loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

و در آبیدجان متولد شد....

Djourou061115.jpg


یوهان دانون ژورو گبادجر متولد هجده ژانویه 1987 در آبیدجان ساحل عاج.

همه از این نکته را در مورد ژورو میدانند که او یک فوتبالیست سویسی است و برای آرسنال بازی میکند.او برای آرسنال به عنوان هافبک دفاعی شروع به کار کرد ولی پس از بازگشت دوره قرضی از بیرمنگهام در پست دفاع مرکزی به طور تخصصی ادامه به خدمت در تیم آرسنال کرد.

برای او بازی در مرکز خط دفاعی به صورت عادت شده بود و اندیشه های خود را در همان جوانی تغییر داد تا بتواند یک مهره ی مفید برای ونگر و تیم محبوب شمال لندنی باشد.

قرارداد های حرفه ای زود هنگام او :

ژورو که در آبیدجان ساحل عاج به دنیا آمده بود فرزند یواخیم و آنجلین است که توسط همسر اول یواخیم  به فرزند خواندگی پذیرفته شده بود. همسر اول یواخیم اهل سویس  بود که اطلاعات بیشتری از وی در دست نیست.

ژورو و خانواده اش به شهر زیبای ژنو در سویس سفر کرد تا ادامه ی زندگی سرشار از هیجان خود را در آنجا بگذراند.

ژورو در سن 13 سالگی ورزش فوتبال رو به شکل حرفه ای آغاز و در لیگ دسته دو در تیم أتویل کاروگ در سویس به فعالیت پرداخت او که در پست هافبک میانی توپ میزد توسط استعدادیاب های تیم لندنی آرسنال کشف شد و به آکادمی آرسنال فراخونده شد.

او به طور رسمی به عنوان یک بازیکن حرفه ای در یکم آگست 2003 به تیم آرسنال ملحق شد.
او در همان دوران عضوی از تیم ملی زیر 19ساله های سویس بود و در سال 2004 تا نیمه نهایی مسابقات ملی اروپا پیش رفت.

آرسنال و ژورو :

اولین بازی ژورو به عنوان یک جوان با انگیزه در آرسنال با برد شیرین 3-1 در لیگ کاپ برابر تیم لیورپولی اورتون بود که بازی تحسین برانگیزی از خود به نمایش گذاشت.و در بازی بعدی که برای آرسنال انجام داد و 89 دقیقه به طول انجامید در برابر منچستر سیتی بود در 27 اکتبر 2004 و بالاخره اولین بازی را که ژورو به طور کامل بازی کرد در 14 ژانویه 2006 به عنوان مدافع میانی در برابر میدلزبورو بود که با نتیجه 7-0 با پیروزی پشت سر گذاشت.

اولین بازی ژورو برای آرسنال در رقابت های جام حذفی در برابر بولتون بود که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و این بازی با شکست تلخ 1-0 به همراه بود.

در رقابت های لیگ برتر جزیره نیز بازی های رسمی خود را در برابر ئست هام یونایتد و بیرمنگهام و بولتون واندرز در ماه آپریل و همچنین در برد 5-0 آرسنال در برابر آستون ویلا سهیم بود.
مصدومیت های پیاپی امانوئل ابوئه فرصت را برای ژورو ایجاد میکرد تا در میدان خودی نشان دهد و در برابر پورثموث او به جای ابوئه وارد زمین شد و توجه همگان را نسبت به خود جلب کرد.او برای جایگزینی سول کمپل بزرگ به خدمت گرفته شد و در مورد آینده وی ونگر هنوز در یقین به سر میبرد که ژورو میتواند سول کمپلی دیگر باشد.در همین فصل تیم های یعنی 2006 تیم های ایالیایی برای به خدمت گرفتن ژورو اقدام کردند از جمله یونتوس جزو آن تیم ها بود. پس از جام جهانی 2006 او قرار دادی شش ساله با تیم خود یعنی آرسنال بست. او در قهرمانی آرسنال در جام امارات در سال 2007 در برابر اینتر میلان و پاریسنت ژرمن به میدان رفت.

دوران قرضی در بیرمنگهام :

10 آگست 2007 او به باشگاه بیرمنگهام منتقل شد فقط برای 5 ماه او در بازی بسیار حساس بیرمنگهام و چلسی ر لیگ پس از دو روز در تیم بیرمنگهام حضور پیدا کرد و یک دفاع جانانه را به عمل آورد.

ژورو تا 22دسامبر 2007 برای این تیم بازی کرد.ژورو وقتی در بیرمنگهام بود در برابر بولتون مرتکب اشتباه فاحشی شد و یک اوت دستی بسیار خوب را به نیکلاس آنلکا تقدیم کرد و باعث شد تیمش یک گل دریافت کند و مربی تیم بیرمنگهام در آن سالها الکس مکلیش در این فکر بود که ژورو را برای همیشه به خدمت بگیرد اما او و ونگر راضی نشدند و ژورو به آرسنال بازگشت.
ژورو که از دوران قرضی برگشته بود مناسب ترین بازیکن برای جانشینی سانگ و حبیب کوله توره بود که در جام ملت های آفریقای 2008 به سر میبردند بود.

بازگشت به آرسنال :

در سال 2008 ژورو جانشین متئو فلامینی شد تا فرصت حضور در کنار سسک فابرگاس را بیابد. ژورو پس از سندروس همیشه اولین انتخاب سرمربیان تیم ملی سویس بوده.پس از انتقال باورنکردنی کوله توره به منچستر سیتی ژورو دوباره به خط دفاعی بازگردانده شد و فیکس تیم آرسنال شد.اما در تاریخ 11 آپریل 2009 او در برابر ویگان اتلتیک دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد و پس از عمل جراحی و پشت سر گذاشتن 6تا 8 ماه دوره نقاحت به تیم بازگشت.

در مارس 2010 ژورو در برنامه های 'Arsenal Live' حضور یافت .  او در خصوص بازگشت خود به تیم و اینکه چقدر نسبت به تیم متعهد است سخن گفت.او در این خصوص گفت : بازگشت من نزدیک است و آماده هستم تا ماجراجویانه در تیم کارم را از سر بگیرم.
اوین بازی وی پس از بازگشت از مصدومیت به عنوان دومین یار ذخیره در نیمه دوم بازی در برابر فولهام بود که این بازی با پیروزی 4-0 همراه بود.
در فصل 2009-2010 او تجربه ی حضور به عنوان یار ذخیره به دلیل مصدومیت میکل سلوستره را فقط داشت.در ادامه در فصل 2010-2011 به دلیل مصدومیت های غیر منتظره ی ورمائلن در اوایل فصل بار هم فرصت برای درخشش وی به وجود آمد. آرسن ونگر در این خصوص گفته من حاضر نیستم که ژورو را به راحتی از دست بدهم چراکه او همیشه به عنوان یار جانشین مفید به نظر می آید.ژورو به اولین انتخاب ونگر در مرکز خ دفاعی انتخاب شد و در ژانویه هشت بازی را برای این تیم انجام داد و اولین گل خود را در ماه فبریه در برابر نیوکاستل همان بازی معروف 4-4 به ثمر رساند که اولین گل آرسنال را در دقیقه سوم بازی بود این بازی در ورزشگاه سنت جیمز پارک بود. آرسنال 27 فبریه 2011 ژورو و کوشلنی کمر خط دفاعی آرسنال بودند که وی کار خود را به خوبی انجام داد اما هم تیمی او لورن کوشلنی در آن بازی غم انگیز مرتکب اشتباه غیر قابل جبرانی شد و آرسنال باز هم از تصاحب جام نا امید شد و فینال جام اتحادیه را با نتیجه 2-1 به بیرمنگهام واگذار کردند تا بیرمنگهام با کسب یک جام لیگ برتر را ترک کند و این روز یکی از سخت ترین روزهای تاریخ آرسنال است یک تراژدی تحقیر کننده شکست در فینال در برابر بیرمنگهام کافی بود تا موج انتقادات روانه ونگر و خط دفاعی تیمش شود.
در 12 مارس در جام حذفی آرسنال با منچستر یونایتد بازی داشت که چهره ی بیتجربه و ضعیف ژورو نمایان تر شد در ورزشگاه الترافورد در حالی که تیم آرسنال به شدت زیر فشار حملات منچستر بود با یک حرکت ناشیانه باعث مصدومیت هم تیمیش باکاری سانیا از ناحیه کتف شد تا کار برای ونگر و آرسنال و خودش سخت تر شود.
ژورو با این حال خاطرات تلخ 2011 را به دست فراموشی سپرد و باز به دوران خوب خود بازگشت و روند پیشرفت را در دستور خود قرار داد.
ژورو خودش  را به عنوان جانشین ورمائلن جا انداخته بود به طور غیر قابل انتظاری او در تیم پیشرفت کرد.
در پایان فصل 2010-2011 او 37 بازی انجام داد برای تیمش در تمامی رقابت ها . او یک قرارداد 3ساله نیز امضا کرد که تا سال 2015 در خدمت تیم آرسنال باشد.در فصل 2011-2012 19بار به میدان رفت که 8 بار آن به عنوان  یار ذخیره بود.
ژورو و تیم ملی:

او اولین بازی خود را در مارس 2006 در برابر اسکاتلند انجام داد و ذخیره فلیپ سندروس بود ژورو در جام جهانی 2006 نیز به تیم ملی فراخوانده شد و پشت سر سندروس بازی میکرد. او دفعات زیادی به تیم ملی دعوت شد و همراه بازی قابل قبولی را ارائه میکرد و یکی از بازی های جالب توجه او در برابر تیم ملی انگلستان بود که در رقابت های انتخابی جام ملت های اروپا انجام میگرفت و ژورو با یک تکل باعث مصدومیت جزیی ویلشر هم تیمی اش در تیم ملی انگلیس شد و یک پنالتی را به تیم ملی انگلستان تقدیم کرد.همین کافی بود تا بازی 2-0 برده را 2-2 مساوی کنند در ورزشگاه ومبلی لندن.

این بود مختصری از زندگی ژورو خدایی تا چند سال دیگه دفاع مثلش نیست.

برادر ایشون ینز در تیم اورانیا ژنو اسپورت اگه درست نوشته باشم بازی میکنه خخخ

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

Arsenal best on the earth

من اینم که هستم و اینی نیستم که نیستم و اگر هستم همینم......:) چی شد هستم یا نیستم.........؟؟؟؟؟:)

تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۸/۲۳
بازدید پست : ۱,۴۶۰ بار
کل بازدید: ۱۱۷,۸۸۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰