loading
در حال بررسی درخواست شما
7 بازیکن آرسنال که با میکل آرتتا اختلاف پیدا کردند
7 بازیکن آرسنال که با میکل آرتتا اختلاف پیدا کردند

۷ بازیکن آرسنال که با میکل آرتتا اختلاف پیدا کردند

میکل آرتتا بارها در طول دوران مربیگری‌اش به عنوان سرمربی آرسنال، به نظر می‌رسید که در آستانه اخراج قرار دارد.
 
اغلب اوقات که منجر به اختلافات پشت درهای بسته و یا حتی گاهی اختلافات علنی بین او و بازیکنانش پدیدار شده است.
 
آرتتا می‌بایست تصمیم‌های دشواری در جهت رهایی از بند قراردادهای نامناسب و گران قیمت تیم می‌گرفت، اما شرایط در رختکن همیشه ایده‌آل پیش نمی‌رود.
 
موارد انضباطی یکی از سناریوهای مشترک برای بازیکنانی بود که با آرتتا مشکل پیدا کردند، که عده‌ای از این بازیکنان در پاسخ انتقاداتی را به سرمربی اسپانیایی مطرح کردند.
 
ما هفت بازیکنی که میکل آرتتا با آنها اختلاف پیدا کرده و بعد از آن چه اتفاقی افتاده است را معرفی کرده‌ایم.
 
 
مسوت اوزیل
 
اوزیل که توسط هواداران تحسین می‌شد، سال ها استعدادی غیرقابل انکار در سطح جهانی بود. اما زمانی که او افت کرد، آرسنال نیز افت کرد و آرتتا احساس کرد که باید باشگاه را به جلو حرکت دهد.آرتتا در مورد اوزیل که تا پایان سال 2020 کاملاً از مجموعه آرسنال خارج شده بود، گفت: "من تمام تلاشم را کردم، سعی کردم تا جایی که می توانم به او فرصت بدهم... صبور بودم، به او فرصت دادم و منصفانه رفتار کردم." همیشه سوالاتی در مورد اینکه چگونه برنده جام جهانی در ترکیب تاکتیکی آرتتا قرار می‌گیرد وجود داشت و با گذشت زمان به نظر می‌رسید که تنش‌ها بین بازیکن و مربی بدتر می‌شد. اوزیل در طول این همه‌گیری گفت: «مردم دو سال تلاش می‌کردند من را نابود کنند، من را ناراضی کنند، برنامه‌ای را پیش ببرند که امیدوارند هواداران را علیه من برانگیزند و تصویری را ترسیم کنند که درست نیست. نمی‌دانم احتمالاً این تصمیم روی شانس‌های من در زمین تأثیر گذاشته است.» در نهایت، اوزیل در ژانویه 2021 با انتقال آزاد به فنرباغچه پیوست. اما او از ابراز احساسات خود نسبت به آرسنال و آرتتا دست برنداشته است. پس از اینکه توپچی‌ها در اوایل فصل با نتیجه 5-0 مقابل منچسترسیتی شکست خوردند، اوزیل در توییتر خود نوشت : به پروژه اعتماد کنید
 
نیکولاس پپه
 
پپه هنوز در آرسنال است اما از زمان انتقال 72 میلیون پوندی‌اش از لیل، راحت‌ترین زمان را در شمال لندن سپری نکرده است. پس از نمایش های متناقض، یک کارت قرمز در برابر لیدز باعث شد که آرسنال خودش در منطقه قرمز قرار گیرد. آرتتا بعد از بازی گفت ''خیلی واضح است، غیرقابل قبول است. این غیرقابل قبول است.'' از آن زمان به بعد پپه کمتر در ترکیب اصلی ظاهر می‌شود و اغلب از روی نیمکت بازی‌ها را شروع می‌کند. در این فصل او تنها 9 بازی در لیگ انجام داده است که تقریباً همه آنها روی نیمکت بوده است. این بازیکن ساحل عاجی فعلاً در آرسنال باقی مانده است، اما تصور اینکه او دوباره زیر نظر آرتتا در تیم اصلی قرار بگیرد، دشوار است.
 
متئو گوندوزی
 
گوندوزی در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از انتصاب آرتتا در دسامبر 2019 از یک بازیکن معمولی به یک بازیکن نیمکت نشین تبدیل شد.پس از اینکه گوندوزی در حین یک مسابقه گلوی نیل موپای را گرفت، آرتتا به اندازه کافی عصبانی شده بود و به بازیکن دستور داد که جدا از سایر اعضای تیم تمرین کند.وقتی از او پرسیده شد که چرا گوندوزی کمتر بازی می‌کند، آرتتا واضح جواب داد.او پس از حذف گوندوزی از لیست تیم مقابل نیوکاسل در فوریه 2020 گفت: ''دلیل این است که بازیکنانی که به نظر من بهتر تمرین می‌کنند، بهتر رفتار می‌کنند و بیشتر برای ارائه در زمین به کار می‌روند، آنچه ما می‌خواهیم، ​​بازیکنانی هستند که انتخاب می‌شوند.'' گوندوزی برای فصل 2020/21 به هرتابرلین قرض داده شد و اکنون در آخرین سال قراردادش با آرسنال، به صورت قرضی در مارسی حضور دارد.
 
اینسلی میتلند نایلز
 
این یکی یک اختلاف نظر کوچک و بیشتر یک اختلاف نظر دوستانه و فوتبالی است.نایلز در این فصل چند دقیقه زیر نظر آرتتا و حتی کمتر در خط میانی - موقعیت مطلوب او - بازی می کرد. مرد جوان انگلیسی ناامید شده بود و از آرتتا خواسته بود که به او اجازه دهد در تابستان به صورت قرضی برود، حتی به شبکه های اجتماعی رفت تا از او درخواست کند. آرتتا گفت: "اینزلی پیش من آمد و دلایلی را توضیح داد که چرا فکر می‌کند بهترین چیز برای او در حال حاضر این است که از باشگاه جدا شود." ما قبلاً این گفتگو را در تابستان انجام دادیم و تصمیم گرفتیم او را در باشگاه نگه داریم و شرایط را در ماه دسامبر ارزیابی کنیم، اما با دقایقی که او بازی کرده است، او از این فرصت برخوردار است. بنابراین، وقتی رم با آرتتا تماس گرفت، با ناراحتی مجبور شد نایلز را رها کند.
 
ویلیام سالیبا
 
سالیبا در سال 2019 به عنوان یکی از مدافعان میانی بلندقامت فرانسه به آرسنال پیوست، اما او حتی یک بازی هم برای توپچی‌ها انجام نداده است. سالیبا از آن زمان گفته است: "قبل از رفتن به آرسنال، با خودم گفتم که قرار است بازی کنم، مطمئن بودم که بازی خواهم کرد. من فکر کردم که قرار است با چه کسی بازی کنم. من پس از آن وارد شدم، هیچ بازی انجام ندادم، من با زیر 23 سال بازی کردم.'' آرتتا از آنچه در سال 2020 دید تحت تاثیر قرار نگرفت، پس از بازگشت قرضی اش به سنت اتین در سال قبل، او را در دوران جوانی نگه داشت و قبل از اینکه به او اجازه دهد به صورت قرضی به نیس برود. سالیبا درباره آرتتا گفت: «مربی پس از دو بازی و نیم در مورد من قضاوت کرد. ترجیح می‌دهم او به من اجازه دهد دوباره بازی کنم تا بتوانم به ریتم خود وارد شوم، اما نه، او به من گفت که آماده نیستم. ای کاش او به من فرصت می‌داد.» او در این فصل دوباره به صورت قرضی به مارسی فرستاده شد.
 
ویلیان
 
آیا آرسنال تا به حال در یک معامله نقل و انتقالاتی با چلسی برتری داشته است؟ اشلی کول به چیزهای بزرگتر و بهتری رسید، ژیرو رفت و دو افتخار اروپایی را با آبی ها به دست آورد، در حالی که توپچی ها داوید لوئیز و ویلیان را به خدمت گرفتند. اما همه چیز برای ویلیان در آرسنال درست پیش نرفت. آرتتا که تمام تلاشش را کرده بود تا این بازیکن برزیلی را به امارات بیاورد، به سرعت از گذاشتن این برزیلی در برنامه های تیم اصلی خود منصرف شد. ایجنت ویلیان از آن زمان گفته است: «او قراردادش را فسخ کرد و با کمال میل این کار را انجام داد. من با آرسنال صحبت کردم. من با آرتتا و ادو جلسه ای داشتم، آنها توضیح دادند که [ویلیان در آرسنال] دوران خوبی نداشته است. من فکر می کنم ویلیان کار درستی انجام داد، او برای پروژه رفت و پروژه‌ای آنجا نبود.''
 
پیر امریک اوبامیانگ
 
اوبامیانگ آخرین نفری است که با آرتتا دچار مشکل شد و آرسنال را به مقصد بارسلونا ترک کرد. این پایان غم انگیزی بود برای چند سال بسیار درخشان در شمال لندن برای ملی پوش گابنی که با تصمیم آرتتا برای سلب کاپیتانی و حذف او از تیم، دلیل اصلی جدایی‌اش بود. آرتتا در پاسخ به این سوال که چرا اوبامیانگ از تیم کنار گذاشته شد، گفت: ''تصمیمی که ما به عنوان یک باشگاه گرفته‌ایم بسیار واضح است. به این دلیل است که ما معتقدیم که او نتوانسته است در سطحی که همه ما انتظار داریم و موافق آن هستیم متعهد باشد. این به همان سادگی است. شما می توانید به صحبت های افراد گوش دهید و می توانید فرهنگ های مختلف را درک کنید، اما این تعهد و اشتیاق باید وجود داشته باشد. متأسفانه، اینطور نبود.'' اینکه آیا اوبامیانگ می تواند دوباره حرفه خود را در کاتالونیا بسازد، هنوز مشخص نیست.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۱,۰۶۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰