loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

ونگر:نميتوانم به تيم المپيک بازيکن بدهم

ونگر درباره‌ي حضور تيم المپيک بريتانيا در رقابت‌هاي المپيک لندن که تابستان آينده برگزار مي‌شود، عنوان کرد: به نظر خيلي خوب خواهد بود اگر بريتانيا بتواند در رقابت‌هاي المپيک عملکرد خوبي از خودش بر جاي بگذارد، اما براي اين حضور موفقيت آميز بايد راهي صحيح، منطقي و عقلاني براي استفاده از بازيکنان باشگاه‌ها پيدا کرد.

وي ادامه داد: خوشحال خواهم شد اگر رايان گيگز براي تيم بريتانيا بازي کند. نه به اين دليل که بازيکن منچستريونايتد است، بلکه به اين دليل که گيگز هيچگاه فرصت حضور در تورنمنت‌هاي معتبر در سطح ملي را نداشته است. به همين دليل حضور در المپيک مي‌تواند براي او يک فرصت استتثنايي باشد، ضمن اين که گيگز هنوز به اندازه‌ي کافي توانايي و مهارت دارد تا بتواند تيم المپيک را همراهي کند.

سرمربي آرسنال البته نگران حضور بازيکناني مانند ويلشر، چمبرلين، گيبس، والکات، رمزي و چند بازيکن ديگر در تيم المپيک است.

ونگر درباره‌ي حضور احتمالي اين بازيکنان در تيم المپيک گفت: من احساسات مردم و هواداران را درک مي کنم، اما تصور کنيد تيمي بخواهد بدون بازيکنان اصلي‌اش در مرحله‌ي پلي آف ليگ قهرمانان اروپا در سال آينده بازي کند چراکه اين رقابت‌ها درست در زمان برگزاري المپيک انجام مي‌شود. کاري که ما امسال براي راه‌يابي به ليگ قهرمانان اروپا انجام داديم و در تابستان بازي کرديم.

اظهارات ونگر و نگراني او به نوعي اعتراف به عدم توانايي توپچي‌ها براي قرار گرفتن در يکي از دو رده‌ي اول و دوم ليگ است؛ چرا که تيم‌هاي قهرمان و نايب قهرمان ليگ برتر انگليس به طور مستقيم سهميه‌ي حضور در مرحله‌ي گروهي رقابت‌ها را به دست مي آورند و نيازي به حضور در مرحله‌ي پلي آف ندارند، به عبارت ديگر ونگر به خوبي مي‌داند با پتانسيلي که تيمش دارد و نتايجي که در ليگ برتر به دست آورده شانس رقابت‌ با تيم‌هايي مانند منچستريونايتد، چلسي و منچسترسيتي را ندارد، هرچند بسياري کارشناسان معتقدند وضعيت فعلي تيم لندني به گونه‌اي است که حتي گرفتن سهميه‌ي غيرمستقيم حضور در ليگ قهرمانان اروپا (رده‌هاي سوم و چهارم ليگ) را هم به نوعي بايد موفقيت براي آرسنال برشمرد.

ونگر با ابراز نگراني از دراختيار نداشتن بازيکنانش در تابستان آينده خاطرنشان کرد: مسلما خوشحال خواهم شد اگر تيم المپيک در رقابت‌هاي لندن قهرمان شود، اما براي ما اين مساله هم اهميت دارد زماني که بازيکنان‌مان را نياز داريم بتوانيم آنها را در اختيار داشته باشيم.

سرمربي آرسنال که شانزدهمين فصل حضورش روي نيمکت آرسنال را تجربه مي کند، درباره‌ي راه حل مشکل اين هم عنوان کرد: بايد چاره‌اي براي اين مساله پيدا کرد، اما نمي دانم در دنياي مدرن امروز چه چاره‌اي مي توان پيدا کرد. رقابت‌هاي المپيک براي بازيکنان زير 23 سال است اما با وضعيت فعلي که دارد به نظر مي‌رسد براي بريتانيا رقابت‌هاي بالاي 35 سال خواهد بود!

ونگر با اشاره به مشکلات بين‌تيم‌هاي ملي و باشگاهي گفت: بين منافع باشگاه و منافعي تيم ملي معمولا تضاد وجود دارد و زماني که يک نفر به عنوان سرمربي يک تيم باشگاهي اظهارنظر کند، معمولا متهم مي‌شود که عليه تيم ملي موضع گرفته اما من واقعا عليه تيم ملي نيستم و خوشحال مي‌شوم اگر اين تيم در المپيک لندن در سال آينده نتيجه بگيرد. چه دليل دارد که از موفقيت تيم المپيک ناراحت شوم. اما هر کس جاي من بود از اين که براي سال آينده در موقعيتي حساس بازيکنانش را در اختيار نداشته باشد، ناراحت مي‌شود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

برگ کمپ

تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۷/۳۰
بازدید پست : ۶۰۲ بار
کل بازدید: ۴۱۲,۹۸۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰