loading
در حال بررسی درخواست شما
رتبه بندی مهاجمان آرسنال از زمان جدایی تیری آنری
رتبه بندی مهاجمان آرسنال از زمان جدایی تیری آنری

رتبه بندی مهاجمان آرسنال از زمان جدایی تیری آنری

تیری آنری با 227 گل بهترین گلزن تاریخ آرسنال است و ثابت شده است که جایگزین کردن او با بازیکنی با همان کیفیت غیرممکن است. امیدها زیاد است که گابریل ژسوس بتواند آرسنال را بعد از سال 2017 به لیگ قهرمانان اروپا برساند و فرم پیش فصل او فوق العاده دلگرم کننده بوده است. اما بی انصافی است که خرید 45 میلیون پوندی جدید آرسنال را بعد از تنها دو بازی رسمی در رده بندی قرار دهیم. با این حال، در اینجا 14 مهاجم که اولین بازی خود را برای توپچی ها از زمان جدایی آنری انجام داده‌اند، با توجه به عملکرد آنها رتبه بندی کرده‌ایم.

14. پارک چو یونگ

پارک یکی از عجیب‌ترین خریدهای آرسن ونگر، برعکس دیگر خریدها، بازیکن جوانی نبود، بلکه یک بازیکن 26 ساله بود که به تازگی با موناکو به دسته پایین‌تر سقوط کرده بود. پارک پس از امضای قرارداد با آرسنال در سال 2011، پیراهن شماره 9 آرسنال را دریافت کرد، اما او قبل از اینکه در سال 2014 بازیکن آزاد شود، تنها 7 بازی برای این باشگاه انجام داد.

13. چوبا آکپوم

فارغ التحصیل آکادمی آرسنال در تیم زیر 21 ساله‌ها پیشرفت کرد اما یک سری دوران قرضی ناموفق در چمپیونشیپ داشت. آکپوم تنها 12 بازی در لیگ برتر برای باشگاه دوران کودکی خود انجام داد و موفق به گلزنی نشد و در سال 2018 با باشگاه پائوک سالونیکا در سوپر لیگ یونان قرارداد امضا کرد.

12. جی امانوئل توماس

یکی دیگر از محصولات آکادمی آرسنال که در شش بازی برای تیم اصلی نتوانست گلزنی کند.

11. یحیی سانوگو

سانوگو را بیشتر به خاطر زدن چهار گل به بنفیکا در جام امارات 2014 در یکی از گمراه کننده ترین بازی های پیش فصل در تاریخ بشر به یاد می‌آورند. این بازیکن فرانسوی تنها 20 بار برای توپچی ها بازی کرد و تنها گل او در سال 2014 برابر بروسیا دورتموند بود.

10. لوکاس پرز

پرز در سال 2016 پس از یک فصل فوق العاده در لالیگا به آرسنال پیوست، اما در انگلستان با مشکل مواجه شد و به سختی فرصتی را زیر نظر آرسن ونگر به دست آورد. این بازیکن اسپانیایی مقابل بازل در لیگ قهرمانان اروپا هت تریک کرد اما تنها 11 بازی در لیگ برتر برای توپچی ها انجام داد و سپس یک فصل را به صورت قرضی در دپورتیوو لاکرونیا سپری کرد و سپس در سال 2018 با وستهم قرارداد امضا کرد.

9. مروان شاماخ

این واقعیت که شاماخ حتی تا این حد در لیست ما قرار دارد، چیزهای زیادی در مورد مهاجمان آرسنال در 15 سال گذشته به شما می‌گوید. شاماخ در سال 2010 با توپچی ها قرارداد امضا کرد و در 67 بازی 14 گل به ثمر رساند و سپس در وستهم، کریستال پالاس و کاردیف دوران بدی را پشت سر گذاشت.

8. تیری آنری

تصمیم به استعفای آنری 34 ساله با یک قرارداد قرضی کوتاه مدت در سال 2012 در آن زمان ایده وحشتناکی به نظر می‌رسید. چرا خطر خراب کردن میراث او را با طلسمی که در آن مطمئناً سایه‌ای از بازیکنی خواهد بود که همه به یاد دارند، وجود داشت. آنری در دومین بازی خود مقابل لیدز گل پیروزی را به ثمر رساند. آنری به سان گفت: ''یکی از آخرین بازی‌های من در جام حذفی نیز خاص بود: ضربه من به لیدز زمانی که در سال 2012 به لندن بازگشتم، هدف مورد علاقه‌ام برای آرسنال بود. خیلی احساسی بود. به تکنیک یا امتیاز مربوط نمی‌شد، بلکه برای من معنی داشت."

7. ادواردو

پس از پیوستن آنری به بارسلونا در سال 2007، آرسنال با جذب ادواردو از دیناموزاگرب این پول را دوباره سرمایه گذاری کرد. علیرغم شروع کُند، این بازیکن کروات خود را با فوتبال انگلیس وفق داد و مانند یک ستاره در حال ساخت به نظر می‌رسید تا اینکه در فوریه 2008 در برابر بیرمنگام پایش شکست. در بازگشت از مصدومیت، ادواردو اغلب خود را روی نیمکت می‌دید و در سال 2010 با شاختار دونتسک قرارداد امضا کرد.

6. دنی ولبک

ولبک در سال 2014 از منچستریونایتد به آرسنال آمد، اما پس از شروع درخشان دوران حرفه‌ای خود در آرسنال، روند گلزنی‌اش متوقف شد. این مهاجم همچنین مشکلات مکرر مصدومیت داشت و در پایان فصل 19-2018 با زدن 32 گل در 126 بازی آرسنال را ترک کرد. با این حال، او گل پیروزی مقابل یونایتد را در یک چهارم نهایی جام حذفی در اولدترافورد به ثمر رساند و هواداران آرسنال به این زودی ها آن گل را فراموش نخواهند کرد.

5. ادی انکتیا

انکتیا یکی دیگر از محصولات آکادمی آرسنال است و اولین بازی خود را برای این باشگاه در سال 2017 انجام داد. این بازیکن 23 ساله بعد از یک فرم عالی قرار بود در پایان فصل گذشته باشگاه را ترک کند، اما قراردادش را تمدید کرد. با توجه به اینکه آرسنال در لیگ اروپا شرکت خواهد کرد، انتظار داشته باشید که انکتیا دوباره در فصل 2022/23 گل های زیادی را به ثمر برساند.

4. الکساندر لاکازت

در حالی که لاکازت نتوانست آمار گلزنی پیر امریک اوبامیانگ را داشته باشد، او همچنان از پنج سال بسیار چشمگیر در امارات لذت برد. این مهاجم در فصل 19-2018 عملکرد درخشانی داشت و جایزه بهترین بازیکن سال آرسنال را به دست آورد و در 206 بازی برای توپچی ها 71 گل به ثمر رساند. نقش لاکازت در فصول بعدی تغییر کرد و بیشتر به یک مهاجم هدف و یک مربی برای مهاجمان جوان آرسنال تبدیل شد که باعث شد مورد انتقاد هواداران قرار گیرد. اما مهاجم فرانسوی به خوبی به آرسنال خدمت کرد و شایسته جایگاه بالایی در اینجاست.

3. اولیویه ژیرو

ژیرو پس از امضای قرارداد از مون پولیه با مبلغ 10 میلیون پوند در سال 2012، با وجود به ثمر رساندن 105 گل در 253 بازی برای این باشگاه، اغلب به طور غیرمنصفانه مورد انتقاد قرار گرفت. او همچنین سه جام حذفی را با آرسنال به دست آورد و حتی خود آنری از او تمجید کرد. آنری به اکیپ گفت: "دوست داشتم با او هم‌بازی بودم. او به خوبی توپ را حفظ می‌کند." با این حال، پس از گلزنی مقابل آرسنال برای چلسی در فینال لیگ اروپا 2019، ژیرو نمی‌تواند در رتبه بالاتر از دوم باشد.

2. گابریل مارتینلی

برخی از هواداران آرسنال از مارتینلی به عنوان یکی از نامزدهای کسب جایزه توپ طلا در آینده یاد می‌کنند، این ملی پوش برزیلی در حال تبدیل شدن به یک بازیکن خوب زیر نظر میکل آرتتا است. این مهاجم جوان با گل انفرادی شگفت انگیز خود مقابل چلسی در سال 2020 توجه همه را به خود جلب کرد و تاکنون 19 گل در 85 بازی برای توپچی ها به ثمر رسانده است. آرتتا در مارس 2022 در یکی از روزهای گلزنی مارتینلی گفت: "او به شدت سخت تمرین می‌کند، همیشه مایل است کارهای بیشتری انجام دهد و از ریسک کردن نمی‌ترسد و این چیزی است که من در مورد او دوست دارم." ما فکر می‌کنیم که این بازیکن 21 ساله می‌تواند در سال‌های آینده به رتبه بالای این فهرست صعود کند.

1. پیر امریک اوبامیانگ

دوران اوبامیانگ در آرسنال ممکن است با تلخی به پایان رسیده باشد، اما این تلخی تا حدی به این دلیل بود که آنچه قبلا اتفاق افتاده بود بسیار خوب بود. اوبامیانگ پس از ورود از بوروسیا دورتموند در سال 2018، پس از 50 بازی در لیگ برتر، رکورد گلزنی بهتری (33) نسبت به تیری آنری (30) داشت. در حالی که از بازیکن ملی پوش گابنی با همان علاقه آنری به یاد نمی‌آید، او در فینال جام حذفی 2020 یک گل به ثمر رساند و کفش طلای لیگ برتر را در سال 2019 به دست آورد. از هر نظر که به آن نگاه کنید، به ثمر رساندن 92 گل در 163 بازی یک عملکرد درخشان برای اوبامیانگ است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۲۲ ۱۹:۱۴
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۴۰۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰