loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

تحلیل بازی امشب: بازی سخت در اولین گام





  همونطور که خودتون میدونید تیم ساوتهمپتون، تیمیه پر از بازیکنای جوون و با استعداد. حتی با وجود اینکه در نقل و انتقالات خیلی از بهترین بازیکناشو از دست داد، ولی بازم میشه استعداد های بهتری رو در این تیم پیدا کرد. مطمئنا بارز ترینشون مورگان اشنایدرلین ـه. البته ناگفته هم نمونه ما ولکات، چمبرلین و چمبرز رو داریم که قبلا( اگه اشتباه نکنم) در همین تیم بودند. در مورد وضعیت فعلی این تیمم میشه به 10 امتیازی که تابحال کسب کردند، اشاره کرد. البته این بازی با بازی لیگ بسیار متفاوت است. اما خوب مطمئنا بردن این گونه بازی ها اعتماد بنفس و روحیه ی تیمی را بالا خواهد برد؛ چه خوب که این تیم ما باشیم!
.
.
.
   بازیکنان کلیدی ساوتهمپتون:
.
مورگان اشنایدرلین: این بازیکن 24 ساله فرانسوی رو به جرأت میشه کلیدی ترین بازیکن حال حاضر ساوتهمپتون نام برد. بازیکنی که در همه ی بازی های این تیم در لیگ به میدان رفته است؛ اونم کاملا فیکس. بازیکنی که پست اصلی اون هافبک دفاعی است و در میانه میدان تیمش رو به خوبی رهبری میکنه و اتفاقا مد نظر آروسن ونگر هم بود که او رو به اشبورتون بیاره. آمار هم خوب بودن او رو ثابت میکنه: دادن بیشترین پاس در بین تمام بازیکنان این تیم؛ دادن 74.6 پاس در هر بازی با میانگین دقت 88.7 درصد. او نه تنها پخش کننده ی این تیم بلکه هم در کارهای دفاعی و هم در کارهای هجومی به تیمش کمک میکنه: میانگین تکل 4.8 در هر بازی و همچنین میانگین 1.4 شوت که البته 3 گل هم برای تیمش به ثمر رسونده که واسه یه هافبک دفاعی نسبتا عالی است. علاوه بر اینها او در هر بازی به طور میانگین 1.8 توپ ربایی، 0.2 دریبل موفق و 0.8 پاس کلیدی داشته است... البته در تمام بازیهای این فصل در مرکز میدان بوده به جز بازی سوانسی که بیشتر متمایل به کناره ها بازی میکرد که اونم بدلیل مهار کردن شلوی، بازیکن سوانسی بود که بازی رو هم 1-0 بردند. قطعا چنین هافبک دفاعی خوبی میتونه خرید خوبی برای آرسنال در آینده باشه!

Graziano pelle: مهاجم هدف 29 ساله ی ایتالیایی این تیم هم نقش خوبی رو در این تیم بر عهده گرفته. او هم مثل اشنایدرلین در هر 5 بازی فیکس بوده که آمار 3.8 شوت در هر بازی و 3 گل رو به ثمر رسونده؛ شاید این تعداد شوت های زیاد این بازیکن به دلیل فضاسازی خوب خودش برای شوت کردن باشد. قد بالایی هم دارد: 193 سانتی متر با 89 کیلوگرم.

Dusan tadic: بازیکن 25 ساله و صربی این تیم بیشترین آمار پاس کلیدی را در تیم داشته: 2.2 پاس کلیدی. هم چنین 2 پاس گل هم برای این تیم داشته است. در مورد پستشم میشه گفت که وینگ چپ است. البته به اندازه ی pelle آمار خوبی در حمله نداشته است: 2.2 شوت در هر بازی و به طور متوسطم در هر بازی 2.4 بار توپ از دست داده است؛ میشه با فشار آوردن بر این بازیکن توپو از این تیم گرفت و بتوان از این طریق به این تیم ضربه زد.

ویکتور وانیاما: بازیکن تکنیکی و کنیایی این تیم هم که بیشترین میزان دریبل موفق را داشته است: 1.5 دریبل در هر بازی که توانسته یه گل هم به ثمر برساند. در کارهای دفاعی هم میشه گفت که: به طور متوسط 1.3 توپ ربایی و 4 تکل رو داشته. این نکته رو هم بگم که در بازی خطاهای زیادی از تیم حریف میگیرد!
.
.
.
چند نکته:
1- این تیم در بازی با لیورپول با سیستم 4-3-3 بازی میکرد که بعد باختشون مربی این تیم سیستم رو به 4-2-3-1 تغییر داد تا محتاط تر بازی کند. که البته بازم سیستمش رو به همون 4-3-3 تغییر داد؛ این بار با هماهنگی بیشتر.
2- هافبکی که در این تیم پاسهای نهایی را خوب ارسال میکند، james ward است: با 1.8 پاس کلیدی در هر بازی.
3-این تیم در هر بازی که برنده شده بیشترین مالکیت توپ رو نسبت به تیم رقیبش داشته؛ در تنها باختشونم که مقابل لیورپول بود مالکیت کمتری داشتند! پس میشه گفت مالکیت توپ میتونه باعث برنده شدنمون در این بازی بشه که البته اون هم مطمئنا با مهار کردن اشنایدرلین محقق میشه که ابزارشو داریم.
4-این تیم میانگین 10 شوت در هر بازی دارد که بیشترین حملاتش رو هم در سمت چپش انجام میده.
5- یکی از حربه هایی که این تیم استفاده میکند این است که پرس را در سمت چپ خودش انجام میده تا فضای خالی رو در سمت راست ایجاد کنه. نمودار های گرافیکی دئر مورد پست بازیکنانم این ادعا را تقریبا ثابت میکند
6- نقطه قوت این تیم در خلق موقعیت است که اونم به لطف اشنایدرلین با پخش کنندگی مناسب توپ. در مقابل نقطه ضعف این تیم دفاع بالایش هست که نشون میده پرس رو میخوان از نیمه زمین حریف انجام بدن که ما میتونیم با ضدحملات خوب و دادن پاسهای عمقی عالی بازی رو ببریم؛ درست مثل بازی با استون ویلا!
7- اینو هم بگم که 61.75 درصد شوت هایشان را در جایی بین کناره های این تیم انجام دادن؛ جایی که pelle و اشنایدرلین حضور دارن!
.
.
.
امیدوارم استفاده ی کافی رو از پست برده باشید. کم و کاستی ها را ببخشید. میدونم دیر این کارو انتجام دادم که اونم بدلیل شناخت نه چندان خوب و وقت کم داشتن بود! امیدوارم که به کمپلم بازی برسه همینطور به عمو دیابی! به امید پیروزی...


"نامم را پدرم انتخاب کرد
فامیلم را اجدادم...
دیگر بس است، راهم را خودم انتخاب میکنم!"
                                                                       دکتر شریعتی


با تشکر
مخلص همه ی توپچی ها









آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

آرسنال=آرسن

چیز جالبی در مورد من وجود نداره! من هم بین این همه انسان مثل خیلی ها آرسنالی شدم. امیدوارم خوشی ها و ناراحتی تیممان را با هم تجربه کنیم.

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۷/۱
بازدید پست : ۲,۰۳۹ بار
کل بازدید: ۲۴,۶۸۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰