loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2020/21
مروری بر فصل 2020/21

مروری بر فصل ۲۰۲۰/۲۱

فصل 2020/21، بیست و نهمین فصل آرسنال در لیگ برتر، نود و پنجمین فصل متوالی آنها در بالاترین سطح انگلیس و صد و چهارمین فصل در لیگ بود. آرسنال علاوه بر لیگ، در جام حذفی و جام اتحادیه نیز شرکت کرد. آنها همچنین برای چهارمین سال متوالی در لیگ اروپا حاضر بودند. آرسنال فصل را با شکست دادن قهرمان لیگ لیورپول در سوپرجام آغاز کرد که در نهایت تنها جام آنها در این فصل بود. آرسنال با مدیریت میکل آرتتا در اولین فصل کامل خود، لیگ برتر را در رتبه هشتم به پایان رساند و پس از حذف از جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ اروپا، برای اولین بار از فصل 1994/95 نتوانست در هیچ رقابت اروپایی شرکت کند.

آرسنال قرارداد قرضی سدریک سوارس و پابلو ماری را به صورت دائمی درآورد و دومی با مبلغ 7 میلیون پوند وارد آرسنال شد.

آگوست

14 آگوست: ویلیان وینگر سابق چلسی قراردادی سه ساله با آرسنال امضا کرد.

25 آگوست: آرسنال تنها بازی دوستانه پیش فصل خود را مقابل میلتون کینز دانز، تیم لیگ یک انجام داد.

29 آگوست: آرسنال فصل خود را با شرکت در سوپرجام برای بیست و چهارمین بار در تاریخ خود، مقابل لیورپول، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، آغاز کرد. این بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسید و مستقیماً به ضربات پنالتی کشیده شد. ریان بروستر از لیورپول تنها بازیکنی بود که پنالتی‌اش دا از دست داد تا آرسنال شانزدهمین قهرمانی‌اش در این جام را به دست آورد.

31 آگوست: قرارداد مخیتاریان با آرسنال فسخ شد و وی به صورت دائمی به رم پیوست.

سپتامبر

1 سپتامبر: خرید 23 میلیون پوندی گابریل ماگالائس مدافع میانی لیل

4 سپتامبر: باشگاه اعلام کرد که دنی سبایوس را برای دومین دوره قرضی متوالی از رئال مادرید به خدمت گرفته است.

12 سپتامبر: توپچی ها مسابقات لیگ برتر را خارج از خانه در کریون کوتیج مقابل فولام که به تازگی صعود کرده بود، آغاز کردند. هر دو خرید برزیلی، ویلیان و گابریل، اولین بازی خود را در یک برد راحت 3-0 انجام دادند و گابریل نخستین گل خود را به ثمر رساند.

16 سپتامبر: کاپیتان اوبامیانگ قرارداد سه ساله جدیدی با باشگاه امضا کرد و گزارش ها حاکی از آن بود که دستمزد او اکنون "حدود 250 هزار پوند" در هفته است.

در این روز امیلیانو مارتینز هم از آرسنال خارج شد و به استون ویلا رفت.

19 سپتامبر: باشگاه اولین بازی خانگی خود در این فصل را مقابل وستهم انجام داد. توپچی ها در نیمه اول با ضربه سر لاکازت که پنجاهمین گلش در تمام رقابت‌ها با پیراهن آرسنال بود، پیش افتادند و بعد از یک ضد حمله ویرانگر، وستهم در نیمه اول توسط میکل آنتونیو به گل تساوی رسید. چکش ها با تیرک آنتونیو و هدر دادن موقعیت های گلزنی متعدد، در نیمه دوم مسلط بر بازی بودند، اما آرسنال سه امتیاز را در پنج دقیقه پایانی بازی به دست آورد.

21 سپتامبر: رونار الکس رونارسون گلر دیژون به آرسنال پیوست.

23 سپتامبر: آرسنال مبارزات خود در جام اتحادیه را خارج از خانه مقابل لسترسیتی، صدرنشین آن زمان لیگ در ورزشگاه کینگ پاور آغاز کرد. توپچی ها با گل به خودی کریستین فوکس در دقیقه 57 و گلزنی انکتیا در دقیقه 90 پیروز شدند و برای دومین سال متوالی باید در دور چهارم، خارج از خانه مقابل لیورپول قرار می‌گرفتند.

28 سپتامبر: آرسنال در عرض چهار روز باید دو بار در آنفیلد با قهرمان لیگ، لیورپول بازی های متوالی انجام می‌داد. ابتدا، یک رویارویی در لیگ برتر با قرمزها که با شکست 3-1 به پایان رسید. الکساندر لاکازت با اشتباه رابرتسون برای سومین بازی متوالی در لیگ دروازه را باز کرد، اما لیورپول به سرعت با گل سادیو مانه پاسخ داد، قبل از اینکه رابرتسون اشتباه خود را جبران کند و توپ را از کنار برند لنو عبور دهد تا لیورپول پیش بیفتد. لاکازت در اواسط نیمه دوم موفق به گلزنی در یک موقعیت تک به تک با آلیسون نشد، در حالی که دیوگو ژوتا، بازیکن تعویضی، در دو دقیقه باقی مانده برای لیورپول، گلزنی کرد.

گابریل ماگالائس به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال انتخاب شد.

اکتبر

1 اکتبر: آرسنال به سرعت انتقام شکست خود در لیگ را گرفت. دو تیم با تغییرات بسیار در ترکیب، در دور چهارم جام اتحادیه مقابل یکدیگر قرار گرفتند. بازی در نهایت بدون گل به پایان رسید و به ضربات پنالتی کشیده شد. همه به جز محمد النی و دیووک اوریگی گل زدند که منجر به ضربات تک به تک شد. پس از اینکه لنو، پنالتی هری ویلسون را مهار کرد، جو ویلوک پنالی خودش را تبدیل به گل کرد تا در ضربات پنالتی با نتیجه 5-4 لیورپول را شکست دهد. توپچی ها به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند و در آنجا با منچسترسیتی که هفت بار برنده این جام و مدافع عنوان قهرمانی بود، روبرو شدند.

2 اکتبر: قرعه کشی مرحله گروهی لیگ اروپا انجام شد. آرسنال در گروه B با تیم نروژی مولده، راپید وین اتریش و داندالک قهرمان ایرلند همگروه شد.

4 اکتبر: آرسنال پس از یک پیروزی دیگر در امارات، این بار در برابر شفیلد یونایتد، با نتیجه 2-1، به سراغ بازی های ملی رفت.

5 اکتبر: در روز ددلاین، آرسنال، توماس پارتی، هافبک غنایی اتلتیکو مادرید را با پرداخت بند فسخ 45 میلیون پوندی به خدمت گرفت.

دو جدایی قرضی از باشگاه نیز اتفاق افتاد: لوکاس توریرا در جهت مخالف به باشگاه اسپانیایی رفت، در حالی که متئو گوندوزی به هرتابرلین قرض داده شد.

این باشگاه اخراج 55 نفر از عوامل باشگاه به دلیل خسارت‌های ناشی از COVID-19 از جمله مسکات خود، Gunnersaurus را اعلام کرد. برای جری کوی که به مدت 27 سال نقش گانرزاروس را بازی کرده بود، جمع آوری کمک مالی برگزار شد و مسوت اوزیل به او پیشنهاد پرداخت حقوق داد.

17 اکتبر: توپچی ها با شکست ناامید کننده 1-0 مقابل منچسترسیتی از تعطیلات بین المللی بازگشتند.

20 اکتبر: آرسنال لیست 25 بازیکن خود را برای لیگ برتر ارائه کرد که مسوت اوزیل و سوکراتیس پاپاستاتوپولوس در این لیست حضور نداشتند.

22 اکتبر: آرسنال اولین بازی خود را در لیگ اروپا مقابل تیم اتریشی راپید وین انجام داد. آرسنال پس از تلاش‌های قبلی مقابل اشتورم گراتس در فصل 1970/71 و اتریش وین در فصل 1991/92، تاکنون نتوانسته بود در یک مسابقه رسمی در اتریش پیروز شود. آنها برای شکست دادن میزبان تلاش کردند و در اوایل نیمه دوم با ضربه تاکسیارچیس فونتاس، پس از اشتباه برند لنو، عقب افتادند. با این حال توپچی ها در اولین بازی توماس پارتی، بازی را برگرداندند و با استفاده از داوید لوئیز بازی را به تساوی کشاندند و سپس با گل بازیکن تعویضی، اوبامیانگ در شانزده دقیقه مانده به پایان بازی پیروز شدند.

25 اکتبر: پیروزی در لیگ اروپا، به سرعت با شکست خانگی ناامید کننده 1-0 مقابل لسترسیتی در هفته ششم لیگ برتر دنبال شد. توپچی ها با ضربه سر الکساندر لاکازت در دقیقه چهارم پبش افتادند، اما VAR تشخیص داد که گرانیت ژاکا در آفساید بوده است، علیرغم عدم دخالت آشکار در بازی.

29 اکتبر: تعدادی از بازیکنان نیمکت نشین، از جمله رونارسون، در حالی به میدان رفتند که توپچی‌ها شروع بی‌نقص خود در لیگ اروپا را با عبور از تیم ایرلندی دندالک با نتیجه 3-0 ادامه دادند. انکتیا، ویلوک و پپه گلزنان آرسنال در این بازی بودند. در اواخر نیمه دوم، فولارین بالوگان اولین بازی خود را با پیراهن آرسنال انجام داد.

گابریل ماگالائس به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال انتخاب شد.

نوامبر

1 نوامبر: آرسنال به اولدترافورد رفت تا به مصاف رقبای سنتی منچستریونایتد برود. در نیمه اول، هیچ یک از تیم ها نتوانستند گلزنی کنند. در دقیقه 68، خطای پنالتی پل پوگبا بر روی هکتور بلرین توسط مایک دین اعلام شد تا اوبامیانگ تک گل بازی را به ثمر برساند. توپچی ها توانستند با موفقیت از برتری اندک خود دفاع کنند و اولین برد خارج از خانه خود را در برابر یک تیم از "بیگ سیکس" را بعد از حدوداً پنج سال به دست آورند. آخرین پیروزی از این دست در ورزشگاه اتحاد مقابل منچسترسیتی در 18 ژانویه 2015 به دست آمد که آرسنال با نتیجه 2-0 پیروز شد. این پیروزی همچنین اولین برد خارج از خانه آرسنال در برابر منچستریونایتد از 17 سپتامبر 2006 بود، که آن هم 1-0 بود.

5 نوامبر: توپچی ها بازی در لیگ اروپا را مقابل مولده نروژ در استادیوم امارات دنبال کردند و سومین برد متوالی را در تمام رقابت ها از طریق پیروزی 4-1 به دست آوردند. دو گل به خودی از بازیکنان مولده به همراه گل های نیکلاس پپه و جو ویلوک برتری توپچی ها را تثبیت کرد.

8 نوامبر: این روند خوب زمانی به پایان رسید که توپچی ها در خانه مقابل استون ویلا با نتیجه 3-0 شکست خوردند و چهارمین بار در پنج فصل گذشته بود که آرسنال با سه گل یا بیشتر در ورزشگاه امارات شکست خورد. بوکایو ساکا در این دیدار به اشتباه دروازه آرسنال را باز کرد.

22 نوامبر: تست کووید-19 محمد الننی و سئاد کولاشیناچ در تیم ملی مصر و بوسنی و هرزگوین به ترتیب مثبت بود و مصدومیت توماس پارتی مقابل ویلا از ناحیه ران باعث شد توپچی ها در سفر به الند رود برای رویارویی با لیدز یونایتد، با ترکیب ضعیف‌تری به میدان روند. نیمه اول کسل کننده و بدون گل بود، اما در اوایل نیمه دوم، ضربه سر آلیوسکی باعث شد نیکلاس پپه کارت قرمز دریافت کند. از آنجا، لیدز مسلط شد و با وجود هدر دادن موقعیت‌های متعدد، از جمله سه ضربه به تیرک دروازه، برند لنو را مجبور کرد چندین سیو داشته باشد. با این حال، آرسنال توانست تساوی 0-0 را حفظ کند.

26 نوامبر: توپچی ها به نروژ سفر کردند تا دوباره در مرحله گروهی لیگ اروپا به مصاف مولده بروند. آنها با سه گل پپه، نلسون و بالوگان در نیمه دوم 3-0 پیروز شدند. فولارین بالوگان، تنها در دومین بازی خود برای آرسنال، در 30 ثانیه پس از ورود به عنوان بازیکن تعویضی، گلزنی کرد.

29 نوامبر: آرسنال در دیدار حساس خانگی مقابل ولورهمپتون به لیگ برتر بازگشت. برخورد سر داوید لوئیز و رائول خیمنز با یکدیگر در دقیقه پنجم بازی، منجر به توقف بازی شد. خیمنز از ناحیه سر آسیب جدی دید که مجبور شد او را با برانکارد از زمین خارج کنند، در حالی که لوئیز تحت درمان در داخل زمین قرار گرفت و مجبور شد با سر بانداژ شده به بازی ادامه دهد. با این وجود، ولوز در دقیقه 27 بعد از اینکه ضربه سر لئاندر دندونکر از تیر دروازه برگشت، توسط پدرو نتو پیش افتاد. با این حال، تنها سه دقیقه بعد، ضربه سر گابریل بازی را به تساوی کشاند. این اولین گل توپچی ها در جریان بازی در لیگ برتر از 4 اکتبر برابر شفیلد یونایتد بود، اما علیرغم داشتن چندین موقعیت عالی دیگر، آنها پس از گلزنی دانیل پودنس، سومین شکست متوالی خانگی در لیگ را تجربه کردند.

گابریل ماگالائس به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال انتخاب شد.

دسامبر

3 دسامبر: آرسنال در پنجمین بازی مرحله گروهی لیگ اروپا به مصاف راپید وین رفت و برای اولین بار در 9 ماه گذشته هواداران به ورزشگاه امارات بازگشتند. یک گل خیره کننده از راه دور از الکساندر لاکازت باعث شد توپچی ها زود به برتری برسند و در ادامه گل اول پابلو ماری برای باشگاه در چهارمین بازی خود، پس از مصدومیت طولانی مدت مچ پا که در ماه ژوئن متحمل شد، برتری را دوبرابر کرد. دو گل دیگر از آرسنال باعث شد تا پیروزی 4-1 برای آرسنال به دست آید.

6 دسامبر: بار دیگر، آرسنال نتوانست فرم فوق العاده اروپایی خود را به بازی های داخلی وارد کند. شاگردان میکل آرتتا این بار در دربی شمال لندن مقابل تاتنهام شکست ناامیدکننده دیگری خوردند که پنجمین شکست در هفت بازی لیگ بود. تاتنهام از اشتباهات دفاعی فردی با گل های نیمه اول سون هیونگ مین و هری کین در ضدحملات استفاده کرد تا توپچی ها را به شکست 2-0 محکوم کند. تاتنهام پس از این برد صدرنشین لیگ شد، در حالی که آرسنال به رده پانزدهم سقوط کرد.

10 دسامبر: آرسنال با گذراندن یک مرحله گروهی عالی در اروپا برای اولین بار در تاریخ باشگاه، با شکست 4-2 دندالک در استادیوم آویوا در دوبلین بهبود یافت و اولین بازی باشگاهی آنها در کشور ایرلند با موفقیت به پایان رسید. ادی نکتیا پنجمین گل خود را در این فصل به ثمر رساند، محمد الننی اولین گل خود را بعد از نزدیک به سه سال به ثمر رساند، جو ویلوک سومین گل خود را در این فصل به ثمر رساند و فولارین بالوگان با یک گل و یک پاس گل پس از ورود به بازی به عنوان بازیکن تعویضی در این بازی نقش آفرینی کرد.

13 دسامبر: در خانه مقابل برنلی، یک کارت قرمز برای گرانیت ژاکا و یک گل به خودی توسط اوبامیانگ، پیروزی میهمان را رقم زد.

16 دسامبر: پیر امریک اوبامیانگ به عدم گلزنی خود بعد از پنج بازی پایان داد تا گل والکات در نیمه اول خنثی شود و بازی آرسنال مقابل ساوتهمپتون با نتیجه 1-1 به پایان برسد. مشکلات انضباطی در این دیدار هم وجود داشت زیرا گابریل با دریافت دو کارت زرد در عرض چهار دقیقه از زمین اخراج شد.

19 دسامبر: اوبامیانگ در شکست 2-1 لیگ برتر در گودیسون پارک مقابل اورتون دچار مصدومیت ساق پا شد که او را از ترکیب اصلی دور نگه داشت. گل به خودی راب هولدینگ و ضربه سر یری مینا در یک طرف و پنالتی تبدیل شده توسط نیکلاس پپه قبل از پایان نیمه اول باعث پیروزی تافی ها شد.

22 دسامبر: به دنبال آن یک نمایش تلخ و ناامید کننده مقابل منچسترسیتی در ورزشگاه امارات در مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه انجام شد. گابریل ژسوس در عرض دو دقیقه برای سیتی گلزنی کرد و اگرچه الکساندر لاکازت در جریان بازی گل تساوی را به ثمر رساند، گل های نیمه دوم ریاض محرز، فیل فودن و آیمریک لاپورته باعث شد سیتی یک برد راحت 4-1 را به دست بیاورد.

26 دسامبر: با این حال، پیروزی تماشایی مقابل چلسی در خانه در لیگ برتر دنبال شد، اولین پیروزی آرسنال در لیگ برتر بعد از نزدیک به دو ماه. اوبامیانگ همچنان با آسیب دیدگی ساق پا دست و پنجه نرم می‌کرد و میکل آرتتا تغییراتی در تیمش ایجاد کرد و گابریل مارتینلی و امیل اسمیت رو را در ترکیب اصلی قرار داد و پابلو ماری اولین بازی خود در لیگ و شروع فصل را انجام داد و گرانیت ژاکا از محرومیت خود بازگشت. مایکل اولیور دقیقه 34 خطای ریس جیمز بر روی تیرنی در محوطه جریمه را اعلام کرد که الکساندر لاکازت آن را وارد دروازه ادوارد مندی کرد. قبل از پایان نیمه اول، ژاکا یک ضربه ایستگاهی تماشایی به ثمر رساند تا برتری آرسنال را افزایش دهد. در نیمه دوم، آرسنال به برتری خود ادامه داد. پس از دریافت پاس از اسمیت رو، به نظر می‌رسید که بوکایو ساکا تلاش می‌کند تا توپ را به روی دروازه ارسال کند، اما سانتر او از روی سر مندی عبور کرد و وارد دروازه شد. آرسنال نزدیک بود گل چهارم را هم به ثمر برساند که کرنر ساکا در دقیقه 84 به محمد الننی در محوطه جریمه رسید، اما ضربه نیمه والی هافبک مصری به تیر دروازه برخورد کرد. کمتر از دو دقیقه بعد، چلسی توسط تامی آبراهام به گل رسید تا نتیجه 3-1 شود. در وقت‌های تلف‌شده، پابلو ماری یک پنالتی تقدیم چلسی کرد تا این تیم فرصت پیدا کند نتیجه را کاهش دهد. با این حال، برند لنو ضربه پنالتی جورجینیو را مهار کرد تا توپچی‌ها با نتیجه 3-1 پیروز شوند.

29 دسامبر: برد سخت 1-0 خارج از خانه مقابل برایتون در ورزشگاه آمکس باعث شد که آرسنال پس از گذراندن پنج هفته در رتبه پانزدهم به رده سیزدهم صعود کند. لاکازت تنها پس از 29 ثانیه ورود به زمین در دقیقه 66 گلزنی کرد تا آرسنال سال 2020 را با برد به پایان برساند.

31 دسامبر: سئاد کولاشیناچ به شالکه قرض داده شد.

بوکایو ساکا به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال انتخاب شد.

ژانویه

2 ژانویه: آرسنال امیدوار بود که سومین بازی متوالی خود در لیگ را ببرد و سال 2021 را خارج از خانه مقابل وست بروم در هاثورنز آغاز کرد که در سه بازی قبلی خود در لیگ سیزده گل دریافت کرده بود. یک طوفان برفی قبل و در طول بازی شرایطی را به وجود آورد که کمتر از ایده آل بود، اما آرسنال از همان ابتدا رو به جلو بازی کرد. دقیقه 23 کیران تیرنی از سمت چپ به داخل زد و توپ را وارد دروازه کرد. پنج دقیقه بعد، الکساندر لاکازت در سمت راست محوطه جریمه به امیل اسمیت روو پاس داد و او ساکا را پیدا کرد که گل دوم آرسنال را به ثمر رساند. در ادامه لاکازت دو گل به ثمر رساند تا بازی 4-0 به پایان برسد. سومین برد متوالی توپچی ها، دومین کلین شیت متوالی برند لنو و اولین بار در تمام فصل بود که لنو در لیگ برتر کلین شیت های متوالی داشت. با این برد، آرسنال به رده یازدهم صعود کرد و تفاضل گل آنها برای اولین بار از اوایل نوامبر مثبت شد.

4 ژانویه: ویلیام سالیبا برای ادامه فصل به نیس قرض داده شد.

9 ژانویه: آرسنال رقابت در جام حذفی را در دور سوم مقابل نیوکاسل در خانه آغاز کرد. در طول 90 دقیقه نتیجه 0-0 بود، زیرا هیچ یک از دو تیم نتوانستند گلی به ثمر برسانند، اگرچه آرسنال فرصت های بیشتری داشت. در آخرین لحظات نیمه دوم، کریس کاوانا، داور مسابقه، امیل اسمیت رو را به دلیل خطا روی شان لانگستاف با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد، اما پس از بررسی VAR، کارت قرمز به زرد کاهش یافت. بازی به وقت های اضافه رفت و آرسنال با دو گل اسمیت رو و اوبامیانگ به دور بعد صعود کرد.

14 ژانویه: آرسنال در خانه مقابل کریستال پالاس به بازی های لیگ برتر بازگشتند و امیدوار بودند که پنجمین برد متوالی در تمام رقابت ها را کسب کنند. با این حال، هیچ یک از تیم ها نتوانستند دروازه را پیدا کنند و بازی 0-0 به پایان رسید.

17 ژانویه: مسوت اوزیل بعد از فسخ قراردادش با آرسنال به فنرباغچه پیوست.

18 ژانویه: برای دومین بار در 9 روز گذشته، آرسنال در ورزشگاه امارات از نیوکاسل این بار در رقابت های لیگ استقبال کرد. مانند دیدار قبلی، هیچ یک از تیم ها نتوانستند در نیمه اول به گل برسند، با این حال، این بار آرسنال در وقت قانونی موفق به کسب پیروزی شد. نیمه دوم بریس اوبامیانگ و تک گل ساکا برد 3-0 را به ارمغان آورد تا باعث شود آرسنال روند شکست ناپذیری خود در رقابت های لیگ را افزایش دهد.

20 ژانویه: سوکراتیس پاپاستاتوپولوس با فسخ قرارداد به المپیاکوس رفت.

22 ژانویه: در اقدامی غافلگیرکننده، باشگاه اعلام کرد که مت رایان، گلر برایتون را به صورت قرضی تا پایان فصل جذب کرده است.

23 ژانویه: برد ساوتهمپتون مقابل شروزبری تاون در دور سوم جام حذفی به این معنی بود که آرسنال در بازی های خارج از خانه متوالی در ورزشگاه سنت مری در یک بازه زمانی چهار روزه به مصاف قدیس ها خواهد رفت. اولین مورد از این دیدارها، بازی دور چهارم جام حذفی بود. گل به خودی گابریل باعث حذف آرسنال از این رقابت ها شد.

26 ژانویه: در دومین دیدار از این دیدارها، این بار در لیگ برتر، هر دو به میدان رفتند. پیروزی 3-1 آرسنال باعث شد آنها برای اولین بار از هفته هفتم در آغاز نوامبر به جمع ده تیم برتر لیگ بازگردند.

27 ژانویه: مارتین اودگارد به صورت قرضی تا پایان فصل از رئال مادرید به آرسنال پیوست.

30 ژانویه: آرسنال ماه را با استقبال از منچستریونایتد در ورزشگاه امارات به پایان رساند. مارتین اودگارد، که به تازگی تا پایان فصل به صورت قرضی از رئال مادرید به آرسنال پیوسته بود، اولین بازی خود را برای توپچی ها انجام داد و به جای اسمیت رو وارد زمین شد. تساوی 0-0 به این معنی بود که هر دو تیم امتیازات را به اشتراک می‌گذاشتند و آرسنال به هفت بازی بدون شکست خود در لیگ برتر ادامه داد.

بوکایو ساکا به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال انتخاب شد.

فوریه

1 فوریه: شکودران موستافی با فسخ قراردادش با آرسنال، به شالکه نقل مکان کرد. جو ویلوک و میتلند نایلز هم قرضی به نیوکاسل و وست بروم رفتند.

2 فوریه: آرسنال به مالینکس سفر کرد تا به مصاف ولورهمپتون برود و توپچی ها در بیشتر نیمه اول بر بازی مسلط بودند و با گل زیبای پپه پیش افتادند. در وقت های تلف شده نیمه اول، دانیل پودنس بین مدافعان آرسنال هولدینگ و داوید لوئیز به ویلیان خوزه که در حال پیشروی بود، پاس داد. در حالی که مهاجم ولوز به دویدن خود در محوطه جریمه ادامه می‌داد، پاشنه او به زانوی داوید لوئیز برخورد کرد و هر دو بازیکن به زمین خوردند. علیرغم تماس حداقلی که توسط مفسران NBCSN، پیتر دروری و فیل نویل، "تصادفی" توصیف شد، داور کریگ پاوسون بلافاصله به دیوید لوئیز کارت قرمز داد، تماسی که جان ماس، داور VAR با آن موافقت کرد. در حالی که آرسنال 10 بازیکن داشت، روبن نوس پنالتی را تبدیل به گل کرد تا بازی را به تساوی بکشاند و جریان بازی را تغییر دهد. چند دقیقه بعد از گذشت نیمه دوم، ضربه ژوائو موتینیو از فاصله 25 یاردی به تیرک دروازه برخورد کرد و با عبور از شیرجه برند لنو، ولوز را به برتری رساند. بدبختی های آرسنال در دقیقه 72 و با دومین کارت قرمزشان در این بازی، این بار برای لنو بیشتر شد. سمدو یک توپ بلند را برای تعقیب آداما ترائوره ​​سریع ارسال کرد، اما توپ توسط لنو خارج از محوطه جریمه با دست لمس شد. پاوسون یک بار دیگر به دلیل تخلف بازیکنان آرسنال کارت قرمز را از جیبش درآورد و آرسنال را به 9 بازیکن در باقی مانده بازی کاهش داد، در حالی که رونارسون گلر ذخیره وارد بازی شد. آرسنال دوباره نتوانست گلزنی کند، و باخت 2-1 باعث شد که سری بردهای آنها به پایان برسد، در حالی که ولوز آرسنال را دبل کرد و روند 8 بازی بدون برد را قطع کرد.

6 فوریه: آرسنال مبارزات خود در لیگ برتر را با بازی خارج از خانه دیگری در ویلا پارک مقابل استون ویلا و امیلیانو مارتینز گلر سابقش که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی با ویلا قرارداد بسته بود، ادامه داد. توپچی ها امیدوار بودند که باخت 3-0 اوایل فصل را لغو کنند، اما گل زودهنگام تیم میزبان در 75 ثانیه تنها گل تمام بازی بود. باخت 1-0 باعث شد استون ویلا بعد از 38 سال آرسنال را در لیگ دبل کند.

14 فوریه: آرسنال با هت تریک اوبامیانگ موفق شد لیدز را شکست دهد. پیروزی 4-2 باعث شد که دو تیم جای خود را در جدول رده بندی عوض کنند و آرسنال به ده تیم برتر بازگشت. با هت تریک، اوبامیانگ از حداقل 200 گل در پنج لیگ برتر اروپا نیز فراتر رفت و نهمین بازیکن تاریخ شد که به این رکورد رسیده است.

18 فوریه: آرسنال در بازی رفت دور یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا به مصاف بنفیکا رفت. به دلیل محدودیت‌های سفر COVID-19، بازی اول به جای زمین خانگی بنفیکا در لیسبون، در ورزشگاه المپیک رم برگزار شد. این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

21 فوریه: آرسنال به بازی های لیگ برتر بازگشت تا در ورزشگاه امارات با منچستر سیتی، صدرنشین لیگ، روبرو شود. مانند بازی قبلی در اواسط اکتبر، توپچی ها با نتیجه 1-0 شکست خوردند و تنها گل را دوباره رحیم استرلینگ به ثمر رساند.

25 فوریه: یک هفته پس از بازی رفت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا، آرسنال در بازی برگشت به مصاف بنفیکا رفت. این مسابقه ابتدا قرار بود در زمین خانگی آرسنال، ورزشگاه امارات برگزار شود، اما بار دیگر، به دلیل محدودیت‌های سفر COVID-19، این بازی مجبور شد در یک مکان بی‌طرف، این بار در استادیوم کارایسکاکیس یونان برگزار شود. شایان ذکر است، این ورزشگاه خانگی المپیاکوس بود که توپچی ها را از رقابت های فصل گذشته لیگ اروپا در مرحله یک هشتم نهایی با گل های خارج از خانه حذف کرده بود. آرسنال با بریس اوبامیانگ و تک گل تیرنی 3-2 پیروز شد و به مرحله بعد صعود کرد.

28 فوریه: برای پایان ماه، آرسنال به استادیوم کینگ پاور رفت و 3-1 مقابل لسترسیتی پیروز شد.

بوکایو ساکا به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال انتخاب شد.

مارچ

6 مارچ: آرسنال به تورف مور رفت تا به مصاف برنلی برود، و این توپچی ها بودند که زودتر توسط اوبامیانگ به گل رسیدند. در ادامه اشتباه ژاکا در ارسال توپ، با برخورد به کریس وود وارد دروازه آرسنال شد و بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

11 مارچ: آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا به مصاف المپیاکوس رفت. برای دومین بازی متوالی در لیگ اروپا، این بازی در ورزشگاه کارایسکاکیس، زمین خانگی المپیاکوس برگزار شد. با پیروزی 3-1 و سه گل خارج از خانه، آرسنال خود را در موقعیت خوبی برای بازی برگشت قرار داد.

14 مارچ: آرسنال در دربی شمال لندن در ورزشگاه امارات با تاتنهام روبرو شد. علیرغم اهمیت این بازی، میکل آرتتا، کاپیتان اوبامیانگ را به دلیل مسائل انضباطی از ترکیب اصلی کنار گذاشت. تاتنهام ابتدا توسط رابونای اریک لاملا به گل رسید. قبل از پایان نیمه اول، ضربه اودگارد با برخورد به پاهای آلدرویرلد منحرف شد و هوگو لوریس فرصتی برای سیو نداشت و اودگارد اولین گل خود در لیگ برتر را به ثمر رساند. درست بیست دقیقه بعد آرسنال با گلزنی لاکازت از روی نقطه پنالتی به گل دوم دست یافت. لاملا که قبلاً در نیمه اول کارت زرد دریافت کرده بود، به صورت کیران تیرنی ضربه زد و باعث شد داور کارت زرد دوم را به او نشان دهد که به منزله اخراج وی از زمین بازی بود. دقایقی پس از اخراج لاملا، هری کین ضربه ایستگاهی را شلیک کرد که به تیر دروازه خورد و در برگشت، ضربه بعدی سانچز توسط گابریل از روی خط دروازه دفع شد.

18 مارچ: در ورزشگاه امارات، آرسنال در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا از المپیاکوس پذیرایی کرد. علیرغم شکست 1-0، آرسنال در مجموع با نتیجه 3-2 برای سومین بار در چهار فصل اخیر به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا راه یافت.

21 مارچ: آرسنال برای آخرین بازی قبل از تعطیلات بین‌المللی در ورزشگاه لندن به مصاف وستهم رفت. این تیم میزبان بود که شروعی داغ داشت و در سی و پنج دقیقه اول با نتیجه 3-0 پیش افتاد. اما در ادامه آرسنال با دو گل به خودی از سوچک و داوسون و تک گل لاکازت به بازی برگشت تا تساوی 3-3 رقم بخورد.

اودگارد به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال انتخاب شد.

آپریل

3 آپریل: پس از بازی های ملی، آرسنال با بازی خانگی مقابل لیورپول، مسابقات لیگ برتر را از سر گرفت و با 3 گل بازی را واگذار کرد.

8 آپریل: در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا، آرسنال در خانه به مصاف اسلاویا پراگ رفت. در دقیقه 86 با گلزنی نیکلاس پپه، آرسنال به نظر می‌رسید که بازی را برده باشد، اما در ثانیه های پایانی وقت اضافه، اسلاویا پراگ موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند و بازی 1-1 به پایان رسید.

11 آپریل: آرسنال به برامال لین رفت تا به مصاف شفیلد یونایتد برود. توپچی ها با دو گل لاکازت، که به رکورد 50 گل در لیگ برتر رسید، و تک گل مارتینلی 3-0 پیروز شد.

15 آپریل: در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا، آرسنال امیدوار بود که به نیمه نهایی صعود کند و سه گل در فاصله 6 دقیقه در اوایل نیمه اول اساساً کار را برای آرسنال درآورد. گل دوم لاکازت در نیمه دوم نتیجه پایانی را 4-0 به سود آرسنال کرد.

18 آپریل: آرسنال در خانه مقابل فولام تیم هجدهم جدول به میدان رفت و با گل دقیقه 97 انکتیا از شکست گریخت.

در همان روز، باشگاه اعلام کرد که در سوپرلیگ اروپا به عنوان یکی از 12 باشگاه موسس شرکت خواهد کرد. این خبر واکنش شدید و فوری طرفداران و مفسران را به دنبال داشت. آرسنال تحت فشار شدید و با کناره گیری پنج باشگاه انگلیسی دیگر از سوپرلیگ، تنها دو روز پس از اعلام اولیه، در 20 آوریل انصراف خود را اعلام کرد.

23 آپریل: آرسنال در خانه به لطف گل به خودی برند لنو در اواخر بازی با نتیجه 1-0 مقابل اورتون شکست خورد.

29 آپریل: ویارئال و اونای امری، سرمربی سابق آرسنال، در ورزشگاه د لا سرامیکا برای بازی رفت نیمه نهایی لیگ اروپا از توپچی ها استقبال کردند. ویارئال در نیم ساعت اول با دو گل پیش افتاد. دقیقه 57 سبایوس با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا کار آرسنال سخت‌تر شود اما یک ضربه پنالتی توسط پپه بازی را 2-1 کرد. علیرغم باخت 2-1، گل حساس خارج از خانه به آرسنال فرصت بیشتری برای بازی برگشت در خانه داد.

لاکازت به عنوان بهترین بازیکن این ماه آرسنال انتخاب شد.

می

2 می: با ورود به آخرین ماه فصل، آرسنال به سمت شمال رفت تا در سنت جیمز پارک به مصاف نیوکاسل برود. آرسنال با گل های اوبامیانگ و الننی پیروز شد که اولین گل الننی در لیگ برتر بعد از گذشت 66 بازی به ثمر رسید.

6 می: آرسنال امیدوار بود که با اختلاف یک گل بر ویارئال غلبه کند، اما نتیجه 0-0 به معنای صعود ویارئال به فینال لیگ اروپا بود.

9 می: آرسنال به بازی های لیگ برتر بازگشت و امیدوار بود که در خانه مقابل وست بروم یک بازی بهتر انجام دهد. این کار با سه گل اسمیت رو، پپه و ویلیان که اولین گلش در لیگ را به ثمر رساند، انجام شد. این باخت باعث شد وست بروم رسماً به چمپیونشیپ سقوط کند و رکورد سام آلاردایس که هرگز سقوط نکرده بود شکسته شد.

12 می: آرسنال در استمفوردبریج به مصاف چلسی رفت. پاس رو به عقب جورجینیو به سمت دروازه خالی چلسی در حرکت بود که کپا آریزابالاگا توپ را از روی خط برگرداند، ریباند به اوبامیانگ رسید، که اسمیت رو صاحب توپ کرد تا وی دومین گل خود در لیگ برتر را به ثمر برساند. برد 1-0 باعث شد که آرسنال به رده هشتم صعود کند و در فاصله یک امتیازی تاتنهام قرار بگیرد، اگرچه تاتنهام هنوز یک بازی کمتر دارد. این اولین باری بود که آرسنال پس از فصل 2003/04، موفق شد چلسی را در لیگ دبل کند.

19 می: در آخرین بازی خارج از خانه آرسنال در فصل 2020/21 لیگ برتر، آنها به سلهرست پارک در جنوب لندن رفتند تا به مصاف کریستال پالاس بروند. این بازی با نتیجه 3-1 به سود آرسنال به پایان رسید و فرصت های اندک آن ها برای حضور در اروپا در آستانه بازی پایانی را زنده نگه داشت.

23 می: در هفته آخر لیگ، آرسنال میزبان برایتون بود. علیرغم پیروزی 2-0 آرسنال و شکست 5-0 اورتون مقابل منچستر سیتی، که باعث شد آرسنال از اورتون پیشی بگیرد و به رده هشتم برسد، گل دیرهنگام گرت بیل باعث شد تاتنهام 4-2 لسترسیتی را شکست دهد و جایگاه هفتم خود را حفظ کند. در نتیجه، آرسنال در فصل 2021/22، برای اولین بار از سال 1995، جواز حضور در مسابقات اروپایی را به دست نیاورد.

در پایان فصل، لاکازت با 17 گل (13 گل در لیگ برتر)، کمی بالاتر از نیکلاس پپه با 16 گل و اوبامیانگ با 15 گل (هر کدام با 10 گل در لیگ برتر) به عنوان بهترین گلزن آرسنال انتخاب شد. از فصل 2016/17، این اولین بار بود که آرسنال سه بازیکن با بیش از 10 گل در لیگ برتر داشت. بوکایو ساکا 8 پاس گل در تمام رقابت‌ها به ثبت رساند، اگرچه ویلیان با 5 پاس گل در لیگ برتر پیشتاز بود. برند لنو با 49 بازی بیشترین بازی را انجام داد که 35 بازی در لیگ برتر بود. ژاکا، سبایوس، گابریل، لوئیز، پپه و لنو بازیکنان اخراجی آرسنال در این فصل بودند.

بوکایو ساکا به عنوان بازیکن فصل آرسنال شناخته شد و نیکلاس پپه و کیران تیرنی در رده دوم و سوم قرار گرفتند. گل محمد الننی مقابل دندالک در لیگ اروپا هم به عنوان بهترین گل فصل آرسنال انتخاب شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۳۱ ۱۴:۱۹
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۵۲۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰