loading
در حال بررسی درخواست شما
20 لحظه برتر آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا
20 لحظه برتر آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا

۲۰ لحظه برتر آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا

در حالی که موسیقی نمادین لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار از سال 2017 در این فصل از بلندگوهای استادیوم امارات شنیده می‌شود، شجره ما در رقابت های باشگاهی برتر اروپا قابل بحث نیست.

قبل از حذف اخیر، ما برای رکورد 19 فصل متوالی جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده بودیم، رقمی که تنها با رئال مادرید قابل مقایسه است. در طول نزدیک به دو دهه، ما تمام اوج و فرودهایی را که شب‌های اروپایی می‌توانند به ارمغان بیاورند، با برخی از بهترین لحظات تاریخ ما از زمان اولین حضورمان در سال 1998 تجربه کرده‌ایم.

در اینجا ما 20 مورد از به یاد ماندنی ترین لحظه های لیگ قهرمانان اروپا را انتخاب کرده‌ایم که امیدواریم در هفته ها، ماه ها و فصل های بعدی تعداد بیشتری از آن ها در راه باشد...

اولین گل
لنس 1-1 آرسنال
16 سپتامبر 1998

ماجراجویی ما در لیگ قهرمانان در ورزشگاه Bollaert-Delelis آغاز شد - جایی که این فصل بار دیگر به آنجا برمی‌گردیم - و گل اول ما در این رقابت‌ها به سبک تیم ونگر بود: دفاع، هافبک و حمله با سرعت و ویرانگری به هم پیوند خورده بودند.

دیوید سیمن توپ را به سمت نایجل وینتربرن در جناح چپ فرستاد که آن را به نیکولاس آنلکا منتقل کرد. حرکت‌های سریع شگفت‌انگیز، او را از مارکر خود دور کرد و امانوئل پتی را پیدا کردند، که یک پاس دقیق به سوی نقطه قرمزی که مارک اورمارس با سرعت به طرف دروازه می‌دوید صادر کرد و سرعت او به این معنی بود که او فقط باید توپ را از گیوم وارموز عبور می‌داد و وارد دروازه لنس می‌کرد.

یک ضربه ایستگاهی از تونی وایرلس تضمین می‌کند که میزبان اولین پیروزی را از ما سلب کند، که در نهایت یک هفته بعد در ومبلی مقابل پاناتینایکوس به دست آمد. اگرچه خروج از مرحله گروه به این معنی بود که اولین تجربه ما از شرکت در لیگ قهرمانان به سرعت گذرا بود، اما گل اوورمارس ما را باز به رقابت با برترین تیم‌های اروپا برگرداند.

نخستین گل پیرس
لاتزیو 1-1 آرسنال
17 اکتبر 2000

پس از دومین حذف متوالی از مرحله گروهی در فصل 1999/00، فشار بر تیم ونگر برای داشتن تأثیر در رقابت‌ها در سومین تلاش بیشتر شد. با این حال، زمانی که ما در برابر لاتزیو، قهرمان سری آ، قرار گرفتیم، این کار سخت‌تر شد. این اتفاق چند ماه قبل از آن بود که تیم ملی انگلستان، اسون گوران اریکسون، سرمربی لاتزیو را به خدمت خود درآورد.

سه برد متوالی ما را در صدر جدول قرار داد تا در نهایت به مرحله حذفی برسیم، اما زمانی که پاول ندود یک گل عجیب و غریب به ثمر رساند که دروازه جان لوکیچ را باز کرد - دو ماه قبل از تولد 40 سالگی او و در آن زمان مسن ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا - ایتالیایی‌ها تهدید کردند که برای صعود کمی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اما دو دقیقه پیش از پایان بازی، رابرت پیرس وارد عمل شد. هنوز در باشگاه به عنوان جانشین اوورمارس در تابستان قبل به تیم پیوسته بود و هیچ گلی نزده بود. مرد فرانسوی روی یک پاس طولانی پاتریک ویرا دوید تا نیمی از زمین را بپیماید و توپ را به زیبایی از لبه محوطه به گوشه بالایی برد تا استادیوم المپیک ساکت شود و صعود ما را به مرحله بعد تضمین کند.

ضربه قوی پارلر
آرسنال 2-1 والنسیا
4 آپریل 2001

با اینکه بالاخره از مرحله گروهی خارج شده بودیم، معرفی بی‌رحمانه اتحادیه فوتبال اروپا از مرحله دوم گروهی به معنای این بود که باید همه چیز را دوباره انجام می‌دادیم، اما تیم ونگر همچنین این مانع را پشت سر گذاشت تا بالاخره یک بازی حذفی را پیگیری کند که در برابر والنسیا در دور یک هشتم نهایی اتفاق افتاد. بازی اول را با دو گل در دو دقیقه به یاد می‌آوریم که نتیجه را به نفع ما تغییر داد - اما یک گل به طور خاص.

ضربه قوی روبرتو آیالا تیم اسپانیایی را پیش انداخت - و در نهایت اهمیت آن را نشان داد - اما در نیمه دوم ما با قدرت برگشتیم و تیری آنری به لطف یک پاشنه پشتی درخشان پیرس که دفاع میهمان را متحیر کرد، به گل تساوی رسید. در حالی که هایبری هنوز در حال تشویق کردن است، ما به شدت ادامه دادیم.

پس از اینکه ویرا، که در آن زمان درخشان بود، توسط حریف به زمین افتاد، او یک ضربه آزاد سریع را به نوانکو کانو ارسال کرد، اما لمسی ناقص باعث شد او توسط ری پارلر که به سمت او حمله می‌کرد، از توپ دست بکشد و یک موشک زیبا به گوشه بالا دروازه فرستاد اما گل دوم جان کارو به این معنی بود که والنسیا به صعود خود به فینال ادامه داد، اما زیبایی ضربه پارلر همچنان در خاطره‌ها ماندگار است.

مهارت برکمپ
آرسنال 3-1 یوونتوس
4 دسامبر 2001

فردی لیونبرگ ممکن است در این بازی دو بار گل زده باشد، اما بیشترین یادگاری از این پیروزی برتر در برابر تیم بزرگ تورین به خاطر مهارت بی‌نظیر دنیس برکمپ است.

زمانی که جیانلوئیجی بوفون نتوانست ضربه ویرا را مهار کند، این بازیکن سوئدی ما را جلو انداخته بود و سپس ضربه ایستگاهی باشکوه تیری آنری از کنار دروازه‌بان افسانه‌ای عبور کرد تا ما بازی را کاملاً کنترل کنیم. با این حال، وقتی دیوید ترزگه، استوارت تیلور را مجبور به گل به خودی کرد، عصبانیت به تیمی نفوذ کرد که اولین بازی مرحله گروهی دوم خود را به دپورتیوو لاکرونیا باخته بود.

اما در چند دقیقه پایانی، برکمپ یک بار دیگر این تجارت را تولید کرد. لیونبرگ، مرد هلندی را در سمت راست پیدا کرد و علیرغم اینکه با سه مدافع یووه روبرو شد، همه آنها را دور زد و سپس پاسی هوشمندانه به لیونبرگ داد تا بوفون را پشت سر بگذارد و سه امتیاز را تضمین کند.

20 ثانیه خیره کننده
آیندهوون 0-4 آرسنال
25 سپتامبر 2002

قبل از این سفر به هلند، در شش بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا طعم پیروزی را نچشیده بودیم، اما فقط 20 ثانیه طول کشید تا شروع به جبران آن در آیندهوون کنیم. گل سریع گیلبرتو راه را برای یک پیروزی مورد انتظار در خارج از خانه به ما نشان داد، آن هم به شیوه‌ای شیک.

از همان ابتدای بازی، توپ به خط دفاعی ما ارسال شد، جایی که سول کمپل یک پاس را قطع کرد و سپس گیلبرتو نتوانست توپ را کنترل کند. با این حال، لیونبرگ به سرعت مالکیت توپ را به دست آورد و آنری را به سمت چپ فرستاد و برای اولین بار توپ زیر پای بازیکن برزیلی افتاد تا ما را پس از 20.7 ثانیه پیش بیندازد.

علیرغم اینکه روی ماکای از بایرن مونیخ با گل 10.12 ثانیه‌ای مقابل رئال مادرید در سال 2007 از گیلبرتو پیشی گرفت، اما گل گیلبرتو هنوز هم سومین گل سریع تاریخ این رقابت‌ها است. لیونبرگ دومین گل ما را اضافه کرد و سپس آنری با دو گل درخشان، نمایانگر پیروزی قاطع در اولین دیدار لیگ قهرمانان بین این تیم‌ها بود.

نمایش پنج ستاره
اینتر میلان 1-5 آرسنال
25 نوامبر 2003

در حالی که موفقیت‌های شکست ناپذیران ما در طول رقابت‌های لیگ برتر بخش عمده‌ای از تحسین‌ها را به خود اختصاص داد، آن فصل همچنین شاهد یکی از برترین موفقیت‌های اروپایی ما بود، زیرا ما در سن سیرو تیمی پرستاره را درهم کوبیدیم.

تیم ونگر که در سه بازی اول خود پیروز نشده بود، به لطف گل دقیقه 88 اشلی کول از دیناموکیف گذشته بود تا امید ضعیفی برای صعود به ما بدهد و در میلان بالاخره فرم داخلی خود را به صحنه اروپا منتقل کردیم. آنری با ضربه ای از فرانچسکو تولدو گذشت تا ما را به برتری برساند، اما ضربه کریستین ویری که منحرف شد، باعث شد تا تیم‌ها با تساوی به رختکن بروند.

اما ما در نیمه دوم بر بازی تسلط داشتیم و لیونبرگ پس از اینکه خود را در محوطه جریمه یافت، کار را تمام کرد. سپس در 9 دقیقه مانده به پایان، آنری یکی از بهترین گل های خود را هنگامی که طول زمین حریف را در کنار خاویر زانتی دوید تا توپ را به گوشه پایین دروازه قرار دهد، به ثمر رساند. در دقایق پایانی، ادو و پیرس از اشتباهات خط دفاعی حریف استفاده کردند و نتیجه‌ای افسانه‌ای را ثبت کردند.

پادشاه مادرید را مبهوت می‌کند
رئال مادرید 0-1 آرسنال
21 فوریه 2006

درباره‌ی گل‌های شگفت‌انگیز آرسنال، شاید بهترین گل آنری در برابر رئال مادرید زده شد که ما در اولین دیدارمان با آنها روبرو شدیم که تیم کهکشانی ها با حضور زیدان، رونالدو، بکهام و روبرتو کارلوس شناخته می‌شد. با این حال، این فوق ستاره خودمان بود که نمایش را ربود و در نهایت ما را به مرحله یک چهارم نهایی فرستاد.

هیچ تیم انگلیسی تا به حال رئال را در برنابئو شکست نداده بود، اما زمانی که آنری رونالدو را در فاصله 40 یاردی از دروازه شکست داد، ما تاریخ را ساختیم تا مسیر افتخار خود را آغاز کند. او از دست آلوارو میخا فرار کرد، از چالش خشن گوتی جان سالم به در برد، از سرخیو راموس با سرعت عبور کرد تا به نحوی به دروازه نگاهی داشته باشد و با خونسردی کامل توپ را از کنار ایکر کاسیاس عبور داد تا یک گل انفرادی عالی را تکمیل کند.

این نتیجه ای بود که کاملا شایسته آن بودیم و پس از 90 دقیقه بدون گل در هایبوری، مادرید را از مسابقات حذف کردیم تا به جمع هشت تیم پایانی صعود کنیم. با شکست دادن معروف‌ترین تیم جهان، هر چیزی ممکن بود…

ظهور استعداد جدید
آرسنال 2-0 یوونتوس
28 مارچ 2006

تابستان گذشته شاهد بودیم که ویرا از شمال لندن به مقصد تورین رفت و سسک فابرگاس 18 ساله با خلأ بزرگی برای پرکردن جای این بازیکن دست به کار شد. این بازی باعث می‌شد تا دانش‌آموز با استادش مقابله کند، اما این اسپانیایی در این موقعیت به خوبی عمل کرد و ما را به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها هدایت کرد.

جالب است که گل نخست زمانی رخ داد که ویرا توسط چالش فوق‌العاده‌ای از طرف پیرس از توپ جدا شد و حرکتی که باعث گل فابرگاس در دقیقه 40 شد را آغاز کرد. این جوان خبره در تمام لحظات برتر تیم ما حضور فعال داشت. او در دقیقه 69 یک لحظه بزرگ دیگر را فراهم کرد که باز هم از دفاع یوونتوس عبور کرد و با از خود گذشتگی، فرصتی را برای آنری فراهم کرد تا دوباره باشگاه سابقش را تحت الشعاع قرار دهد.

مائورو کامورانزی و جاناتان زبینا هر دو در دقایق پایانی اخراج شدند تا در کنار ویرا بازی برگشت را از دست بدهند. ما در استادیوم دل آلپی تساوی بدون گلی را ثبت کردیم تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنیم و فابرگاس به نقل محافل فوتبال جهان تبدیل شد.

لمن ما را به فینال می‌فرستد
ویارئال 0-0 آرسنال
25 آپریل 2006

موفقیت‌های مقابل رئال مادرید و یوونتوس باعث شد که ینس لمن به فرم فوق‌العاده‌اش در درون دروازه تیم ما ادامه دهد و تا زمان ورودش به زمین در بازی برگشت نیمه نهایی در ال مادریگال، رکورد لیگ قهرمانان اروپا را با ثبت هشت کلین شیت متوالی بشکند.

آخرین کلین شیت به لطف پیروزی 1-0 مقابل ویارئال به لطف گل کولو توره در آخرین بازی اروپایی در هایبوری به دست آمد. نمایشی دیگر به سبک سختگیرانه در اسپانیا رخ داد که عملکرد بی‌رقیب شماره یک ما بود که چندین سیو انجام داد تا ظاهراً جایگاه ما در فینال را تضمین کند، تا زمانی که در دقیقه پایانی گائل کلیشی به طور ناعادلانه به خاطر خطا در برابر خوزه ماری محکوم شد.

در حالی که قلب‌های هواداران آرسنال به خاطر ضربه پنالتی می‌تپید، خوان رومان ریکلمه به سمت پنالتی رفت، اما دروازه‌بان آلمانی ما راه صحیح را حدس زد و باعث شادی و خوشحالی ما شد تا به نخستین فینال لیگ قهرمانان اروپا برسیم و رکورد کلین شیت های متوالی مسابقات را که تا به امروز باقی مانده است را تمدید کنیم.

گل سول کمپل
بارسلونا 2-1 آرسنال
17 می 2006

آن لحظه باعث شد که طرفداران آرسنال در سراسر جهان باور کنند که بزرگترین جایزه فوتبال باشگاهی سرانجام به شمال لندن می‌رود. هزاران نفر به پاریس سفر کرده بودند و امیدوار بودند که این شب ما قهرمان اروپا شویم و جامی که ونگر بیشترین تمایل به دریافت آن در کشور زادگاهش داشت را به او بدهیم.

اما با اخراج لمن به دلیل سرنگونی ساموئل اتوئو پس از تنها 18 دقیقه، امیدها از بین رفت و به اولین بازیکنی تبدیل شد که در یک فینال لیگ قهرمانان کارت قرمز دریافت می‌کند. اما ما سازماندهی کردیم و در دقیقه 37 آنری یک ضربه ایستگاهی را به محوطه جریمه ارسال کرد که سول کمپل بالاتر از مدافعان بارسلونا بلند شد و ضربه سر قدرتمندش وارد دروازه ویکتور والدز شد. رویا دوباره زنده شد.

ما شجاعانه برتری را حفظ کردیم و و از طریق آنری و لیونبرگ تهدید به دو برابر کردن نتیجه کردیم، اما نتوانستیم پشتیبانی که نیاز داشتیم را به دست آوریم. در نهایت، دو گل در چهار دقیقه از اتوئو و خولیانو بلتی، قلب هواداران ما را شکست، زیرا باشگاه کاتالانی قهرمان شد، اما گل سول و جشنواره پس از آن همچنان در یاد طرفداران باقی می‌ماند.

بهشت هفتم
آرسنال 7-0 اسلاویاپراگ
23 اکتبر 2007

ما به شدت به گل زدن پرداختیم و رکورد بالاترین تعداد گل زده توسط تیممان در رقابت‌های اروپایی را ثبت کردیم و استادیوم امارات را به اولین شب جادویی در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کردیم. فابرگاس در پنج دقیقه اول گلی زیبا زد و گل به خودی دیوید هوباچک توسط تئو والکات 18 ساله در این دیدار دنبال شد تا ما را 3-0 در نیمه اول پیش بی‌اندازد.

ما به سرعت پس از شروع مجدد به آن بازگشتیم که الکساندر هلب یک گل زد و یک گل دیگر برای والکات ساخت، قبل از اینکه فابرگاس پس از یک حرکت گسترده، دو گل دیگر به ثمر رساند و تنها پس از 55 دقیقه، نتیجه به 6-0 تبدیل شد. علیرغم تهدید به نتیجه دو رقمی، تنها یک گل دیگر زمانی رخ داد که نیکلاس بنتنر یک دقیقه مانده به پایان بازی وارد دروازه کرد.

اگرچه این مهم بود، زیرا ما با بزرگ‌ترین برد خود در رقابت‌های اروپایی برابری کردیم، که در جام برندگان جام اروپا مقابل استاندارد لیژ در سال 1993 رقم خورد، در حالی که تنها لیورپول و رئال مادرید به بردهای پرگل‌تری در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دست یافته‌اند.

موفقیت دیگری در سن سیرو
میلان 0-2 آرسنال
4 مارچ 2008

شاید این برد مانند برد قاطع 5-1 مقابل رقیب همشهری میلان در پنج سال قبل نبود، اما باز هم یک برد قابل توجه بود زیرا ما اولین تیم انگلیسی بودیم که موفق شدیم روسونری را در استادیوم نمادین خود شکست دهیم.

جایزه ما برای صعود از مرحله گروهی این بازی بود، اما پس از تساوی بدون گل در شمال لندن، شانس ما برای پیشروی در ادامه رقابت‌ها کاهش یافت. یک ترس زودهنگام باعث شد فابرگاس ضربه سر پائولو مالدینی را از روی خط دروازه برگرداند، اما ما در تمام طول بازی مسلط بودیم و شوت‌های فابرگاس به تیرک دروازه نشان از بدشانسی ما بود.

ما باید صبر کنیم تا گل اول زده شود، اما ارزشش را داشت. در هشت دقیقه پایانی، فابرگاس توپ را درون دایره مرکزی دریافت کرد، به فاصله 30 یاردی حرکت کرد و یک شوت به گوشه پایین دروازه زد تا ما در آستانه صعود قرار بگیریم و در دقیقه پایانی کار عالی والکات به آدبایور یک گل آسان را تحویل او داد و تاریخچه‌ای دیگر را به دست آوریم.

حرکت تئو از یک سمت زمین به سمت دیگر
لیورپول 4-2 آرسنال
8 آپریل 2008

ما گل‌های زیبای زیادی در لیگ قهرمانان زده‌ایم که انتخاب بهترین آنها وظیفه‌ای دشوار است. اما وقتی صحبت از پاس گل می شود، در نظر بسیاری از طرفداران، فقط یک نامزد وجود دارد. اینجاست که تئو والکات وارد صحنه می‌شود.

برد ما در میلان باعث ایجاد یک دیدار تمام انگلیسی میان ما و لیورپول در مرحله یک‌چهارم نهایی شد. پس از تساوی 1-1 در دیدار اول، ما در آنفیلد در فاصله 6 دقیقه مانده به پایان بازی با نتیجه 2-1 عقب بودیم و به گل خارج از خانه نیاز داشتیم تا ما را جلو بیاندازد، بنابراین والکات مسئولیت را بر عهده گرفت. پس از دریافت توپ در لبه محوطه جریمه خودی، با یک حرکت شانه، او از ژابی آلونسو و فابیو اورلیو عبور کرده تا از نیمه زمین رد شود و ترس در بین رقبا ایجاد کرد.

خاویر ماسکرانو به شدت تلاش کرد تا او را بگیرد، اما نتوانست، در حالی که به سختی از سامی هوپیا نیز عبور کرد، والکات به محوطه جریمه دیگر رسید و به اندازه کافی انرژی و آمادگی داشت تا توپ را به آدبایور پاس بدهد و ما را پیش بیاندازد. متأسفانه، یک حمله آخر از سوی لیورپول، باعث شد آنها دو بار گل بزنند و راه صعود را پیدا کنند، اما آن لحظه والکات به یاد ماندنی ترین لحظه بازی بود.

پیروزی در ضربات پنالتی
رم 1-0 آرسنال
11 مارچ 2009

به طرز قابل توجهی، تنها یکی از دیدارهای ما در لیگ قهرمانان، نیاز به ضربات پنالتی برای تعیین تیم صعود کننده داشته است. در آن دیدار، ما توانستیم در مقابل یک محیط آزاردهنده و در شرایط دشوار، اعصابمان را کنترل کنیم و با گذر از رم، به نیمه‌نهایی صعود کنیم.

در مرحله یک‌چهارم نهایی، ما در برابر رم قرار گرفتیم و گل رابین فن پرسی در شمال لندن، ما را به صورت بسیار شکننده به مرحله بعد می‌رساند تا به پایتخت ایتالیا برویم. اما فقط در دقیقه نهم، خوان توانست گلی به ثمر برساند و برابری را برقرار کند. با وجود سر و صدای تماشاگران میزبان، ما توانستیم بدون گلزنی مجدد پیش برویم و به ضربات پنالتی برسیم.

در ضربات پنالتی، ادواردو ضربه اول ما را از دست داد، اما مانوئل آلمونیا توانست پنالتی میرکو ووچینیچ را مهار کند تا ضربات پنالتی به مرحله تعیین کننده بروند. کولو توره، باکاری سانیا و آبو دیابی خونسردی خود را حفظ کردند و فشار را بر روی رم افزایش دادند. در نهایت، وقتی ضربه مکس تونتو از روی دروازه عبور کرد، ما به نیمه‌نهایی صعود کردیم.

بنتنر توپ مسابقه را به دست می‌آورد
آرسنال 5-0 پورتو
9 مارچ 2010

کمتر بازیکنی وجود دارد که اولین هت‌تریک دوران حرفه‌ای خود را در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسانده باشد، اما بندتنر همواره یک بازیکن معمولی نبود و در این شب با حضوری مؤثر ما را کمک کرد تا بر پورتو غلبه کنیم.

شکست 2-1 در بازی رفت در پرتغال، تلاش‌های ما برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی را در آستانه نابودی قرار داد، اما تنها 10 دقیقه طول کشید تا بنتنر ما را در مجموع به تساوی برساند و سپس 15 دقیقه بعد به لطف حرکت خوب آندری آرشاوین، گل دوم خود را به ثمر رساند.

این کامبک میهمانان را شوکه کرد و پس از اینکه سمیر نصری از کنار سه مدافع عبور کرد تا گلزنی کند و امانوئل ابوئه گل چهارم را به ثمر رساند، تنها مسئله‌ای که باقی مانده بود، آن بود که بنتنر بتواند توپ مسابقه را به دست آورد و با تبدیل یک پنالتی در ثانیه‌های آخر، او تبدیل به تنها دانمارکی تاکنون شد که در تاریخ این رقابت‌ها، هت‌تریک به ثمر رسانده و نتیجه‌ای خارق‌العاده را در ورزشگاه امارات به اتمام رساند.

ویلشر کلاس جهانی
آرسنال 2-1 بارسلونا
16 فوریه 2011

این بی‌تردید برجسته‌ترین لحظهٔ جک ویلشر بود که او در برابر مثلث هافبک معروف بارسا شامل ژاوی، آندریاس اینیستا و سرخیو بوسکتس نمایشی عالی ارائه داد تا اطمینان حاصل شود که ما تیم پر ستاره پپ گواردیولا را شکست می‌دهیم.

لیونل مسی به دیوید ویا برای گل افتتاحیه پاس داد، اما این آرژانتینی فوق‌العاده شبی نادر را تجربه کرد که چندین فرصت بزرگ را از دست داد. در این حال و هوا، ویلشر خوشحال بود که جلب توجه‌ها را به خود اختصاص دهد. این نوجوان 19 ساله در برابر حریفان مشهور، به طور منظم با همه حریفان روبرو شد و تیمش را به جلو پیش برد تا ما سعی کنیم به برگشت بازی بپردازیم.

همه چیز از آنجایی شروع شد که رابین فن پرسی در دقیقهٔ 78 توپ را از بین ویکتور والدس و تیرک عمودی، وارد دروازه کرد و پس از پنج دقیقه، عبور سریع ویلشر و پاس دیگری از فابرگاس به سمیر نصری منجر به حرکتی از طرف او شد و او پاس گل را برای آرشاوین آماده کرد تا ما در یک بازی نمادین که توسط فارغ‌التحصیل Hale End ما به آن حاکم بودیم، برنده شویم.

ساکت کردن دیوار زرد
دورتموند 0-1 آرسنال
6 نوامبر 2013

دو هفته قبل که طعم شکست مقابل دورتموند را چشیده بودیم، در خانه حیرت‌انگیز آن‌ها در وست‌فالن‌ستادیون به یک نتیجه نیاز داشتیم تا امید به صعود از یک گروه سخت که شامل ناپولی و مارسی نیز می‌شد را دوباره زنده کنیم، اما یک بار دیگر باید کتاب‌های تاریخ را بازنویسی کنیم تا این کار را انجام دهیم.

تا آن زمان، هیچ تیم انگلیسی در مقابل ورزشگاه تاثیرگذار دورتموند و دیوار زرد مشهور آن برنده نشده بود و آنها فقط در یکی از 60 بازی قبلی خانگی خود نتوانسته بودند گلی بزنند، اما آنها هرگز با آرون رمزی که در بهترین فرم خود بود مواجه نشده بودند و این هافبک ولزی بار دیگر در یک فصلی که در آن 16 بار از جمله 5 بار در اروپا، گلزنی کرده بود، به گل رسید.

چند مهار خوب از وویسخ شزنی ما را نجات داد و سپس در دقیقه 62 وقتی اولین فرصت گلزنی را دریافت کردیم، آرون رمزی به سرعت یک گل زد که اولیویه ژیرو برای او آماده کرده بود. این موضوع بسیار حیاتی بود زیرا ما به همراه دورتموند و ناپولی، هم‌امتیاز در صدر گروه قرار گرفتیم، اما با تفاضل گل بهتر نسبت به ناپلی‌ها، وارد مرحله حذفی شدیم.

کار به خوبی انجام شد
آرسنال 4-1 گالاتاسرای
1 اکتبر 2014

فقط یک ماه پس از ورود از منچستر یونایتد، دنی ولبک با هت‌تریک مقابل گالاتاسرای، در میان هواداران جدیدش، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

در هجدهمین سالگرد انتصاب ونگر، جدیدترین بازیکن آماده انجام تعهدات جدید خود با سرعت بود. دو گل که پس از 30 دقیقه با رفتن پشت خط دفاع تیم ترک به ثمر رسیدند، موقعیت مسلط شدن بر مسابقه را برای ما به ارمغان آوردند، سپس الکسیس سانچز برای تکمیل آن سهمیه، سومین گل را به ثمر رساند.

درست پس از شروع مجدد، ولبک با یک پاس از چمبرلین توپ را از روی فرناندو موسلرا عبور داد و اولین هت‌تریک دوران حرفه‌ای خود را به ثبت رساند، و علی‌رغم اینکه شزنی کارت قرمز دریافت کرد و گالا یکی از گل‌ها را از روی نقطه پنالتی جبران کرد، آن روز به ولبک تعلق گرفت.

شکست بایرن
آرسنال 2-0 بایرن مونیخ
20 اکتبر 2015

در دو فصل از سه فصل قبل، ما توسط بایرن مونیخ از این رقابت‌ها خارج شده بودیم، بنابراین وقتی در مرحله گروهی سال 2015 در کنار تیم باواریایی قرار گرفتیم، انتقام مطمئناً در ذهن بازیکنانمان بود وقتی تیم گواردیولا به شمال لندن سفر کرد.

پس از شروع ضعیف تیم در این فصل که با شکست مقابل دینامو زاگرب و المپیاکوس آغاز شده بود، پیروزی در این دیدار بسیار حیاتی بود اما در این شب همه چیز به هم پیوست. مانوئل نویر در بهترین فرم خود ظاهر شده بود و یک مهار باورنکردنی انجام داد و ضربه سر والکات را در نیمه اول از روی خط دروازه خارج کرد، اما لحظه‌ای بی‌اراده او را به خروج اشتباهی در برابر ضربه آزاد سانتی کازورلا تن داد و توپ قبل از وارد شدن به دروازه به ژیرو برخورد کرد.

در ثانیه‌های پایانی، ما یک ضدحمله را آغاز کردیم و هکتور بلرین مسوت اوزیل را پیدا کرد که با وجود تلاش‌های نویر، توانست قدرت کافی روی ضربه‌اش داشته باشد تا توپ از روی خط عبور کند. گل‌ها ممکن است خشنود باشند، اما آنها نشان از تحمل و اشتیاق ما داشتند و در واقع، ونگر اولین سرمربی شد که گواردیولا را در بارسلونا و بایرن در لیگ قهرمانان اروپا شکست داده است.

جادوی اوزیل
لودوگورتس 2-3 آرسنال
1 نوامبر 2016

دو هفته پس از پیروزی 6-0 در استادیوم امارات برابر همین تیم، به نظر می‌رسید که با جمع‌آوری سه امتیاز مورد نیاز مقابل تیم بلغارستانی، به راحتی وارد مرحله حذفی خواهیم شد، اما در 15 دقیقه اول، ما 2-0 در رازگراد عقب افتادیم.

خوشبختانه، اولین گل گرانیت ژاکا در این رقابت‌ها و یک ضربه سر به سبک ژیرو به ما کمک کرد تا در زمان استراحت بین دو نیمه با تساوی به بازی برگردیم، اما وقتی بازی به دقایق پایانی رسید، به نظر می‌رسید که برای صدرنشینی در گروه برای اولین بار در پنج فصل اخیر، از پاریسن ژرمن عقب خواهیم افتاد.

اما سپس، در آخرین لحظه، یکی از بزرگترین گل‌های ما در این رقابت‌ها به ثمر رسید. محمد الننی یک پاس کامل را بر روی دفاع به سمت اوزیل فرستاد و پس از کنترل توپ، توپ را با ضربه چیپ از بالای سر دروازه‌بان که از محوطه بیرون آمده بود، عبور داد. سپس او با عبور از مدافع پرده‌برداری کرد و دیگری را با گمانه زنی عبور داد، که هر دو به زمین افتادند و به او اجازه دادند به آرامی توپ را وارد دروازه خالی قرار دهد و تکنیک فردی عالی او را کامل کند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۳ ۱۴:۰۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۲۷۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰