loading
در حال بررسی درخواست شما
5 تا از بهترین بازیکنانی که برای آرسنال و منچستریونایتد بازی کرده‌اند
5 تا از بهترین بازیکنانی که برای آرسنال و منچستریونایتد بازی کرده‌اند

۵ تا از بهترین بازیکنانی که برای آرسنال و منچستریونایتد بازی کرده‌اند

فرانک استپلتون
 
بازیکنی مترادف با هر دو باشگاه، ملی پوش جمهوری ایرلند بیش از 200 بازی برای هر دو تیم انجام داد، مدت ها قبل از اینکه رقابت آن‌ها پس از ایجاد لیگ برتر تشدید شود.
 
این مهاجم در واقع به عنوان یک جوان توسط یونایتد رد شد و قبل از اینکه به عنوان شاگرد به آرسنال بپیوندد، در سال 1979 جام حذفی را برد و در فینال مقابل منچستریونایتد گلزنی کرد.
 
پس از بیش از 100 گل برای این باشگاه، او در سال 1981 به اولدترافورد رفت و دو جام حذفی دیگر را به دست آورد و اولین بازیکنی شد که برای دو باشگاه مختلف در فینال رقابت‌ها گلزنی می‌کند.
 
او پس از شش فصل موفق، یونایتد را ترک کرد و قبل از اینکه تا زمان بازنشستگی خود در سال 1995 از شغل عشایری لذت برد، به آژاکس رفت.
 
ویو اندرسون
 
یکی دیگر از بازیکنان پیش از دوران لیگ برتر، به یاد ماندنی ترین شاهکارهای اندرسون، مدافع انگلیسی در ناتینگهام فارست رخ داد و به این باشگاه کمک کرد تا قبل از اینکه در آرسنال و منچستریونایتد حضور داشته باشد، به افتخار قهرمانی در جام ملت های اروپا دست یابد.
 
نکته قابل توجه اینکه، وی اولین بازیکن سیاه پوستی بود که در تیم ملی انگلیس به میدان رفت. این مدافع راست در طول یک دوره چهار ساله در شمال لندن، قهرمان لیگ کاپ شد و پس از انتقال به اولدترافورد به عنوان اولین خرید سر الکس فرگوسن به عنوان سرمربی منچستریونایتد، قهرمانی جام حذفی 1990 را به دست آورد.
 
اندی کول
 
با توجه به اینکه کول تنها یک بار در لیگ حضور داشته است، به یاد آوردن اینکه یکی از پرکارترین مهاجمان لیگ برتر واقعاً کار خود را در آرسنال آغاز کرد، سخت است.
 
پس از نقل مکان به بریستول سیتی و سپس نیوکاسل، ملی پوش سابق انگلیس به یک گلزن پرکار تبدیل شد و کفش طلای لیگ برتر را با رکورد 34 گل در سال 1994 به دست آورد و سال بعد رکورد نقل و انتقالات بریتانیا را شکست و به اولدترافورد نقل مکان کرد.
 
او در ادامه از یک دوره هفت ساله بسیار موفق در منچستر لذت برد و تفاهم درخشانی با دوایت یورک ایجاد کرد، پنج عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد و بخشی از تیم مشهور سه گانه باشگاه در سال 1999 بود.
 
کول در سال 2001 یونایتد را ترک کرد و به بلکبرن پیوست و 121 گل در 275 بازی برای این باشگاه به ثمر رساند.
 
رابین فن پرسی
 
کاپیتان رابین فن پرسی که هنوز از سوی بسیاری از هواداران آرسنال به عنوان یک خائن تلقی می‌شود، در سال 2012 در یک انتقال شوکه کننده اعلام کرد که باشگاه را ترک می‌کند و به تیم رقیب منچستریونایتد می‌پیوندد.
 
مهاجم هلندی خود را به عنوان یکی از بهترین استعدادهای لیگ برتر در طول هشت سال حضورش در شمال لندن معرفی کرد، اگرچه فن پرسی در جستجوی کسب جام‌ها تصمیم گرفت آرسنال را ترک کند.
 
رکورد پربار 132 گل در 278 بازی، سر الکس فرگوسن را متقاعد کرد که فن پرسی مردی است که می‌تواند عنوان قهرمانی را برایش به دست بیاورد، مهاجمی که افتخارات فردی زیادی کسب کرده است.
 
فن پرسی با زدن 26 گل تیم فرگوسن را به قهرمانی لیگ برتر رساند و دومین کفش طلای متوالی را برای خود به ارمغان آورد.
 
بازنشستگی فرگوسن و افت متعاقب یونایتد باعث شد فن پرسی در سال 2015 راهی فنرباغچه شود و رکورد 58 گل در 105 بازی برای این باشگاه به دست آورد.
 
الکسیس سانچز
 
در آرسنال درخشان، در یونایتد وحشتناک.
 
به یاد دارید زمانی که الکسیس سانچز مدافعان لیگ برتر را به وحشت می‌انداخت؟ بله، می دانیم که سخت است، اما او واقعاً استعداد هجومی فوق العاده ای بود.
 
این بازیکن شیلیایی که در سال 2014 با قراردادی هنگفت از بارسلونا به آرسنال آمد. سانچز در مدت حضورش در امارات در 161 بازی 80 گل به ثمر رساند و دو جام حذفی را برد و در هر دو فینال گلزنی کرد.
 
با پایان یافتن قرارداد او با آرسنال، یونایتد از بلاتکلیفی استفاده کرد. تعویض مستقیم با هنریک مخیتاریان، هافبک کم عملکرد به نظر می‌رسید معامله‌ای عالی برای تیم منچستر باشد، اگرچه به زودی مشخص شد که این یک اشتباه بزرگ بوده است.
 
به ندرت وضعیت یک بازیکن به این شدت کاهش یافته است، سانچز فقط سه گل در لیگ در 18 ماه حضور در باشگاه به ثمر رساند. رکورد دستمزد 500 هزار پوندی در هفته او در لیگ، قبل از اینکه به اینترمیلان منتقل شود، یکی از ناخوشایندترین دوران حرفه‌ای منچستریونایتد بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : The Football Faithful
بازدید: ۴۸۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰