loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

alisher Usmanov کیست؟

بیوگرافی :

آلیشر عثمانوف متولد 9 سپتامبر 1953 در شهرستان نامانگان ازبکستان فعلی و شوروی سابق می باشد. وی تحصیلات خود را در زمینه روابط بین الملل در دانشگاه روابط بین الملل موسکو در سال 1976 به پایان رساند و فارغ التحصیل شد. همسر وی خانم ایرینا وینر ، بهترین مربی ژیمناستیک ریتمیک در تیم ملی روسیه طی سال های 1992 الی 1997 می باشد.

تجارت :

مجله فوربس در سال 2011 اعلام کرد عثمانوف با دارایی بالغ بر 17.7 بیلیون دلار اولین ثروتمند کشور روسیه ( بالتر از رومن آبراموویچ ) و نفر 35 ام ثروتمندترین افراد جهان می باشد.
تجارت عمده عثمانوف در سنگ آهن، آهن آلات، فولاد و استیل می باشد بطوریکه در زمینه تجارت استیل رتبه 10ام در دنیا را داراست.
وی در زمینه مدیا و سرگرمی هم درای فعالیت های عمده ای می باشد. وی از سهامداران و سرمایه گذاران اصلی شرکت های رسانه ای SKY در سراسر جهان می باشد. عثمانوف صاحب کانال های TV7 (کانال اسپورت کشور روسیه ) و MUZ-TV (کانال موزیک کشور روسیه ) و 33 کانال و ایستگاه تلویزیون محلی در کشور روسیه می باشد. وی صاحب روزنامه اینترنتی Gazeta.ru و مجله اینترنتی Livejournal.com است. عثمانوف سهامدار اصلی شبکه اجتماعی Facebook نیز می باشد (32% سهام ).
آلیشر عثمانوف رئیس شرکت غول نفت و گاز روسیه یعنی Gazprom ( صاحب باشگاه زنیت سنت پترزبورگ و حامی مالی اصلی تیم شالکه 04 آلمان ) می باشد و همچنین از محل درآمد این شرکت سالیانه 7میلیون دلار به باشگاه مورد علاقه اش در روسیه یعنی دینامو مسکو کمک بلاعوض می کند.
همچنین عثمانوف صاحب کمپانی معتبر کامپیوتری Xerox با نزدیک به 7 میلیون کاربر در سال می باشد.
عثمانوف صاحب شرکت Aztech ( بزرگترین تولید کننده مودم در دنیا که محصولاتش به بازار ایران هم راه یافت ) نیز هست.
وی همچنین شکت های داروسازی را در کشورهای استرالیا و قبرس را مدیریت می نماید.

و اما آرسنال :

در آگوست سال 2007 عثمانوف با همکاری بهترین دوستش و مدیر برنامه های ورزشی اش یعنی فرهاد مشیری که یک ایرانی است ، 14.58% از سهام آرسنال را خریداری کرد.
وی طی 6 ماه مقدار سهام خود را به 30% افزایش داد و از دنی فیزمن که تا آن زمان بزرگترین سهامدار باشگاه با 24% مالکیت سهام بود پیشی گرفت. در این زمان عثمانوف اعلام کرد که 7 سال است طرفدار آرسنال است و آرسنال عشق ابدی او خواهد بود.
اما در آپریل 2011 با ورود بیزینس من معروف آمریکایی ، استن کرونکه و خرید سهام دنی فیزمن و لیدی نینا بارچویل اسمیت وی صاحب 62% سهام باشگاه آرسنال شد و مقام اول را به خود اختصاص داد.
عثمانوف اخیرا اعلام کرده قصد دارد دوباره سهام خود را افزایش دهد و به نفر اول آرسنال تبدیل شود. وی هم اکنون 29% سهام باشگاه را داراست.

حالا قضاوت با شما دوستان خوبم. به نظر من عثمانوف که یکی از مافیای قدرتمند روس هست ( مافیا به معنی صاحب روابط ، پول ، قدرت و اعتبار نه مطلقا خلافکار ) یکی از گزینه های رویایی برای مالکیت باشگاه هست و با امکاناتی که داره آرسنال رو به هرجایی که فکر بکنیم میتونه برسونه.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

برگ کمپ

تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۷/۲۱
بازدید پست : ۱,۷۲۵ بار
کل بازدید: ۴۱۳,۵۱۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰