loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی تمام کاپیتان های آرسنال در دوران لیگ برتر
رتبه بندی تمام کاپیتان های آرسنال در دوران لیگ برتر

رتبه بندی تمام کاپیتان های آرسنال در دوران لیگ برتر

تونی آدامز
 
آدامز یکی از بهترین بازیکنان تاریخ آرسنال که تمام دوران حرفه ای خود را در شمال لندن گذرانده است و رهبری الهام بخش پشت مجموعه‌ای از بزرگترین پیروزی‌های باشگاه بود.
 
آدامز با ویژگی‌های رهبری خود که از سنین جوانی مشهود بود، در سن 21 سالگی به عنوان کاپیتان باشگاه منصوب شد، قبل از اینکه به شاهکار قابل توجه تبدیل شدن به اولین کاپیتان برنده عنوان در سه دهه جداگانه دست یابد.
 
او که در کنار لی دیکسون، استیو بولد و نایجل وینتربرن بخشی از خط دفاعی معروف توپچی‌ها را تشکیل می‌داد، قبل از شروع لیگ برتر، کاپیتان تیم بود و دو عنوان قهرمانی لیگ را پیش از شروع لیگ برتر، پیش از اینکه تیم آرسن ونگر را به لیگ و جام حذفی در هر دو قهرمانی رساند. 1998 و 2002.
 
لندنی‌های شمالی اولین و تاکنون تنها جام اروپایی خود را با موفقیت در جام برندگان جام در سال 1994 به دست آوردند و آدامز موفق‌ترین کاپیتان تاریخ آرسنال بود. از او در سال 2011 با مجسمه ای در خارج از استادیوم باشگاه امارات تجلیل شد.
 
امتیاز: 10/10
 
پاتریک ویرا
 
جانشینی آدامز به عنوان کاپیتان کاری غیرقابل حسادت بود، اما این کاری بود که پاتریک ویرا از آن لذت برد.
 
ویرا خود را به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین بازیکنان لیگ برتر ثابت کرده بود و کاپیتان توپچی‌ها در قابل توجه‌ترین فصل تاریخشان بود.
 
ویرا با حضور در کنار بازیکنانی مانند تیری آنری و دنیس برکمپ، در فصل 2003/04 موفق شد توپچی‌ها را در یک فصل شکست ناپذیر هدایت کند و آرسنال قهرمان انگلیس شود.
 
تیم شمال لندن پس از 115 سال و بعد از پرستون، اولین تیمی بود که بدون شکست حتی در یک بازی به این شاهکار دست یافت.
 
آخرین بازی او به عنوان کاپیتان آرسنال، زدن ضربه پنالتی پیروزی مقابل منچستریونایتد در فینال جام حذفی بود و در سال 2005 به یوونتوس پیوست.
 
علیرغم گذراندن تنها سه فصل به عنوان کاپیتان باشگاه، از این مرد فرانسوی به عنوان یکی از برجسته ترین رهبران آرسنال یاد می‌شود.
 
امتیاز: 9/10
 
تیری آنری
 
آنری که به طور گسترده به عنوان بهترین بازیکن تاریخ آرسنال شناخته می‌شود، پس از جدایی ویرا، بازوبند را از هموطنش به ارث برد.
 
زمانی که آنری به عنوان کاپیتان در آخرین موفقیت‌های باشگاه تبدیل به ستاره شد، با شروع افول توپچی‌ها همزمان شد، زیرا باشگاه به ورزشگاه جدید نقل مکان کرد.
 
رکورددار گلزنی آرسنال در طول اولین فصل خود که بازوبند را بر بازو بسته بود، کفش طلای لیگ برتر را با 27 گل به دست آورد و از نظر فوتبال نویسان به عنوان بهترین بازیکن  سال انتخاب شد.
 
در آن فصل همچنین آنری آرسنال را به اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند و آن گل انفرادی مقابل رئال مادرید.
 
آنری نتوانست اولین کاپیتان آرسنال باشد که لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر می‌برد، زیرا بارسلونا بعد از کارت قرمز زودهنگام ینس لمن در پاریس پیروز شد.
 
آنری در سال 2007 تصمیم گرفت باشگاه را ترک کند، در حالی که در دوران کاپیتانی او هیچ جامی به دست نیامد، اما او تیم جوانی را وارد دوره جدیدشان کرد و میراث او به عنوان یک بازیکن بزرگ در تمام دوران تضمین شده است.
 
امتیاز: 8/10
 
ویلیام گالاس
 
بعد از دوران رهبری سه نفر بالا، دوران ویلیان گالاس به عنوان کاپیتان آرسنال، بدون شک، افت قابل توجهی بود.
 
این مدافع باتجربه پس از انتقال آنری به بارسلونا، کاپیتانی را به دست آورد، اگرچه دوران سلطنت او به دلایل اشتباهاتش بیشتر به یاد ماندنی است و او کمتر از 18 ماه در این نقش دوام آورد و پس از یک سری جنجال‌ها بازوبند از وی گرفته شد.
 
عصبانیت و گریه‌های در زمین پس از تساوی با بیرمنگام در سال 2008 خنده ‌دار بود، قبل از اینکه در اواخر همان سال به دلیل یک مصاحبه احمقانه از سِمت کاپیتان محروم شود.
 
گالاس با افشای تنش‌ها در رختکن و انتقاد از بازیکنان جوان باشگاه، آرسن ونگر را مجاب کرد تا بازوبند را از وی بگیرد و سسک فابرگاس جایگزین وی شود.
 
او تا سال 2010 در باشگاه ماند و با پیوستن به تاتنهام، به محبوبیتش آسیب بیشتری وارد کرد.
 
امتیاز: 1/10
 
سسک فابرگاس
 
سسک که فصل پیش از این به عنوان بهترین استعداد جوان فصل لیگ برتر لقب گرفته بود، امید اصلی تیم برای آغاز دوران گذر از شکست‌ناپذیران بود.
 
این بازیکن 21 ساله که در آن زمان بازوبند کاپیتانی را از ویلیام گالاس گرفته بود، ضربان قلب تیمی بود که دارای چشم‌اندازهای نوظهوری مانند سمیر نصری و تئو والکات بود.
 
هرچند نتوانست با آرسنال جامی را بالای سر ببرد، اما نقش اساسی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در تمام فصل‌های حضورش در امارات را ایفا کرد.
 
ناتوانی آرسنال در به دست آوردن افتخارات بزرگ باعث شد که او هم به مانند آنری باشگاه را ترک کند و در سال 2011 به باشگاه دوران کودکی‌اش بارسلونا در جستجوی جام‌ها بازگشت.
 
امتیاز: 6/10
 
رابین فن پرسی
 
علیرغم اینکه در فصل آخرش بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست، تابستان در انتقالی دردناک آرسنال را به مقصد رقیب سنتی یعنی منچستریونایتد ترک کرد. اگرچه فن پرسی برای کسب موفقیت در پیراهن آرسنال از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
 
مهاجم هلندی 37 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند که باعث شد آرسنال در رده سوم لیگ برتر قرار گیرد و جوایز انفرادی زیادی از جمله کفش طلای لیگ برتر، بازیکن سال از نگاه اتحادیه و بازیکن سال از نگاه فوتبال‌نویسان را به دست آورد.
 
سقوط آرسنال از رقیب عنوان قهرمانی به چهار تیم برتر باعث شد که آنها چندین تن از بهترین استعدادهای خود را در این دوره از دست بدهند و فن پرسی آخرین نفری بود که در جستجوی جام و مدال، از امارات خداحافظی کرد.
 
او تنها پس از یک فصل به عنوان کاپیتان باشگاه به اولدترافورد نقل مکان کرد و دومین کفش طلای متوالی و عنوان قهرمانی لیگ برتر را در اولین فصل حضورش در منچستر به دست آورد.
 
امتیاز: 6/10
 
توماس فرمالن
 
مدافع محبوب بلژیکی جانشین فن پرسی به عنوان کاپیتان جدید باشگاه شد، اگرچه به نظر می‌رسید کاپیتانی تأثیر نامطلوبی بر مدافع میانی داشت، زیرا سطح عملکرد او پس از اعطای بازوبند کاهش یافت.
 
فرمالن پس از جدایی از آژاکس در سال 2009، تاثیر چشمگیری در آرسنال گذاشت و در اولین فصل خود در تیم منتخب لیگ برتر جای گرفت.
 
با این حال، مشکلات مصدومیت نیز بسیاری از دوران فرمالن را در آرسنال با مشکل مواجه کرد، در حالی که او در سال‌های آخر حضورش در شمال لندن، جایگاه خود را در کنار پر مرتساکر و لورن کوشیلنی از دست داد.
 
او تنها یک جام به عنوان کاپیتان آرسنال به دست آورد، جام حذفی 2014.
 
امتیاز: 4/10
 
میکل آرتتا
 
هافبک اسپانیایی که در طول پنج سال حضورش در امارات خدمتگزار خوبی بود، در سال 2014 به عنوان کاپیتان باشگاه منصوب شد، اگرچه در حقیقت دوران حرفه‌ای او رو به پایان بود.
 
سلطنت او به عنوان کاپیتان به طرز چشمگیری با پیروزی 3-0 مقابل منچسترسیتی در کامیونتی شیلد آغاز شد، اگرچه او در اولین فصل خود به عنوان کاپیتان فقط 11 بازی دیگر انجام داد و فینال جام حذفی مقابل استون ویلا در ومبلی را از دست داد.
 
فصل دوم او به عنوان کاپیتان نیز ناامید کننده بود و آرتتا قبل از اعلام بازنشستگی خود در پایان فصل، به ندرت در زمین ظاهر می‌شد.
 
این بازیکن اسپانیایی در سال 2019 به عنوان سرمربی آرسنال به امارات بازگشت و توپچی‌ها را در اولین فصل هدایتش در جام حذفی به قهرمانی رساند.
 
امتیاز: 4/10
 
پر مرتساکر
 
مانند آرتتا، یکی دیگر از بازیکنان بزرگ باشگاه که شاید به‌خاطر خدماتش به باشگاه، به جای مهارت‌های آشکار رهبری در زمین، بازوبند دریافت کرد.
 
مدافع قهرمان جام جهانی، برای دو سال پایانی دوران حرفه ای خود کاپیتان آرسنال بود، قبل از اینکه بازنشسته شود و سمتی را به عنوان مدیر آکادمی باشگاه به خدمت بگیرد.
 
دو فصلی که او به عنوان کاپیتان حضور داشت، تنها 7 بازی در لیگ انجام داد، در حالی که برای تناسب اندام در گرگ و میش دوران حرفه‌ای خود تلاش می‌کرد، اگرچه او در فینال جام حذفی 2017 مقابل چلسی عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت.
 
امتیاز: 4/10
 
لورن کوشیلنی
 
اگر مهندسی او برای جدایی از امارات در سال 2019 نبود، شاید میراث کوشیلنی در آرسنال تضمین می‌شد.
 
این مدافع فرانسوی 9 سال خدمت قابل اعتمادی در باشگاه داشت، قبل از اینکه پس از بازنشستگی مرتساکر در سال 2018 بازوبند کاپیتانی را به عنوان پاداش دریافت کند.
 
او در طول تک فصل خود به عنوان کاپیتان، توپچی‌ها را به فینال لیگ اروپا رساند، اگرچه نتوانست عنوان قهرمانی را کسب کند، زیرا تیم اونای امری از چلسی شکست خورد.
 
در تابستان به‌طور شگفت‌انگیزی، کوشیلنی از پیوستن به تور پیش‌فصل باشگاه خودداری کرد، زیرا او به دنبال بازگشت به زادگاهش فرانسه بود.
 
او در نهایت با رونمایی نادرست خود (درآوردن پیراهن آرسنال)، بازگشت خود به لیگ 1 را با بوردو تضمین کرد که البته بیشتر شهرت خود را لکه‌دار کرد.
 
امتیاز: 2/10
 
گرانیت ژاکا
 
دوران گرانیت ژاکا در آرسنال به مانند یک ترن هوایی بوده است و با برخی از عملکردهای چشمگیر و لحظات بد انضباطی همراه شده است.
 
انتصاب هافبک سوئیسی به عنوان کاپیتان باعث تعجب عده‌ای از هواداران شد و ژاکا تنها چند ماه در این نقش دوام آورد و بازوبند از او گرفته شد.
 
اونای امری پس از درگیری ژاکا با هواداران در جریان تساوی 2-2 مقابل کریستال پالاس در ورزشگاه امارات، ژاکا را از عنوان کاپیتان باشگاه برکنار کرد.
 
این هافبک پس از تعویض دستش را به پشت گوش خود برد و پیراهنش را به زمین پرتاب کرد، اتفاقی که حرفه او را در باشگاه تهدید کرد.
 
ژاکا، که اغلب هدف منتقدان است، از آن زمان دوران حرفه ای خود را با آرسنال نجات داده است، اما دوران او به عنوان کاپیتان مدت کوتاهی بود.
 
امتیاز: 2/10
 
پیر امریک اوبامیانگ
 
میکل آرتتا گفت که برکناری اوبامیانگ به عنوان کاپیتان باشگاه، تصمیم درستی برای "دفاع از منافع باشگاه" بود، پس از تایید اینکه این مهاجم دیگر بازوبند را در امارات نخواهد بست.
 
اوبامیانگ کاپیتانی را از ژاکا به ارث برد، در دوره‌ای که ملی پوش گابنی ستاره درخشان یک تیم متوسط ​​در امارات بود.
 
عملکرد او در آرسنال، از جمله به ثمر رساندن 31 گل در تمام رقابت‌ها در فصل قبل، باعث شد که او به عنوان رهبر جدید باشگاه معرفی شود.
 
سلطنت او در ابتدا به خوبی با عملکردهای فوق‌العاده در موفقیت توپچی‌ها در جام حذفی 2020 آغاز شد و گلزنی‌های وی مقابل منچسترسیتی و چلسی باعث قهرمانی آرسنال در این جام شد.
 
با این حال، او پس از امضای یک قرارداد پرسود جدید به طور قابل توجهی افت کرد و بازی‌های ضعیفی از خود به نمایش گذاشت.
 
این افت عملکرد در کنار تخلفات انضباطی او در نهایت باعث جدایی وی از باشگاه شد.
 
امتیاز: 3/10

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۱۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : The Football Faithful
بازدید: ۱,۶۱۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰