loading
در حال بررسی درخواست شما
مروری بر فصل 2016/17
مروری بر فصل 2016/17

مروری بر فصل ۲۰۱۶/۱۷

فصل 2016/17 بیست و پنجمین فصل آرسنال در لیگ برتر، نود و هشتمین فصل متوالی آنها و صد و هفتمین فصل در بالاترین سطح انگلستان بود. این باشگاه در لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرد. در لیگ، علیرغم اینکه در نیم فصل اول در رقابت قهرمانی بودند، فرم آنها در نیم فصل دوم از بین رفت و آرسنال برای اولین بار از فصل 1995/96 خارج از چهار تیم برتر لیگ را به پایان رساندند.

در اروپا، بایرن مونیخ، سنگین ترین شکست آرسنال را در یک بازی رفت و برگشت اروپایی رقم زد و با افزایش انتقادات از آرسن ونگر و همچنین درخواست برای تغییر در سلسله مراتب، آرسنال مواجه شد. با وجود از دست دادن فرم و اعتراضات شدید هواداران در پایان فصل، آرسنال برای سیزدهمین بار قهرمان جام حذفی شد و در فینال چلسی را 2-1 شکست داد. این پیروزی باعث شد که آرسن ونگر، موفق‌ترین مربی تاریخ جام حذفی با هفت قهرمانی شود.

پیش فصل

آرسنال اولین خرید تابستانی خود را قبل از شروع فصل جاری در 25 می انجام داد و گرانیت ژاکا هافبک سوئیسی را با مبلغ 30 میلیون پوند خریداری کرد. حضور ژاکا در یورو 2016 و تمایل او برای تضمین آینده باشگاهی خود، به آرسنال اجازه داد تا قبل از باز شدن رسمی پنجره نقل و انتقالات، به طور غیرمعمول قرارداد خود را تکمیل کند.

3 جولای: آرسنال تاکوما آسانو را از سانفرس هیروشیما به خدمت گرفت.

22 جولای: راب هولدینگ بهترین بازیکن سال بولتون با مبلغ 2 میلیون پوند به آرسنال پیوست. آرسنال همان روز در اولین بازی تدارکاتی خود با لنس بازی کرد و با گل دیرهنگام چمبرلین بازی را به تساوی 1-1 رساند.

28 جولای: پیروزی 2-1 مقابل منتخب آل استارز با گلزنی جوئل کمپل و آکپوم

31 جولای: پیروزی 3-1 مقابل چیواس گوادالاخارا. چمبرلین و آکپوم هر کدام دومین گل های پیش فصل خود را به ثمر رساندند و گل دیگر توسط هولدینگ به ثمر رسید.

آگوست

5 آگوست: پیروزی 8-0 مقابل وایکینگ نروژ. جوئل کمپل به فرم پیش فصل خود با یک بریس ادامه داد، در حالی که چوبا آکپوم سومین گل خود را در بازی های پیش فصل به ثمر رساند.

7 آگوست: آرسنال پیش فصل خود را با پیروزی 3-2 مقابل منچسترسیتی به پایان رساند. آکپوم برای چهارمین بازی متوالی گلزنی کرد، در حالی که والکات و ایووبی برای دومین بازی متوالی گلزنی کردند. با این حال، بازی با یک مصدومیت جدی به پایان رسید. گابریل پائولیستا با برانکارد از زمین خارج شد، به این معنی که کوشیلنی به عنوان تنها مدافع میانی باشگاه باقی ماند.

14 آگوست: همانند فصل گذشته، آرسنال با شروع فصل نتوانست به فرم پیش فصل خود ادامه دهد. با وجود گل های والکات، چمبرلین و چمبرز، آرسنال با نتیجه 4-3 در خانه مقابل لیورپول شکست خورد. شکست روز افتتاحیه باشگاه دومین شکست متوالی و سومین شکست در چهار سال گذشته بود (به ترتیب پس از شکست برابر استون ویلا و وستهم در فصل‌های 2013/14 و 2015/16). مصدومیت رمزی او را به پنجمین بازیکن مصدوم آرسنال در تیم در کنار جنکینسون، گابریل، مرتساکر و دنی ولبک تبدیل کرد. ژاکا و هولدینگ اولین بازی خود را انجام دادند.

20 آگوست: آرسنال در دومین دیدار مقابل لسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه کینگ پاور به میدان رفت. با وجود حملات دو تیم، هیچ‌کدام نتوانستند به موفقیت دست پیدا کنند و بازی 0-0 به پایان رسید. این نتیجه توپچی ها را با یک امتیاز از دو بازی اول خود در رده دوازدهم قرار داد.

27 آگوست: آرسنال سپس به واتفورد سفر کرد و هر دو تیم پس از کسب یک شکست و یک تساوی از دو بازی ابتدایی لیگ، قصد دارند به اولین بردهای خود در این رقابت ها دست یابند. آرسنال با گل های کازورلا، الکسیس و اوزیل به برتری 3-1 دست یافت.

30 آگوست: آرسنال بند آزادسازی 17.1 میلیون پوندی لوکاس پرز را فعال کرد و این بازیکن به آرسنال پیوست.

آرسنال همچنین امضای قرارداد با شکودران موستافی را تایید کرد. موستافی با مبلغ 35 میلیون پوند به توپچی ها پیوست و او را به دومین بازیکن گران قیمت باشگاه تبدیل کرد.

کوشیلنی بهترین بازیکن این ماه باشگاه شناخته شد.

سپتامبر

10 سپتامبر: پس از بازی های ملی، آرسنال با پیروزی خانگی 2-1 مقابل ساوتهمپتون، رقابت‌های خود در لیگ برتر را از سر گرفت. با وجود گل به خودی پتر چک، توپچی ها با دو گل دقیقه 29 کوشیلنی و دقیقه 90+4 کازورلا پاسخ دادند تا پیروزی را تضمین کنند. این دیدار اولین بازی موستافی و ​​لوکاس پرز را به همراه داشت.

13 سپتامبر: آرسنال نوزدهمین فصل متوالی خود را در لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 1-1 خارج از خانه مقابل پاری سن ژرمن آغاز کرد. با وجود عقب افتادن پس از 42 ثانیه با ضربه سر ادینسون کاوانی، آرسنال با گل الکسیس به بازی برگشت. اولیویه ژیرو که به عنوان یار تعویضی به زمین آمده بود، در اواخر بازی دو کارت زرد گرفت و به این ترتیب بازی خانگی مقابل بازل در 28 سپتامبر را از دست داد.

17 سپتامبر: آرسنال در خانه هال سیتی تازه صعود کرده به میدان رفت. آرسنال با گل الکسیس پیش افتاد و در ادامه لیورمور از هال سیتی از زمین اخراج شد. گل های بعدی از والکات، الکسیس و ژاکا (اولین گلش برای آرسنال) پیروزی 4-1 را به ثبت رساند.

20 سپتامبر: آرسنال رقابت های جام اتحادیه را خارج از خانه مقابل ناتینگهام فارست آغاز کرد. ژاکا با دومین گل از راه دور خود در عرض یک هفته دروازه را باز کرد. خرید جدید لوکاس پرز قبل از اینکه چمبرلین در وقت های تلف شده گلزنی کند، بریس کرد و آرسنال 4-0 پیروز شد. نیکلاس بنتنر اولین بازی خود را مقابل آرسنال، تیم سابقش انجام داد، در حالی که یک سال قبل با ولفسبورگ یک بازی دوستانه در جام امارات انجام داده بود.

24 سپتامبر: در بازی بعدی آرسنال میزبان چلسی بود، تیمی که از سال 2011 در لیگ مقابل آرسنال شکست نخورده بود. آرسنال در نیمه اول شورش کرد و سانچز، والکات و اوزیل همگی به گل رسیدند. نتیجه 3-0 در پایان نیمه اول تا پایان بازی بدون تغییر باقی ماند.

28 سپتامبر: در آخرین بازی ماه سپتامبر آرسنال میزبان بازل در لیگ قهرمانان اروپا بود که اولین دیدار تاریخ بین این باشگاه ها در رقابت های اروپایی بود. ژاکا در برابر تیمی که کار خود را با آن شروع کرده بود به میدان رفت و همچنین برای اولین بار در فوتبال باشگاهی با برادرش تاولانت روبرو شد و محمد الننی نیز به عنوان یار تعویضی مقابل تیم سابقش به میدان رفت. بریس والکات در نیمه اول پیروزی 2-0 را تضمین کرد.

الکسیس بهترین بازیکن این ماه باشگاه شناخته شد.

اکتبر

2 اکتبر: آرسنال در تورف مور بازی های لیگ برتر را از سر گرفت. فشار آرسنال مقابل برنلی در نهایت به ثمر رسید و کوشیلنی بر روی یک ضربه کرنر در دقیقه آخر گلزنی کرد. این گل بحث برانگیز ادعاهایی را هم در هند بودن و هم آفساید داشت، پس از اینکه کوشیلنی توپ را با آرنج خود روی خط دروازه لمس کرد.

15 اکتبر: آرسنال پس از تعطیلات بین المللی میزبان سوانزی بود و به دنبال اولین برد خانگی خود مقابل این باشگاه از سپتامبر 2011 بود. والکات گل های چهارم و پنجم خود در لیگ را به ثمر رساند و آرسنال را با دو گل پیش انداخت، قبل از اینکه سیگوردسون یک گل را قبل از پایان نیمه به ثمر برساند. اوزیل در تولد 28 سالگی خود گل سوم را زد، قبل از اینکه بورخا یک بار دیگر فاصله را کاهش دهد. اخراج گرانیت ژاکا کار را برای آرسنال سخت کرد، اما این تیم در نهایت 3-2 پیروز شد. این برد به توپچی ها اجازه داد تا به طور مشترک با منچسترسیتی، در صدر جدول قرار گیرند.

19 اکتبر: گل های سانچز، والکات، چمبرلین و اولین هت تریک اوزیل باعث شد آرسنال با نتیجه 6-0 مقابل لودوگورتس بلغارستان پیروز شود. این پیروزی توپچی ها را به هفت برد متوالی در تمامی رقابت ها رساند.

22 اکتبر: بازی بعدی آرسنال در خانه مقابل میدلزبورو در لیگ برتر خواهد بود، بازی‌ای که 0-0 به پایان رسید. این اولین تساوی آرسنال در خانه از ماه آوریل و دومین تساوی آنها در این فصل بود و همچنین به شش برد متوالی لیگ پایان داد.

25 اکتبر: بازی بعدی آرسنال یک جدال خانگی در جام اتحادیه مقابل ردینگ بود. دو طرف تقریباً چهار سال پس از پیروزی معروف 7-5 آرسنال در همان مرحله از رقابت‌ها با هم دیدار کردند. چمبرلین به فرم خوب خود با یک بریس ادامه داد تا آرسنال 2-0 پیروز شود.

29 اکتبر: آرسنال با بریس الکسیس و ژیرو، 4-1 ساندرلند را شکست داد.

اوزیل بهترین بازیکن این ماه باشگاه شناخته شد.

نوامبر

1 نوامبر: آرسنال ماه نوامبر را با یک بازی خارج از خانه مقابل لودوگورتس در لیگ قهرمانان آغاز کرد. علی‌رغم اینکه تیم بلغاری در اوایل بازی به برتری 2-0 رسید، آرسنال در نهایت با گل‌های ژاکا، ژیرو و گل دیرهنگام اوزیل بازگشت و با نتیجه 3-2 پیروز شد و به مرحله حذفی راه یافت. این نتیجه روند شکست ناپذیری آرسنال را به 15 بازی در تمامی رقابت ها رساند.

6 نوامبر: آرسنال در دربی شمال لندن، میزبان تاتنهام در لیگ برتر بود. آرسنال با گل به خودی کوین ویمر بر روی ضربه ایستگاهی اوزیل پیش افتاد، اما در ادامه هری کین از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. علی‌رغم حملاتی که هر دو طرف در اواخر بازی انجام دادند، بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسید و آرسنال را قبل از بازی های ملی در رده چهارم لیگ برتر قرار داد.

19 نوامبر: آرسنال در اولدترافورد مقابل منچستریونایتد به میدان رفت. در طول بازی، آرسنال تلاشی روی دروازه نداشت و اغلب به یونایتد اجازه می داد تا بازی را کنترل کند و با ضربه خوان ماتا در دقیقه 68 به گل رسیدند. با این حال، در لحظات پایانی بازی، ژیرو سانتر چمبرلین را تبدیل به گل کرد.

23 نوامبر: آرسنال با یک بازی خانگی برابر پاریسن ژرمن به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ادامه داد. آرسنال برای کسب مقام اول گروه نیاز به برد داشت، در حالی که در شش فصل اخیر در رده دوم گروه قرار گرفته بود. گل دقیقه 18 کاوانی، با پنالتی ژیرو در آخرین دقیقه نیمه اول پاسخ داده شد. در اواسط نیمه دوم، آرسنال با گل به خودی مارکو وراتی به برتری رسید، اما در ادامه پی اس جی با ضربه سر لوکاس مورا، که با برخورد به ایوبی وارد دروازه شد، در 13 دقیقه مانده به پایان نتیجه را به تساوی 2-2 کشاند. قهرمان فرانسه در حال حاضر برتری روی گل‌های رودرروی خارج از خانه دارد و یک هفته از بازی‌ها باقی مانده است.

27 نوامبر: آرسنال میزبان بورنموث بود و با بریس الکسیس و تک گل والکات پیروز شد. این نتیجه توپچی ها را به رده چهارم رساند و سه امتیاز کمتر از چلسی صدرنشین داشتند.

30 نوامبر: آرسنال از ساوتهمپتون در مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه استقبال کرد و امیدوار بود که برای اولین بار در دوران تصدی ونگر در این باشگاه، این رقابت‌ها را برنده شود. توپچی ها یک تیم را با 10 تغییر نسبت به بازی قبلی به میدان فرستادند. ساوتهمپتون اولین شکست را به آرسنال بعد از روز اول فصل تحمیل کرد و آرسنال از دور رقابت‌ها کنار رفت.

الکسیس بهترین بازیکن این ماه باشگاه شناخته شد.

دسامبر

3 دسامبر: آرسنال در روزی که الکسیس هت تریک کرد، با پیروزی 5-1 مقابل وستهم به شکست اواسط هفته جام اتحادیه پاسخ داد.

6 دسامبر: آخرین بازی آرسنال در دور گروهی لیگ قهرمانان مقابل بازل در سوئیس بود. آرسنال در این مسابقه به چند بازیکن اصلی‌اش استراحت داد و با هت تریک لوکاس پرز 4-1 پیروز شد.

10 دسامبر: آرسنال به مصاف استوک رفت و با گل های والکات، اوزیل و ایوبی 3-1 پیروز شد.

13 دسامبر: یک سری از 14 بازی بدون شکست در لیگ با شکست های پشت سر هم در خارج از خانه درست قبل از کریسمس پاسخ تلخی داشت. ابتدا آرسنال در گودیسون پارک به مصاف اورتون رفت و 2-1 شکست خورد.

18 دسامبر: پنج روز بعد وضعیت برای آنها بدتر شد زیرا آنها مقابل منچسترسیتی در اتحاد شکست خوردند. والکات در اوایل نیمه اول گلزنی کرد اما سیتی در نیمه دوم پاسخ داد. لروی سانه و رحیم استرلینگ دو گل به ثمر رساندند تا دومین شکست متوالی در لیگ را به آرسنال تحمیل کنند.

26 دسامبر: آرسنال در بازی بعدی مقابل وست بروم در امارات پیروز شد. اولیویه ژیرو که اولین بازی خود را در لیگ آغاز کرد، گل پیروزی را به ثمر رساند تا امیدهای قهرمانی آرسنال را زنده کند.

الکسیس بهترین بازیکن این ماه باشگاه شناخته شد.

ژانویه

1 ژانویه: در روز سال نو، آرسنال به رقابت های لیگ ادامه داد و در برابر کریستال پالاس به میدان رفت و این دیدار را 2-0 برد. در دقیقه 17، اولیویه ژیرو با یک ضربه عقربی توپ را به زیر طاق دروازه فرستاد.

3 ژانویه: آرسنال با بورنموث روبرو شد. آرسنال در نیمه اول و دقایق اولیه نیمه دوم بسیار متزلزل بود و گل های چارلی دنیلز، کالوم ویلسون و رایان فریزر به بورنموث کمک کرد تا 3-0 جلو بیفتند. با این حال، در طول 20 دقیقه پایانی توپچی ها با گلزنی الکسیس و لوکاس پرز به بازی برگشتند و سپس ژیرو در وقت های تلف شده گل تساوی را به ثمر رساند تا تساوی دراماتیک 3-3 را تضمین کند.

7 ژانویه: آرسنال مبارزات خود را در جام حذفی در دور سوم مقابل تیم چمپیونشیپی پرستون آغاز کرد. یک بار دیگر، آرسنال در دقایق اولیه ضعیف بود و در دقیقه هفتم عقب افتاد، اما توپچی ها در نیمه دوم پاسخ دادند. آرون رمزی در همان دقیقه اول نیمه بازی را 1-1 کرد و روند گلزنی ژیرو ادامه یافت و در دقیقه 89 آرسنال را پیروز میدان کرد.

14 ژانویه: آرسنال برای بازی بعدی لیگ برتر به ولز جنوبی رفت و 4-0 مقابل سوانزی پیروز شد. اولیویه ژیرو پنجمین گل خود را در پنج بازی به ثمر رساند و پس از آن جک کورک و کایل ناتون گل به خودی زدند و گل چهارم توسط الکسیس سانچز به ثمر رسید.

22 ژانویه: آرسنال در امارات به مصاف برنلی رفت. پس از نیمه اول بدون گل، شکودران موستافی اولین گل خود را برای آرسنال به ثمر رساند. سپس گرانیت ژاکا توسط جاناتان ماس اخراج شد و در وقت های تلف شده بازی بسیار دراماتیک شد: در دقیقه 93 برنلی صاحب یک پنالتی شد که آندره گری گلزنی کرد. اما در دقیقه 97 خود توپچی ها یک پنالتی دریافت کردند. سانچز در آخرین دقیقه وقت های تلف شده از روی نقطه پنالتی به گل رسید تا سه امتیاز را در شمال لندن حفظ کند. آرسن ونگر به دلیل شکایت از داور چهارم در مورد تصمیم پنالتی برنلی از بازی اخراج شد. به دلیل این تخلف، ونگر از چهار بازی محروم شد که باعث شد او در جایگاه بنشیند و استیو بولد، وظایف مربیگری را برای چهار مسابقه بعدی انجام دهد.

28 ژانویه، آرسنال در دور چهارم جام حذفی در ساوتهمپتون بازی کرد. بریس دنی ولبک و هت تریک تئو والکات باعث شد تا آنها با یک برد راحت 5-0 راهی دور پنجم شوند.

31 ژانویه: آرسنال به رقابت‌های لیگ برتر ادامه داد اما شکست خانگی 2-1 از واتفورد را متحمل شد.

ژیرو بهترین بازیکن این ماه باشگاه شناخته شد.

فوریه

4 فوریه: شکست آرسنال در لیگ برتر ادامه یافت و آنها در استمفورد بریج توسط چلسی با نتیجه 3-1 شکست خوردند. مارکوس آلونسو تنها گل نیمه اول را به ثمر رساند تا اینکه ادن هازارد یک گل انفرادی خوب را به ثمر رساند. سسک فابرگاس برای سومین گل چلسی مقابل باشگاه قدیمی خود گلزنی کرد، قبل از اینکه اولیویه ژیرو گل دیرهنگام را به ثمر رساند.

11 فوریه: آرسنال با دو گل الکسیس، هال سیتی را شکست داد.

15 فوریه: آرسنال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل غول های آلمانی و قهرمان پنج باره اروپا بایرن مونیخ در آلیانتس آرنا بازی کرد. توپچی ها تحت فشار مالکیت بایرن شکست خوردند و در دقیقه 11 با گلزنی آرین روبن عقب افتادند. با این حال، در دقیقه 30، آرسنال یک پنالتی دریافت کرد و الکسیس پس از مهار ضربه اولیه خود توسط مانوئل نویر، توپ برگشتی را وارد دروازه کرد و نیمه اول با نتیجه 1-1 به پایان رسید. متأسفانه در نیمه دوم آرسنال به طرز وحشتناکی سقوط کرد: ابتدا آنها کوشیلنی را به دلیل مصدومیت از دست دادند و در ده دقیقه سه گل دریافت کردند. سرانجام در دقیقه 88 توماس مولر که در این فصل تنها 4 گل قبل از بازی به ثمر رسانده بود، از روی نیمکت به بازی آمد و گل پنجم را برای بایرن مونیخ به ثمر رساند تا امیدهای آرسنال برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تقریباً از بین رود.

20 فوریه: آرسنال با تیم غیر لیگ ساتون یونایتد، رقابت های جام حذفی را از سر گرفت. توپچی ها به راحتی با نتیجه 2-0 با گل های لوکاس پرز که هفتمین گل فصل خود را به ثمر رساند و تئو والکات که صدمین گل خود را برای آرسنال به ثمر رساند، پیروز شدند.

الکسیس بهترین بازیکن این ماه باشگاه شناخته شد.

مارچ

4 مارچ: آرسنال این ماه را با بازی خارج از خانه مقابل لیورپول آغاز کرد و با گل‌های فیرمینو، مانه و وینالدوم با نتیجه 3-1 شکست خورد. آرسن ونگر پس از تصمیمش برای کنار گذاشتن الکسیس سانچز از ترکیب اصلی، انتقادات زیادی را از طرف هواداران به دنبال داشت.

7 مارچ: بایرن مونیخ برای بازی برگشت به امارات آمد. آرسنال شروعی درخشان داشت و به لطف گلزنی والکات در نیمه اول با نتیجه 1-0 پیروز شد. با این حال، در اوایل نیمه دوم، کوشیلنی به دلیل خطا روی لواندوفسکی، یک پنالتی به بایرن اهدا کرد و کارت زرد دریافت کرد. با این حال، داور تصمیم خود را تغییر داد و کوشیلنی را اخراج کرد. لواندوفسکی این پنالتی را به ثمر رساند و سپس بایرن در برابر آرسنال 10 نفره شورش کرد و گل های آرین روبن، داگلاس کاستا و بریس آرتورو ویدال باعث شد تا بایرن دوباره 5-1 پیروز شود.

11 مارچ: آرسنال لینکلن سیتی را 5-0 در جام حذفی شکست داد تا در نیمه نهایی مقابل منچسترسیتی در ومبلی قرار بگیرد.

18 مارچ: فرم ضعیف آرسنال در طول سال 2017 در لیگ ادامه یافت زیرا آنها خارج از خانه 3-1 مقابل وست بروم شکست خوردند و امیدهای آنها را برای صعود به جمع 4 تیم برتر در تردید جدی قرار داد.

الکسیس بهترین بازیکن این ماه باشگاه شناخته شد.

آپریل

2 آپریل: پس از تعطیلات بین‌المللی، آرسنال با تساوی 2-2 در خانه مقابل منچسترسیتی به بازی‌ها بازگشت. پس از بازی بین هوادارانی که می‌خواستند ونگر به عنوان سرمربی بماند و هوادارانی که می‌خواستند او آرسنال را ترک کند، درگیری‌هایی رخ داد.

5 آپریل: در بازی بعدی مقابل وستهم، سه گل نیمه دوم اوزیل، والکات و ژیرو، اولین پیروزی آرسنال در لیگ از فوریه را به ارمغان آورد.

10 آپریل: هفته بعد آنها 3-0 در خارج از خانه به کریستال پالاس، که برای بقا در لیگ برتر می‌جنگید، باختند. این نتیجه باعث شد آرسنال هفت امتیاز از رتبه چهارم فاصله بگیرد و هواداران شعار "شما برای پوشیدن این پیراهن مناسب نیستید" در این تیم سر دادند.

17 آپریل: برای اصلاح این افت، برای بازی بعدی خارج از خانه مقابل میدلزبرو، ونگر تصمیم گرفت ترکیب را به 3-4-3 تغییر دهد که چلسی، قهرمان نهایی آن فصل تقریباً در تمام فصل با آن بازی می‌کرد. با گل های الکسیس و اوزیل، آرسنال 2-1 پیروز شد.

23 آپریل: بازی بعدی آرسنال برابر منچسترسیتی در ومبلی در نیمه نهایی جام حذفی بود. منچسترسیتی به عنوان تیم برتر وارد این دیدار شد و سرخیو آگوئرو بعد از گذشت یک ساعت آنها را جلو انداخت. 10 دقیقه بعد، ناچو مونرئال بازی را به تساوی کشاند و بازی به وقت اضافه رفت و الکسیس سانچز گل پیروزی را به ثمر رساند تا آرسنال در فینال مقابل چلسی قرار بگیرد.

26 آپریل: بهبود فرم آنها سه روز بعد مشخص شد، زمانی که آنها لستر را 1-0 با گل به خودی رابرت هوت در اواخر بازی شکست دادند.

30 آپریل: با این حال، نزول آنها همچنین زمانی نشان داده شد که آنها در آخرین دربی شمال لندن که در وایت هارت لین برگزار شد، 2-0 به تاتنهام باختند. نتیجه به این معنی بود که مرغ‌ها برای اولین بار در بیش از 20 سال گذشته بالاتر از آرسنال در جدول لیگ برتر قرار می‌گیرد.

چمبرلین بهترین بازیکن این ماه باشگاه شناخته شد.

می

7 می: پس از شکست در وایت هارت لین، توپچی ها در یک بازی حساس در ورزشگاه امارات میزبان منچستریونایتد بودند. پس از تساوی بدون گل در نیمه اول، شوت گرانیت ژاکا منحرف شد و دخیا در مهار آن عاجز ماند و دنی ولبک سه دقیقه بعد با سر مقابل تیم سابقش گلزنی کرد تا پیروزی حیاتی 2-0 را قطعی کند و متعاقباً به روند 25 بازی بدون شکست یونایتد در تمام رقابت‌ها پایان دهد.


 
10 می: بازی بعدی توپچی ها خارج از خانه مقابل ساوتهمپتون بود و گل های نیمه دوم الکسیس و ژیرو باعث شد آرسنال با نتیجه 2-0 پیروز شود.

13 می: پیروزی قاطع 4-1 مقابل استوک با بریس ژیرو
 
16 می: آرسنال میزبان ساندرلند بود و علیرغم پیروزی 2-0 در بازی، مجبور شد برای کسب سه امتیاز که با دو گل دیرهنگام الکسیس به دست آورد، سخت تلاش کند.
 
21 می: با ورود به هفته آخر لیگ برتر، آرسنال برای حضور در جمع چهار تیم برتر نیاز به عدم پیروزی لیورپول یا منچسترسیتی که به ترتیب با میدلزبورو در خانه و واتفورد در خارج از خانه بازی می کردند، متکی بود. با این وجود، توپچی ها شروعی عالی داشتند و هکتور بلرین تنها پس از هشت دقیقه مقابل اورتون گلزنی کرد. با این حال، کارت قرمز لورن کوشیلنی می‌رفت کار را برای آرسنال سخت کند، اما با این وجود سانچز موفق شد تا قبل از پایان نیمه، اختلاف را افزایش دهد. با وجود پنالتی روملو لوکاکو که نتیجه را به 2-1 کاهش داد، آرون رمزی در وقت های تلف شده با یک ضربه زیبا نتیجه را 3-1 کرد. اما همه چیز بیهوده بود، زیرا پیروزی 3-0 لیورپول بر میدلزبورو و 5-0 منچسترسیتی مقابل واتفورد به این معنی بود که آرسنال برای اولین بار در دوران سلطنت آرسن ونگر از جمع چهار تیم برتر خارج شد.

27 می: با وجود از دست دادن راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا، آرسنال همچنان فینال جام حذفی در ومبلی را داشت و الکسیس سانچز تنها پس از چهار دقیقه در برابر چلسی، که به دنبال کسب دبل بود، شروعی عالی را به آنها رقم زد. با این حال، علیرغم اینکه پس از کارت قرمز ویکتور موزس در اوایل نیمه دوم چلسی 10 نفره شد، این تیم موفق شد در دقیقه 76 با ضربه دیگو کاستا بازی را به تساوی بکشاند. با این حال، تنها سه دقیقه بعد، آرون رمزی روی سانتر ژیرو که تنها یک دقیقه از ورودش به زمین می‌گذشت، با ضربه سر محکم گل دوم و پیروزی را به ثمر رساند تا سیزدهمین جام حذفی برای آرسنال و هفتمین جام برای آرسن ونگر به دست آید.

در این فصل الکسیس بیش از همه بازیکنان آرسنال به میدان رفت (51) و بهترین گلزن آرسنال بود (30). وی با 24 گل در رده سوم جدول گلزنان لیگ برتر قرار گرفت. سه بازیکن هم در این فصل مجموعاً پنج بار از داور کارت قرمز گرفتند: ژاکا ²، کوشیلنی² و ژیرو.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۱۵ ۱۳:۵۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۳۷۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰