loading
در حال بررسی درخواست شما
۱۲ نکته در مورد یورین تیمبر که ممکن است ندانید
۱۲ نکته در مورد یورین تیمبر که ممکن است ندانید

۱۲ نکته در مورد یورین تیمبر که ممکن است ندانید

یورین تیمبر، ملی پوش هلندی، پس از پیوستن به آژاکس، دومین خرید ما در این تابستان شد.

این مدافع ۲۲ ساله دو بار برنده لیگ هلند شده است و همچنین در یورو ۲۰۲۰ و جام جهانی ۲۰۲۲ برای کشورش حضور داشته است، اما در مورد آخرین بازیکن ما چقدر اطلاعات بیشتری دارید؟

برای کمک به سرعت بخشیدن به شما، در اینجا ۱۲ حقیقت وجود دارد که ممکن است درباره شماره ۱۲ جدید ما ندانید.

هلندی دوبل

یورین چهار برادر دارد، از جمله یک دوقلو به نام کوئینتن که برای فاینورد بازی می‌کند. کوئینتن اولین عنوان قهرمانی خود در لیگ هلند را در فصل گذشته به دست آورد - جامی که یورین در دو فصل قبل به دست آورده بود و تیمبرز قهرمانی هلند را در خانواده حفظ کرد.

یک فوتبالیست دیگر نیز در خانواده تیمبر وجود دارد - برادر بزرگتر، دیلن اخیراً با VVV-Venlo در دسته دوم هلند قرارداد امضا کرده است و یک بار در تیم ملی کوراسائو به میدان رفته است.

فارغ التحصیلان اوترخت

محل تولد یورین اوترخت است و خرید جدید ما تنها ورزشکار معروفی نیست که اهل چهارمین شهر پرجمعیت هلند است.

مارکو فان باستن، اسطوره هلندی، یکی از برجسته ترین فوتبالیست های هلند، و دافنه شیپرز، دارنده مدال نقره المپیک و دو بار قهرمان جهان در دوی ۲۰۰ متر، نیز در اوترخت به دنیا آمدند و آنتون گیسینک نیز مدال طلای جودو را در المپیک ۱۹۶۴ به دست آورد.

ریشه کوراسائو

یورین هم ریشه آروبان و هم کوراسائویی دارد - مادرش مرلین اهل آروبا و پدرشان اهل کوراسائو است و هر دو جزیره بخشی از کارائیب هلندی هستند که درست در سواحل ونزوئلا واقع شده است.

او اغلب در زمان تعطیلی خود به دور از فوتبال از کارائیب دیدن می‌کند و در گذشته از این منطقه به عنوان مقصد تعطیلات مورد علاقه خود نام می‌برد.

دیدن دی لیخت

یورین وقتی در رده‌های بالاتر در آژاکس قرار گرفت، به مدافع همکارش، ماتیاس دی لیخت نگاه کرد، کسی که چهار سال قبل از اینکه یورین پیراهن معروف قرمز و سفید باشگاه آمستردام را بپوشد، اولین بازی خود را برای تیم اصلی انجام داده بود.

دی لیخت، مانند یورین، فارغ التحصیل آکادمی آژاکس است و در حالی که او برای یوونتوس و بایرن مونیخ بازی می‌کرد، یورین این شانس را پیدا کرد که در کنار الگوی خود در یورو ۲۰۲۰ و جام جهانی ۲۰۲۲ بازی کند.

بالا رفتن از طریق رتبه‌ها

یورین در تیم ملی هلند در سطوح زیر ۱۵، زیر ۱۶، زیر ۱۷، زیر ۱۹ و زیر ۲۱ سال بازی کرد قبل از اینکه فرانک دی بوئر قبل از یورو ۲۰۲۰ او را به تیم ملی دعوت کند.

او اولین بازی کامل خود را در تساوی 2-2 مقابل اسکاتلند در ژوئن 2021 به دست آورد - مسابقه ای که کیران تیرنی نیز در آن بازی را از ابتدا شروع کرد. او از آن زمان تاکنون ۱۵ بازی ملی انجام داده است، از جمله چهار بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، جایی که تیمش قبل از حذف توسط آرژانتین، به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

آیا قبلاً ملاقات نکرده‌ایم؟

یورین در سال ۲۰۱۸ بخشی از تیم هلندی بود که قهرمان مسابقات زیر ۱۷ سال اروپا شد، زمانی که برای اولین بار با چند هم تیمی آینده خود در آرسنال روبرو شد.

هلند در نیمه نهایی به مصاف انگلستان رفت و یورین به مصاف بوکایو ساکا و فولارین بالوگان رفت. این یک بازی به یاد ماندنی برای مدافع جدید ما بود که در فینال گل نخست را به ثمر رساند و پس از پایان بازی در ضربات پنالتی نیز ضربه‌اش را تبدیل به گل کرد.

در واقع، هر سه بازی حذفی هلند در این مسابقات به ضربات پنالتی رفت و یورین در هر سه بازی از روی نقطه پنالتی گل زد تا به آنها کمک کند تا به جام قهرمانی برسند.

گل اول، جام اول

علیرغم اینکه یورین یک سال پس از اولین بازی حرفه‌ای خود موفق به گلزنی نشد، در نهایت زمان مناسبی را برای زدن اولین گل خود در تیم اصلی انتخاب کرد که در ۲ می ۲۰۲۱ در برابر Emmen به ثمر رسید.

او که در پست دفاع میانی بازی می‌کرد، به شدت درگیر آماده سازی بود و قبل از شلیک یک شوت از لبه محوطه جریمه، دروازه را در برد ۴-۰ باز کرد و آژاکس را برای سی و پنجمین بار قهرمان اردیویسه کرد. یورین ادعا می‌کند که اولین افتخار بزرگ زندگی حرفه‌ای خود را به دست آورده است.

افتخارات فردی

پس از اینکه اولین بازی خود در آژاکس را در مارس ۲۰۲۰ انجام داد و ۳۰ بار در فصل بعدی به میدان رفت، فصل ۲۰۲۱/۲۲ ثابت کرد که فصل موفقیت یورین بود زیرا او در سرزمین مادری و دوردست خود به شهرت رسید.

او علاوه بر کسب دومین عنوان قهرمانی لیگ هلند، جایزه بهترین بازیکن سال و استعداد لیگ و همچنین استعداد سال آژاکس را به دست آورد. این افتخارات همچنین به او کمک کرد تا بهترین بازیکن سال کوراسائو در سال ۲۰۲۱ را دریافت کند.

لذت هلندی

او هشتمین بازیکن هلندی خواهد شد که برای تیم اول مردان ما بازی می‌کند - اما ممکن است ندانید که تاریخ ما با این کشور تقریباً به یک قرن پیش می‌رسد.

دروازه بان گری کیسر ۱۲ بار زیر نظر هربرت چپمن در اولین فصل قهرمانی ما در ۱۹۳۰/۳۱ در لیگ به میدان رفت و مانند یورین قبل از بازی برای تیم ملی خود برای آژاکس نیز حضور داشت و روندی را آغاز کرد که هموطنانش آن را ادامه دادند. گلن هلدر، دنیس برکمپ، مارک اورمارس، جیووانی فن برونکهورست، رابین فن پرسی و ناسر بارازیت نیز برای ما حضور دارند.

ستایش بالا

پس از نفوذ به تیم ملی هلند، دو نفر از همکاران دفاعی او به سرعت استعداد یورین را کشف کردند. ویرجیل فن دایک گفت: "من هرگز در سن او آنقدر خوب نبودم."

با این حال، شاید بزرگترین ستایش را فان باستن افسانه ای انجام داد: "آژاکس و تیم ملی به لطف یورین تیمبر فوتبال عالی بازی می‌کند."

از آمستردام تا آرسنال

یورین اولین مدافعی نیست که از آژاکس به ما ملحق می‌شود - این توماس ورمالن است که در تابستان ۲۰۰۹ نیز این حرکت را انجام داد و ۱۵۰ بازی با پیراهن باشگاه انجام داد و ۱۵ بار بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ گلزنی کرد.

جاده بین آمستردام و شمال لندن جاده‌ای است که به خوبی پیموده شده است و اورمارس نیز پیش از فصل دوگانه ما در سال ۱۹۹۷/۹۸ تغییر مسیر داده است.

یک شماره جدید

یورین شماره ۱۲ جدید ما است و هشتمین بازیکنی است که این شماره را برای ما در این قرن بر تن کرده است، از جمله تیری آنری که در دومین بازگشتش در سال ۲۰۱۲ این شماره را پوشید.

شش بازیکن دیگری که این شماره به آنها واگذار شده است عبارتند از: لاورن، کارلوس ولا، اولیویه ژیرو، استفان لیختشتاینر، ویلیان و ویلیام سالیبا که اکنون پیش از شروع فصل جدید پیراهن شماره ۲ را دریافت کرده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۷ ۱۸:۵۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۳,۰۱۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰