حریف داد یا اینکه مثلا یه مدافع وسط اصلا نباید پاس گل بده!!
بعدشم کی گفته هر کی خطا زیاد میکنه توپ لو میده!
یکی از ویژگی های اصلی یه هافبک دفاعی تخریب باری حریفه حالا به هر شکلی که شده
مگه پت تو آرسنال بود کم خطا میکرد؟ ولی در عین حال یکی از موثرترین بازیکنا بود
منم قبول دارم سانگ تو این فصل تو چند تا بازی اشتباه داشته ولی در مجموع عملکردش خیلی خوب بود

Keivan در 25/4/1391 | 13:30 گفت:

آره بلکبرن هفته پنجم بود من برد 1-0 نورویچ هفته چهارم رو حساب نکردم چون دیگه برده بودیم اونو دیگه گلم نخوردیم...:دی

ما تو 5 هفته اول 14 گل خوردیم...

soroosh در 25/4/1391 | 13:25 گفت:

بلکبرن هفته 5ام بود :دی
بازی اول 0-0 شد با نیوکاسل
ونگر چاره ای دیگه نداشت جز اینکه به سانگ بازی بده. هیچکی دیگه نبود
در ضمن تو این فصل رمسی که انقد مورد لطف قرارش میدید تا نیم فصل اول 7 تا پاس گل داد هر چند نیم فصل دوم محو ش

Keivan در 25/4/1391 | 13:16 گفت:

سروش:2 تا لیورپول-8تا منچستر-4 تا بلکبرن چه جوری حساب کردی...
ونگر از منو تو بهتر میدونه چی به چیه ...وقتی تیم تو تغزیه کردن مهاجم مشکل داشت سانگ مجبور بود بیشتر رو به جلو بازی کنه...تو یعنی میگی سانگ اشتباه میکرد جلو میومد گل ها خوردمون تقصیر سانگه ونگر هم نفهمید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

soroosh در 25/4/1391 | 13:02 گفت:

حرف من اینه که غلط می کنه هافبک دفاعی بره انقد جلو و پاس گل بده
معیار یه هافبک دفاعی پاس گل اش نیس به خدا

soroosh در 25/4/1391 | 13:00 گفت:

تا وقتی که بخواید ضعف دفاعی سونگ رو توجیح کنید همین آشه و همین کاسه
14 گل هم نخوردیم. 11 گل خوردیم

Keivan در 25/4/1391 | 12:51 گفت:

تازه اینم که میگی خیلیا دوروحوالی 11 تا پاس گل دادن همشون هافبک تهاجمین...

سیلوا=15
ماتا=13
بیل=10
نصری=9
ون در فارت=7
نانی=10
اون وقت سانگ که یه هافبک تدافعیه 11 تا پاس گل میده...بعد تو میگی کلا 11 تا پاس گل میده انگار خیلی کمه...سانگ بیشتر از وظیفش انجام داده...

soroosh در 25/4/1391 | 12:50 گفت:

چه ربطی داشت سروش؟
این متن نشون میده همون چیزایی که برگکمپ می گفت !
برگکمپ سال پیش به ونگر گفت که بهتره رابین مهاجم سایه باشه تا مهاجم نوک چون قدرت پاس دهی و خلاقیت زیادی داره

Keivan در 25/4/1391 | 12:47 گفت:

سروش اینم بگو که 14 تا گل رو 4 هفته اول خوردیم که همه تو شوک بودن...

سروش در 25/4/1391 | 12:40 گفت:

فن پرسی هافبکه؟

soroosh در 25/4/1391 | 12:29 گفت:

مجتبی حاظرم دربارش باهات شرط ببندم !
تازه سانگ کلا 11 تا پاس گل داد امسال
به لیست بالا نیگا کن، خیلیا حول و هوش 11 تا پاس گل دادن

مجتبی هانری در 25/4/1391 | 12:23 گفت:

این هزارین باره میگم بله سانگ تو ان پستش مشکل داره برای اینه هم باید جلوتر بیاد
مگه چند باره که توپ هاش را لوداده ؟؟وچند باره فوق پاس های عمقی داده خوب حالا کدامشون بیشتر به چشم میاد
فقط کافیه مقداری جلوتر بیاد وکمتر تو کارهای دفاعی کار کنه
چیزی که برام روشنه از سانک هم در سالهای آینده بیشتر خواهیم دید تا بفهمی درباره ی سانگ سخت در اشتباه بودی

soroosh در 25/4/1391 | 12:20 گفت:

بابا مودریچ هم کنارش گرت بیل، فاندرفارت، لنون و خیلی های دیگه رو داره ها !

soroosh در 25/4/1391 | 12:19 گفت:

من میگم داری بیش از حد امویلا رو کوچیک فرض می کنی در صورتی ک استعداد فوق العاده ای هست و ارزش سرمایه گذاری روش بیش تر از سانگ هست.
تو سال 2008-2009 زوج ثابت خط دفاعی گالاس توره بودند یعنی دقیقا همون زوج سال 2007-2008 ولی با فلامینی
با سانگ 37 گل خوردیم و با فلامینی 30 گل. دروازبان هم آلمونیا بود واسه جفتش
تو فصل 2009-2010 توره رو فروختیم و ورما رو خریدیم (که به نظرم بهتر از توره بود) و باز هم آلمونیا دروازبان بود و 41 گل خوردیم
در فصل 2010-2011 اوضاع افتضاح بود ! همه گیج بودن و 43 گل خوردیم !
اما فصلی که تمام شد، زوج دفاعی خوبی داشتیم. دروازبان خوبی هم داشتیم ولی 49 گل خوردیم !!!! در حالی که من سیتی فقط 29 تا گل خورد !!!!

hamid saadi در 25/4/1391 | 12:08 گفت:

نظر من اینه که خلاق تری لوکا مودریچه.
یادمون نره که در کنار سیلوا نصری و یایا توره و بری و خیلی های دیگه هستن اما مودریچ.....

مصطفی کاظمی در 25/4/1391 | 12:05 گفت:

سروش جان بزار اول تمدید نکنه بعد به بدبخت گیر بدید بابا،این اگه کاری که رابین کرد بکنه دیگه چی میگید؟
فقط یه چیزی تنها عامل کارای بد دفاعی تو این 4 سال سونگ بوده؟!؟
آلمونیا،ژورو،اسکیلاچی،کلیچی بی تاثیر بودن دیگه.
امویلا هم بازیکن خوبیه ولی فراموش نکن که کامل زیر ذره بین قرار نگرفته و سوای اون اینکه تو لیگ فرانسه بازی میکرد نه انگلیس.

soroosh در 25/4/1391 | 12:00 گفت:

مصطفی تو جدا 4 فصل رو با 2 تا بازی مقایسه می کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فروختنش سانگ هم به این دلیله که مطمئنن تمدید نمی کنه قراردادش رو و ساله دیگه علم شنگه در میاره

soroosh در 25/4/1391 | 11:59 گفت:

والا من بازی فرانسه اسپانیا رو هم که دیدم از امویلا خیلی خوشم اومد
چیزه کمی نیس، بازیکنی که 21 ساله ای که 22 بازی ملی تو تیم ملی فرانسه داره ! احتمالا لورن بلان هم با دیدن کلیپ دعوتش کرده دیگه؟ اونم تو فرانسه که معدن هافبک تدافعی هست !
4 ساله به سانگ وقت دادیم و هر سال وضعیت دفاعی افتضاح بوده ! بسه دیگه به خدا

مصطفی کاظمی در 25/4/1391 | 11:57 گفت:

سروش جان یه دفعه بگو کله تیم رو بفروشیم فقط رابین بمونه دیگه!آخه داری میگی که باید دومین بازیکن فصله تیم رو بفروشیم.
.
در ضمن با حرف کیوان هم کامل موافقم ما همه بازیای سونگ رو دیدیم و همه ی اشتباهاتش جلو چشممونه.
.
""""الان 4 فصله که داره به طور ثابت بازی می کنه و تو این 4 فصل وضعیت دفاعی تیم افتضاحه !!!!!!!!!!!! """""
اگه قرار به اینجور مقایسه است منم میتونم بگم که فرانسه دو تا بازیه اول امویلا نبود برد،دو تا بازی ای که امویلا ثابت بود باخت،پس با حضور امویلا ساختار دفاعی افتضاحه.
.
بازم مثل همیشه بگم که در نظر ما مرغ همساده همیشه غازه.

masoud mahmudpur در 25/4/1391 | 11:53 گفت:

ایول رابین

Keivan در 25/4/1391 | 11:47 گفت:

واااااااااااااااااااااااااااااااای...
واسه چی این حرفو میزنی سانگ خیلی از ام ویلا بهتره...
با دیدن یه کلیپ از یه بازیکن نظرتون عوض نشه...
توی هر کلیپ بهترین حرکاتشونو میزارن نه همشونو...ام ویلا آن چنان هم یل نیست سانگ خیلی ازش بهتره...
ما تو پست هافبک تدافعی مشکلی نداریم فقط یه هافبک فوق خلاق میخوایم...

soroosh در 25/4/1391 | 11:44 گفت:

به نظرم بهترین وقت واسه ایجاد ساختار هافبکی جدید، همین الانه !
سانگ رو بفروشیم و به جاش امویلا یا تیوته یا یه نفر دیگه رو بخریم. یکی که تو کارای دفاعی مثه فلامینی یا گیلبرتو باشه
مشکل زمانی که فابرگاس رو داشتیم این بود که خط هافبک تیم بیش از حد رو به جلو بود و خیلی خیلی شکننده
الان باید هافبک قدرتی داشته باشیم. اگه رابین بمونه نیازی به هافبک خلاق نداریم دیگه. می تونیم ازش مثل رونی تو منچستر استفاده کنیم، البته اگه بمونه

soroosh در 25/4/1391 | 11:37 گفت:

هافبک دفاعی چی ؟؟؟؟؟
به نظرت لازم نیس سپهر ؟

sepehr khalili در 25/4/1391 | 11:35 گفت:

مطمئنا الکس نمیتونه نقش ی بازیکن خلاق رو ایفا کنه،اصلا همچین انتظاری هم نیست ازش

آرسنال باید دنبال ی هافبک خلاق باشه چون از نون شب هم واسش واجبتره

soroosh در 25/4/1391 | 11:32 گفت:

بابا 24 سالشه طرف بازم میگی جوون ؟؟؟؟
الان 4 فصله که داره به طور ثابت بازی می کنه و تو این 4 فصل وضعیت دفاعی تیم افتضاحه !!!!!!!!!!!!

علی ارشدی در 25/4/1391 | 11:31 گفت:

مشکل سانگ کارای دفاعیشه!!!!! باید فقط رو دفاع تمرکز کنه

حامد مبينى در 25/4/1391 | 11:29 گفت:

بازیکنا ی ما کلا" حالی به حالین...سینوسی...مثلا" ژسنی افتضاح به بار میاره ولی یوهو میشه بهترین دروازبان و همه توپ ها و پنالتی ها و تک به تک ها را میگیره!!!!!!!....عمو سانگ هم همین حال ه...امسال بیشتر وقت ها دقایق 90 پاس های فوق العاده داد و مارا نجات داد و واقعا" عجب پاس هایی بودن ولی اونووری هم داره که اگه رو فرم نباشه خدا به داد برسه...این ها هم بر میگرده به جوون بودنشون!!!