loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

سردار در آرسنال جهانبخش در منچستر


printlogo


کد خبر: 7740تاریخ: 1392/12/26 00:00
پاسخ سردار به مکالمه با استعدادیاب آرسنال در ماربلای اسپانیا
شما از کجا می‌دانید؟!




امیر اسدی
انگار علیرضا جهانبخش این روزها تنها نیست. البته همراهش نه در نزدیکی او که در روسیه زندگی می‌کند. حالا بعد از شنیدن خبر زیر نظر گرفتن جهانبخش از سوی منچستری‌ها باخبر می‌شویم که یک پیشنهاد جدید از انگلیس این بار به دست آزمون رسیده. البته از نوع غیررسمی‌اش. مهاجم ایرانی و به تازگی 19 ساله شده روبین کازان را استعدادیاب‌های آرسنال زیر نظر گرفته‌اند. آنها سردار را می‌خواهند و حتی برای اطلاع از شرایط و آمادگی‌اش، چند هفته پیش به اسپانیا سفر کردند تا بازی سردار را از نزدیک ببینند. آرسنالی‌ها به شهر ماربلا رفتند. همان شهری که روبین‌کازان، اردوی خود را به پا کرده بود. استعدادیاب‌های آرسنال، بازی روبین‌کازان و متالیست اوکراین را از نزدیک دیدند. بله، سردار در این بازی مثل بازی‌های قبل از ابتدا در ترکیب به میدان رفت و درخششی فوق‌العاده داشت.
بعد از پایان بازی نوبت رسید به مکالمه استعدادیاب آرسنال با سردار 19 ساله. سوال و جواب‌ها اما کوتاه بود، چون آرسنال ریز اطلاعات سردار را در اختیار داشت. نکته جالب اما وقتی بود که استعدادیاب آرسنال این اطلاعات را به آزمون داد: «تو 11 بازی در لیگ روسیه داشته‌ای. در لیگ اروپا هم 2 بار فرصت بازی به تو رسیده که یک گل به ثمر رسانده‌ای.» آنها تمام اطلاعات سردار را در دست داشتند جز یکی؛ اینکه آیا می‌تواند از روبین کازان جدا شود یا نه؟ این را از سردار پرسیدند و او جواب کوتاهی به آنها داد: «قراردادم طوری بسته شده که می‌توانم فصل بعد از روبین کازان جدا شوم.»
برای اطلاع از ریز ماجرا با سردار تماس گرفتیم. او که خود را آماده بازی برای روبین‌کازان مقابل ولگا می‌کرد از باخبری ما متعجب شد. اول گفت: «از کجا می‌دانید؟ از کجا این خبر را دارید؟ » او تعجب کرد اما سوالش را پیگیری نکرد و تنها این چند جمله را به زبان آورد: «این اتفاق دو هفته‌ای است که برای من افتاده اما اصلا دوست نداشتم رسانه‌ای شود. استعدادیاب آرسنال پیش من آمد و با من درباره قراردادم صحبت کرد. به او گفتم که می‌توانم از
روبین کازان جدا شوم اما فعلا تمرکزم روی موفقیت در لیگ روسیه است.»
اما چرا سردار دوست ندارد این خبر رسانه‌ای شود؟ او می‌گوید: «تا چیزی رسمی نشده دوست ندارم حرفی بزنم. آرسنال را از بچگی دوست دارم و یکی از تیم‌های مورد علاقه‌ام است. اوزیل و ژیرو در این تیم فوق‌العاده‌اند اما همانطور که گفتم بهتر است فعلا حرفی در این باره نزنم. علاقه‌ای ندارم کسی فکر کند بازارگرمی می‌کنم. نیازی هم به این کارها ندارم. تنها خوشحالم و این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم. امیدوارم بحث انتقالم جدی‌تر دنبال شود. دیگر نمی‌خواهم در موردش فعلا حرفی بزنم!»
نکته جالب در مورد انتقال احتمالی سردار آزمون به آرسنال اینکه قربان بردیف، سرمربی سابق روبین کازان رابطه صمیمانه‌ای با آرسن ونگر دارد. این دو، چند سال پیش به جمع 10 مربی برتر اروپا راه یافتند و در مراسمی که به همین دلیل برگزار شده بود با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. گویا آرسنالی‌ها از بردیف که از قضا اصالتی ترکمنستانی دارد استعلام گرفته‌اند و او هم سردار آزمون را تایید کرده.
با این حساب باید گفت درست مثل علیرضا جهانبخش و شاید کمی هم جدی‌تر، این بار آرسنال برای جذب سردار آزمون پا پیش گذاشته. آرسن ونگر که ید طولایی در استخدام بازیکنان جوان و تبدیل آنها به ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان دارد، شاید این بار یک ایرانی را پرورش دهد و به فوتبال سطح اول دنیا معرفی‌اش کند. ونگر و استعدادیاب‌هایش همیشه دنبال بازیکنان ارزانقیمت و جوان بوده و هستند. نمونه‌اش نیکولاس آنلکا که به‌عنوان یک مهاجم 18 ساله در پاری سن ژرمن بازی می‌کرد اما با 200 هزار پوند به آرسنال آمد و البته 3، 4 سال بعد با 40 میلیون دلار به رئال مادرید ترانسفر شد. حالا چنین سرنوشتی در انتظار سردار آزمون است. اگر او به آرسنال منتقل شود به یکی از آرزوهای زندگی فوتبالی‌اش می‌رسد. البته که حضور در جام جهانی می‌تواند او را به رویاهایش نزدیک و نزدیک‌تر کند. به نظر می‌رسد آرسنالی‌ها هم منتظر پایان لیگ‌های اروپایی و هم در انتظار جام جهانی هستند تا ببینند جوان بااستعداد ایرانی در تیم ملی ایران حضور خواهد داشت یا نه تا در مورد قرارداد جدید او و رقم مورد نظر به نتیجه برسند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

OUR TIME ..... OUR MOMENT

تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
بازدید پست : ۲,۰۱۷ بار
کل بازدید: ۵,۶۳۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰