loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

نظرخواهی در مورد یک یادداشت...

توپچی ها که 8 فصل است به هیچ جامی دست پیدا نکرده اند، در 5 فصل اخیر بیشتر و بیشتر از تیم قهرمان لیگ برتر فاصله گرفته اند

سایت گل- 8 پیروزی، 2 تساوی و فقط یک باخت؛ آرسنال مثل چند فصل اخیر در هفته های پایانی لیگ برتر روی غلتک افتاده و ونگر بار دیگر از امید بالای تیمش برای رسیدن به چمپیونزلیگ می گوید. به ویژه اینکه رقبای اصلی توپچی ها برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم بالای جدول، دو تیم همشهری، چلسی و تاتنهام، هستند و همه طرفداران آرسنال از ته دل امیدوارند که تیم شان مانند دو- سه فصل اخیر آنها را پشت سر بگذارند.  اما آیا این پیروزی ها واقعا همان چیزی است که آرسنال به آن نیاز دارد؟ آیا برای هر بردی باید هورا کشید؟

1- دندان درد که شروع می شود، مغز اولین دستوری که می دهد، رفتن به سراغ "مُسکّن" است. چیزی که درد را حداقل برای چند ساعتی از بین ببرد؛ بعد از آن باید به فکر چاره اساسی تری بود اما بعضی ها ترجیح می دهند یک مُسکّن دیگر بخورند و همین طور ادامه بدهند تا وقتی که کار به جایی برسد که دیگر چاره ای جز کشیدن دندان پوسیده باقی نماند.

2- در 5 فصل اخیر، رسیدن به چمپیونزلیگ به مُسکّن آرسنال تبدیل شده؛ توپچی ها که 8 فصل است به هیچ جامی دست پیدا نکرده اند، در 5 فصل اخیر بیشتر و بیشتر از تیم قهرمان لیگ برتر فاصله گرفته اند اما  رسیدن به چمپیونزلیگ در پایان فصل باعث می شود تا همه ناکامی ها به دست فراموشی سپرده شود. به این ترتیب تیمی که در فصل 08-2007 تنها با 4 امتیاز اختلاف با قهرمان لیگ برتر، سوم شده بود، در 4 فصل بعدی با اختلاف های دو رقمی ( به ترتیب 18، 11، 12 و 19 امتیاز) در رتبه های سوم و چهارم قرار می گیرد و هواداران فقط باید این دلخوش باشند که تیم شان بار دیگر فرصت حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورده است. 

دو فصل قبل تاتنهام در 10 دیدار پیاپی، تنها 1 بار پیروز شد تا آرسنال چهارم شود و بلیت چمپیونزلیگ به دست ونگر بیفتد. او هم خوشحال از این هدیه، فراموش کرد که ماشین جنگی اش به یک تعمیر اساس نیاز دارد. اما او به یک روغن کاری سطحی دلخوش کرد و وقتی از خواب بیدار شد که دروازه تیمش در الدترافورد 8 بار باز شده بود. بعد از آن بود که او در فاصله 4 روزه تا پایان بازار نقل و انتقالات چند خرید همزمان انجام داد تا کمی از مشکلات تیمش کاسته شود و هواداران امیدوار بودند که در پایان فصل شرایط تغییر کند اما باز هم صعود به چمپیونزلیگ، سرمربی فرانسوی را به دچار این توهم کرد که تیمش مشکلی ندارد.

تاتنهام باز هم در هفته های آخر به خاکی زد تا آرسنال باز هم در بین بزرگان قاره قرار بگیرد اما نتیجه آن در فصل جدید چه بود؟ شکست مقابل بلکبرن و بردفورد در جام اتحادیه و FA Cup و حذف از چمپیونزلیگ به خاطر شکست 3-1 خانگی برابر بایرن. حالا هم در فاصله 5 هفته تا پایان فصل، 21 امتیاز با منچستریونایتد صدرنشین فاصله دارند.

3- 5 هفته تا پایان فصل باقی مانده و تاتنهام بار دیگر مانند دو فصل گذشته در حال "ریپ" زدن است. شاگردان ویلاس بواس در 7 بازی اخیر ( در لیگ برتر و لیگ اروپا) فقط یک بار پیروز شده اند و این، بار دیگر ونگر را امیدوار کرده است اما آیا هواداران آرسنال هم باید از این اتفاق خوشحال باشند؟ مُسکّنی که ونگر برای تیمش تجویز کرده، درد را برای مدتی از بین می برد اما بیماری همچنان پابرجاست. توپچی ها به یک درمان اساسی تر نیاز دارند؛ وگرنه پوسیدگی به ریشه خواهد رسید؛ ممکن است آنها به یک لیورپول دیگر تبدیل شوند و آنگاه حتی بازگشت به جمع چهار تیم اول جدول لیگ برتر هم کار آسانی نخواهد بود. شاید اگر آرسنال این فصل نتواند سهمیه چمپیونزلیگ را به دست بیاورد، آنوقت ونگر به فکر درمان بهتری بیفتد. حداقل برای هوادارانی که آن آرسنال شکست ناپذیر یک دهه قبل را به یک دارند، پیروزی های 5 هفته آینده ( و صعود احتمالی به چمپیونزلیگ) چندان خوشحال کننده نیست.


نویسنده : بهنام جعفرزاده

خب نظرتون چیه دوستان؟؟؟؟

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

North london is RED and always will be

اهل کاشانم ، روزگارم ؟؟؟؟؟!!<br>هههه نخندون منو...

تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱/۳۰
بازدید پست : ۲,۸۹۷ بار
کل بازدید: ۳۰۸,۸۰۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰