loading
در حال بررسی درخواست شما
9 بازیکن آرسنال که در دوران مربیگری میکل آرتتا، باشگاه را ترک کردند
9 بازیکن آرسنال که در دوران مربیگری میکل آرتتا، باشگاه را ترک کردند

۹ بازیکن آرسنال که در دوران مربیگری میکل آرتتا، باشگاه را ترک کردند

پس از تحویل گرفتن یک تیم ضعیف، میکل آرتتا با فروش بازیکنان تیم اصلی، اقتدار خود را به نمایش گذاشت.
 
زمانی که آرتتا در دسامبر 2019 جایگزین اونای امری شد، تیم آرسنال نیاز به بازنگری داشت و او ترسی از خلاص شدن از شر برخی از نام‌های بزرگ نداشت. پیر امریک اوبامیانگ می تواند نفر بعدی باشد که توسط سرمربی اسپانیایی کنار گذاشته شده است.
 
ما نگاهی به 9 بازیکن نخستی انداخته‌ایم که از زمانی که آرتتا هدایت آرسنال را برعهده گرفته است، به‌طور دائمی آرسنال را ترک کرده‌اند تا ببینیم که بعداً چگونه عمل کرده‌اند.
 
 
امیلیانو مارتینز
 
مارتینز یک دهه را در ورزشگاه امارات گذراند اما اولین دوره طولانی خود را در تیم آرسنال در پایان فصل 20-2019 به دست آورد و در جام حذفی فوق‌العاده کار کرد.
 
پس از بازگشت برند لنو از مصدومیت، به این ملی پوش آرژانتینی اطمینان داده نشد که او دروازه بان اول آنها باقی بماند و در سال 2020 با قراردادی 17 میلیون پوندی به استون ویلا پیوست.
 
مارتینز در نوامبر 2020 گفت: «به او [میکل آرتتا] گفتم می‌خواهم هر هفته بازی کنم و او نمی‌توانست تضمین کند که چه کسی شروع می‌کند.
 
حتی قبل از بازی سوپرکاپ، او نمی دانست چه کسی قرار است در درون دروازه قرار گیرد. من فقط می خواستم در ترکیب اصلی قرار گیرم و آرسنال نمی توانست این را تضمین کند.
 
در اولین فصل حضورش در استون ویلا، تنها ادوارد مندی و ادرسون در لیگ برتر در فصل 2020-2021 کلین شیت های بیشتری نسبت به وی داشتند و او همچنان زیر نظر استیون جرارد قابل اعتماد به نظر می رسد.
 
هنریک مخیتاریان
 
مخیتاریان هرگز زیر نظر آرتتا بازی نکرد و پس از یک دوره قرضی موفق در سری آ، اجازه یافت با قراردادی دائمی به رم بپیوندد.
 
ملی پوش ارمنستانی پس از دوران سختش در انگلیس، فوتبال خود را احیا کرد و در یک و نیم فصل حضورش در رم، 22 گل و 15 پاس گل در لیگ ایتالیا به ثبت رساند.
 
او پس از انتصاب ژوزه مورینیو چندان در گلزنی مشارکت نداشته است، اما همچنان یکی از بازیکنان اصلی تیم است.
 
مت میسی
 
میسی با انجام تنها دو بازی برای آرسنال در تیم اصلی، در ژانویه 2021 با قراردادی شش ماهه به هیبرنیان اسکاتلند پیوست.
 
میسی به وب سایت رسمی هیبرنیان گفت: "من برای هر تجربه ای که در آرسنال داشتم سپاسگزارم، اما تشنه بازی در تیم اصلی هستم." به من بستگی دارد که نشان دهم در تمرینات چه کاری می توانم انجام دهم.
 
هیچ کس نباید به من بگوید که هیبرنیان چه باشگاه بزرگی است، در یک لیگ رقابتی. من مشتاقانه منتظر شروع کار هستم.»
 
این دروازه بان اولین بازی خود را در تساوی 1-1 مقابل سلتیک انجام داد و مجبور شد قبل از امضای قراردادی دو ساله در تابستان و سپس تبدیل شدن به شماره 1 آنها، به دنبال فرصت های خود باشد.
 
سوکراتیس پاپاستاتوپولوس
 
پس از اینکه سوکراتیس توسط آرتتا بازیکن مازاد تلقی شد، قراردادش را با رضایت دوجانبه لغو کرد و در ژانویه 2021 به المپیاکوس پیوست.
 
این مدافع مدت کوتاهی بعد به شمال لندن بازگشت، زیرا توپچی ها در مجموع 3-2 در دور یک شانزدهم لیگ اروپا مقابل قهرمان یونان پیروز شدند.
 
سوکراتیس در آن زمان گفت: "این اتفاق خاصی است زیرا تا یک ماه پیش من آنجا بودم." "فکر می کنم بازی سختی خواهد بود. آرسنال تیم بسیار بزرگی است.
 
ما باید در هر دو بازی متمرکز باشیم تا اتفاقات سال گذشته را تکرار کنیم. تفاوت زیادی وجود ندارد زیرا او همان مربی است. این تیمی با کیفیت عالی است، اما مناطقی هم وجود دارد که می‌توانیم به آنها آسیب بزنیم.»
 
مسوت اوزیل
 
اوزیل علیرغم اینکه بخش بزرگی از برنامه های اولیه آرتتا در آرسنال بود، در نهایت تحت تاثیر حواشی قرار گرفت و از لیست تیم برای مسابقات لیگ برتر و لیگ اروپا کنار گذاشته شد.
 
قرارداد این بازیکن 32 ساله در ژانویه 2021 توسط توپچی ها فسخ شد و به او اجازه داده شد تا به صورت آزاد به فنرباغچه منتقل شود.
 
او به تیمی ملحق شد که در صدر سوپر لیگ ترکیه حضور داشت، اما آنها در نیمه دوم فصل 2020/21 دچار افت شدند.
 
شکودران موستافی
 
موستافی در فوریه 2021 با انتقالی آزاد به شالکه پیوست.
 
موستافی در کنار چند بازیکن دیگر شالکه، سیبل روی دیوار برای هواداران بود و در پایان یک فصل بد، به دسته پایین‌تر سقوط کردند.
 
ملی پوش سابق آلمان پس از آن به لوانته پیوست که در حال حاضر در قعر جدول لالیگا قرار دارد. آنها در این فصل تنها در یک بازی پیروز شده اند و بیشترین گل را در لالیگا دریافت کرده اند.
 
ویلیان
 
اولین بازیکنی که توسط آرتتا جذب شد و باشگاه را ترک کرد، همه چیز برای وینگر برزیلی در امارات اصلا خوب نبود.
 
طبق گزارش ها، ویلیان با دستمزدی پرسود خداحافظی کرد.
 
''من از شرایط ناراضی بودم. نمی خواهم وارد جزئیات شوم. وقتی وارد باشگاه شدم خوشحال بودم، از همان ابتدا انگیزه داشتم و می خواستم بازیکن خوبی برای تیم باشم اما بعد از 3 ماه به ایجنتم گفتم ؛ لطفا، می خواهم بروم!
 
من نمی خواهم در مورد باشگاه بد صحبت کنم زیرا باشگاه بزرگی است، تاریخچه بزرگی در فوتبال دارد، بازیکنان بزرگی قبلا در آنجا بازی می کردند''
 
او هنوز نتوانسته فرم خود در چلسی را در برزیل به دست بیاورد. او پس از 9 بازی برای کورینتیانس هنوز موفق به گلزنی نشده است.
 
داوید لوئیز
 
مانند ویلیان، داوید لوئیز نیز با انتقالی آزاد آرسنال را ترک کرد و به برزیل بازگشت.
 
این بازیکن 34 ساله اکنون برای فلامینگو بازی می کند و در فینال کوپا لیبرتادورس 2021 در کنار دیگر بازیکنان قدیمی (فیلیپه لوئیس و مائوریسیو ایسلا) در خط دفاعی بازی کرد و در نهایت 2-1 مقابل پالمیراس شکست خورد.
 
جو ویلوک
 
برای نیوکاسل منطقی بود که 25 میلیون پوند برای جو ویلوک خرج کند، زیرا او بهترین شکل دوران حرفه ای خود را در دوره قرضی نیم فصل گذشته خود ارائه داد و در 14 بازی لیگ برتر 8 گل برای تیم استیو بروس به ثمر رساند.
 
اما تصمیم توپچی ها برای فروش یک بازیکن نیمکت نشین تصمیم معقولی به نظر می رسید. ویلوک هنوز نتوانسته آن فرم را در سنت جیمز پارک به دست بیاورد و هنوز در فصل 2021/22 گل یا پاس گل نداده است.
 
منچستریونایتد ممکن است آرزو کند که همین کار را با جسی لینگارد انجام می داد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۱,۰۱۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰