loading
در حال بررسی درخواست شما
12 نکته که ممکن است در مورد داوید رایا ندانید
12 نکته که ممکن است در مورد داوید رایا ندانید

۱۲ نکته که ممکن است در مورد داوید رایا ندانید

به جرات می‌توان گفت که داوید رایا برای رسیدن به استادیوم امارات ماجراهای زیادی داشته است. فقط 9 سال پیش، آخرین خرید تابستانی ما، در سطح پنجم فوتبال انگلیس بازی می‌کرد، اما فصل گذشته شاهد دعوت او به تیم ملی اسپانیا در جام جهانی بودیم. اگر داستان او برای شما ناآشنا است، پس در اینجا 12 نکته وجود دارد که باید در مورد خرید جدید ما بدانید.

فوتسالیست ناامید

داوید شروع خود به عنوان یک دروازه‌بان را مدیون تحت فشار قرار گرفتن بین تیرها توسط برادر بزرگترش است، اما اعتراف می‌کند که از آزادی بازی در بخش دیگر زمین لذت می‌برد. او می‌گوید: "برادرم همیشه من را درون دروازه می‌گذاشت. با دوستانم، همیشه در بخش دیگر زمین بازی می‌کردم. از بازی کردن در قسمت جلوتر زمین لذت می‌بردم و فکر می‌کنم همین عامل باعث شده است که روی توپ تسلط داشته باشم. کنار خانه‌ام، همیشه پسران جوانی در زمین فوتسال بازی می‌کردند. در این بازی‌ها همیشه در بخش های دیگر زمین بازی می‌کردم."

الگو قرار دادن ایکر

داوید در شهر پالیجا در شمال شرق اسپانیا، با فاصله حدوداً بیست مایلی از بارسلونا، بزرگ شد. با این وجود، او در خانواده‌ای رئالی رشد کرد که به این معناست که قهرمان او در دوران رشد، ایکر کاسیاس، اسطوره اسپانیایی بود. با این حال، او همچنین دروازه‌بانان منچستر یونایتد، ادوین فن در سار و فابیان بارتز را نیز به عنوان بازیکنانی که به آن‌ها نیز احترام می‌گذاشت، معرفی می‌کند.

گریختن از کار اداری

داوید اولین بار در سال 2011 به عنوان یک نوجوان 16 ساله وارد انگلیس شد، پس از اینکه مربی دروازه‌بانانش در باشگاه محلی خود کورنلا به بلکبرن در مورد توانایی‌هایش اطلاع داد و او در یک آزمایش چهار روزه تحت تاثیر قرار گرفت و بعداً یک دوره چهار هفته‌ای دیگر را قبل از امضای قرارداد در ژوئیه 2012  تجربه کرد. اگر این انتقال به انگلستان موفق نمی‌شد، او در حال پیگیری یک حرفه در اداره و منابع انسانی بود.

شروع در ساوت پورت

در فصل 2014/15، او به مدت سه ماه به تیم ساوتپورت در پنجمین سطح فوتبال انگلستان پیوست. او در بیست و چهارمین و آخرین حضور خود برای این باشگاه با انجام چند سیو برجسته نزدیک بود تا تیم چمپیونشیپی دربی کانتی را از جام حذفی حذف کند (ولی با دریافت پنالتی در دقیقه 93 در این کار ناکام بود)، به شهرت رسید.

بازگشت به بلکبرن

رایا پس از ادامه راه خود در آکادمی بلکبرن و در نهایت رسیدن به تیم اصلی، تنها 6 بازی از 64 بازی اول لیگ خود را برای باشگاه از دست داد. این فرم تفاوت زیادی ایجاد کرد زیرا بلکبرن در می 2018 با 96 امتیاز از لیگ یک صعود کرد.

چهره آشنا

وقتی داوید به مرکز تمرین لندن کلنی ما مراجعه کند، با چهره‌ای آشنا، مربی دروازه‌بانان ما، ایناکی کانا، ملاقات خواهد داشت. ایناکی در دسامبر 2019 پس از انتصاب میکل آرتتا، از برنتفورد به ما پیوست. در تابستان قبل، او برای آوردن داوید از برنتفورد تلاش کرد. داوید پیش‌تر اظهار داشته است: "او به من بسیار کمک کرد. او روی زمین کاملاً شخصیت متفاوتی دارد، بسیار سختکوش و سختگیر است و فکر می‌کنم هر دروازه‌بانی که با وی کار کرده باشد همین را خواهد گفت."

شروع بازی

در حالی که دیوید در بلکبرن بود، او از روش معمول آموزشی استفاده از فوتگلف برای بهبود پاس‌های بلند خود استفاده کرد. او در همکاری با مربی دروازه‌بانی استیون درنچ، به صورت هفتگی تلاش می‌کرد تا پخش توپ‌های خود را در زمین‌های گلف بهبود بخشد. بدون شک این روش موثر بود، زیرا داوید در فصل گذشته بیشترین پاس بلند را در مقایسه با سایر دروازه‌بانان انجام داد و 42% از آن‌ها به هم‌تیمی‌هایش رسید.

جوهر نمادین

داوید با کمک به برنتفورد در فصل 2020/21 به لیگ برتر صعود کرد و به این ترتیب توانست در چهار لیگ سطح بالای انگلستان شرکت کند. ورود او به لیگ برتر به یک رویا تبدیل شد، زیرا در شب افتتاحیه فصل، در پیروزی 2-0 در مقابل تیم ما، دروازه خود را بسته نگه داشت. برای جشن گرفتن این مناسبت، او تاریخ این بازی را روی گردنش خالکوبی کرد تا صعود خود را جشن بگیرد.

ارزش بالا

داوید به سرعت در لیگ برتر توجه ها را به خود جلب کرد. پس از اینکه در سپتامبر 2021، یک ماه پس از ورود آنها به لیگ برتر، بازی برنتفورد با لیورپول با نتیجه 3-3 مساوی شد، یورگن کلوپ، تحسین ویژه‌ای را درباره دروازه‌بان اسپانیایی ابراز کرد: "این دروازه‌بان می‌توانست شماره 10 را بپوشد"، سرمربی لیورپول همچنین گفت: "او تعدادی توپ بی‌نظیر را فرستاد که دقیقاً آنچه باید در برابر ما انجام دهید است."

قهرمان محلی

دیوید به طور مؤثری در مارچ 2022 و در بازی دوستانه‌ای مقابل آلبانی در ورزشگاه آرسده اسپانیول، که هفت مایل از پالیجا فاصله دارد، به تیم ملی اسپانیا پیوست. این امر قرار نبود اینگونه باشد، اما آزمایش مثبت کووید-۱۹ رابرت سانچز، دروازه‌بان برایتون، در آخرین دقایق مانده به شروع مسابقه، راه را برای داوید باز کرد تا بتواند برای نخستین بار در مقابل خانواده و دوستانش با لباس تیم ملی به میدان برود.

انجام دادن از راه دشوار

از آن پس، او عضوی از تیم ملی اسپانیا در تیم‌های موفق لیگ ملت‌های اروپا و جام جهانی 2022 شد - این امر او را بیشتر شگفت‌انگیز می‌کند زیرا وی هرگز در سطح جوانان به پیراهن تیم ملی دست نیافته بود. همچنین او اولین دروازه‌بان برنتفورد است که توانست لباس تیم ملی بپوشد و به عنوان بازیکن این باشگاه تاریخ‌ساز شود.

شماره یک، شماره یک است

در فصل گذشته، داوید در چندین آمار به برتری رسید. هیچ دروازه‌بانی در لیگ برتر با تعداد بیشتری شوت مواجه نشد و داوید بیشترین سیو را نسبت به سایر دروازه‌بانان لیگ برتر انجام داد و نرخ 4.1 سیو در هر بازی داشت. او همچنین بالاترین نرخ موفقیت در سیو‌ها را با 77% داشت و آمار xG نشان می‌دهد که او شش گل بیشتر از تعدادی که انتظار می‌رفت تبدیل به گل شود، جلوگیری کرده است. همچنین، او دومین بیشترین سانتر را دریافت کرده است زیرا در منطقه خود از همه دیگر دروازه‌بانان غلبه کرده است و همچنین در زمان حمله تیم، نقش خود را ایفا کرده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۵ ۱۶:۴۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۶۱۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰