loading
در حال بررسی درخواست شما
فصل 2022/23 بر اساس آمار و ارقام
فصل 2022/23 بر اساس آمار و ارقام

فصل ۲۰۲۲/۲۳ بر اساس آمار و ارقام

از زمانی که سوت پایان بازی مقابل ولورهمپتون به صدا درآمد، ما مشغول بررسی اعداد و ارقام برای کشف تعدادی آمار از یک فصل بسیار موفق بوده‌ایم.

ما محاسبات خود را انجام داده‌ایم تا بفهمیم چه کسی بیشترین دقایق را بازی کرده و کدام رکورد شکسته شده است، و دقیقاً وارد جزئیات شده‌ایم تا حتی بفهمیم در کدام روزها و ماه‌ها موفق‌تر بودیم، و چگونه در کیت‌های مختلف خود عمل کرده‌ایم!

بازیکنان

درست مانند فصل گذشته، میکل آرتتا از 28 بازیکن مختلف در طول مسابقات استفاده کرد که شش نفر از آنها (گابریل، ساکا، ژاکا، بن وایت، مارتینلی و اودگارد) هر کدام حداقل 45 بازی از مجموع 49 بازی ما را بازی کردند. ما چهار بازیکن داشتیم که در هر بازی لیگ برتر حضور داشتند - گابریل، ساکا، وایت و رمزدیل. ساکا دومین فصل متوالی است که حتی یک بازی لیگ را از دست نمی‌دهد - آخرین بازیکن آرسنال که در فصول متوالی این کار را انجام داد دیوید سیمن در سال های 1990/91 و 1991/92 بود. ساکا همچنین در هر دو بازی جام حذفی و هر بازی لیگ اروپا بازی کرد و فقط بازی ما در جام اتحادیه مقابل برایتون را از دست داد.

رمزدیل تنها بازیکنی بود که در هر دقیقه از رقابت های لیگ در زمین حضور داشت، اولین بازیکن ما پس از وویسخ شزنی در فصل 2011/12. به خصوص در نیم فصل اول، ما تیم بسیار آرامی داشتیم و در واقع، آرتتا کمترین تغییر را در ترکیب اصلی خود نسبت به هر سرمربی لیگ برتری ایجاد کرد (فقط 38 در کل فصل). این کمترین تغییر بین مسابقات در هر یک از 31 فصل لیگ برتر ما تا به امروز است. در طول فصل، هیچ بازیکنی یک بازی را به دلیل محرومیت از دست نداد. ما حتی یک کارت قرمز هم دریافت نکردیم و هیچ بازیکنی هم در لیگ برتر به آستانه محرومیت نرسید.

ترکیب ما همچنین با 25 سال و 52 روز دومین تیم جوان بود و تنها ساوتهمپتون سقوط کرده به طور متوسط ​​تیم جوان‌تری را معرفی کرد. از 28 بازیکن در طول فصل استفاده شد که تنها دو نفر (مت ترنر و کارل هاین) در لیگ برتر ظاهر نشدند. 11 بازیکن در این فصل اولین بازی خود را برای آرسنال انجام دادند (سالیبا، ژسوس، زینچنکو، ویرا، مارکینیوس، نوانری، تروسار، جورجینیو، کیویور، ترنر و هاین). هنگامی که نوانری اولین بازی خود را انجام داد (مقابل برنتفورد در سپتامبر)، او رکورد جوانترین بازیکن تاریخ باشگاه را با تنها 15 سال و 181 روز شکست و همچنین جوانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد.

گل‌ها

در مجموع ما 103 گل در این فصل به ثمر رساندیم، از جمله رکورد 88 گل در لیگ برتر. ما در مجموع 19 گلزن مختلف داشتیم، همچنین از 5 گل به خودی و 16 گلزن مختلف در لیگ برتر سود بردیم که هیچ تیم دیگری بیشتر از این آمار نداشت. برای اولین بار پس از فصل 1970/71، دو بازیکن داشتیم که حداقل 15 گل برای ما به ثمر رساندند. گابریل مارتینلی و مارتین اودگارد هر دو در صدر جدول گلزنان ما در لیگ بودند، در حالی که بوکایو ساکا نیز 15 گل در تمام رقابت ها به ثمر رساند - یک بار در لیگ اروپا گلزنی کرد تا به 14 گل خود در لیگ اضافه کند. آخرین باری که ما سه بازیکن داشتیم که همگی در یک فصل از لیگ حداقل 15 گل به ثمر رساندند، برمیگرده به فصل 1932/33.

تعداد گل‌های گابریل ژسوس نیز دو رقمی شد - تمام 11 گل او در لیگ به ثمر رسید و او رکورد فوق العاده خود را حفظ کرد که هرگز در یک بازی لیگ برتر که در آن گل زده، نباخته (اکنون 56 بازی). ما پنج گل در دقیقه 90 یا بعد از آن به ثمر رساندیم، از جمله گل دقیقه 97 ریس نلسون مقابل بورنموث، اما چندین گل سریع نیز داشتیم. در واقع ما در نیم ساعت ابتدایی بازی ها (28 گل) بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر گل زدیم و در همان بازه زمانی فقط 9 گل دریافت کردیم (دومین گل خورده کمتر). ساکا علاوه بر بازی‌ها و گل‌ها، با 11 پاس گل در این فصل برای ما پیشتاز بود که همه آنها در لیگ برتر به ثبت رسید.

این دهمین بار است که آمار یک بازیکن آرسنال در هر دو بخش دو رقمی می‌شود و اولین بار از زمان الکسیس سانچز در فصل 2016/17 است. بوکایو فصل را با 26 تاثیر مستقیم بر روی یک گل به پایان رساند، بالاتر از اودگارد (22) و مارتینلی (21). لئاندرو تروسار، با وجود اینکه اولین بازی خود را در اواخر ژانویه انجام داد، در 20 بازی خود در لیگ (10 بازی به عنوان یار ثابت) 10 پاس گل برای ما به ثبت رساند. هیچ بازیکنی در لیگ برتر در همان بازه زمانی بیشتر از او پاس گل نداد، و در برابر فولام در ماه مارس، او اولین بازیکن در تاریخ لیگ برتر شد که سه پاس گل در نیمه اول در یک بازی خارج از خانه داده است.

بازی‌ها

آمار بازی‌های ما در این فصل 49 بازی، 32 پیروزی، 8 تساوی و 9 شکست بود که با نرخ کلی 65.3% دومین رکورد برتر در تاریخ باشگاه است. این دهمین بار بود که نایب قهرمان لیگ شدیم و هفتمین بار در دوران لیگ برتر که آخرین بار در فصل 2015/16 بود. ما در 26 بازی لیگ پیروز شدیم، که مشترکاً بهترین رکورد ما در هر دوره 38 بازی در تاریخ لیگ برتر است، و قبلاً فقط دو بار امتیاز بیشتری را نسبت به این فصل (84) کسب کرده‌ایم. این امتیاز برای قهرمانی در 9 فصل از 31 فصل لیگ برتر تا به امروز کافی بود. ما در چهار جام مختلف بازی کردیم که 24 بازی در ورزشگاه امارات و 25 بازی را در خارج از خانه انجام دادیم. ما بهترین رکورد خارج از خانه را در لیگ برتر داشتیم و همچنین دو بار در سفرهایمان در لیگ اروپا و یک بار در خارج از خانه در جام حذفی پیروز شدیم.

ما در تمام فصل فقط در یک بازی به تساوی بدون گل دست یافتیم (با نیوکاسل در ژانویه) و در همه بازی ها به جز شش بازی گلزنی کردیم. 19 نتیجه مختلف وجود داشت که 1-0 برای آرسنال رایج ترین امتیاز بود که 6 بار اتفاق افتاد. طولانی‌ترین روند بردهای ما در تمام رقابت‌ها 8 بازی (سپتامبر/اکتبر) و طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری 12 بازی بود، در ماه‌های فوریه تا آوریل، اگرچه در آن دوره در ضربات پنالتی از اسپورتینگ لیسبون شکست خوردیم - اولین ضربات پنالتی ما در ورزشگاه امارات. ما سه ماه بدون شکست (آگوست، دسامبر و مارچ) داشتیم که آرتتا چهار بار برنده جایزه بهترین مربی ماه لیگ برتر شد (اوت، نوامبر/دسامبر، ژانویه و مارچ)

رکورد ما قبل از وقفه جام جهانی 21 بازی، 17 برد، 1 تساوی و 3 شکست بود، در حالی که پس از آن 28 بازی، 15 برد، 7 تساوی و 6 شکست به دست آوردیم.

ما در 34 بازی از 49 بازی گل نخست را به ثمر رساندیم و تنها تیم لیگ برتر بودیم که هنگامی که گل اول بازی را به ثمر رساندیم، شکست نخوردیم.

در مجموع ما 1984 دقیقه را در موقعیت پیروزی سپری کردیم، در حالی که تنها 581 دقیقه از حریفان عقب بودیم.

ما حداقل یک بار در هر روز هفته (اغلب یکشنبه‌ها) بازی کردیم و برنده شدیم و در 11 زمان مختلف بازی‌ها را شروع کردیم (محبوب‌ترین زمان 8 شب به وقت انگلستان، با 10 مورد).

ما چهار لباس مختلف پوشیدیم، رکوردهای مربوط به هر کدام عبارت بودند از:
قرمز: 33 بازی، 22 پیروزی، 5 تساوی و 6 شکست
مشکی: 13 بازی، 7 پیروزی، 3 تساوی و 3 شکست
صورتی: 2 بازی، 2 پیروزی
سفید: یک بازی، یک پیروزی

مجموعاً 1,442,184 نفر (میانگین 60,091 نفر) در این فصل در استادیوم امارات به عنوان تماشاچی حاضر بودند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۲۱ ۱۶:۵۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۳۴۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰