loading
در حال بررسی درخواست شما
مهمترین اتفاقات تیم بانوان آرسنال در سال 1401
مهمترین اتفاقات تیم بانوان آرسنال در سال 1401

مهمترین اتفاقات تیم بانوان آرسنال در سال ۱۴۰۱

تیم بانوان آرسنال تابدین جای فصل که چند بازی از نیم فصل دوم لیگ گذشته راه پر فراز و نشیبی را سپری کرده است. 

 

آنها نیم فصل اول درخشان ظاهر شده و صدرنشین لیگ بودند اما با مصدومیت بث مید و میدیما از ناحیه ی رباط صلیبی که پیش از کریسمس برایشان رقم خورد، شوک و ضربه ی بزرگی به تیم وارد شد. دو مهره ی گلزنی توپچی ها تا پایان فصل قادر به بازی کردن نخواهند بود و پس از آنها نیز کیم لیتل، رافائله سوزا، لیا ولتی، لینا هورتیگ و دی آنجلو با مصدومیت های چند هفته ای رو به رو شدند. این عوامل باعث شد آرسنال صدرنشین به رتبه ی چهارم جدول رده بندی سقوط کند البته آنها نسبت به دیگر تیم ها تعداد بازی کمتری را برگزار کرده اند.

 

توپچی ها در دور پنجم جام حذفی با چلسی رو به رو شده و متحمل شکست سختی شدند و از این جام کنار رفتند اما یک هفته ی بعد در فینال کانتی کاپ، این شکست را جبران کرده و قهرمانی در این تورنومنت را جشن گرفتند. در این بازی که با نتیجه ی 3-1 به پایان رسید، بلکستینیوس، لیتل و سوزا موفق به گلزنی شدند. این جام در نهایت به هواداران و روح پاک مادر بث مید تقدیم شد.

 

 

 

در مورد لیگ قهرمانان اروپا باید اشاره کنیم که آرسنال موفق شد به عنوان تیم نخست گروهش به یک چهارم نهایی صعود کند و حریف آنها در این مرحله بایرن مونیخ خواهد بود. بازی رفت دو تیم اول فروردین ماه در آلیانز آرنا برگزار خواهد شد و هفته ی بعد آنها در امارات با هم رو به رو خواهند شد.

 

اما دیگر اتفاق مهم راه یافتن بث مید به جمع سه بازیکن برتر سال از نگاه فیفا بود. مید در عین شایستگی این جایزه را به الکسیا پوتیاس واگذار کرد. بث مید موفق شده فصل گذشته یکی از بهترین های باشگاه آرسنال باشد. علاوه بر آن در یورو 22 به عنوان بهترین بازیکن و بهترین گلزن این تورنومنت انتخاب شد. همچنین در ترکیب تیم برگزیده ی یورو هم حضور داشت. بث مید و لئا ویلیامسون از آرسنال در ترکیب تیم سال از نگاه فیفا هم قرار گرفتند.

 

 

همچنین در مراسم جایزه ی فوتبال لندن از  لئا ویلیامسون کاپیتان انگلیس که موفق شد هم در یورو با تیمش به قهرمانی برسد هم جام قهرمانی آرنولد کلارک را بالای سر ببرد، تقدیر شد 

 

 اما به ژانویه باز گردیم. در پنجره ی نقل و انتقالات ژانویه، آرسنال دی آنجلو را به خدمت گرفت تا رقیب جدی برای زینسبرگر باشد. مانو زینسبرگر احتمالا با اتمام قراردادش در تابستان، آرسنال را ترک کند. کاترین کول هافبک جوان هم جای جردن نابز اسطوره ی آرسنال را گرفت. نابز پس از 12 سال حضور موفق در جمع توپچی ها تصمیم گرفت برای حفظ جایگاهش در تیم ملی انگلیس، راهی تیم جدیدی شود و مقصد او استون ویلا بود. ویکتوریا پلوا بازیکن مطرح و جوان هلندی هم دیگر خرید آرسنال بود و کی روش که نیم فصل اول به طور قرضی برای اورتون بازی میکرد به باشگاه فراخوانده شد. آرسنال همچنین مانا ایوابوچی را به طور قرضی راهی تاتنهام کرد و فران استنسون هم برای شفیلد به طور قرضی بازی خواهد کرد.

 

چندی پیش هم جودی تیلور بازیکن سابق آرسنال با 36 سال سن از لیگ آمریکا به انگلیس بازگشت تا دوباره برای توپچی ها به میدان بیاید. آرسنال که نتوانست در ژانویه مهاجم طراز اولی به خدمت بگیرد تا جای مید و میدیما را پر کند حالا به بازیکن آزاد سابق خود متوسل شده. توپچی ها قصد داشتند با جذب آلسیا روسو مهاجم مطرح انگلیسی منچستریونایتد رکورد نقل و انتقالات را در فوتبال زنان بشکنند که ناکام ماندند.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱/۱ ۰۳:۲۵
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: بانوان
منبع : کانون رسمی هواداران آرسنال
بازدید: ۶۴۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰