loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

چند نکته از بازی امشب

* آرسنال در 17 دیداری که مقابل تیم های فرانسوی در دیدارهای اروپایی داشته است تنها دو شکست کسب کرده است. (9 پیروزی، 6 شکست)

* آرسنال تا کنون هفت بار میزبان تیم های فرانسوی بوده است که رکورد آن ها 3 پیروزی، 2 تساوی و 2 باخت بوده است. آخرین میزبانی آن ها از تیم های فرانسوی در فصل 2002/03 بوده است. آن بازی در هایبوری و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد که آرسنال در خانه 2-1 بازی را واگذار کرد. یک سال قبل از آن نیز آرسنال در دور دوم گروهی با المپیک لیون هم گروه بود که در لندن به تساوی 1-1 مقابل این تیم دست یافت.

* آرسنال در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از سپتامبر 2003 به بعد در خانه به هیچ تیم غیر انگلیسی نباخته است. (شکست 3-0 مقابل اینتر)

* توپچی ها در 35 بازی اخیر خانگی خود در اروپا تنها یک شکست (شکست 3-1 مقابل منچستریونایتد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2008/09) کسب کرده اند. در 34 بازی باقیمانده آن ها 25 پیروزی کسب کرده اند. (9 تساوی)

* آرسنال در 20 بازی از 24 بازی اخیر خانگی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پیروز بوده است و آخرین شکستشان در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا و در خانه همان شکست 3-0 مقابل اینتر در روز 17 سپتامبر 2003 بوده است.

* آرسنال در ده بازی اخیر خانگی اروپایی خود (که نه پیروزی و یک تساوی کسب کرده است) میانگین گلزنی 3.3 در هر بازی را ثبت کرده است.

* فصل گذشته آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی مقابل مدافع عنوان قهرمانی در مجموع 4-3 شکست خورد. آن ها یازده فصل پیاپی است که از دور گروهی صعود می کنند که فصل گذشته با قرار گرفتن در رتبه دوم پس از شاختار به این مرحله رسیدند. حذف آن ها در مرحله یک هشتم در سال گذشته برای اولین بار پس از سال 2006/07 اتفاق افتاد و در فصول دیگر آن ها حداقل به یک چهارم نهایی صعود کرده بودند.

*فصل گذشته آرسنال در رقابت های خانگی مرحله گروهی جشنواره ی گل به راه انداخت. آن ها در روز نخست 6-0 براگا را شکست دادند. در هفته سوم 5-1 شاختار را شکست دادند و روز پایانی 3-1 مقابل پارتیزان بلگراد به پیروزی رسیدند.

* با احتساب پیروزی مقابل المپیاکوس و اودینزه (در بازی پلی آف)، آرسنال شش بازی پیاپی اخیر اروپایی خود در خانه را با پیروزی به اتمام رسانده است و در 11 بازی اخیر خانگی شکست نخورده است. اگر تنها دور گروهی را مد نظر قرار دهیم آرسنال هشت پیروزی پیاپی خانگی کسب کرده و در 24 بازی اخیرش شکست نخورده است.

* مارسی پنجمین حضور پیاپی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و هشتمین حضور خود در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا (شکل جدید رقابت ها) را تجربه می کند. آن ها فصل گذشته در لندن 2-0 به چلسی باختند و در مرحله یک هشتم نهایی نیز در الدترافورد 2-1 مغلوب منچستریونایتد شدند.

* مارسی در ده دیداری که در خاک انگلیس برگزار کرده است تنها یک پیروزی کسب کرده است. آن ها در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2007/08 توانستند در آنفیلد 1-0 لیورپول را شکست دهند. از نه دیدار باقی مانده آن ها شش شکست را در کارنامه ی خود مشاهده می کنند.

* فصل گذشته آن ها توانستند در گروه خود پس از چلسی (و با اختلافی سه امتیازی نسبت به این تیم) در رتبه ی دوم قرار بگیرند. آن ها پس از شکست 2-0 در استمفوردبریج توانستند در خانه ی زیلینیا اسلواکی به پیروزی 7-0 دست یابند که رکورد بهترین پیروزی خارج از خانه ی لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کردند. آن ها در خانه ی اسپارتاک مسکو نیز به برتری 3-0 دست یافتند.

* در واقع مارسی در سه بازی اخیر خارج از خانه ی خود در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا پیروز بوده است. (دو پیروزی فوق و پیروزی مقابل المپیاکوس در این فصل) و در تمام این بازی دروازه ی خود را بسته نگه داشته و تفاضل گل 11+ را ثبت کرده است.

* مارسی در هفت بازی از نه بازی اخیر اروپایی خود کلین شیت کرده است. (به جز بازی های انتخابی)

* رابین ون پرسی در 11 بازی اخیر خود در ورزشگاه امارات و در لیگ قهرمانان اروپا 8 گل به ثمر رسانده است.

* الکس سانگ 18 تکل موفقیت آمیز داشته است که بهترین آمار را در میان تمامی بازیکنان در این فصل با فاصله ی زیادی ثبت کرده است.

* سباستین اسکیلاچی در فصل 2003/04 زیر نظر دیدیه دشام در تیم موناکو کار کرد. او و تیمش در آن فصل به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند که در آنجا مغلوب پورتو شدند.

* باکاری سانیا و آبو دیابی در تیم ملی فرانسه هم بازی استیو مانداندا و متئو والبوئنا بوده اند و لورن کوسیلنی نیز اخیراً به جمع آن ها افزوده شد.

* مروان شماک به همراه تیم بوردو در فینال جام اتحادیه فرانسه در روز 27 مارچ 2010 با نتیجه 3-1 مغلوب المپیک مارسی شد. شماک در لیگ فرانسه نیز 14 بار مقابل مارسی بازی کرد که توانست 4 بار مقابل این تیم گلزنی کند و پنج بار مقابل این تیم به پیروزی دست یابد.

* جروینیو با تیم لومان (از فصل 2007/08 به مدت دو فصل) و با تیم لیل (از فصل 2009/10 به مدت دو فصل) هفت بار مقابل مارسی قرار گرفت اما نتوانست گلزنی کند. اما با تیم لیل توانست دو بار مقابل مارسی به پیروزی دست یابد.

* جرمی مورل و فرانسیس کوکلین فصل گذشته در تیم لورین هم بازی بودند.

* پارک جو یونگ در سه فصلی که تیم موناکو حضور داشت دو بار مقابل مارسی گلزنی کرد و در چهار بازی مقابل این تیم یک بار پیروز شد.

* در فصول 2000/01 و 2001/02 میکل آرتتا دو بار با پیراهن پاریس سن ژرمن مقابل المپیک مارسی بازی کرد اما در هیچ یک از این دیدارها پیروز نبود.

* الکس سانگ و نیکلاس انکولو در تیم ملی کامرون هم بازی هستند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

Arsenal till I die

تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۸/۱۰
بازدید پست : ۱,۵۰۱ بار
کل بازدید: ۷۴,۱۷۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰