loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

۸ نکته در مورد دورتموند - آرسنال

به نقل از کیکر، این دو تیم آلمانی و انگلیسی فرداشب در ورزشگاه زیگنال ایندوناپارک در حالی به مصاف هم خواهند شتافت که در چند روز گذشته هریک شرایط خاص خود را داشته‌اند.

بورسیادورتموند در حالی پذیرای اولین مسابقه‌اش در این جام می‌شود که فصل گذشته را با استفاده از جوانانش با قهرمانی بوندس‌لیگا به پایان رسانده و مسئولان این تیم امیدوارند به لطف نیروی جوانی بتوانند در سطح اروپا نیز بدرخشند.
در حالیکه آرسنال فصل گذشته را با کسب مقام چهارم به پایان برد و برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا راهی بازی پلی‌آف با اودینزه شد تا عاقبت به لیگ قهرمانان رسید.

توپچی ها پس از دست دادن ستارگانی همچون سسک فابرگاس و سمیر نصری، به نظر می‌رسد از قدرتشان بسیار کاسته شده است.


نکات قابل تامل این رویارویی از گروه ششم به شرح زیر است:

*نکته ا:
بورسیادورتموند و آرسنال آخرین مرتبه که در لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم قرار گرفتند، در فصل 2003-2002 بود، در بازی رفت که در لندن انجام گرفت، دورتموندی‌‌ها 2 بر صفر بازنده شدند. ولی در بازی برگشت به لطف توماس روسیچکی ،‌بازیکن چکی که اکنون در خدمت آرسنال است، 2 بر یک پیروز شدند.

*نکته 2:
بورسیادورتموند که فصل قبل به مقام قهرمانی بوندس‌لیگا رسید، تاکنون در جدال با رقبای انگلیسی عملکرد خوبی داشته است. در سال 1966 پس از آنکه در مرحله نیمه نهایی جام جامداران در مجموع 5 بر 2 وستهام را حذف کردند، در بازی نهایی نیز 2 بر یک بر لیورپول غلبه کرده و فاتح جام شدند.

*نکته 3:
در راه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1997-1996، بورسیایی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی منچستریونایتد را در دو بازی یک بر صفر شکست داده و حذف کردند.

*نکته 4:
آرسنال که فصل گذشته را با کسب مقام چهارمی لیگ برتر به پایان رساند، از طریق مسابقه پلی‌آف به پیکارهای امسال رسید. آنها از شش دوره اخیر لیگ قهرمانان، توانسته اند در پنج دوره از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به دور بعد صعود کنند.

*نکته 5:
در فصل گذشته آرسنال تا مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. در آن مرحله آنها در مجموع 4 بر 3 مقابل بارسلونا، قهرمان فصل قبل این پیکارها شکست خوردند.

*نکته 6:
تیم تحت رهبری آرسن ونگر فصل قبل در اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 6 بر صفر در خانه براگا پرتغال را خرد کرد.

*تیم بورسیادورتموند امسال هفتمین حضور خود را در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کند. آنها در سال 1996 حتی توانستند اولین تیم آلمانی شوند که فاتح این جام شده است. برای این منظور تیم زرد‌پوش که توسط اوتمار هیتسفلد هدایت می‌شد در بازی نهایی 3 بر یک یوونتوس را شکست داد.

*نکته 7 :
توماس روسیچکی که اکنون در خدمت لندنی‌ها است، از سال 2000 تا 2006 برای زردپوشان دورتموندی بازی کرد. او 149 مرتبه در بوندس‌لیگا با پیراهن دورتموند حضور یافت و 19 گل نیز زد.


*نکته 8:
رویارویی دورتموند و آرسنال از لحاظ حضور ملی‌پوشان آلمانی در دو تیم جالب توجه است. نزد زردپوشان ماریو گوتسه، ‌مارسل اشملسر و اسوون بن‌در از تیم ملی آلمان حضور دارند. در حالیکه پرمرته‌ساکر که دو هفته قبل به عضویت لندنی‌ها در آمد،‌ اولین تجربه خود را در لیگ قهرمانان با پیراهن تیم جدیدش سپری می کند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

برگ کمپ

تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۶/۲۱
بازدید پست : ۷۹۱ بار
کل بازدید: ۴۱۳,۶۴۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰