loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

۵ دلیل برای پیروزی آرسنال مقابل چلسی

آرسنال در این فصل شروع ضعیفی داشت و به طبع آن بحران در سطح وسیعی این تیم را فراگرفت . اما به نظر می رسد با درخشش رابین فان پرسی و دیگر جوانان این تیم ، توپچی ها توانسته اند تا حدی از بحران خارج شوند و روند صعودی را در پیش گیرند . البته با وجود جدا شدن ستاره هایی همچون سسک فابرگاس که عمده ترین دلیل ناکامی آرسنال در شروع فصل بود ، آرسن ونگر بازهم توانست با تفکرات خود جوانان دیگری را جایگزین کند و تیم را از بحران خارج کند . حال تیم آرسنال در آستانه دیدار با چلسی قرار دارد ، دیداری که از جهات مختلف برای آرسنال اهمیت خواهد داشت.

در فصول اخیر دو تیم لندنی آرسنال و چلسی رقابت و جدالی پایاپای با یکدیگر داشته اند . تسلط یافتن دو تیم شهر منچستر بر لیگ جزیره و پیشتازی آنها باعث شده است ، چلسی و آرسنال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان با یکدیگر جدالی سخت داشته باشند ، هرچند این دو تیم هیچ گاه از کسب عنوان قهرمانی نیز نا امید نمی شوند .

با وجود آنکه به نظر می رسد توپچی ها به روزهای اوج خود بازگشته اند ، اما بازهم سخت به نظر می رسد بتوانند چلسی را در خانه شکست دهند . این در حالی است که مردان ویلاس بواس به شدت تشنه پیروزی در استمفورد بریج هستند.

با این وجود قصد داریم در این مقاله از 5 دلیلی صحبت کنیم که ما را متقاعد می کند که آرسنال بر چلسی فائق خواهد آمد.

1) خستگی یاران ویلاس بواس

سرمربی آبی پوشان لندنی مجبور است تیمش را با کمی تغییر روانه دیدار با آرسنال نماید ، زیرا بازیکنانی همچون برانیسلاو ایوانوویچ ، دیوید لوئیس ، نیکلا آنلکا و فلورن مالودا در دیدار با شاگردان دیوید مویس 120 دقیقه به میدان رفته اند ، بنابراین احساس خستگی می کنند و حضور آن ها در دیدار مقابل آرسنال در هاله ای از ابهام قرار گرفته است .

در مقابل آرسنال در دیدار با بولتون در جام حذفی از هیچ یک از بازیکنانی که در دیدار با استوک سیتی در لیگ جزیره به میدان رفته بودند ، از ابتدا در ترکیب خود استفاده نکرد و در عین حال نیز پیروز از زمین خارج شد .

2) اوج گیری دوباره رابین فان پرسی در این روزها

جای تعجب ندارد که آرسن ونگر بسیار مشتاق و پیگیر باشد تا قرارداد رابین فان پرسی ، ستاره هلندی باشگاه آرسنال ، دوباره تمدید شود . این ستاره هلندی موفق شده است در 26 بازی برای آرسنال در سال 2011 ، 25 گل را به ثمر برساند . این امر باعث شده است تا بسیاری از باشگاه های مطرح اروپایی تمایل خود را برای جذب این ستاره نشان دهند.

رابین فان پرسی در حال حاضر نقشی مشابه سسک فابرگاس ، کاپیتان سابق توپچی ها ، در تیم آرسنال دارد . فان پرسی بعد از جدایی سسک و پیوسن او به بارسلونا درخشان تر از قبل ظاهر شد و تبدیل به مهره کلیدی در این تیم شده است که با حضورش پیروزی آرسنال دور از دسترس نیست . این ستاره هلندی در برابر استوک سیتی از نیمه دوم به میدان آمد و موفق شد ، دو گل برای تیمش به ثمر برساند .

این ستاره هلندی آخرین بار در سال 2008 در استمفورد بریج برای آرسنال به میدان رفت و توانست دو گل را برای تیمش به ثمر برساند . در آن بازی آرسنال توانست با درخشش فان پرسی چلسی را شکست دهد .

3) محرومیت دیدیه دروگبا

دیدیه دروگبا، مهاجم ملی پوش ساحل عاج، به دلیل اخراج شدن در دیدار چلسی مقابل کوئیز پارک رنجرز دیدار مقابل آرسنال را از دست داده است .

مهاجم سابق تیم مارسی فرانسه در 14 دیداری که مقابل آرسنال به میدان رفته است ، توانسته 13 بار گلزنی کند . این در حالی است که شاگردان ونگر در این 14 دیدار فقط یک بار به پیروزی رسیده اند و 10بازی را نیز واگذار کرده اند .

با این شرایط توپچی های لندن می توانند امیدوار باشند در غیاب دروگبا دست پر از استمفورد بریج خارج شوند .

4) خط دفاعی نامطمئن و پر اضطراب چلسی

اعتراضات اخیر سرمربی چلسی به داوران باعث شده است تا باردیگر فضای استمفورد بریج ملتهب شود . این فضا برای هواداران چلسی نا آشنا نیست و برای آن ها یادآور دوران مورینیو است . اما آنچه هواداران را نگران کرده ، این است که ویلاس بوآس آنقدر توانایی ندارد که بتواند در این شرایط ملتهب ، خط دفاعی خود را مصمم نگه دارد و این التهاب را از آن ها دور سازد ، کاری که مورینیو در آن تخصص داشت .

با وجود اینکه چلسی در حال حاضر در رتبه سوم قرار دارد ، اما خط دفاع آن ها آنقدر هم مطمئن عمل نکرده است و در 9 بازی اخیر 10 گل را دریافت کرده است . این درحالی است که چلسی در زمان کارلو آنچلوتی در مدت زمان مشابه فقط دو گل را دریافت کرده بود . با این وجود این رکورد برای ویلاس بوآس نا امید کننده نیست. بدترین خط دفاع چلسی مربوط به زمان سرمربیگری کلودیو رانیری است .

خط دفاع چلسی در دیدار با آرسنال پر اضطراب تر از همیشه خواهد بود . زیرا از روز شنبه پرونده رسوایی اخلاقی جان تری مدافع 30 ساله چلسی دوباره پیگیری خواهد شد . تا اتهامات او مبنی بر روابط او با همسر وین بریج بررسی شود . در دو فصل قبل زمانی که رسوایی اخلاقی جان تری رسانه ای شد ، او در بازی با اورتون در ورزشگاه گودیسن پارک دو اشتباه مرگبار را انجام داد ، تا چلسی آن بازی را واگذار کند . حال با به جریان افتادن پرونده رسوایی اخلاقی او ، به نظر می رسد او نتواند با تمام تمرکزش در خدمت تیم باشد .

در بازی با آرسنال به نظر می رسد زوج تری ، داوید لوئیس برزیلی باشد .

5) بازگشت توماس فرمائلن به ترکیب آرسنال

در دیدار آرسنال با بولتون توماس فرمائلن، مدافع سابق آژاکس، بعد پشت سر گذاشتن دوران آسیب دیدگی خود به میدان رفت و بعد از نمایش خوب خود در دقیقه 84 به دلیل انقباض ماهیچه تعویض شد . به همین دلیل هواداران آرسنال به شدت نگران وضعیت او بودند ، زیرا غیبت او در آرسنال به شدت برای این تیم گران تمام شده و آرسنال در غیاب این مدافع بلژیکی خود ، در هفت بازی 16 گل را دریافت کرد .

ونگر بسیار خوش شانس بوده است که آسیب دیدگی فرمائلن بسیار کوتاه بود و او توانسته در مدت کوتاهی بر این آسیب دیدگی غلبه کند و بار دیگر به میادین بازگردد . این مدافع بلژیکی در دیدار سه شنبه مقابل بولتون نشان داد از آمادگی بالایی برخوردار است و می تواند در دیدار با چلسی در ترکیب اصلی قرار گیرد . هرچند به نظر می رسد در این دیدار این مدافع 25 ساله در ترکیب اصلی در کنار مرتساکر قرار نگیرد .

ونگر در تابستان گذشته برای ترمیم خط دفاعی تیم خود تصمیم گرفت که پر مرتساکر را خریداری کند تا در کنار فرمائلن زوج خط دفاعی این تیم را تشکیل دهند ، بدین ترتیب خط دفاع نامطمئن آرسنال تا حدی سر و سامان پیدا کرد . اما با مصدومیت فرمائلن این مشکلات دوباره به تیم برگشت .

به هر ترتیب اگر ونگر او را در ترکیب اصلی قرار دهد نگرانی های آرسنال از بابت خط دفاعی تا حدی بر طرف خواهد شد .

دلایل بالا نوید پیروزی آرسنال در دیدار با چلسی را می دهند ، اما به واقع آیا شاگردان ونگر با تجربه می توانند بر یاران ویلاس بوآس جوان و پرشور غلبه کنند ؟

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

برگ کمپ

تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۸/۶
بازدید پست : ۱,۵۱۷ بار
کل بازدید: ۴۱۵,۴۲۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 1
بورنموث
بورنموث
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۴ ۰۶:۰۰