loading
در حال بررسی درخواست شما
20 بازیکن ذخیره آرسنال که از سال 2016 تاکنون در مجموع 135 میلیون پوند
20 بازیکن ذخیره آرسنال که از سال 2016 تاکنون در مجموع 135 میلیون پوند

۲۰ بازیکن ذخیره آرسنال که از سال ۲۰۱۶ تاکنون در مجموع ۱۳۵ میلیون پوند

20 بازیکن ذخیره آرسنال که از سال 2016 تاکنون در مجموع 135 میلیون پوند فروخته شده اند.
 
در آن سال‌های پس از انتقال به استادیوم امارات، آرسنال مرتباً بابت از دست دادن ستاره‌هایش رنج می‌برد در حالی که نمی‌توانست بازیکنان ذخیره تیم اصلی را به فروش برساند.
 
با این حال، در سال های اخیر، ما شاهد تغییر اندکی بوده‌ایم. وقتی آرسنال می‌تواند 25 میلیون پوند برای جو ویلوک دریافت کند، دلیلی برای رد کردن آن پیشنهاد ندارد.
 
ما نگاهی به چند پنجره اخیر انداخته‌ایم که از سال 2016 آغاز می‌شود، تا سایر بازیکنان نیمکت نشین را که آرسنال به قیمت 1 میلیون پوند یا بیشتر فروخته است، شناسایی کنیم.
 
 
جو ویلوک
 
ویلوک هرگز نتوانست در امارات جایگاه ثابتی را به دست آورد و عمدتاً در جام های دیگر به میدان می‌رفت.
 
انتقال قرضی به نیوکاسل در ژانویه 2021 برای هر دو طرف مناسب بود که ویلوک در آن دوره ای پر شور و هیجانی داشت و در 14 بازی 8 گل به ثمر رساند و باعث شد تیم استیو بروس از سقوط رهایی پیدا کند.
 
این درخشش باعث شد تا این بازیکن 22 ساله با مبلغ 25 میلیون پوند به سنت جیمز پارک برود.
 
امیلیانو مارتینز
 
مارتینز پس از اینکه برند لنو در مارس 2020 دچار آسیب دیدگی طولانی مدت شد، به باشگاه کمک کرد تا جام حذفی را به دست آورد.
 
اما لنو پس از بهبودی از مصدومیت، جایگاه اصلی را به دست آورد و آرسنال با قراردادی 20 میلیون پوندی با فروش مارتینز به استون ویلا موافقت کرد.
 
از آن زمان، او خود را به عنوان یکی از بهترین دروازه بانان لیگ برتر معرفی کرد و به عنوان گلر اول آرژانتین، کوپا آمریکا را به دست آورد. در حالی که آرسنال 30 میلیون پوند برای جایگزین وی، آرون رمزدیل پرداخت کرده است.
 
سم گرینوود
 
نامی که هواداران آرسنال آن را کمتر به یاد می‌آورند، تصمیم گرفت آکادمی را ترک کند و در سال 2020 به لیدزیونایتد بپیوندد.
 
این مهاجم 18 ساله در شمال لندن بسیار مورد توجه قرار گرفت، اما پذیرفته شد که این انتقال، در ازای مبلغی که طبق گزارش ها می تواند به 3 میلیون پوند افزایش یابد، برای هر دو طرف مناسب بود.
 
او زیاد برای لیدز به میدان نرفته است، اما باشگاه پیشنهادات قرضی شش باشگاه چمپیونشیپ را برای به خدمت گرفتن او در تابستان امسال رد کرد.
 
کریستین بیلیک
 
بیلیک که به عنوان یک جوان 16 ساله به آرسنال پیوست، هرگز به تیم اصلی چه در دفاع و چه در خط میانی راه پیدا نکرد.
 
این بازیکن لهستانی فقط دو بار برای توپچی ها بازی کرد، اولین بازی خود را در شکست 3-0 در جام اتحادیه مقابل شفیلدونزدی در سال 2015 انجام داد و یک سال بعد در همان رقابت ها در مقابل ناتینگهام فارست یک فرصت کوتاه به دست آورد.
 
با این حال، آرسنال سود چندانی کسب کرد و او را به دربی کانتی با مبلغ 9.5 میلیون پوند فروخت - تقریباً چهار برابر 2.4 میلیون پوندی که باشگاه لندنی برای به خدمت گرفتن او به لژیا ورشو پرداخت کرد.
 
دومینیک تامپسون
 
تامپسون، یکی دیگر از بازیکنان آکادمی، قبل از اینکه سال گذشته به برنتفورد فروخته شود، حتی یک دقیقه هم برای تیم اصلی بازی نکرد.
 
گزارش ها در مورد مبلغ فروش او متفاوت است، اما شایعه شده است که آرسنال 3 میلیون پوند برای این نوجوان چپ پا به همراه 20 درصد هزینه فروش دریافت کرده است.
 
تامپسون تنها 9 بازی در برنتفورد در تمام رقابت‌های فصلی که منجر به صعودشان به لیگ برتر شد، انجام داد و تنها در جام اتحادیه در طول فصل 2021/22 بازی کرده است.
 
خاویر آماچی
 
آماچی یکی از افرادی بود که انتظار می‌رفت پیشرفت کند، زیرا برای فینال لیگ اروپا 2019 به باکو سفر کرد، اما این بازیکن 20 ساله پس از کنار گذاشته شدن از روی نیمکت در جریان شکست مقابل چلسی، به دنبال چالش جدیدی بود.
 
این وینگر تنها یک سال از قراردادش باقی مانده بود که به این معنی است که مبلغ 2.25 میلیون پوندی که بابت فروش او دریافت شده، کار بدی به نظر نمی‌رسد.
 
اکنون آماچی در هامبورگ تنها 5 بازی برای این تیم در دو سال گذشته انجام داده و اکنون به صورت قرضی در بولتون حضور دارد.
 
دیوید اوسپینا
 
شاید بیشتر به نظر می‌رسید، اما اوسپینا فقط 29 بازی در لیگ برتر را در پنج سال با آرسنال انجام داد و در آخرین فصل کامل خود فقط 4 بازی لیگ را شروع کرد.
 
ناپولی در سال 2018 این بازیکن کلمبیایی را به صورت قرضی گرفت و 3.15 میلیون پوند را برای دائمی کردن این انتقال اختصاص داد و در واقع پول توپچی ها را پس داد.
 
این بازیکن 32 ساله معمولاً بعد از الکس مرت در ترکیب ناپولی حضور دارد، اما در فصل 2020/21، 16 بازی در سری آ انجام داد و همچنان گلر اول کلمبیا است.
 
کارل جنکینسون
 
جنکینسون به عنوان آخرین فرد باقی مانده از هسته بریتانیایی باشگاه، سرانجام در آگوست 2019 با انتقال 2 میلیون پوندی به ناتینگهام فارست پیوست و به همکاری هشت ساله خود با باشگاهی که در نوجوانی از چارلتون به آن پیوسته بود، پایان داد.
 
این مدافع راست هرگز بیش از 14 بازی لیگ را در یک فصل برای آرسنال به ثبت نرساند و در آخرین سال حضورش در این باشگاه فقط 8 بار در تمام رقابت ها بازی کرد.
 
او همچنان با مشکلات مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد و در پایان فصل 2020/21 به جنکینسون گفته شد که در برنامه های سرمربی باشگاه، کریس هاتون حضور ندارد و آزاد است که باشگاه را ترک کند.
 
او در ناتینگهام فارست باقی ماند اما هنوز در فصل 2021/22 موفق به بازی نشده است.
 
جوئل کمپل
 
آرسنال در کمال تعجب موفق شد عددی 7 رقمی از فروش کمپل به دست بیاورد، بازیکنی که در طول هفت سال حضورش در باشگاه فقط 40 بار در ترکیب آرسنال ظاهر شد.
 
تنها حدود نیمی از آن 40 بازی مربوط به لیگ برتر بود و این باعث شد متوسط دقایق بازی او به عدد 132 دقیقه در هر سال برسد که بخشی از آن نیز مربوط به دوران قرضی حضور او در سایر تیم‌ها می‌شود.
 
خرید 1.35 میلیون پوندی در 17 بازی اول خود نتوانست گلزنی کند و قبل از پیوستن به تیم مکزیکی در سال 2020 به صورت قرضی به لئون فرستاده شد.
 
جف رینه آدلاید
 
آدلاید یک نمونه کلاسیک از یک بازیکن آکادمی است که برای پول مناسب فروخته شده است، که پس از نقل مکان به باشگاهی که می تواند هر هفته در آن بازی کند، نشان داد که ارزش بسیار بیشتری دارد.
 
این مرد فرانسوی در سال 2018 پس از یک دوره قرضی موفق، با 1.4 میلیون پوند به آنژه پیوست و تنها با هشت بازی با پیراهن آرسنال از این باشگاه خداحافظی کرد و در اولین فصل حضور خود در فرانسه بیش از 30 بار بازی کرد.
 
فرم او باعث علاقه لیون شد و او را با مبلغ 23 میلیون پوند به تیم اضافه کرد. خوشبختانه برای توپچی ها، بند فروش به این معنی بود که آنها نزدیک به 5 میلیون پوند از آن را دریافت کردند.
 
استفی ماویدیدی
 
ماویدیدی جوان تصمیم گرفت دیگر منتظر موفقیت توپچی ها نباشد و در سال 2018 با مبلغ 1.8 میلیون پوند به یوونتوس رفت.
 
این بازیکن 21 ساله مدتی را به صورت قرضی به دور از آرسنال سپری کرد، به ویژه در چارلتون و به امید حضور در تیم اصلی به یوونتوس پیوست، اما بیشتر برای تیم زیر 23 ساله های یووه بازی می‌کرد.
 
ماویدیدی یک بازی در بزرگسالان برای یووه انجام داد و پس از گذراندن فصل 20-2019 به صورت قرضی در دیژون، با قراردادی دائمی به تیم مونپولیه پیوست.
 
تئو والکات
 
زمانی بود که والکات بازیکن ثابت آرسنال بود، اما نیم فصل آخر او اینطور نبود.
 
این ملی پوش انگلیسی در فصل 18-2017 فقط 64 دقیقه در لیگ بازی کرد و سپس با قراردادی 20 میلیون پوندی به اورتون رفت که به نظر می‌رسید برای آرسنال بهتر از تافی ها باشد.
 
او در گودیسون پارک خوب بود، اما اورتون به زودی مشتاق شد تا از دستمزد وی خلاص شود و والکات اکنون به باشگاه دوران کودکی خود، ساوتهمپتون بازگشته است.
 
فرانسیس کوکلین
 
مانند والکات، کوکلین در طول رقابت‌های فصل 2017/18 به نیمکت دوخته شد و سرانجام در اواسط آن فصل باشگاه را ترک کرد.
 
هافبک فرانسوی در آن دوره فقط یک بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی حضور داشت و شش بازی دیگر را به عنوان بازیکن تعویضی انجام داد و سپس با انتقالی 12 میلیون پوندی راهی والنسیا شد.
 
با توجه به اینکه کوکلین در فصل 2014/15 به چارلتون قرض داده شد، نمی‌توان گفت او از نظر تجاری بدترین اتفاق برای باشگاه بوده است.
 
کوکلین اکنون برای ویارئال بازی می‌کند.
 
کیران گیبس
 
گیبس که تصور می‌شد می‌تواند پس از سال‌های اول حضورش در ترکیب جا بیفتد در تابستان سال 2017 به همه نشان داد بازیکنی نبوده که همه انتظارش را داشتند.
 
این مدافع چپ که در دوران حضور در آرسنال، 10 بازی ملی برای تیم ملی انگلیس انجام داد، در آخرین فصل حضورش تنها در 11 بازی لیگ حضور داشت و سپس با مبلغ 6.75 میلیون پوند به وست بروم رفت.
 
گیبس هم در لیگ برتر و هم در چمپیونشیپ بازیکن ثابت وست بروم بود، با 100 بازی زیر نظر 6 مربی مختلف.
 
پس از پایان قراردادش با وست بروم، گیبس در تابستان 2021 به اینتر میامی رفت.
 
گابریل پائولیستا
 
گابریل، مدافع برزیلی، در آخرین فصل خود برای توپچی ها، فقط 15 بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی حضور داشت و مانند کوکلین چند ماه بعد، به والنسیا رفت.
 
او یکی از آن دسته از بازیکنانی است که به نظر می‌رسید چیزهای بیشتری در چنته داشته باشد و شاید دلیل این تفکر نبردهای او با دیگو کاستا در بازی برابر چلسی بود، اما او در مجموع فقط 46 بازی در لیگ برتر انجام داد.
 
بازیکن سابق ویارئال، اکنون در والنسیا حضور دارد و از زمان انتقال 9.9 میلیون پوندی خود 124 بار در لالیگا بازی کرده است.
 
جان تورال
 
آرسنال از کسب 3 میلیون پوند برای تورال بسیار خوشحال بود، مردی که هرگز آنقدر خوب نبود که بتواند در لیگ برتر به دوران حرفه‌ای فوتبالش ادامه دهد.
 
این هافبک کاتالانی الاصل همزمان با هکتور بلرین از آکادمی بارسلونا به این تیم ملحق شد اما با وجود اینکه به صورت قرضی در برنتفورد و بیرمنگام تاثیرگذار بود، هرگز یک دقیقه با لباس آرسنال بازی نکرد.
 
او سه سال را در هال سیتی گذراند و سپس در سال 2020 با انتقالی آزاد به باشگاه سابقش بیرمنگام پیوست.
 
تورال تابستان امسال آبی ها را ترک کرد و با تیم یونانی OFI قرارداد امضا کرد.
 
کایلن هیندز
 
یکی دیگر از استعدادهای انگلیسی که شانس خود را در بوندسلیگا امتحان می کند، هیندز است که در سال 2017 با انتقالی 1.35 میلیون پوندی به ولفسبورگ و مربی سابق آرسنال، آندریس یونکر پیوست.
 
او مدت کوتاهی پس از انتقالش اولین بازی خود در لیگ را تجربه کرد، اما زمانی که باشگاه او را به دلیل غیبت غیرمجاز کنار گذاشت، دوره او در آلمان تمام شد.
 
این مهاجم نزدیک به یک سال بدون باشگاه بود اما در سال 2019 پس از گذراندن دوره آزمایشی به واتفورد پیوست. او در یک بازی خود برای این باشگاه یک گل به ثمر رساند و در پایان فصل آزاد شد.
 
او اکنون برای تیم آلدرشات تاون در سطح های پایین جزیره بازی می کند.
 
سرژی گنبری
 
در ظاهر، 4.5 میلیون پوند برای بازیکنی که فقط 18 بازی در تیم بزرگسالان داشته باشد، معامله خوبی به نظر می رسد، اما زمان میتواند همه چیز را تغییر دهد.
 
در دفاع از تصمیم آرسنال باید گفت گنبری نتوانست هیچ تاثیر مثبتی در دوره قرضی اش در وست بروم نشان دهد و به نظر نمی‌رسید که حتی بتواند به تیم اصلی راه پیدا کند و همان زمان بود که وردربرمن برای خرید او اقدام کرد.
 
با این حال، پس از یک فصل اول چشم نواز از جمله هت تریک در اولین بازی ملی خود در آلمان، او به بایرن مونیخ نقل مکان کرد و در حال حاضر به بخش بزرگی از تیم باواریایی ها تبدیل شده است و به این باشگاه کمک کرد تا در فصل 2019/20 سه گانه را کسب کند.
 
ولینگتون سیلوا
 
ولینگتون حتی یک دقیقه هم برای آرسنال بازی نکرد، با این حال توپچی ها با فروش این بازیکن برزیلی به باشگاه دوران کودکی‌اش فلومیننزه، مبلغ هفت رقمی دریافت کردند.
 
این وینگر به دلیل مشکلات مربوط به مجوز کار چندین بار به تیم های دیگر قرض داده شد و بیش از 100 بازی در چندین لیگ انجام داد.
 
از زمان بازگشت به برزیل، او یک بار دیگر به یک تیم اروپایی دیگر قرض داده شد، اما تا زمانی که در سال 2021 به گامبا اوزاکا پیوست، بازیکن فلومیننزه باقی ماند.
 
ایساک هایدن
 
یکی از معدود بازیکنان آکادمی که در حال حاضر در یک باشگاه لیگ برتری حضور دارد. هایدن پس از تنها دو بازی در جام اتحادیه و عدم حضور در لیگ برتر، آرسنال را ترک کرد.
 
او ابتدا مجبور شد برای ادامه فوتبالش به تیمهای دسته پایین تر برود. بنابراین در سال 2016 با مبلغ 2.6 میلیون پوند به نیوکاسلی رفت که آن زمان در چمپیونشیپ حضور داشت. اما در اولین فصل خود با نیوکاسل به لیگ برتر راه یافت و از آن زمان در آنجا باقی مانده است.
 
این هافبک جایگاه خود را به عنوان بازیکن ثابت تیم تثبیت کرده است و صدمین بازی خود را برای نیوکاسل در فصل 20-2019 انجام داد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۷۱۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰