loading
در حال بررسی درخواست شما
داوید رایا مقابل آرون رمزدیل: چرا آرسنال می‌خواهد یک گلر جدید جذب کند؟
داوید رایا مقابل آرون رمزدیل: چرا آرسنال می‌خواهد یک گلر جدید جذب کند؟

داوید رایا مقابل آرون رمزدیل: چرا آرسنال می‌خواهد یک گلر جدید جذب کند؟

تصمیم آرسنال برای هزینه 30 میلیون پوندی به منظور جذب آرون رمزدیل از تیم سقوط کرده شفیلدیونایتد که در تابستان سال 2021 انجام شد، در ابتدا با تمسخر گسترده‌ای مواجه شد. اما به زودی این دروازه‌بان، نظر عموم را تغییر داد.

فصل 2021/22 برای رمزدیل عالی بود، آمار او را در رده برترین دروازه‌بانان لیگ برتر قرار داد و منتقدان به زودی پذیرفتند که آرسنال واقعاً این یکی را درست انجام داده است.

اما اینجا هستیم، دو سال بعد، و آرسنال در حال نگاه کردن به جذب یک دروازه‌بان جدید است - کسی که در واقع قبل از آنکه آرسنال به رمزدیل برسد، او را میخواستند - داوید رایا از برنتفورد. این بازیکن اسپانیایی ماه‌هاست که به طور عمومی 40 میلیون پوند ارزش گذاری شده است، بنابراین این یک معامله دور ریختنی نیست. اگر میکل آرتتا بخواهد این معامله را انجام دهد، تأثیر قابل توجهی بر ترکیب تیم او خواهد داشت.

پس، سوال این است: چرا آرسنال میخواهد یک دروازه‌بان جدید بخرد؟

رمزدیل در فصل 2021/22 چگونه عمل کرد؟

رمزدیل زمانی که به آرسنال رفت تحت فشار فوری قرار گرفت. با دو بار سقوط در فصول پیاپی لیگ برتر، رزومه او به ندرت به اندازه کافی خوب به نظر می‌رسید که کافی نیست برای یک تیمی که به امید رسیدن به جایگاه چهارم لیگ قرار دارد.

با این حال، آرتتا ایمان داشت و به سرعت پاداش می‌گرفت زیرا رمزدیل خود را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از تیم در فصل 2021/22 تثبیت کرد. نرخ مهار توپ 73.4% او را در میان برترین گلرهای لیگ برتر قرار داد.

تمایل رمزدیل به بازی با پا نیز او را به بخش قابل توجهی از ترکیب ترجیحی آرتتا تبدیل کرد و عملکردهای او در طول سال، منجر به برگزاری اولین بازی برای تیم ملی انگلیس شد. این واقعه بیشتر حرکت و تأثیر او به عنوان یک دروازه‌بان را برجسته کرد.

آیا رمزدیل در 2022/23 پسرفت کرد؟

به زبان ساده، بله.

اگرچه این فصل به هیچ وجه فصل ضعیفی برای رمزدیل نبود، اما با اوج فصل اولیه او در امارات همخوانی نداشت. آمارهای او دیگر به عنوان برترین‌ها شناخته نمی‌شد و به طور ساده در حد میانگین دروازه‌بانان لیگ برتر قرار داشتند.

نرخ سیو رمزدیل به 70.6% کاهش یافت که در رده یازدهم لیگ برتر قرار گرفت و به طور تصادفی، داوید رایا با نرخ 77.7% به بالای جدول صعود کرد.

چرا آرتتا دو دروازه‌بان می خواهد؟

آرتتا دو دروازه‌بان را می‌خواهد تا رقابت سالم در تیم ایجاد شود. او اعتقاد دارد که رقابت برای دقایق بازی، باعث می‌شود بازیکنان بهترین عملکرد خود را ارائه دهند و از خود راضی نشوند. حتی ستارگان برتر نیز از این مطلب آگاه می‌شوند که موقعیت‌هایشان تضمین نشده است و باید به طور مداوم عملکرد قوی ارائه دهند تا جایگاه خود را در تیم حفظ کنند.

در پست دفاع راست، یورین تیمبر برای رقابت با بن وایت به میدان آمده است، حتی اگر مرد انگلیسی فصل گذشته به سختی پایش را در جای اشتباهی گذاشته باشد. لئاندرو تروسار در ژانویه آمد تا با گابریل مارتینلی رقابت کند، اگرچه مارتینلی از بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود لذت می‌برد. حتی امضای قرارداد با کای هاورتز، به عنوان یک مهاجم سمت راست، می‌تواند به عنوان هشداری برای بوکایو ساکا، مارتین اودگارد و گابریل ژسوس تلقی شود.

مت ترنر در سال 2022 به عنوان رقابت برای رمزدیل جذب شد هنگامی که شهرت او در سطح بالاترین حد بود. او در تیم ملی خود شروع کرد و به عنوان بهترین دروازه‌بان سال 2021 در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا نامزد شد و امیدواری‌های واقعی بود که او را تحت فشار قرار دهد ولی این نتایج تحقق نیافتند.

آیا آرسنال باید از رمزدیل جدا شود؟

امضای قرارداد با رایا به معنای دست کشیدن از رمزدیل نیست. در هر صورت، این حرکتی است که برای بازگرداندن رمزدیل به بهترین حالت خود طراحی شده است.

همه چیز درباره رقابت است. آرتتا رمزدیل را به عنوان رقیب برای برند لنو به آرسنال آورد و وقتی متوجه شد که سطح گلر آلمانی بالا نرفته است، رمزدیل را به عنوان شماره یک خود قرار داد. پیامی که به بازیکنان خود می‌دهد این است که دقایق به کسی داده خواهد شد که آن را لایق باشد، بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند از حضورش مطمئن باشد.

رمزدیل کاری نکرده که شایسته نیمکت نشینی باشد و تا زمانی که لیاقتش را داشته باشد، گلر اصلی باقی خواهد ماند. با این حال، اگر رایا ارزش بیشتری داشته باشد، آرتتا تردیدی نخواهد داشت تا تصمیم سختی بگیرد.

چه چیزی رایا را اینقدر خاص می‌کند؟

رایا بسیاری از مهارت های مشابه رمزدیل را ارائه می‌دهد. تعداد سیوهای او قابل توجه است و به علاوه، در بازی با پاهای خود مشهور است که در فوتبال مدرن، به ویژه در تیم‌های برتر، بسیار ارزشمند است.

مهم است که علاقه آرسنال به رایا جدید نیست. در واقع، او در سال 2021 هدف اصلی آرسنال برای رقابت با برند لنو بود. با این حال، به دلیل عدم تمایل برنتفورد به کاهش قیمت مورد درخواست، آرسنال به جای آن به دنبال رمزدیل رفت.

علاوه بر این، مربی دروازه‌بانان آرسنال، ایناکی کانا، که در قبل از انتقال خود به آرسنال در سال 2019 در برنتفورد فعالیت می‌کرد و رایا را برای امضای قرارداد با برنتفورد متقاعد کرده بود، آشکارا یکی از طرفداران فوق العاده این دروازه‌بان است که توماس فرانک به تازگی رایا را یکی از چهار دروازه‌بان برتر در فصل گذشته لیگ برتر توصیف کرده است.

آیا آرسنال واقعا رایا را به خدمت خواهد گرفت؟

علاقه به رایا واقعی است و خود بازیکن آماده است که به یک محیطی بروید که در آن او تضمینی برای دقایق بازی ندارد. رایا می‌خواهد تا با چالش مواجه شود و آرسنال نیز به دنبال فردی با همین روحیه است.

عامل اصلی مانع این معامله، قیمت درخواستی برنتفورد است. دو سال پیش آرسنال از پرداخت 30 میلیون پوند برای جذب او خودداری کرد و در حال حاضر با اینکه رایا وارد سال آخر قراردادش شده است، به او 40 میلیون پوند پیشنهاد داده شده است و برنتفورد علاقه‌ای به ارائه تخفیف ندارد.

آرسنال تنها خریدار رایا نیست - بایرن مونیخ اواخر ماه گذشته تماس گرفت - اما ارزش 40 میلیون پوند همچنان یک عامل مشکل است. تاتنهام به دلیل این ارزش قیمت از معامله منصرف شد و بسیاری از خریداران دیگر نیز به همین دلیل از آن منصرف شده‌اند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که آرسنال مصمم شود و این معامله را انجام دهد، اما اگر این اتفاق بیفتد، نتیجه مذاکرات و تجزیه و تحلیل‌های طولانی خواهد بود. آرسنال باور دارد که در اینجا چیزی را در دست دارد، اما هنوز مسیر طولانی‌ای باقی است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۳ ۱۷:۴۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : 90Min
بازدید: ۶۰۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰