loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال با انکتیا و بالوگان چه کاری باید انجام دهد؟
آرسنال با انکتیا و بالوگان چه کاری باید انجام دهد؟

آرسنال با انکتیا و بالوگان چه کاری باید انجام دهد؟

آرسنال نیاز دارد تا در مورد گزینه‌های پشت سر مهاجم اول خود، گابریل ژسوس، تصمیم‌گیری کند. 

آیا آنها از ادی انکتیا به عنوان جایگزین ژسوس راضی هستند؟ آیا باید فولارین بالوگان را نگه دارند یا دست به کاری بزنند؟ یا اینکه تصمیم بگیرند هیچ‌کدام از این دو نفر مناسب نیستند و به بازار نقل‌وانتقالات روی بیاورند؟

با وجود تمام ویژگی‌های مثبت ژسوس، گلزنی هیچ‌گاه نقطه قوت مطلق او نبوده است. 

ژسوس در 7 فصل حضور در لیگ برتر مجموعاً 83.6 گل مورد انتظار داشته اما تنها 69 گل به ثمر رسانده است. یعنی 14.6 گل کمتر از انتظار. از فصل 2016-17 تاکنون هیچ بازیکنی بیش از او از گل‌های مورد انتظارش فاصله نداشته است. 

گل مورد انتظار ژسوس

کاری که ژسوس بدون توپ انجام می‌دهد و توانایی‌اش در بالا بردن سطح بازی هم‌تیمی‌هایش، ارزش بازی دادنش را دارد. میکل آرتتا به خوبی از این موضوع آگاه است.

اما اگر گزینه اصلی آرسنال موفق نباشد یا اینکه به یک گلزن بی رحم تر برای به ثمر رساندن فرصت‌های نصف و نیمه نیاز داشته باشند، باید گزینه‌های دیگری داشته باشند.

به نظر می‌رسد آرسنال تنها یکی از انکتیا یا بالوگان را نگه خواهد داشت. به ویژه که بازیکنانی مثل لئوناردو تروسار و کای هاورتز هم تجربه بازی به عنوان مهاجم فالس دارند.

پس آرسنال چه تصمیمی می‌تواند بگیرد؟ بیایید گزینه‌ها را بررسی کنیم.

گزینه اول:

ادی انکتیا سال گذشته قرارداد بلند مدتی به ارزش گزارش شده 100 هزار پوند در هفته امضا کرد و اگرچه در غیاب ژسوس در ابتدای سال 2022 به خوبی جانشین او شد، اما پس از بازگشت ژسوس با مشکلات آمادگی جسمانی و بازی‌کردن مواجه شد.

با این حال، آمار پایه انکتیا همیشه قوی بوده است. در 1070 دقیقه بازی در لیگ برتر فصل گذشته، او به طور میانگین در هر 90 دقیقه 0.69 گل مورد انتظار غیر پنالتی داشت که بیشتر از هر بازیکن آرسنال بود. در واقع تنها ارلینگ هالند (0.75) و کالوم ویلسون (0.72) میانگین گل مورد انتظار غیر پنالتی بالاتری نسبت به 0.69 انکتیا داشتند که نشان می‌دهد مهاجم انگلیسی اغلب در زمان بازی محدودش در موقعیت‌های خوب گلزنی قرار گرفته است.

مقایسه ژسوس و انکتیا

مقایسه عادات شوت‌زنی ژسوس و انکتیا از فصل گذشته نشان می‌دهد که انکتیا تهدید گلزنی بیشتری دارد.

در بلندمدت، بزرگ‌ترین ضعف ژسوس توانایی‌اش در تبدیل فرصت‌ها به گل بوده است. مشکلی که به نظر نمی‌رسد انکتیا با آن مواجه باشد. از فصل 2018-19، یعنی فصل ظهور او در لیدز یونایتد، او 16 گل از 20.4 گل مورد مورد انتظار در لیگ‌ برتر به ثمر رسانده است. اگرچه این اندکی کمتر از انتظار است اما او تنها 30 بازی از ابتدا در این مدت داشته است.

مقایسه ژسوس و انکتیا

پرسش این است که چه چیزی قربانی می‌شود؟ بقیه بازی ژسوس عالی است. اگر آرسنال یک گلزن بهتر پیدا کند، چه چیزی را از دست می‌دهد؟

اگرچه انکتیا نمی‌تواند مثل ژسوس بقیه کارها را به خوبی انجام دهد، اما حاضر به انجام هر کاری خارج از محوطه جریمه است. او شاید با کیفیت یا ثبات کمتری این کار را انجام دهد، اما می‌تواند نقش ژسوس را ایفا کند. انکتیا به عنوان یک استعداد بومی، همیشه مشتریانی خواهد داشت و با توجه به اینکه هنوز 24 سال دارد، ارزشش را حفظ خواهد کرد.

به نظر می‌رسد محتمل‌ترین کار آرتتا در این مرحله از فصل نگه داشتن انکتیا به عنوان جانشین ژسوس است.

گزینه دوم:

فولارین بالوگان یک بازیکن ناشناخته‌تر، اما پتانسیل بالاتری نسبت به انکتیا دارد.  

بالوگان که اخیرا به تیم ملی آمریکا دعوت شده، پس از یک فصل موفقیت‌آمیز قرضی در رمس لیگ یک فرانسه، به امارات بازگشته است. او در فصل گذشته 21 گل در لیگ یک به ثمر رساند که پس از سه‌گانه معروف امباپه، لاکازت و دیوید جاناتان، چهارمین گلزن برتر لیگ 1 بود. او تقریباً به تنهایی خط حمله رمس را هدایت می‌کرد و 46٪ گل‌های تیم در فصل گذشته را به ثمر رساند.

بالوگان بر اساس عملکرد فصل گذشته، تهدید گلزنی بیشتری نسبت به ژسوس و انکتیا ارائه می‌دهد.  

شوت زنی بالوگان

در فصل گذشته توانایی ایجاد مداوم فرصت‌های خوب برای خود را نشان داد. تنها امباپه با 0.84 اکس‌جی بیشتر از 0.79 بالوگان در هر 90 دقیقه داشت و حتی بدون در نظر گرفتن پنالتی‌ها هم بالوگان سومین بازیکن فرانسه بود.  

میانگین شوت او هم بسیار زیاد بود. از میان بازیکنانی که حداقل 1000 دقیقه بازی کردند، تنها امباپه و مسی بیشتر از 3.8 شوت در 90 دقیقه بالوگان، شوت زدند که این رقم بسیار بالاتر از ژسوس و انکتیا بود.

علاوه بر این، بالوگان با توانایی دریبل و حرکت، فرصت‌هایی برای خود ایجاد کرد. در فصل گذشته 32 حرکت را که به شوت منجر شد انجام داد که چهارمین بازیکن فرانسه بود، و نسبت به سایر گزینه‌های آرسنال، تمایل بیشتری به حرکت با توپ از عمق دارد.

البته با توجه به سبک مستقیم‌تر رمس، او احتمالاً فضای بیشتری برای حرکت داشته است. اما توانایی حمل توپ و ایجاد فرصت زیاد شوت، نشان می‌دهد او می‌تواند بدون در نظر گرفتن شانس ایجاد شده برایش، فرصت‌های متعددی برای خود در منطقه دفاعی حریف ایجاد کند که نشانه خوبی برای آینده اوست.

سؤال این است که تا چه حد می‌توان به عملکرد بالوگان در لیگ 1 که نسبت به لیگ برتر ضعیف‌تره، اتکا کرد. اما رمس فصل گذشته در میانه جدول قرار گرفت، به این معنی که بالوگان مرتباً با حریفان قوی‌تری نسبت به تیم خودش روبرو می‌شد. 

اگر نگرانی در مورد تطبیق‌پذیری وجود دارد، باید در مورد تغییر سیستم‌ها باشد. او از یک تیم مستقیم و تهاجمی در رمس به یک تیم کنترلی و توپ‌محور در آرسنال می‌رود. مشخص نیست بازی او در لندن شمالی هم به همان خوبی جواب دهد یا خیر که آرتتا باید پاسخ دهد.

بالوگان پس از دوره قرضی، روشن کرده که قرض داده شدن مجدد گزینه این بازیکن نیست. با بازی کم هم راضی نیست و می‌خواهد در تیم اول بازی کند.

پس آرسنال باید تصمیم بگیرد که آیا او را بفروشد یا خیر. بالوگان احتمالاً قیمت بسیار بالاتری نسبت به انکتیا دارد و می‌تواند برای جبران هزینه‌های سنگین تابستانی آرسنال استفاده شود. بالوگان قطعاً پتانسیل بالاتری دارد و آرتتا و ادو ممکن است قبل از افت قیمت، تصمیم به فروش او بگیرند.

گزینه سوم این است که آرسنال تصمیم بگیرد هیچ‌کدام از این بازیکنان مناسب نیستند و دوباره به بازار مراجعه کند. در این صورت، آرتتا احتمالاً به دنبال مهاجمی متفاوت با گزینه‌های فعلی خواهد بود. یک مهاجم قدرتی که بتواند دفاع حریف را عقب براند و تهدید هوایی در محوطه جریمه ایجاد کند، گزینه ایده‌آلی به عنوان بازیکن ذخیره خواهد بود. مشکل پیدا کردن بازیکنی با کیفیت بالا است که با نشستن روی نیمکت هم موافق باشد.

آرسنال هر تصمیمی بگیرد، باید مطمئن شود که از گزینه‌های پشت سر ژسوس کاملاً راضی است.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۴ ۱۳:۰۱
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مقاله
منبع : theanalyst.com
بازدید: ۶۱۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰