loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

تعریف پست ها(۳)+چاشنی!

مهاجم مرکزی Centre Forward CF
یک مهاجم مرکزی تنها یک وظیفه اصلی دارد و آن هم گل زنی است. معمولا مربیان یک تمام کننده  که شانه به شانه دفاع آخر تیم مقابل بازی می کند در خط حمله قرار می دهندو یک مهاجم  پیشرو در موقعیت عمقی تری به کار می گیرند تا به ایجاد و یا خلق موقعیت ها ی گل زنی منجر شود.
 در سابق مهاجمین مرکزی به عنوان مهاجم هدف برای خط دفاع محسوب می شدند که وظیفه آنها ایجاد حواس پرتی برای مدافعین و استفاده  خود و  هم تیمی هایشان  از فرصتها برای گل زنی بود.ولی معمولا  این بازیکنان دارای سرعت و چابکی بیشتری نسبت به دیگران هستند.

باید دارای قابلیت های بالایی باشند. قابلیت جا گیری در فضاهای  خالی سازمان دفاع تیم مقابل و یا حتی دریبل کردن را دارند.
در موارد دیگر بازیکنان تمام کننده با جاگیری در دامنه های کناری زمین راه خود را به سمت گل و گل زنی در پیش می گیرند.

در واقع مهاجم هدف و تمام کننده  میتوانند جای خود را با توجه به موقعیت توپ عوض کنند.  

 بازیکنانی که به عنوان مهاجم هدف به کار گرفته می شوند معمولا از قد نسبتا بلندی برخوردارند و دارای شوت های دقیقی هستند. توپ های مدافعین یا مهاجمین می تواند به آنها ختم شود. قابلیت نگهداری و حمل  توپ را دارند تادر زمان مناسب هم تیمی های آنها به کار تیمی اضافه شوند.
معمولا با ضربه سر  از طریق ارسال های عرضی به گل می رسند. با قدرت بدنی خود هنگام چرخیدن  از توپ محافظت کرده و گل می زنند.
بعضی از مهاجمین به دریافت پاس های بلندی که پشت سر مدافعین تیم مقابل ارسال می کنند اتکا می کنند و بعضی مانند مهاجم هدف با پشتیبانی خط میانی  پشت سرشان و جمع کردن توپ به گل می رسند.

برخی مهاجمین قابلیت بازی در هر دو وضعیت (مهاجم هدف و مهاجم پیشرو) را دارا هستند.
     
مهاجم تمام کننده  Striker ST
باید متوجه بود که بین تمام کننده و مهاجم مرکزی تفاوت های بارزی وجود دارد و این دو پست همیشه  از لحاظ مفهوم وعملکرد گیج کننده اند . هر چند که دارای وظایف مشابهی می باشند. معمولا تمام کننده ها با دوندگی زیاد در  بازی مدافعین مداخله می کنند و سعی در فرار از حلقه آفساید را دارند و اکثرا در تلاشند تا  نزدیک به خط دروازه  بازی کنند.

مهاجم عمقی یا نفوذی
 در واقع همان مهاجمان مرکزی هستند که در فاصله  بین خط دفاع و میانی تیم مقابل بازی می کنند . اخیرا به آنها اسامی چون: تمام کننده حاشیه ای - پشتیبان تمام کننده نیز داده شده است . در واقع این پست برای اولین بار توسط تیم مجارستان در اواخر دهه 1940 و توسط فرانسه در اواسط 1950 به کار گرفته شد.
 بعدها در فوتبال ایتالیا به خود شکل عامه پسندی گرفت. در واقع  این بازیکن بازی سازی  است که نه در حمله و نه در خط میانی بازی میکند ولی حرکت او باعث پیشرفت هجومی تیم میشود. خیلی از بازیکنان این پست می توانند به صورت هافبک تهاجمی یا حتی در بال تیم بازی کنند. به هنکام حمله اغلب کمی عقب می کشند تا به عنوان آخرین بازیکن یارگیری شوند و سریع حرکت کنند. دارای مهارت های بالایی هستند- ذهنیت هجومی دارند و برای مهاجمان مرکزی ایجاد فرصت های متعددی می کنند.
_____________________________________________________________

آزمند

در سفرم روی زمین ، در جزیره ای هموار ، وحشی ای را دیدم که سرش انسان بود و سم هایش آهنین .
پیوسته از زمین غذا میخورد و از دریا آب مینوشید .
مدتی ایستادم و مراقبش بودم ، سپس به او نزدیک شده و پرسیدم :
آیا برایت کفایت نمیکند ؟ آیا برای گرسنگی ات سیری و برای تشنگی ات سیرابی نیست ؟
گفت : آری ، آری برایم بسنده است حتی از خوردن و نوشیدن خسته شده ام ولی میترسم که فردا زمینی باقی نباشد تا از آن بخورم و دریایی نباشد که آبش را بنوشم.

وای که چه حقیرند آزمندان
_____________________________________________________________


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

محلول آرسنال

فرهادم تا آخر عمر توپچی هستم لیسانسیه شیمی فقط به تیم ایمان داشته باشید رستم دستان نگهدارتون

تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۴/۴
بازدید پست : ۱,۱۷۲ بار
کل بازدید: ۲۳۳,۰۰۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 1
بورنموث
بورنموث
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۴ ۰۶:۰۰