loading
در حال بررسی درخواست شما
24 خرید اخیر آرسنال در پنجره نقل و انتقالات ژانویه
24 خرید اخیر آرسنال در پنجره نقل و انتقالات ژانویه

۲۴ خرید اخیر آرسنال در پنجره نقل و انتقالات ژانویه

پنجره نقل و انتقالات ژانویه همیشه زمان پر هرج و مرج برای تقویت تیم است، اما هواداران آرسنال امیدوارند که برای قرارگرفتن در بین چهار تیم برتر و کسب سهمیه، تقویت شوند.
 
بازیکنانی مانند دوسان ولاهوویچ و آرتور ملو این روزها به آرسنال مرتبط شده اند و یک خرید بزرگ می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست در نیم فصل دوم باشد.
 
خریدهای قبلی آرسنال در ژانویه نتایج متفاوتی داشتند: برخی به سختی بازی کردند، برخی دیگر قهرمان باشگاه شدند.
 
نگاهی به 24 خرید قبلی آرسنال از پنجره نقل و انتقالات ژانویه انداخته ایم.
 
امانوئل آدبایور
 
احتمالاً این روزها نباید نام او را در امارات به زبان بیاورید، اما آدبایور در سال 2006 به عنوان یک بازیکن 21 ساله با مبلغی حدود 3 میلیون پوند از موناکو به آرسنال پیوست.
 
در فصل 2007/08، این مهاجم برای پر کردن جای خالی تیری آنری با زدن 30 گل در تمام رقابت‌ها قدم گذاشت.
 
آدبایور که اکنون 37 سال دارد، در دسامبر 2019، کایسری اسپور را که قعرنشین لیگ ترکیه بود، ترک کرد. او آخرین بار در آوریل 2020 در باشگاه المپیا پاراگوئه دیده شد اما فقط 4 بازی انجام داد.
 
تئو والکات
 
در 399 بازی برای آرسنال، والکات 108 گل به ثمر رساند و 78 پاس گل داد، که نمی‌توان از آن گذشت، اما اگر در چند لحظه بزرگ بدشانس نبود، میراث او می‌توانست بسیار بیشتر از این باشد.
 
با این حال، تمام سال های حضورش در آرسنال باعث نشد که او در امارات جشن شادی بعد از گل بگیرد، زیرا مقابل آنها برای ساوتهمپتون گل زد. او اکنون پس از یک دوره به یاد ماندنی در اورتون به باشگاه دوران کودکی خود بازگشته است.
 
مارت پوم
 
دروازه بان شماره 1 استونی که در سال 2009 بازنشسته شد، اما اینکه از آن زمان تاکنون مربی دروازه‌بان‌های استونی بوده، مایه آرامش است.
 
آندری آرشاوین
 
او همیشه خاطره آن پیروزی در برابر بارسلونا و چهار گلش در آنفیلد را خواهد داشت، اما دوران حرفه ای آرشاوین در آرسنال در سال 2013 متوقف شد.
 
این بازیکن روسی در سال 2018 پس از سه سال حضور در لیگ قزاقستان بازنشسته شد.
 
سول کمپل
 
در اقدامی شگفت‌انگیز، آرسنال در ژانویه 2010 پس از جدایی این مدافع از ناتس کانتی پس از چند ماه حضور در لیگ 2، کمپل را مجدداً با انتقال آزاد به خدمت گرفت.
 
ملی پوش سابق انگلیسی قبل از گذراندن آخرین فصل دوران بازیگری خود در نیوکاسل، 11 بازی انجام داد و آخرین بار به عنوان سرمربی ساوتند یونایتد دیده شد.
 
ساموئل گالیندو
 
نه، ما او را هم به یاد نمی آوریم، اما احتمالاً به این دلیل است که این هافبک هجومی 7 بار توسط آرسنال قرض داده شد و هرگز در این باشگاه ظاهر نشد.
 
این ملی پوش اهل بولیوی در 4 بازی ملی به میدان رفته است.
 
ریو میاچی
 
زمانی که میاچی به عنوان یک آینده درخشان در نظر گرفته می شد، پس از گذراندن دوران قرضی خود در بولتون و ویگان، هرگز خود را در انگلیس تثبیت نکرد.
 
این وینگر به سنت پائولی آلمان نقل مکان کرد، اما دوران حرفه ای او به طور مداوم به دلیل آسیب دیدگی لطمه خورده است.
 
ولینگتون سیلوا
 
نامی آشنا برای بسیاری از بازیکنان بازی کامپیوتری Football Manager اما احتمالاً هیچ کس دیگری او را نشناسد.
 
این مهاجم 6 بار قرض داده شد، از جمله یک دوره بازی در چمپیونشیپ با بولتون، اما قبل از بازگشت به زادگاهش برزیل با فلومیننزه، هرگز برای توپچی ها ظاهر نشد.
 
تیری آنری
 
آنری در سال 2017 به روزنامه سان گفت: «هنگامی که در سال 2012 به لندن برگشتم، گلم مقابل لیدز، گل مورد علاقه من برای آرسنال بود. در تاریخ جام حذفی ثبت نخواهد شد اما این اولین باری بود که به عنوان یک هوادار گل زدم.
 
"میدونی، قرار نبود برگردم و برگشتم. قرار نبود بازی کنم، بازی کردم. قرار نبود گل بزنم، گل زدم. خیلی احساسی بود به تکنیک یا گل مربوط نمی شد، بلکه برای من معنی داشت.''
 
توماس ایسفلد
 
اکنون وی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی 2020 بدون باشگاه است.
وی در ابتدا به صورت قرضی به بوخوم ملحق شد و سپس برای فصل 16-2015 به صورت دائمی به این باشگاه پیوست.
 
ایسفلد در سال 2012 از دورتموند به آرسنال ملحق شده بود و آرسن ونگر پس از گلزنی در جام اتحادیه مقابل وست بروم او را با رابرت پیرس مقایسه کرد، با این حال او دیگر هرگز برای تیم اصلی ظاهر نشد. با وجود مصدومیت هایی که در تمام طول زندگی این هافبک را دچار مشکل کرده است.
 
ناچو مونرئال
 
هواداران آرسنال را می‌توان به خاطر نداشتن اطلاعات زیادی درباره مونرئال در ژانویه 2013 پس از حضور در اسپانیا با اوساسونا و مالاگا، معذور کرد، اما این مدافع مطمئناً اثر خود را در باشگاه به جا گذاشت.
 
پس از ترک باشگاه در سال 2019 و بازگشت به اسپانیا با رئال سوسیداد، مونرئال با بیش از 250 بازی برای توپچی ها و کسب سه جام حذفی خداحافظی کرد.
 
ملی پوش اسپانیایی قهرمانی در کوپا دل ری با رئال سوسیداد را به کابینه جام های خود اضافه کرد و در مجموع دوران حرفه ای بسیار قابل احترامی داشته است و در شمال لندن از او به نیکی یاد می شود.
 
کیم کالستروم
 
یک اسطوره در مدیریت بازی فوتبال، منصفانه است که بگوییم کالستروم پس از گذراندن بهترین دوران فوتبال خود به انگلیس نقل مکان کرد. در تستهای پزشکی مصدومیت کمر در این بازیکن 31 ساله کشف شد و آرسن ونگر اعتراف کرد که علیرغم اطلاع از این موضوع با او قرارداد بست زیرا زمان کافی برای انتخاب گزینه جایگزین باقی نمانده بود.
 
این هافبک فقط 4 بار برای آرسنال بازی کرد، اگرچه در وقت های اضافه جام حذفی مقابل ویگان وارد زمین شد تا در ضربات گلزنی توپچی ها گلزنی کند و این موقعیت را "بهترین 15 دقیقه زندگی من" توصیف کرد.
 
کریستین بیلیک
 
دربی کانتی بیلیک را در تابستان 2019 به گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه خود تبدیل کرد و این بازیکن ملی پوش لهستانی را با انتقالی 9.5 میلیون پوندی از آرسنال جدا کرد.
 
بیلیک پس از پیوستن از لژیا ورشو در ژانویه 2015، دو بار برای آرسنال بازی کرد، اما نیاز داشت به صورت قرصی در لیگ یک بازی کند و قبل از جلب توجه دربی کانتی، به صورت قرضی در چارلتون حضور داشت.
 
یک مصدومیت بد او را برای مدتی در فصل 20-2019 دور نگه داشت تا اینکه در فصل بعد بازگشت، اما یک بار برای تیم وین رونی در این رقابت‌ها ظاهر نشد.
 
گابریل پائولیستا
 
به طور کلی به خاطر درگیری با دیگو کاستا، سرنوشتی که برای بسیاری از مدافعان لیگ برتر رخ داد، گابریل خوب بود، درست است؟
 
این مدافع میانی از زمان پیوستن به والنسیا در سال 2017، بیش از 100 بازی در سه فصل و نیم انجام داد و به تیم کمک کرد تا جام حذفی را در سال 2019 برنده شود.
 
محمد الننی
 
پس از گذراندن یک فصل به صورت قرضی در بشیکتاش، هافبک مصری به باشگاه بازگشت، جایی که او همچنان یک بازیکن نیمکت نشین است که گاهی در دیگر رقابت‌ها به میدان می‌رود.
 
قرارداد الننی در سال 2022 به پایان می رسد و زمزمه هایی مرتبط به ترنسفر وی به لیگ ترکیه به گوش می‌رسد.
 
کوهن برامال
 
برامال زمانی که در ژانویه 2017 از تیم غیر لیگی هدنسفورد تاون به آرسنال پیوست، از گمنامی خارج شد.
 
این مدافع چپ نتوانست در تیم بزرگسالان باشگاه ظاهر شود و به صورت قرضی در بیرمنگام پیش از پیوستن به تیم لیگ دو کولچستر یونایتد پس از پایان قراردادش در امارات حضور داشت.
 
او اکنون 25 ساله است و مطمئنا هیچ جاه طلبی را از دست نداده است و در دسامبر 2019 به اسکای اسپرت گفت: "من می خواهم بهترین مدافع کناری جهان باشم. من پرشور هستم و فقط می خواهم برنده شوم و می خواهم هرچه سریعتر به بالاترین سطح ممکن برسم.''
 
کنستانتینوس ماوروپانوس
 
پس از تنها هفت بازی در لیگ برای این باشگاه از زمان امضای قرارداد در ژانویه 2018، ماوروپانوس به نورنبرگ و اکنون اشتوتگارت در بوندس لیگا قرض داده شده است، جایی که این باشگاه آلمانی می تواند با 3 میلیون پوند وی را خرید کند.
 
مدافع میانی 24 ساله در اشتوتگارت به قدری تاثیرگذار بوده که دورتموند و وستهم در حال زیر نظر گرفتن وضعیت او با قصد انتقال 15 میلیون پوندی هستند.
 
هنریک مخیتاریان
 
مخیتاریان به عنوان بخشی از قراردادی که الکسیس سانچز به منچستریونایتد پیوست، به آرسنال نقل مکان کرد. احتمالاً منصفانه است که بگوییم هیچ برنده ای از آن انتقال وجود نداشت.
 
او اکنون در حال بازسازی شهرت خود در رم است، زیرا در تابستان 2020 پس از عملکردی خوب در دوران قرضی، به طور دائمی به این تیم پیوست.
 
پیر امریک اوبامیانگ
 
اوبامیانگ که در ژانویه 2018 با مبلغ 57 میلیون پوند به باشگاه آمد، به سرعت تبدیل به یک چهره محبوب در باشگاه شد و در اولین فصل کامل خود در کنار سادیو مانه و محمد صلاح کفش طلای لیگ برتر را به دست آورد و در نیمه نهایی لیگ اروپا مقابل والنسیا هت تریک کرد.
 
مهاجم گابنی پس از سلب بازوبند از گرانیت ژاکا توسط اونای امری کاپیتان باشگاه شد و بعداً در همان فصل اوبامیانگ آرسنال را با دو گل در نیمه نهایی و فینال به قهرمانی جام حذفی رساند.
 
پس از گمانه زنی های فراوان در مورد آینده خود، کاپیتان قرارداد جدیدی را امضا کرد، اما اینجا بود که همه چیز به یکباره تغییر کرد.
 
این ستاره پس از به ثمر رساندن تنها 10 گل در لیگ در حالی که آرسنال در رده هشتم قرار گرفت، مورد انتقاد قرار گرفت و در نهایت پس از یک رشته حوادث خارج از زمین، به طور کامل از باشگاه کنار گذاشته شد و کاپیتانی از او سلب شد.
 
به نظر می رسد اوبامیانگ در راه خروج از باشگاه است و پس از چند سال خوب، شرم آور است که این رابطه به پایان برسد.
 
دنیس سوارز
 
سوارز، پس از پیوستن قرضی به آرسنال از بارسلونا، تنها 67 دقیقه در لیگ برتر بازی کرد و بعد از بازگشت به بارسلونا، در نهایت به صورت دائمی در سال 2019 به سلتاویگو پیوست.
 
پابلو ماری
 
مدافع میانی اسپانیایی ابتدا به صورت قرضی از فلامینگو برزیل به خدمت گرفته شد و در آنجا قهرمان کوپا لیبرتادورس شد.
 
پس از تنها دو بازی در لیگ، ماری یک مصدومیت طولانی مدت داشت، اما با این وجود در تابستان 2020 با وی قراردادی 4 ساله امضا شد.
 
به نظر می رسد ماری که بعد از آمدن بن وایت جایی در ترکیب ندارد، باشگاه را به صورت قرضی ترک کند.
 
سدریک سوارس
 
مانند ماری، بسیاری دیگر آرسنال را زیر سوال بردند که چرا قراردادی چهار ساله در تابستان به این بازیکن پیشنهاد دادند که در نیم فصل حضور قرضی خود، بیشتر مواقع مصدوم بود؟
 
با وجود گلزنی سدریک در اولین بازی خود برای باشگاه، این نگرانی ها کاهش نیافته است، زیرا عملکرد غیرقابل قبول او باعث شده تا او نقشی پشتیبان برای تاکهیرو تومیاسو داشته باشد.
 
این مدافع پرتغالی که چهره محبوبی در بین هواداران آرسنال نیست، به اتلتیکو مادرید برای جانشینی کیران تریپیر لینک شده است.
 
مت رایان
 
دروازه بان استرالیایی به طور ناگهانی بدون هیچ اخبار قبلی به آرسنال آمد و در ژانویه 2021 قرارداد قرضی را به عنوان گلر ذخیره برند لنو امضا کرد.
 
رایان که در کودکی هوادار آرسنال بود، یک بازی انجام داد و در باخت 1-0 مقابل استون ویلا زمانی که لنو محروم شد، نسبتاً خوب بازی کرد و پس از پایان دوره قرضی، با انتقالی آزاد به رئال سوسیداد پیوست.
 
مارتین اودگارد
 
زمانی که آرسنال در ژانویه 2021 اودگارد را به صورت قرضی از رئال مادرید آورد، به شدت دچار کمبود خلاقیت در میانه میدان بود و علیرغم برخی مشکلات تناسب اندام، اودگارد آنقدر باشگاه را تحت تاثیر قرار داد تا برای همیشه به این تیم بپیوندد.
 
کاپیتان تیم ملی نروژ با قراردادی به مبلغ 35 میلیون پوند در تابستان، به آرسنال پیوست و به عنوان جایگزینی طولانی مدت برای مسوت اوزیل، عملکرد چشمگیری تا اینجا داشته است.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۶۱۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰