loading
در حال بررسی درخواست شما
یورین تیمبر یک انتخاب مناسب
یورین تیمبر یک انتخاب مناسب

یورین تیمبر یک انتخاب مناسب

یورین تیمبر یک انتخاب مناسب برای آرسنال جوان و هیجان‌انگیز میکل آرتتا است.

در حال حاضر برای طرفداران آرسنال زمان خوبیست. آن‌ها شاید در فصل گذشته نتوانستند منچسترسیتی را به عنوان قهرمان لیگ برتر انگلیس متوقف کنند، اما در کل، این فصل شاهد گام های بزرگی از آرسنال بودند و علائم ابتدایی نشان می‌دهد که در حال ساختن تیم خودشون هستند.

ادو به عنوان مدیر فنی و میکل آرتتا یک تیم هیجان‌انگیز را ساخته‌اند، اما پروفایل بسیاری از بازیکنان کلیدی آن‌ها نشان می‌دهد که این تیم در چند سال آینده بهتر خواهد شد.

میانگین سنی تیم اصلی آرسنال در فصل 2022-23، 25 سال و 51 روز بود، که فقط 10 روز از جوان‌ترین تیم لیگ، یعنی ساوتهمپتون، بزرگتر بودند.

این موضوع، در واقع، نشان دهنده‌ی قابلیت های زیاد تیم آرسنال در فصل گذشته است که لیگ را به عنوان تیم دوم تمام کردند. می‌توان گفت که آن‌ها در بسیاری از موارد، جلوتر از برنامه‌ی خود عمل کرده‌اند و توانستند برای مدت طولانی به سیتی فشار بیاورند.

به نظر می‌رسد کای هاورتز و دکلن رایس، هر دو با 24 سال سن، در فصل 2023-24 در تیم اصلی حضور خواهند داشت و هسته جوان آرسنال را تقویت خواهند کرد. و پس از آن، به نظر می‌آید، مدافع 22 ساله آژاکس، یورین تیمبر، بازیکن جدید بعدی خواهد بود.

استراتژی نقل و انتقالات آرسنال بسیار روشنه. آرتتا برای بازیکنان جوان ارزش قائل است و در ماه می سال گذشته در اشاره‌ به این موضوع گفت: "من به خاطر کارهایی که [بازیکنان جوان] انجام داده اند، آنچه را که برای تیم و باشگاه به ارمغان آورده اند، به خصوص در این لحظه بسیار سپاسگزارم".

"ما به این بازیکنان وفادار خواهیم ماند و به آن‌ها دقیقاً آنچه که نیاز دارند را ارائه خواهیم داد، زیرا این حق را دارند. آن‌ها تمام عمرشان جوان نخواهند بود؛ فصل آینده بالغ تر خواهند شد و شما باید از جایی با این جوانان شروع کنید."

ادو، مدیر فنی آرسنال، بازیکنانی را می‌خواهد که تشنه موفقیت، پرشور و تحت تأثیر "پروژه" هستند، نه بازیکنانی که تنها به دنبال حقوق بیشتر هستند. در تور تابستانی آرسنال در ایالات متحده، در مورد مذاکرات با یک بازیکن بورسیا دورتموند، به خبرنگاران گفت: "گوش کنید، اول می‌خواهم بفهمم آیا شما به این پروژه اعتقاد دارید و از آن لذت می‌برید یا نه. اگر دوست دارید، می‌توانم در مورد قرارداد صحبت کنم" ولی بازیکن گفت: "اه نه بیا درباره حقوق حرف بزنیم.
 او افزود: "نه، نه، نه، نه. و یک روز به ایجنت های بازیکن گفتم: 'آقایان، خیلی ممنون، این کاری نیست که من می‌خواهم انجام دهم'

یورین تیمبر یک انتخاب مناسب

در همان جلسه اضافه کرد "شخصیت" 
شخصیت‌های جوان و تشنه موفقیت؛ بر اساس شاخص‌های زیادی، به نظر می‌رسد که تیمبر نیز شامل این توصیف ها می شود، که ظاهراً پیوستن او به آرسنال از آیاکس با مبلغ ۴۸ میلیون یورو (۴۱.۴ میلیون پوند) خیلی نزدیک است.

اریک تن هاگ در آخرین مصاحبه خود زمانی که هنوز مربی آیاکس بود در مورد تیمبر گفت:

"این بازیکن یک رهبر بزرگ دیگری است که در آیاکس آموزش دیده. علاوه بر مهارت‌های فوتبالیش، شخصیتی دارد که در آینده می تواند کاپیتان باشد."

خبرنگار به طور خجالت‌آوری با التماس به تن هاگ گفت: "لطفاً او را با خودتان نبرید."

پوزخند تن هاگ در آن زمان اطمینان چندانی برای ماندن تیمبر در هلند ایجاد نمی کرد و یونایتد مشتاق بود این مدافع جوان را به اولدترافورد بیاورد، اما آژاکس مقاومت کرد. به نظر می رسد شکست منچستریونایتد به سود آرسنال باشد.

شخصیت و رهبری تنها نوک کوه یخ از آنچه تیمبر می‌تواند به آرسنال بیاورد است. این بازیکن ملی پوش هلندی، نمونه‌ی بسیار خوبی از تفسیر مدرن یک مدافع وسط است.

او پویا، شجاع، با استعداد و مدرن است.

توانایی تیمبر در کنترل توپ، ویژگی کلیدیشه و بدون شک، ویژگی‌ای است که او را از مدافعین تیم آرسنال متمایز می کند.

در فصل گذشته لیگ هلند فقط هم‌تیمی او، ادسون آلوارز (۷۹۸)، بیشترین حمل توپ رو به جلو را انجام داده، در عین حالی که تیمبر (۷۸۰)، ۸.۴۷۵ متر را با توپ در طول فصل حرکت کرده. باز هم تنها آلوارز (۹.۰۱۲ متر) بهتر از وی بود.

یورین تیمبر یک انتخاب مناسب

از این تعداد حمل توپ رو به جلو، ۴۸۷ بار منجر به حمله جدی شد که ۷۶ حمله بیشتر از هر بازیکن دیگری در این لیگ بود.

بنابراین، تیمبر نه تنها در کنترل توپ ماهر است، بلکه حرکت رو به جلو را به تیمش می‌آورد که به او امکان می‌دهد آرسنال را حتی از حالت دفاع به فاز حمله هدایت کند. حملات هجومی و جدیش به مجموع ۵.۰۳۷ متر رسید که از همه بازیکنان لیگ هلند بهتر بود.

همانطور که از یک محصول آژاکس انتظار می‌رود، تیمبر به عنوان یک بازیکن مورد اعتماد برای پاس دادن است اما گاهی این قدرت حمل توپش نادیده گرفته می شود.


در فصل 2022-23، او بیشترین لمس توپ (۳،۱۲۹) را در لیگ هلند داشت و همچنین در مورد حفظ توپ عملکرد بسیار عالی از خودش ثبت کرد. با آمار ٪۹٫۴ (تنها ۲۹۵ بار از ۳۱۲۹ بار) توپ را لو داده است که بین بازیکنانی با حداقل 500 لمس توپ، دومین بازیکن با کمترین تعداد لو دادن توپه. وقتی به تفکر هجومی و حرکت رو به جلو تیمبر فکر می کنید این آمار، شگفت‌انگیز است.

یورین تیمبر یک انتخاب مناسب

این انرژی باعث شد که او آمار انتظار گلزنی 22.2 را ثبت کند و به عنوان هفتمین بازیکن در لیست xG قرار گرفت. جلوتر اورکون کوکچو (21.7) مهاجم تیم قهرمان هلند! این آمار نشان می دهد که تیمبر چگونه در ایجاد فرصت‌ها و گل‌ها موثر بود، حتی اگر وظیفش نیست.

هرچند، وی همچنین می‌تواند این کار را انجام دهد. در پیروزی 4-2 برابر وولندام در ماه اکتبر ، فعالیت بیشتر تیمبر و حرکاتش در حمله، باعث ایجاد دو فرصت شد که به خوبی نشان می‌دهد که چه توانایی‌هایی دارد. در اولین فرصت، توپ را جلو برد و آن را به استیون برگویس در خطوط کناری منتقل کرد و سپس با ادامه دادن حرکت خود، توپ را دریافت کرد.

یورین تیمبر یک انتخاب مناسب

سپس تیمبر توپ را دوباره به هم تیمی خود پاس داد و برگویس به داخل محوطه جریمه وارد شد و توپ را شوت کرد که اما به تیرک چپ دروازه خورد.

یورین تیمبر یک انتخاب مناسب

12 دقیقه بعد او توپ را درست در داخل نیمه زمین وولندام دریافت کرد و به سمت فضایی که باز شده بود رو به جلو حمله کرد.

یورین تیمبر یک انتخاب مناسب

سپس، بدون استپ در حرکت، تیمبر توپی با دقت بالا به طور کاملاً مناسب به داخل محوطه جریمه حریف برای برایان برابی فرستاد، او با ضربه قدرتمند خود، توپ را به تور حریف سنجاق کرد.

یورین تیمبر یک انتخاب مناسب

البته، باید توجه داشت که اعداد و ارقام تیمبر به نوعی از لیگ و تیمی که در آن بازی می‌کند، تأثیر می‌گیرد. به وضوح، لیگ هلند به اندازه لیگ پریمیر لیگ قوی نیست و اگر چه آژاکس در فصل گذشته نسبت به استانداردهایش عملکرد خوبی نداشت، با توجه به حریفانی که مقابل آن‌ها قرار گرفته‌اند، انتظار برتری دارید. با این حال، در آرسنال نیز شاید با انتظاری کمتر، از این وضعیت برخوردار باشد.

با این حال، تیمبر بدون شک یک پیشنهاد جذاب برای باشگاه‌هایی است که می‌خواهند به یک شیوه خاص بازی کنند. در آژاکس به عنوان مدافع مرکزی در یک سیستم چهار نفره بازی کرده و در سطح ملی به بازی در یک سیستم سه نفره عادت کرده. همچنین، برخی اوقات به عنوان مدافع راست به میدان رفته و همانطور که می‌دانید، تمایل طبیعی وی برای حمله، در این نقش، باعث میشود خرید مفیدی باشد.

یورین تیمبر یک انتخاب مناسب


با این تطبیق پذیری و ویژگی های فنی او، جای تعجب نیست که آرسنال ظاهراً تیمبر را پاسخی برای معمای "فول‌بک معکوس" خود در سمت راست می داند. اولکساندر زینچنکو در فصل گذشته این وظیفه را در سمت چپ به خوبی انجام داد و به میانه زمین میومد تا به آنها کمک کند تا بر خط هافبک تسلط پیدا کنند، اما همچنان گزینه همپوشانی را ارائه می دهد. چیزهای زیادی وجود دارد که نشان می دهد تیمبر می تواند در سمت راست بسیار مناسب باشد، همچنین به بن وایت اجازه می دهد تا به نقش ذاتی خود یعنی مدافع میانی بازگردد.

فول‌بک معکوس

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۱۴ ۱۰:۴۹
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مقاله
منبع : theanalyst.com
بازدید: ۶۲۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰