loading
در حال بررسی درخواست شما
5 فصل کابوس وار آرسن ونگر
5 فصل کابوس وار آرسن ونگر

۵ فصل کابوس وار آرسن ونگر


امسال هم فصل خوبی نبود! نشانه ها خبر از آن دارد که آرسنال پایین تر از تاتنهام فصل را تمام میکنند و این فشارها را زیادتر میکند. از سویی هنوز آرسنال نتوانسته صعود به لیگ قهرمانان را قطعی کند. در این مقاله "James McNicholas" نگاهی به بدترین فصل های آرسنال با آرسن ونگر داشته است.

 

ونگر- آنری


رتبه پنجم: 2005/2006
جایی که مشکلات آرسنال و آرسن ونگر آغاز شد.دابل 2001/2002 و قهرمانی بدون شکست در سایت 2003/2004 و در نهایت قهرمانی جام حذفی در سال 2004/2005 آخرین رویدادهای خوش آرسن ونگر در دهه اول قرن جدید بودند.آخرین سال در هایبوری ، همان فصل 2005/2006 بود که یکی از بدترین فصل های آرسن ونگر تا آن سال در لیگ به شمار میآمد. 11 شکست در لیگ ، تنها 68 گل زده ( 19 گل کمتر از سال گذشته) اوضاع را خراب تر کرد. آدبایور و ابودیابی در ژانویه به تیم اضافه شدند. اما باز هم تیری آنری بود که در روز آخر لیگ و در وداع با هایبوری هتریک کرد و آرسنال را در 4تیم بالای جدول جا داد. با اینکه در جزیره اوضاع نا به سامان بود اما آرسنال در اروپا خوش درخشید و مادرید را در مادرید شکست داد. اما در نهایت فینال لیگ قهرمانان مجبور شدند لمان را اخراج شده ببینند. آلمونیا گلری بود که بدون تجربه در فینال لیگ قهرمانان آمد، دو گل خورد و همه چیز برای آرسنال در آن فصل تمام شد.

 

 

ولبک


رتبه چهارم: 2015/2016
سال 2015/2016 شاید از نظر آمار و ارقام آرسنالی آماده را به خود دید اما بی تردید یکی از دردناکترین فصولی بود که هواداران توپچی به خود دیدند. در فصلی که چلسی ، یونایتد و حتی منچسترسیتی حرفی برای گفتن نداشتند، ناگهان لسترسیتی از ناکجا قدعلم کرد و همه آرزوهای آرسنال را به باد فنا داد... رانیری که بعد از قهرمانی در آن فصل حتی یک فصل دیگر نتوانست در لسترسیتی دوام بیآورد ظاهرا آمده بود تا آرسن ونگر و آرسنالش را نابود کند و برود.

 

گالاس

رتبه سوم: 2006/2007
استادیوم جدید! دردسرهای جدید! اشلی کول تابستان به چلسی رفت و گالاس به عنوان بخشی از پول این معامله به آرسنال داده شد. اما ویلیام گالاس هرگز در تیم جا نیافتاد و مشکلات زیادی را هم در بین هم تیمی ها ایجاد کرد. در لیگ که اصلا بوی قهرمانی نمیداند و در لیگ قهرمانان هم به آیندهوون باختند و حذف شدند. آرسنال هرچند در آن فصل به فینال لیگ کاپ رسید اما آرسنال با فابرگاس جوان و تئو والکات نه چندان با تجربه، نتوانست حریف چلسی با تمام ستارگانش بشود.

 

بنایون


رتبه دوم: 2011/2012
10 شکست در لیگ برتر و شکست 8-2 در برابر فرگوسن دلایل کافی و منطقی برای دادن این جایگاه به این فصل آرسنال است. آرسنال در جشن 125 سالگی باشگاه چنان خراب کرد که تا 125 سال بعد از یادها نرود. کاپیتان سسک فابرگاس راهی بارسلونا شد.ابوئه راهی ترکیه شد ،  گایل کلیچی و سمیرنصری به منچسترسیتی رفتند و با شکست 8-2 در شهر منچستر ظاهرا ناگهان مسئولین آرسنال از خواب پریدند...
چو یانگ ، اندر سانتوس،  ژروینیو ، چمبرلین ، مرتساکر ، آرتتا و جنکینسون خریدهایی بودند که آرسنال در آن تابستان انجام داد. آرسنال در ادامه یوسی بنایون را هم از چلسی قرض گرفت. آنری هم در ژانویه آمد و 40 روزی برای آرسنال بازی کرد. آرسنال در آن تابستان 51 میلیون پوند خرج بازیکنانی کرد که اکثرا بی کیفیت بودند و هرگز در تیم جا نیافتادند. 74 میلیون پوند عدد تقریبی فروش بازیکنان یا بهتر است بگوییم ستارگان آرسنال در آن تابستان بود. ینس لمان هم  اعلام بازنشستگی کرد تا تابستان تلخ توپچی ها به بدترین شکل ادامه پیدا کند.

 

 

شکست درفینال

رتبه اول: 2010/2011
فصل هایی از این بدتر را آرسنال با ونگر سپری کرده است اما این فصل به این دلیل رتبه اول را دارد که هواداران را بسیار ناامید کردند. تا قبل از فوریه سال جدید همه چیز خوب بود و آرسنال به شدت نزدیک به منسچتریونایتد میتاخت اما ناگهان همه چیز از هم پاشید. در 24 آوریل 2-1 به وستبرم باختند. 8 می در برابر استوک 3-1 باختند.15 می هم استون ویلا 2-1 آرسنال را برد. با این سه شکست بی موقع حتی برد 1-0 منچستریونایتد در امارات به تاریخ یکم می ، مشکلی را حل نکرد و در نهایت با یک تساوی 2-2 برابر فولهام آرسنال فصل را به پایان برد. آرسنال که قبل از فوریه با فاصله یک امتیازی یونایتد حرکت میکرد در پایان رقابت ها با 14 امتیاز اختلاف در مکان چهارم قرارگرفت.
آخرین تراژدی این فصل هم در ومبلی رخ داد و ارسنال در فینال لیگ کاپ 2-1 به بیرمنگام باخت.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۱۰
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : bleacherreport
بازدید: ۵,۱۰۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰