loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

مردی از جنس آرسنال

مردی از جنس آرسنال

مردی از جنس توپخانه ی شمالی محکم مثل کوه و خلاق مثل اسمان و با دلی به وسعت دریا که همیشه برای ارسنال تپیده است و خواهد تپید 



در چشمانش طلوعی بی غروب خود نمایی میکند و امید روز های روشن را به ارمغان می اورد . 
در وصف او ایوان گازیدیس  زیبا میگوید
مطمئنا افرادی هستند که میتوان باشگاه را با آنها بسیار عالی تجسم کرد و دانستن اینکه آیا باشگاه آنها را خلق کرده یا آنها باشگاه را خلق کرده اند دشوار است. زمانی که او را ملاقات کردم٬ فهمیدم که پت رایس آرسنال است و آرسنال پت رایس. در ذهنم تمجیدی فراتر از این وجود ندارد. «ایوان گازیدیس»


 ؟



پت رایس متولد 17 مارچ 1949 است


 . پت در سال 1964 وقتی تنها 15 سال داشت از واتفورد به آرسنال آمد و در سطحی از بازی قرار داشت که توانست در ترکیب آرسنال به صورت ثابت بازی کند و تا سال 1980 در آرسنال به بازی کردن ادامه داد



مدافع راست تیم ملی ایرلند شمالی موفق شد در سال 1971 به همراه باشگاه دابل کن !!!!!!
همچنین سال 1979 جام حذفی را بدست آورد. در کل او 528 بار برای آرسنال در 14 سال به میدان رفت و موفق شد 5 بار در فینال جام حذفی حضور پیدا کند و همچنین یک بار فینال فیرز کاپ اروپا را تجربه نمود.



.

درست 4 سال پس از پایان دوران بازیگری او به عنوان مربی در آرسنال مشغول به کار شد و به عنوان سرمربی تیم جوانان فعالیت کرد و توانست به 2 قهرمانی در لیگ جوانان در سالهای 1988 و 1994 دست پیدا کند .

وقتی ونگر به لندن آمد در اولین کنفرانس خود رایس را به عنوان دستیار انتخاب کرد و از او به عنوان انتخابی مطمئن نام برد .



اوج افتخارات رایس در کنار ونگر بدست آمد چرا که او موفق شد همراه با ونگر سه قهرمانی لیگ برتر در سالهای 1998 ، 2002 و 2004 و چهار قهرمانی در جام حذفی در سالهای 1998 ، 2002 ، 2003 و 2005 را بدست بیاورد .


 به حق او جزئی از تاریخ باشگاه به شمار میرود 16 سال بازی در آرسنال ( 1964 - 1980 ) و بیش از 24 سال مربی گری در این تیم (1984 - 2008 ) او را به مرد همیشه جاودان آرسنال تبدیل کرده است .

آیا شما ورزشکاری را میشناسید که بیش از 40 سال در کنار یک تیم فعالیت مستقیم و مستمر داشته باشد ؟!


اینو برای مدیران ارسمال گفتم که بدونن این تیم مثل تیم های دیگه نیست و دارای تاریخچست و فوتبال به این باشگاه مدیونه و نمی تونند به این تیم مثل یه شرکت برخورد کنند که هر ساله سود به جیبشون بریزه . چشم هزاران نفر به این تیم هست و افرادی همانند پت که عمرشئنئ برای این تیم گذاشتن



 با کمی تغیرhttp://enic.blogfa.com و arsenal .com    

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

خبر تلخ

تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۲/۲۸
بازدید پست : ۱,۵۰۲ بار
کل بازدید: ۹۸,۸۱۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰