loading
در حال بررسی درخواست شما
آخرین ترکیب آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا - آنها الان کجا هستند؟
آخرین ترکیب آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا - آنها الان کجا هستند؟

آخرین ترکیب آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا - آنها الان کجا هستند؟

فصل 2021/22 اولین فصل آرسنال بدون حضور در یک رقابت اروپایی از سال 1996 است که با 19 فصل متوالی زیر نظر آرسن ونگر که در لیگ قهرمانان اروپا شرکت می‌کرد، کاملاً متضاد است.
 
این روند در سال 2017 به پایان رسید، زمانی که توپچی ها با یک امتیاز کمتر در جمع چهار تیم برتر لیگ قرار نگرفتند. آنها ممکن است حدس بزنند که روزهای حضورشان در رقابت‌های برتر اروپا زمانی به پایان رسیده است که در بهار در مجموع با نتیجه 10-2 مقابل بایرن مونیخ شکست خوردند.
 
این هفتمین سال متوالی بود که آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌شد، اما این بدترین اتفاق بود: قهرمان همیشگی بوندس لیگا مردان ونگر را با نتیجه 5-1 هم در مونیخ و هم در لندن شکست داد.
 
اما آخرین تیم آرسنال در لیگ قهرمانان چه شد؟
 
 
دیوید اوسپینا
 
اوسپینا که چشم ها را با یک سری عملکرد چشمگیر در طول صعود کلمبیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی جلب کرد، در قراردادی 3 میلیون پوندی از نیس به آرسنال پیوست.
 
او پنج سال را در باشگاه سپری کرد، اما برای به دست آوردن جایگاه در تیم اصلی پشت سر پتر چک قرار گرفت، اگرچه او گزینه مورد علاقه ونگر در اروپا در طول فصل 17-2016 بود.
 
پس از ورود برند لنو در تابستان 2018، این گلر به صورت قرضی به ناپولی پیوست و یک سال بعد قراردادی دائمی امضا کرد. او همچنان یکی از گزینه‌های تیم در ورزشگاه سن پائولو است، زیرا در تیم اصلی آنها تحت هدایت کارلو آنچلوتی، جنارو گتوزو و لوچیانو اسپالتی حضور داشته است.
 
هکتور بلرین
 
بلرین که یک مدل فشن و یک گیاه‌خوار است، از زمانی که در سال 2014 در آرسنال شروع به افت کرد، فراز و نشیب‌های خود را (تا حدی به دلیل مصدومیت) داشته است.
این مدافع کناری از آن زمان به بعد زیر نظر آرتتا سقوط کرد و به صورت قرضی به رئال بتیس رفت تا حرفه خود را احیا کند و پدرش را خوشحال کند.
 
بلرین به موندیال گفت: ''پدرم در واقع از رئال بتیس حمایت می‌کرد. او در سویا بزرگ شد و من به عنوان یک هوادار بتیس بزرگ شدم. تمام لباس های اول من رئال بتیس بود.''
 
شکودران موستافی
 
موستافی به عنوان قهرمان جام جهانی، وارد آرسنال شد و در طول پنج سال حضور در آرسنال، او به شدت افت کرد.
 
پس از گذراندن یک نیم فصل تلخ به صورت قرضی در شالکه، این بازیکن 29 ساله در تابستان به لوانته پیوست. در زمان نگارش این مقاله، آنها در رده هفدهم لالیگا قرار دارند و هیچ تیمی بیشتر از آن‌ها گل دریافت نکرده است.
 
لورن کوشیلنی
 
کوشیلنی لحظات نامنظمی در آرسنال داشت، فینال جام اتحادیه در سال 2011 را به یاد دارید؟ اما او خدمتکار باشگاه بود و می‌توانست در روز خوب خود مانند سنگ محکم باشد. شراکتی که او با پرمرتساکر ایجاد کرد بهترین همکاری باشگاه از زمان شکوه سول کمپل و کولو توره است.
 
اما در سال 2019، پس از 9 سال خدمت و بیش از 350 بازی برای این باشگاه، او با امتناع از رفتن به تور پیش فصل در ایالات متحده به منظور بازگشت اجباری به فرانسه، زیر سایه ابرها رفت. او به آرزویش رسید و به بوردو پیوست.
 
*وی اکنون بدون باشگاه است.
 
ناچو مونرئال
 
این بازیکن اسپانیایی بین سال های 2013 تا 2020، 251 بازی برای توپچی ها انجام داد و به لطف سبک بازی اختصاصی خود همچنان یک چهره محبوب باقی مانده است. بر خلاف کوشیلنی، او هنگام عزیمت به رئال سوسیداد، با بدرقه گرمی از آرسنال جدا شد.
 
او که در آخرین ماه‌های حضورش در آرسنال بیشتر بر روی نیمکت حضور داشت، در سن سباستین به یک بازیکن ثابت تبدیل شده است. در ماه آوریل، او با سوسیداد قهرمان کوپا دل ری شد و به سه جام حذفی که با آرسنال برد اضافه کرد.
 
مونرئال در سن 35 سالگی همچنان قوی است و قرارداد خود را برای یک سال تمدید کرد تا او را تا سال 2022 در آنوئتا نگه دارد.
 
گرانیت ژاکا
 
ژاکا تنها بازیکنی که در باشگاه باقی مانده است. طبق گزارش ها، این ملی پوش سوئیسی پس از تاثیرگذاری در یورو 2020، به لطف بسیاری از طرفداران (اگر از شبکه های اجتماعی استفاده کنید) قبل از انجام یک چرخش و امضای قرارداد جدیدی که تا سال 2024 اعتبار دارد، نزدیک به پیوستن به رم ژوزه مورینیو بود.
 
الکس اکسلید چمبرلین
 
هنگامی که چمبرلین در سال 2011 به عنوان یک نوجوان به آرسنال پیوست، هواداران آنها بدون شک خوشحال می شوند که به او گفته شود روزی قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.
 
متأسفانه برای توپچی‌ها، او این کار را در پیراهن لیورپول انجام داده است، زیرا در سال 2017 به سمتی رفت که آنها را به جمع چهار تیم برتر رساند. با این حال، مصدومیت‌ها مانع از حضور این ملی‌پوش انگلیسی در ترکیب اصلی یورگن کلوپ شده است.
 
آرون رمزی (فرانسیس کوکلین، 72)
 
در سال 2019، زمانی که قراردادش با آرسنال منقضی شد، رمزی همان کاری را کرد که بسیاری از بازیکنان بزرگ انجام می‌دهند و با انتقالی رایگان به یوونتوس پیوست و خاطرات فوق‌العاده‌ای از 11 سال حضورش در امارات به یادگار گذاشته است.
 
ملی پوش ولزی در اولین فصل خود با بانوی پیر قهرمانی سری آ را به دست آورد، اما در ادامه چندان مورد توجه قرار نگرفت. گزارش ها در ایتالیا حاکی از آن است که رمزی حتی ممکن است در ماه ژانویه جدا شود.
 
*رمزی به رنجرز پیوست.
 
کوکلین در سال 2018 آرسنال را به مقصد والنسیا ترک کرد و اکنون زیر نظر اونای امری در ویارئال بازی می کند.
 
تئو والکات
 
والکات به باشگاه دوران کودکی خود ساوتهمپتون بازگشته است و علیرغم انجام نزدیک به 400 بازی برای توپچی ها در طول 12 سال، او همچنان در بازگشت به امارات در دسامبر 2020 گلزنی کرد.
 
اولیویر ژیرو (مسوت اوزیل، 72)
 
ژیرو که در ژانویه 2018 آرسنال را به مقصد رقیب لندنی ترک کرد، در 119 بازی برای آبی ها 39 گل به ثمر رساند، اما بیشتر یک بازیکن نیمکت نشین بود. با این حال، در حالی که در آنجا بود، جام حذفی، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را پیش از امضای قرارداد با آث میلان در سال 2021 برد.
 
خداحافظی طولانی و غم انگیز اوزیل در ژانویه 2021 کامل شد، زمانی که او به فنرباغچه غول سوپر لیگ ترکیه پیوست.
 
الکسیس سانچز (لوکاس پرز، 72)
 
آرسنال ممکن است چیزی از هنریک مخیتاریان، جایگزین الکسیس، ندیده باشند، اما آنها خیالشان راحت است که می‌دانند بهترین سال های دوران حرفه ای الکسیس سانچز در آرسنال رقم خورده است. تنها پشیمانی آنها این بود که چند ماه قبل او را با پول نقد نفروختند.
 
این بازیکن شیلیایی پس از آن یک فصل قرضی به اینترمیلان پیوست و در تابستان بعد قراردادش را دائمی کرد و اسکودتو را تحت هدایت آنتونیو کونته به دست آورد.
 
لوکاس پرز در 21 بازی برای توپچی ها 7 گل به ثمر رساند و تنها یک فصل را در این باشگاه گذراند تا اینکه در سال 2017 به صورت قرضی به دپورتیوو لاکرونیا پیوست. دوران فوتبالی‌اش در وستهم و آلاوس پیش از پیوستن این مهاجم به الچه در سال 2021 دنبال شد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۱,۲۶۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰