loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج بازیکن آرسنال با پیشرفت خیره کننده در فصل ۲۰۲۳/۲۴
پنج بازیکن آرسنال با پیشرفت خیره کننده در فصل ۲۰۲۳/۲۴

پنج بازیکن آرسنال با پیشرفت خیره کننده در فصل ۲۰۲۳/۲۴

آرسنال در ابتدای سال ۲۰۲۴ با طوفانی سهمگین لیگ برتر را درنوردیده و هر کسی را به این باور نزدیک کرده که مدعی جدی قهرمانی است. بازیکنان کلیدی متعددی نقش مهمی در این فصل فوق العاده ایفا کرده‌اند.

توپچی ها فصل گذشته به طرز دردناکی به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر از فصل ۲۰۰۳/۰۴ نزدیک شدند، اما تیم جوان آن‌ها در نهایت به دلیل کم‌تجربگی و بی‌ثباتی در مقابل منچسترسیتی کم آوردند و نتوانستند جام را بالای سر ببرند.

با این حال، تعدادی از ستاره های بزرگ آرسنال از آن شکست درس گرفته‌اند و ماموریت خود را برای پیشرفت و هدایت تیم به سمت قهرمانی، درست ۲۰ سال بعد، قرار داده‌اند.

در این مقاله به پنج بازیکن آرسنال که در این فصل پیشرفت چشمگیری داشته‌اند نگاهی می‌اندازیم:

جورجینیو

به نظر می‌رسید جذب جورجینیو در ژانویه ۲۰۲۳ برای آرسنال صرفاً یک اقدام عجله‌ای برای تقویت تیم با تجربه در نیمه دوم رقابت‌های قهرمانی بود، اما تأثیر او گذرا بود و شاگردان آرتتا نتوانستند جام را بالای سر ببرند.

در فصل ۲۰۲۳/۲۴، بسیاری نسبت به جورجینیو تردید داشتند، اما او با حضور در کنار دکلان رایس، که به تنهایی بازیکن فوق‌العاده‌ای بوده و بهترین‌های هم‌تیمی ایتالیایی-برزیلی خود را شکوفا کرده، دوباره به فرم درخشان گذشته‌اش بازگشته است.

او در ۳۲ سالگی، در اولین فصل کامل خود در امارات به اوج پختگی رسیده و با پاس‌های دقیق و هوشمندانه، آرسنال را در مسیر قهرمانی نگه داشته است.

هرچند بازی‌های او چندان مورد توجه رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد، اما سطح عملکرد او به زمانی که با چلسی قهرمان چمپیونزلیگ و با ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد، نزدیک است.

جورجینیو بدون شک برای توپچی‌ها حیاتی بوده است!

بوکایو ساکا

سالهاست که استعداد حیرت انگیز و پتانسیل بالای ساکا بر کسی پوشیده نیست، اما به نظر می‌رسد در فصل ۲۰۲۳/۲۴، شاهد اوج گیری او و تبدیل شدنش به یک سوپراستار جهانی هستیم.

مدافعان را با حرکات پاهای تند و تیز و شوت‌های مرگبار پای چپش به هم می‌ریزد. اما امسال، قدرت بدنی بیشتری پیدا کرده و مهم‌تر از همه، پای راستش را هم به سلاح‌هایش اضافه کرده است و این ترکیب، فوق العاده موثر بوده است.

۱۶ گل و ۱۳ پاس گل در ۳۴ بازی در تمامی رقابت‌ها، تنها بخشی از ماجراست. عملکرد او در زمین، حتی بهتر از آمار و ارقام است. این بازیکن ۲۲ ساله بدون شک به سطح جهانی رسیده و شایسته تقدیر برای پیشرفت قابل توجهش در مقطع حساس است.

آمار دروغ نمی‌گویند. ساکا، یک بازیکن کلاس جهانی است!

کای هاورتز

شاید هنوز عده‌ای حاضر نباشند اعتراف کنند، اما هاورتز با وجود فراز و نشیب‌ها، عملکرد فوق العاده‌ای برای آرسنال داشته است.

در اولین فصل حضورش در جمع توپچی‌ها، پس از پیوستن به آن‌ها با قیمت ۶۵ میلیون پوند از چلسی، نام هاورتز همیشه روی زبان‌ها بود، اما آرتتا همیشه به او ایمان داشت و اکنون، پاداش این اعتماد را به شکل بازی‌های زیبا و تاثیرگذار می‌گیرد.

هاورتز، یک فوتبالیست فوق العاده همه کاره است که با تمام وجود برای آرتتا می‌دود و در عین حال، درخشش خیره‌کننده‌ای دارد، چه در خط میانی، چه در بال و چه به عنوان مهاجم مرکزی. آمار و ارقام به تنهایی نمی‌توانند فداکاری، درک تاکتیکی و انعطاف پذیری او را به طور کامل نشان دهند.

بدون شک، آرسنال بدون حضور این بازیکن ۲۴ ساله، به این خوبی نمی‌درخشید.

داوید رایا

شاید انتخاب رایا کمی غیرمنتظره باشد، چرا که او فصل گذشته در آرسنال بازی نمی‌کرد، اما انکارناپذیر است که او نسبت به فصل ۲۰۲۲/۲۳، که گلر برنتفورد بود، پیشرفت قابل توجهی داشته است.

زمانی که آرتتا روی رایا به عنوان گلر اصلی برای فصل ۲۰۲۳/۲۴ تمرکز کرد، تعجب بسیاری را برانگیخت، و با کنار گذاشتن آرون رمزدیل، این تعجب دوچندان شد. با این حال، پس از شروع متزلزل، گلر اسپانیایی به خریدی هوشمندانه تبدیل شده و در پیشرفت کلی آرسنال نقشی اساسی داشته است.

رمزدیل بدشانس بوده، اما در فوتبالی که به جزئیات ریز اهمیت زیادی داده می‌شود، رایا در لحظات حساس خونسردتر و در توزیع توپ باثبات‌تر عمل کرده است. توپچی ها برای رسیدن به قهرمانی به چنین پیشرفت‌های جزئی نیاز داشتند و پیشرفت رایا نقش کلیدی در این مسیر داشته است.

یاکوب کیویور

شاید بتوان کیویور را یکی از دست کم گرفته شده ترین بازیکنان لیگ برتر دانست که پیشرفت قابل توجهی از زمان پیوستن به آرسنال داشته است.

کیویور، خرید هوشمندانه دیگری بود که در فصل گذشته برای آینده آرسنال صورت گرفت، اما پس از ترک اسپتزیا در ژانویه ۲۰۲۳، شروع سختی را در لندن تجربه کرد.

او در حالی که توپچی ها به دنبال قهرمانی بودند، نتوانست جایگاه خود را پیدا کند و در این فصل نیز باید صبور می‌بود، اما مصدومیت به او فرصتی داد که از دست نداد.

این ملی پوش ۲۴ ساله لهستانی در پست دفاع چپ به جای اولکساندر زینچنکو فوق العاده عمل کرده است.

اگرچه کیویور هنوز جای پیشرفت دارد، اما در سال ۲۰۲۴ نقش مهمی در استحکام خط دفاعی آرسنال داشته و پایه‌ای فنی برای کار آرتتا فراهم کرده است.

تاثیر او بر بهبود دفاع آرسنال نباید نادیده گرفته شود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۶ ۱۸:۳۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۲۸۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰