loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

پیتزا مخلوط!

دالگیش شانسی برای تیم‌های انگلیسی در لیگ‌قهرمانان قائل نیست


کنی دالگلیش در آخرین مقاله خود برای سایت میرر در مورد اینکه چرا هیچ تیم انگلیسی در فصل جاری توانایی قهرمانی در اروپا را ندارد نوشت.

دالگیش - به نظر من امسال هیچ تیمی از لیگ‌برتر نمی‌تواند فاتح لیگ قهرمانان شود. چلسی فصل پیش موفق به انجام این مهم شد اما من فکر نمی‌کنم هیچ تیم انگلیسی‌ای بتواند این بار در ویمبلی این جام را بالای سر ببرد. بارسلونا و رئال‌مادرید بهترین‌های کنونی فوتبال اروپا هستند و اگر در فینال به هم برسند می‌توانیم یک فینال رویایی را شاهد باشیم. آنها دو تیمی هستند که شکستشان از هر تیم دیگری دشوارتر است و لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بهترین بازیکنان کنونی فوتبال جهان هستند.

فصل گذشته زمانی که منچستریونایتد از صعود از مرحله گروهی بازماند مشخص بود که تیم‌های انگلیسی برای رسیدن به کیفیت لازم در لیگ‌قهرمانان باید بهبود یابند. وقتی سیتی و یونایتد پیش از کریسمس از این رقابت‌ها کنار رفتند، راه درازی را شاهد بودیم که تیم‌های انگلیسی نیاز به پیمودن دارند. چون این دو تیم، بهترین‌های فصل قبل لیگ‌برتر بودند و تا روز پایانی بر سر عنوان قهرمانی جنگیدند.

درست است که چلسی فصل گذشته این جام را به دست آورد اما نمی‌توان از اقبال بلند این تیم در مسیر قهرمانی مسابقات سخن نگفت. آرین روبن مقابل چلسی در بازی فینال پنالتی را هدر داد و همچنین مسی در بازی نیمه‌نهایی همین کار را کرد و این خوش‌اقبالی بالای این تیم را نشان می‌داد.

داشتن شانس راهی برای بدنام کردن قهرمانی تیمی نیست و همه برای پیروزی به شانس نیاز دادند اما نمی‌توان تجسم کرد تیمی انگلیسی با آن کیفیت بتواند بار دیگر امسال قهرمان اروپا لقب بگیرد.

سیتی این فصل هم مانند فصل گذشته تاکنون نمایش خوبی در لیگ‌قهرمانان نداشته است. نمایش و سیوهای عالی گلر این تیم جو هارت مقابل دورتموند بود که باعث شده این تیم در بازی بماند و اگرنه از حیث بازی آنها کاملا تحت سلطه تیم آلمانی قرار داشتند. آنها خوش‌شانس بودند که با یک پنالتی دیرهنگام توانستند به یک امتیاز دست یابند. آنها همچنین در شکست 3-2 مقابل رئال مادرید برای دقایق طولانی کاملا خارج از جریان بازی بودند. لیگ‌قهرمانان آوردگاه بزرگی برای سیتی است و آنها هنوز نتوانسته‌اند نمایش‌های خوب خود را در آن نمایش دهند.

سوالی که مطرح می‌شود این است که افت تیم‌های انگلیسی سبب این مشکل شده است یا پیشرفت سایر تیم‌ها و جواب توامان هردوی این دلایل هستند.

سیتی سابقه چندانی در این جام ندارد و احتمالا تیمی است که بیش از همه تیم‌ها به بهتر شدن در این جام نیاز دارد. اما این به ثروت مالکان جدید این تیم بستگی دارد.

_____________________________________________________________

10 سیو برتر جهان در این فصل


دنیای فوتبال یک دنیای جادویی است. پر از عجایب دیدنی، بازیکنان بزرگ و صحنه‌های زیبا. فصل جدید فوتبال اروپا حدود 3 ماه است که آغاز شده است. رقابت تیم‌های مختلف در لیگ برتر، لالیگا، سری آ، بوندس‌لیگا، لیگ‌های دیگر کشورها و لیگ قهرمانان آغاز شده است و تیم‌های ملی نیز برای راهیابی به جام جهانی رقابت می‌کنند.

طرفداران تیم‌ها با اشتیاق به دنبال گلزنی تیم‌های محبوب خود هستند، ولی بعضی از این بازیکنان در آخرین لحظه طرفداران تیم رقیب را ناامید و طرفداران تیم خود را خوشحال می‌کنند. این افراد دروازه‌بان‌ها هستند که با سیوهای عالی خود نقش موثر خود در تیم‌ها را به اثبات می‌رسانند. شیرجه‌های عالی و عکس‌العمل‌های شجاعانه دروازه‌بان‌ها می‌تواند نقش کلیدی در موفقیت یک تیم داشته باشد. سایت بلیچرریپورت 10 سیو برتر این فصل فوتبال جهان را معرفی می‌کند:


10. سیمون مینولت در مقابل وستهام:
این دروازه‌بان مانند بسیاری از بلژیکی‌های دیگر، پیشرفت خوبی را تجربه می‌کند و در حال حاضر یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر است. دروازه‌بان ساندرلند در دیدار مقابل وستهام شوت سنگین بازیکن حریف را مهار کرد که نشان دهد بیهوده نیست که به عنوان یکی از ستارگان تیم از او نام برده می‌شود.

9. آسمیر بگوویچ در مقابل منچسترسیتی:
بگوویچ بدون شک یکی از بهترین دروازه‌بان‌های حال حاضر جهان است. واکنش بگوویچ در مقابل منچسترسیتی یکی از بهترین واکنش‌های این فصل لیگ برتر بود.

8. دیوید دخه‌آ در مقابل اورتون:
در پیروزی 1-0 اورتون در مقابل منچستر یونایتد اگر حرفی از نابود شدن تیم فرگوسن در این دیدار نزنیم در حق بازی خوب اورتون کم‌لطفی کرده‌ایم. اگر عملکرد عالی دخه‌آ به عنوان بهترین بازیکن میدان نبود شاید نتیجه بسیار عجیبی را در پایان شاهد بودیم. دخه‌آ در این بازی چند سیو عالی داشت ولی صحنه مورد نظر ما شیرجه زیبای او و مهار توپ با یک دست در مقابل ضربه ایستگاهی دیدنی بازیکن حریف است.

7. ایکر کاسیاس در برابر والنسیا:
والنسیا در اولین هفته لالیگا در برنابئو رئال مادرید را با نتیجه 1-1 متوقف کرد که اگر این دو سیو پیاپی کاسیاس در این دیدار نبود نتیجه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

6. دیوید دخه‌آ در برابر نیوکاسل:
دخه‌آ دومین واکنش خود در این لیست را در مقابل هد شیرجه‌ای سیسه نشان داد. دخه‌آ در این صحنه هیچ فرصتی برای تفکر نداشت ولی واکنش عالی و زیبای وی باعث شد دروازه منچستریونایتد نجات یابد.

5. میشل آگاتسی در برابر پالرمو:
وقتی در مورد بهترین دروازه‌بان‌ها صحبت می‌شود شاید کسی به آگاتسی فکر نکند، ولی سیو استثنایی وی یکی از بهترین سیوهای سری آ محسوب می‌شود.

4. آندرس لیندگارد در برابر تاتنهام:
با دیدن دو سیو دیدنی دخه‌آ در برابر اورتون و نیوکاسل این سوال پیش می‌آید که چرا دخه‌آ همیشه دروازه‌بان ثابت منچستریونایتد نیست. ولی بازیکنی که جای وی را در بعضی بازی‌ها می‌گیرد لیندگارد است. او که از جانب دخه‌آ تهدید جدی برای از دست دادن جایگاه خود احساس می‌کند در این فصل بسیار عالی عمل کرده است و سیو دوگانه وی در برابر تاتنهام یکی از بهترین سیوهای این فصل جهان است.

3. مارسلو لومبا در برابر فلامنگو:
یک سیو سه‌گانه از لومبا که صحنه‌ای بسیار دیدنی را خلق کرد.

2. هوپ سولو در برابر کانادا:
پیروزی 2-1 تیم بانوان امریکا در برابر کانادا. کمتر کسی تصور می‌کرد که از چنین بازی صحنه‌ای در برترین سیوهای جهان قرار گیرد. این سیو حتی می‌تواند جزو بهترین سیوهای کل سال 2012 قرار گیرد.

1. جو هارت و ویدنفلر در بازی منچسترسیتی - دورتموند:
کمتر بازی را می‌توان یافت که هر دو دروازه‌بان سطحی مانند دروازه‌بان سیتی و دورتموند در این بازی را به نمایش بگذارند. این دو نفر در کنار هم به دلیل کل عملکرد عالی خود در این دیدار در صدر لیست قرار می‌گیرند.

 

یک سیو استثنایی دیگر چون در تمرینات بود نمی‌توانست در این لیست قرار گیرد. جوهارت در تمرینات تیم انگلیس یک سیو استثنایی در برابر استیون جرارد از خود نمایش داد که وقتی صحبت از بهترین‌سیوها هست حداقل باید اشاره‌ای به این حرکت هارت بشود.
_____________________________________________________________

حكايتي از مولانا
پیر مرد تهی دست، زندگی را در نهایت فقر و تنگدستی می گذراند و با سائلی برای زن و فرزندانش قوت و غذائی ناچیز فراهم می کرد.
از قضا یک روز که به آسیاب رفته بود، دهقان مقداری گندم در دامن لباس اش ریخت و پیرمرد گوشه های آن را به هم گره زد و در همان حالی که به خانه بر می گشت با پروردگار از مشکلات خود سخن می گفت و برای گشایش آنها فرج می طلبید و تکرار می کرد : ای گشاینده گره های ناگشوده عنایتی فرما و گره ای از گره های زندگی ما بگشای.
پیر مرد در حالی که این دعا را با خود زمزمه می کرد و می رفت، یکباره یک گره از گره های دامنش گشوده شد و گندم ها به زمین ریخت او به شدت ناراحت شد و رو به خدا کرد و گفت :
من تو را کی گفتم ای یار عزیز
کاین گره بگشای و گندم را بریز
آن گره را چون نیارستی گشود
این گره بگشودنت دیگر چه بود ؟!
پیر مرد نشست تا گندم های به زمین ریخته را جمع کند ولی در کمال ناباوری دید دانه های گندم روی همیانی از زر ریخته است !پس متوجه فضل و رحمت خداوندی شد و متواضعانه به سجده افتاد و از خدا طلب بخشش نمود...
 
نتيجه گيري  مولانا از بيان اين حكايت:‌
تو مبین اندر درختی یا به چاه   
تو مرا بین که منم مفتاح راه
_____________________________________________________________



_____________________________________________________________



_____________________________________________________________




_____________________________________________________________

وضعیت هواداران تیم ملی ایران بعد ار مردود اعلام شدن گل محمد نوری




_____________________________________________________________


_____________________________________________________________

نمیدونم چرا تنفرم نسبت به این 2 نفر کمتر از همه ی بازیکنان تاریخ منچستره!

 
_____________________________________________________________

دیگه خالی شدم...!

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

محلول آرسنال

فرهادم تا آخر عمر توپچی هستم لیسانسیه شیمی فقط به تیم ایمان داشته باشید رستم دستان نگهدارتون

تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۸/۲۵
بازدید پست : ۱,۲۶۱ بار
کل بازدید: ۲۳۱,۷۷۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰