loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج بازیکنی که برای آرسنال و تاتنهام در دوران لیگ برتر بازی کردند
پنج بازیکنی که برای آرسنال و تاتنهام در دوران لیگ برتر بازی کردند

پنج بازیکنی که برای آرسنال و تاتنهام در دوران لیگ برتر بازی کردند

بازیکنان زیادی در طول دوران لیگ برتر برای هر دو باشگاه شمال لندن، آرسنال و تاتنهام بازی نکرده‌اند. این احتمالاً به دلیل رقابت داغ بین باشگاه‌ها تعجب آور نیست. با شدت گرفتن شور و شوق زمانی که این دو تیم با یکدیگر روبرو می‌شوند، فوتبالیست های زیادی آنقدر شجاع نبودند که با آرسنال و تاتنهام ارتباط برقرار کنند. ما پنج بازیکن را شناسایی کرده‌ایم که در طول دوران لیگ برتر از شکاف شمال لندن عبور کرده‌اند.

سول کمپل

این یکی را همه به یاد دارند. همه می‌دانستند که کمپل در سال 2001 تاتنهام را ترک خواهد کرد اما هیچ کس انتقال او به هایبری را پیش بینی نمی‌کرد. خبرنگارانی که برای دیدن مراسم رونمایی از ریچارد رایت گرد هم آمده بودند از اینکه دیدند بازیکن ملی پوش انگلیسی به جای آن بیرون رفت، بسیار متعجب شدند. کمپل در آرسنال بسیار موفق بود. هواداران تاتنهام تا امروز از روح او متنفرند.

ویلیام گالاس

طرفداران آرسنال می‌توانستند با طبع بسیار برافراشته گالاس در حین بازی‌های پرافتخار دفاعی او سازگار شوند، اما رفتن به تاتنهام گامی خیلی بیشتر بود. گالاس احتمالاً سعی داشت باعث خشم هیئت مدیره آرسنال شود که در سال 2010 قرارداد وی را تمدید نکردند و او این کار را کرد. این ملی پوش فرانسوی به تاتنهام کمک کرد تا به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2011 برسد، یک مرحله بالاتر از توپچی‌ها.

دیوید بنتلی

این بازیکن با قیمت 15 میلیون پوند از بلکبرن به تاتنهام پیوست، اما او در تطبیق بازی‌اش مشکل داشت و روزهایش به شمار می‌آمد پس از آنکه در جریان پخش زنده برنامه اسکای اسپورتز، بر روی هری ردنپ آب پاشید. اما بنتلی زمانی به عنوان جانشین دیوید بکهام در تیم ملی انگلیس در نظر گرفته می‌شد و دلیل خوبی هم داشت.

او ابتدا نظر آرسنال را به خود جلب کرد اما نتوانست به موفقیت کامل در تیم شکست ناپذیر آرسن ونگر دست یابد. تنها زمانی که بنتلی به بلکبرن نقل مکان کرد واقعاً شکوفا شد، اما نمادین ترین گل او هنوز هم آن ضربه رگباری در دربی شمال لندن در سال 2008 است.

امانوئل آدبایور

آدبایور در طول دوران حضورش در آرسنال، از گلزنی مقابل تاتنهام خیلی لذت می‌برد، چه کسی می‌تواند دو گل زیبای او را در سپتامبر 2007 فراموش کند. اما پس از آن که به عنوان بازیکن منچستر سیتی به آرسنال گل زد و به شدت هواداران آرسنال را خشمگین کرد، او به طور کامل رابطه خود را با هواداران آرسنال خراب کرد.

مهاجم توگویی که ظاهراً با شعار «یک پنی، یک پوند» زندگی می‌کرد، سپس در سال 2011 به تاتنهام نقل مکان کرد، جایی که برخی از رگه‌های گلزنی عالی باعث شد که قرارداد قرضی اولیه دائمی شود.

متأسفانه، زمان باقی مانده آدبایور در وایت هارت لین با مشکلات تعهدی و تناقضات همراه شد و او در سال 2015 بازیکن آزاد شد. با این حال، با بازی برای هر دو تیم، تنها یک بازیکن بیشتر از وی موفق به گلزنی در دربی های شمال لندن شده است.

روهان ریکتز

ریکتز کار خود را در آرسنال آغاز کرد، جایی که در سال‌های 2000 و 2001 جام حذفی جوانان را به دست آورد، اما تنها یک بار برای تیم اصلی در جام اتحادیه مقابل منچستریونایتد به میدان رفت. زمانی که این هافبک در سال 2002 در شمال لندن نقل مکان کرد، هنوز تعجب آور بود. ریکتس در ابتدا خود را در تیم اصلی ثابت نکرد، اما در فصل 04-2003 به یک بازیکن ثابت تبدیل شد. پس از نیمکت نشین شدن زیر نظر مارتین یول، ریکتز در سال 2005 به تیم ولورهمپتون پیوست.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲ ۱۷:۳۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Planet Football
بازدید: ۵۶۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰