loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

۴۹ بازی بدون شکست آرسنال در لیگ برتر

بازیکنان آن فصل آرسنال که رکورد شکست ناپذیری جدیدی را در لیگ برتر از می 2004 تا اکتبر 2005 از خود بر جای گذاشتند برای سال های متمادی در خاطرات و تا ابد در کتاب رکوردها زنده خواهند ماند.


در واقع رکورد تاریخی توپچی ها از میان ویرانه های ناکامی در فصل 2002-03 لیگ برتر آغاز شد.آرسنال نا امیدی حاصل از شکست خانگی مقابل لیدز (که نتیجه اش تقدیم قهرمانی به منچستر یونایتد بود) را با پیروزی قاطعانه 6-1 برابر سات همپتون در 7 می 2003 در هایبوری به فراموشی سپرد.هیچ کس نمی دانست چه واقعه ای در شرف وقوع است.


آرسنال فصل 2003-04 را با چهار پیروزی پیاپی قدرتمندانه آغاز کرد.اما در بازی هشتم از 49 بازی در برابر منچستر یونایتد در الدترافرد قرار گرفت.یک پنالتی دیر هنگام برای منچستر می رفت که بّه رکورد آرسنال خیلی زود پایان دهد.ولی پنالتی رود فان نیستلروی تیرک دروازه را به لرزه در آورد و آرسنال با تساوی 0-0 گریخت.در طول تمامی 49 بازی این خطرناک ترین لحظه برای شکسته شدن زود هنگام رکورد آرسنال بود.


آرسنال تمامی حریفان را یک به یک کنار زد و در طول این راه پیروزی های خاطره انگیزی را در ایلند رد،استمفرد بریج و آنفیلد به دست آورد.علاوه بر این گل های زیبایی هم به ثمر رسید.گل پیروزی بخش رابرت پیرس مقابل لیورپول در اکتبر 2003 یکی از بهترین ها بود.همچنین تیری آنری پشت سر هم گل های فوق العاده و کلاسیکی را به ثمر می رساند.
آرسن ونگر یکی از قوی ترین تیم های اروپا را ساخته بود.با سوی کمپل و کولو توره در خط دفاع،پاتریک ویرا و رابرت پیرس در خط هافبک و آنری به همراه دنیس برگمپ در پیشانی خط حمله آرسنال برای دیگر رقبا در لیگ برتر زیادی مستحکم و قدرتمند بود.

آرسنال نه تنها قدرتمند بود بلکه دارای ویژگی های متعدد و شخصیت خاص نیز بود.بعد از اینکه در کمتر از چند روز از لیگ قهرمانان و FA Cup حذف شدند،در آوریل 2004 در حالی که آرسنال تا پایان نیمه اول 2-1 از لیورپول در هایبوری عقب بود، با پیروزی 4-2 در پایان نیمه دوم بازگشت با شکوهی داشت و در مسیر قهرمانی قرار گرفت.
در اواخر همان ماه آرسنال قهرمانی خود را در لیگ برتر با تساوی 2-2 برابر تاتنهام قطعی کرد. اگر چه کمتر اتفاق افتاده بود که شیرینی موفقیت بیشتر از این باشد اما تاریخ چنین رقم خورد:آرسنال به خوبی در برابر بیرمنگام،پورسموث،فولام و لیستر نیز شکست نخورد تا اولین فصل بدون شکست در لیگ برتر را از زمان پرستون در قرن 19 رقم بزند.

رکورد 42 بازی بدون شکست ناتینگهام فورست برای 26 سال پا برجا ماند.در 22 آگوست 2004 آرسنال با آن رکورد برابری کرد.اما خیلی نزدیک بود که شانس خود را از دست بدهند،ولی توانستند که شکست 3-1 را به پیروزی قدرتمندانه 5-3 تبدیل کنند.

سه روز بعد آنری، سسک فابرگاس و خوزه آنتونیو ریس گلزنی کردند تا آرسنال با پیروزی برابر بلکبرن در هایبوری نام خود را در کتاب های تاریخ بنویسد.تیم ونگر رکورد خود را به عدد 49 بازی رساندند، آزادانه گلزنی کردند و زیباترین بازی هایی را که فوتبال جهان به خود دیده بود به نمایش گذاشتند.


راستی سال 2003بارسلون بوده بچه ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

درود بر خالق من و توپچیهای لندن

شهرام ازبندر رستمی _لیسانسه بیولوژی هستم_ازسال 2000 که فوتبال رو فمیدم و درک کردم دیوانه وار عاشق ارسنال و سبک بازیش شدم. الگوم دنیس برکمپه امیدوارم تا زنده هستم قهرمانی ارسنال در لیگ قهرمانان اروپا ببینم!!!!!!!!!!!!!!!!

تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۸/۲۲
بازدید پست : ۴,۸۹۷ بار
کل بازدید: ۱۰۴,۱۶۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰