- خانه
- بلاگ آرسنال
- محلول آرسنال
- آیا فوتبال يك ورزش مردانه است؟!
حالا در ورزشگاههاي انگلستان روز به روز بر شمار طرفداران زن اضافه شده و گروههای خاص هواداران زن فوتبال نیز تشكيل شده است. در مورد تيم ملي نگلستان ، در ورزشگاههاي محل برگزاري مسابقات تيم ملي انگلستان حضور زنان بسيار مشخص است و جالب اين كه آمارها نشان ميدهد که شمار تماشاگران زن پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال به صورت باورنكردني افزايش يافته است.
سوزان گيدنز، محقق ارتباطات عمومي در اين مورد ميگويد: رشد محبوبيت فوتبال در ميان زنان در كشورهاي ديگر در دهههاي 80 و 90ميلادي اتفاق افتاده است و بايد گفت كه انگلستان در اين زمينه از ساير كشورها عقبتر مانده است!»
مدير گروه تحقيقاتي شبكه چهار تلويزيون انگلستان ميگويد: «بسياري از برنامهريزان تلويزيوني در انگلستان براساس همان اعتقاد قبلي و تصورات خود معتقدند كه بايد براي ساخت برنامههاي مورد علاقه زنان، همزمان با برگزاري مسابقات جام جهاني، اقدام كرد تا زناني كه مسابقات فوتبال را تماشا نميكنند به تماشاي اين برنامهها به پردازند . تحقيقات نشان ميدهد كه شايد بيشتر از مردان ، زنان فوتبال تماشا ميكنند ، در فصل جاري مسابقات ليگ برتر 36 درصد زنان انگليسي مسابقات ليگ برتر را از طريق تلويزيون دنبال ميكردند ، در صورتی که در سال 2000 آمار بینندگان زن 24 درصد بوده است . محققان اسپورت ماركتينگ اعلام کرده اند که ، حدود 80 درصد زنان انگليسي ديدارهاي تيم ملي اين كشور در مسابقات جامجهاني 2002 را از طريق تلويزيون دنبال كردهاند. اين در حالي است كه اين مساله در مورد مردان اين كشور 78 درصد بوده است.
شبكهء چهار تلویزیونی انگلستان ميگويد که ، در دهه 80 ، درصد تماشاگران زن مسابقات فوتبال در انگلستان از تلويزيون کمتر از 20 درصد كل تماشاگران بوده ، اما در مسابقات يورو 2004 در پرتغال ، در مجموع 42 درصد تماشاگران تلويزيوني مسابقات انگلستان را زنان تشکیل داده اند و جالب اين كه براساس اين آمار 53 درصد زنان بالاي 16 سال اين كشور مسابقه فينال اين رقابتها را، كه انگلستان در آن سهمي نداشته است را ، به صورت مستقيم تماشا كرده اند.
اما از دیدگاه علمی ، هنوز هم در مورد مسابقات فوتبال زنان و مردان تفاوتهائی وجود دارد. در یک نظرسنجي با مشارکت 38 درصد مردان ، آنان گفتهاند كه با تمام تمركز خود مسابقات را تماشا ميكنند و حتي يك ضربه را هم از دست نميدهند، در صورتی که تنها دو درصد از زنان در زمان تماشاي مسابقات تمركز كامل داشته اند.
اكثر طرفداران فوتبال در ميان زنان انگليسي ، گروه نوجوانان و جوانان هستند. 61 درصد زنان زير 24 سال انگليسي و 50 درصد زنان بين 24 تا 34 ساله اين كشور خود را طرفداران جدي تيم ملي كشورشان ميدانند . و اين در حالي است كه فقط 8 درصد زنان بين 35 تا 44 ساله و تنها پنج درصد زنان بالاي 45 سال خود را يك طرفدار متعصب و جدي تيم ملي كشورشان معرفي كردهاند.
اين گرايش در زنان به فوتبال صرفا در انگلستان نيست. در کشور ژاپن سالهاست که زنان در ورزشگاهها حضوری فعال دارند و از اين كشور به عنوان تنها كشوري در جهان كه ممكن است در يك بازي شمار تماشاگران زن حاضر در استاديوم بيشتر از شمار مردان باشد، نام ميبرند.
در تحقيقات انجام گرفته در كشورهاي پرتغال، سوئد و كرواسي هم مشخص شده است كه در 10 سال اخير تعداد تماشاگران زن حاضر در ورزشگاهها و تعداد بينندگان زن در پخش مسابقات فوتبال ، رشد چشمگيري را داشته است . روزنامه ای پرتغالی در جريان برگزاري مسابقات فوتبال جام ملتهاي اروپا در اين كشور در سال 2004 ، در پی گزارشي با عنوان واقعيتي به نام حضور زنان، به نقش مهم زنان در تشويق تيم ملي این کشور پرداخته و مدعي شده است که ، تصور يك قرني در اين كشور كه طرفداران فوتبال را صرفا مردان می دانستند در اين رقابتها شكسته شده است.
البته گرايش زنان به تماشاي مسابقات فوتبال تاثيرات اقتصادي هم در بر دارد. كمپاني بازاريابي تبليغاتي omd انگلستان مدعي شده است كه از هر 100 آگهي بازرگاني پخش شده در بين دو نيمه مسابقات فوتبال در سال 1993 درکشور انگلستان 66 مورد آگهيها ، مربوط به كالاهاي مردانه بوده است ، اما در سال 2005 اين تعداد به تنها 26 مورد در هر 100 آگهي بازرگاني محدود شده است. جان بوشل ميگويد: «فوتبال حالا يك ورزش و يك اتفاق مهم هم براي مردان و هم براي زنان است و اين مساله مؤسسات تجاري و اقتصادي زيادي را متوجه سرمايهگذاري روي تبليغات در زمان پخش مسابقات فوتبال ميكند. اين اتفاق ميتواند براي باشگاههاي فوتبال و بازيكنان هم كه از قراردادهاي تبليغاتي تلويزيوني سود ميبرند بسيار مفيد باشد.»
سوزان گيدنز، محقق ارتباطات عمومي در اين مورد ميگويد: رشد محبوبيت فوتبال در ميان زنان در كشورهاي ديگر در دهههاي 80 و 90ميلادي اتفاق افتاده است و بايد گفت كه انگلستان در اين زمينه از ساير كشورها عقبتر مانده است!»
مدير گروه تحقيقاتي شبكه چهار تلويزيون انگلستان ميگويد: «بسياري از برنامهريزان تلويزيوني در انگلستان براساس همان اعتقاد قبلي و تصورات خود معتقدند كه بايد براي ساخت برنامههاي مورد علاقه زنان، همزمان با برگزاري مسابقات جام جهاني، اقدام كرد تا زناني كه مسابقات فوتبال را تماشا نميكنند به تماشاي اين برنامهها به پردازند . تحقيقات نشان ميدهد كه شايد بيشتر از مردان ، زنان فوتبال تماشا ميكنند ، در فصل جاري مسابقات ليگ برتر 36 درصد زنان انگليسي مسابقات ليگ برتر را از طريق تلويزيون دنبال ميكردند ، در صورتی که در سال 2000 آمار بینندگان زن 24 درصد بوده است . محققان اسپورت ماركتينگ اعلام کرده اند که ، حدود 80 درصد زنان انگليسي ديدارهاي تيم ملي اين كشور در مسابقات جامجهاني 2002 را از طريق تلويزيون دنبال كردهاند. اين در حالي است كه اين مساله در مورد مردان اين كشور 78 درصد بوده است.
شبكهء چهار تلویزیونی انگلستان ميگويد که ، در دهه 80 ، درصد تماشاگران زن مسابقات فوتبال در انگلستان از تلويزيون کمتر از 20 درصد كل تماشاگران بوده ، اما در مسابقات يورو 2004 در پرتغال ، در مجموع 42 درصد تماشاگران تلويزيوني مسابقات انگلستان را زنان تشکیل داده اند و جالب اين كه براساس اين آمار 53 درصد زنان بالاي 16 سال اين كشور مسابقه فينال اين رقابتها را، كه انگلستان در آن سهمي نداشته است را ، به صورت مستقيم تماشا كرده اند.
اما از دیدگاه علمی ، هنوز هم در مورد مسابقات فوتبال زنان و مردان تفاوتهائی وجود دارد. در یک نظرسنجي با مشارکت 38 درصد مردان ، آنان گفتهاند كه با تمام تمركز خود مسابقات را تماشا ميكنند و حتي يك ضربه را هم از دست نميدهند، در صورتی که تنها دو درصد از زنان در زمان تماشاي مسابقات تمركز كامل داشته اند.
اكثر طرفداران فوتبال در ميان زنان انگليسي ، گروه نوجوانان و جوانان هستند. 61 درصد زنان زير 24 سال انگليسي و 50 درصد زنان بين 24 تا 34 ساله اين كشور خود را طرفداران جدي تيم ملي كشورشان ميدانند . و اين در حالي است كه فقط 8 درصد زنان بين 35 تا 44 ساله و تنها پنج درصد زنان بالاي 45 سال خود را يك طرفدار متعصب و جدي تيم ملي كشورشان معرفي كردهاند.
اين گرايش در زنان به فوتبال صرفا در انگلستان نيست. در کشور ژاپن سالهاست که زنان در ورزشگاهها حضوری فعال دارند و از اين كشور به عنوان تنها كشوري در جهان كه ممكن است در يك بازي شمار تماشاگران زن حاضر در استاديوم بيشتر از شمار مردان باشد، نام ميبرند.
در تحقيقات انجام گرفته در كشورهاي پرتغال، سوئد و كرواسي هم مشخص شده است كه در 10 سال اخير تعداد تماشاگران زن حاضر در ورزشگاهها و تعداد بينندگان زن در پخش مسابقات فوتبال ، رشد چشمگيري را داشته است . روزنامه ای پرتغالی در جريان برگزاري مسابقات فوتبال جام ملتهاي اروپا در اين كشور در سال 2004 ، در پی گزارشي با عنوان واقعيتي به نام حضور زنان، به نقش مهم زنان در تشويق تيم ملي این کشور پرداخته و مدعي شده است که ، تصور يك قرني در اين كشور كه طرفداران فوتبال را صرفا مردان می دانستند در اين رقابتها شكسته شده است.
البته گرايش زنان به تماشاي مسابقات فوتبال تاثيرات اقتصادي هم در بر دارد. كمپاني بازاريابي تبليغاتي omd انگلستان مدعي شده است كه از هر 100 آگهي بازرگاني پخش شده در بين دو نيمه مسابقات فوتبال در سال 1993 درکشور انگلستان 66 مورد آگهيها ، مربوط به كالاهاي مردانه بوده است ، اما در سال 2005 اين تعداد به تنها 26 مورد در هر 100 آگهي بازرگاني محدود شده است. جان بوشل ميگويد: «فوتبال حالا يك ورزش و يك اتفاق مهم هم براي مردان و هم براي زنان است و اين مساله مؤسسات تجاري و اقتصادي زيادي را متوجه سرمايهگذاري روي تبليغات در زمان پخش مسابقات فوتبال ميكند. اين اتفاق ميتواند براي باشگاههاي فوتبال و بازيكنان هم كه از قراردادهاي تبليغاتي تلويزيوني سود ميبرند بسيار مفيد باشد.»
آخرین اخبار آرسنال
جزئیات بلاگ
محلول آرسنال
فرهادم تا آخر عمر توپچی هستم لیسانسیه شیمی فقط به تیم ایمان داشته باشید رستم دستان نگهدارتون
تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۱۲/۲۶بازدید پست : ۹۲۳ بار
کل بازدید: ۲۳۵,۳۵۹ بار
بازی بعدی آرسنال
اسپورتینگ لیسبون
VS
آرسنال
۱۴۰۳/۹/۶ ۲۳:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
3
-
0
ناتینگهام فارست
۱۴۰۳/۹/۳ ۱۸:۳۰