loading
در حال بررسی درخواست شما
۱۱۳ گل! آمار و ارقام پشت دستاورد باورنکردنی ما
۱۱۳ گل! آمار و ارقام پشت دستاورد باورنکردنی ما

۱۱۳ گل! آمار و ارقام پشت دستاورد باورنکردنی ما

فصل ۲۰۲۳/۲۴ برای توپچی‌ها که با ثبت رکورد فوق‌العاده‌ای، ۱۱۳ بار در طول فصل دروازه حریفان را باز کردند، یک فصل شکستن رکورد بود.

این بیشترین تعداد گلی است که از فصل ۲۰۱۶/۱۷ تا به حال به ثمر رسانده‌ایم و با زدن ۹۱ گل در لیگ برتر، رکورد بهترین گلزنی خود در این رقابت‌ها را شکستیم - که سه گل بیشتر از رکورد قبلی ما است.

ما نگاهی دقیق‌تر به اعداد انداخته‌ایم تا آمارهای جالبی را در مورد گل‌های فراوان خود به دست آوریم.

گلزنان

در تمامی رقابت‌ها، ۱۷ بازیکن مختلف برای ما گلزنی کردند که در صدر آن‌ها، بوكایو ساکا قرار دارد. او با ۲۰ گل به اولین بازیکن از زمان پير امریک اوباميانگ در فصل ۲۰۱۹/۲۰ رسید و همچنین اولین بازیکن انگلیسی از زمان تئو والكات در فصل ۲۰۱۲/۱۳ شد.

لئاندرو تروسارد تنها با سه گل عقب‌تر قرار گرفت و به طور میانگین هر ۱۳۳ دقیقه یک گل به ثمر رساند. در همین حال، ۱۳ گل لیگ برتری کای هاورتز، پنج گل بیشتر از بهترین عملکرد قبلی او در این رقابت‌ها بود. دکلان رايس و بن وايت نيز به بالاترين آمار گلزنی دوران حرفه‌ای خود دست پیدا کردند.

ما در طول فصل لیگ برتر از پنج گل به خودی بهره بردیم که آخرین باری که چنین آماری به سود ما بود، به فصل ۲۰۰۹/۱۰ برمی‌گردد. ۱۳ گل ما در این رقابت‌ها توسط مدافعین، تنها بعد از تاتنهام با ۱۴ گل، در رتبه دوم قرار گرفت.

گلزنان آرسنال در تمامی مسابقات این فصل:

۲۰ - ساکا
۱۷ - تروسارد
۱۴ - هاورتز
۱۱ - اودگارد
۸ - ژسوس، مارتینلی
۷ - رایس
۶ - انکتیا
۴ - گابریل، بن وایت
۲ - سالیبا، تومیاسو، جورجینیو
۱ - کیویور، نلسون، ویرا، زینچنکو

پاس گل

علاوه بر کسب عنوان آقای گلی، بوكایو با ۱۴ پاس گل در تمامی رقابت‌ها، در صدر جدول پاس گل‌دهندگان ما نیز قرار گرفت. شش پاس گل او برای تروسارد ارسال شده است که از زمان ثبت هفت پاس گل توسط مسوت اوزیل برای اولیویه ژیرو در فصل ۲۰۱۵/۱۶، بیشترین تعداد پاس گل ارسالی یک بازیکن آرسنال برای یک هم‌تیمی خاص در یک فصل به شمار می‌رود.

اودگارد (۱۱) و رایس (۱۰) نیز به آمار دو رقمی رسیدند و ۹ پاس گل لیگ برتری دکلان تنها یک گل پاس کمتر از مجموع پاس گل‌های او برای وستهام در ۲۴۲ مسابقه است.

جالب اینجاست که ۱۳ گل توسط مدافعان کناری ما ساخته شد، جایی که وایت با ثبت پنج پاس گل، به آمار فصل گذشته خود رسید. در مجموع ۸۳ پاس گل به ثبت رسید.

پاسورهای گل آرسنال در این فصل:

۱۴ - ساکا
۱۱ - اودگارد
۱۰ - رایس
۸ - ژسوس
۷ - هاورتز
۵ - مارتینلی، وایت
۳ - کیویور، انکتیا، تومیاسو، ویرا
۲ - جورجینیو، نلسون، اسمیت رو، تروسارد، زینچنکو
۱ - سالیبا

رقابت‌ها

در لیگ برتر، ۹۱ گل به ثمر رساندیم که بالاترین آمار ما در این رقابت‌ها بوده و از ۸۸ گلی که در فصل ۲۰۲۲/۲۳ به ثمر رساندیم، فراتر رفت. این بیشترین تعداد گلی است که از فصل ۱۹۵۲/۵۳ در یک فصل لیگ به ثمر رسانده‌ایم و پنجمین مجموع گل برتر ما در بالاترین سطح فوتبال انگلستان به شمار می‌رود.

از این تعداد، ساکا یک بار دیگر با ۱۶ گل در صدر قرار گرفت و هاورتز با ۱۳ گل، سه گل عقب‌تر بود. تروسارد نیز با ۱۲ گل به جمع بازیکنان دو رقمی ما پیوست. ساکا، تروسارد و گابریل ژسوس هر کدام چهار گل در لیگ قهرمانان نیز به ثمر رساندند.

در مجموع ۱۹ گل از ۱۰ بازی در رقابت‌های اروپایی به ثمر رسید، در حالی که دو گل در جام اتحادیه به ثمر رسید. گل دیرهنگام تروسارد برای کسب پیروزی در سوپرجام در ماه آگوست، مجموع گل‌های ما را به عدد ۱۱۳ رساند.

روش

شاهد توزیع نسبتاً مساوی گل‌های زده شده با هر پا بودیم، به طوری که ۴۴ گل با پای چپ بازیکنان و ۴۶ گل با پای راست آنها به ثمر رسید. ۱۷ گل با ضربه سر زده شد، در حالی که ساکا در جریان پیروزی ۶-۰ مقابل لانس در لیگ قهرمانان، یک گل با بدن نیز به ثمر رساند.

جالب اینجاست که در هفت مورد ابتدایی از گل‌های با ضربه سر ما، بازیکنان مختلفی گلزنی کردند و هیچ یک از آن‌ها توسط گابریل به ثمر نرسید. او در نهایت در این آمار پیشتاز شد و موفق شد ۴ گل با سر در یک دوره ۸ بازی طی زمستان به ثمر برساند.

ما در لیگ برتر ۱۰ پنالتی به ثمر رساندیم که با بهترین آمار خود از فصل ۲۰۰۶/۰۷ برابری می‌کرد. این پنالتی‌ها توسط ساکا (۶)، اودگارد (۲)، هاورتز و فابیو ویرا (هر کدام یک پنالتی) زده شد که بیشترین تعداد پنالتی‌زننده ما در لیگ از فصل ۲۰۰۸/۰۹ به شمار می‌رود. جورجینیو نیز اولین گل خود برای توپچی‌ها را از روی نقطه پنالتی مقابل لانس به ثمر رساند و با احتساب ضربات پنالتی آخر بازی، هر ۱۷ پنالتی که زدیم را گل کردیم.

زمان‌بندی

در ۲۹ بازی مختلف لیگ برتر، گل اول را به ثمر رساندیم که آخرین باری که بیشتر از این تعداد گل اول زده بودیم، به فصل ۲۰۰۳/۰۴ (با ۳۰ گل) برمی‌گردد. در دو نیمه نیز شاهد توزیع مساوی گل‌ها بودیم، به طوری که ۵۷ گل در نیمه اول و ۵۶ گل در نیمه دوم به ثمر رسید.

گابریل سریع‌ترین گل ما را در زمانی که تنها ۳ دقیقه و ۲۸ ثانیه طول کشید مقابل لیورپول به ثمر رساند. در حالی که دیرترین گل ما، اولین گل فصل ما بود - ضربه تروسارد مقابل منچسترسیتی در دقیقه ۱۰۰:۱۹ برای کسب سوپرجام.

این گل، چهار ثانیه زودتر از گل گابریل ژسوس مقابل منچستریونایتد چهار هفته بعد به ثمر رسید که دیرترین گل ما در تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود و یکی از ۱۲ گلی است که پس از گذشت ۹۰ دقیقه به ثمر رساندیم.

محل برگزاری

فصل گذشته ۶۱ بار، موفق شدیم با به ثمر رساندن گل در ورزشگاه امارات، هواداران خود را به وجد بیاوریم که ۴۸ مورد از آن‌ها در لیگ برتر بود. در تمامی رقابت‌ها، در ۲۲ مسابقه از ۲۵ بازی خانگی خود گلزنی کردیم.

در خارج از خانه ۵۱ گل به مجموع گل‌های ما اضافه شد و یک گل دیگر نیز در زمین بی‌طرف به ثمر رسید - ضربه تروسارد در ومبلی برای کسب سوپرجام. بیشترین تعداد گلی که در خارج از ورزشگاه امارات به ثمر رساندیم، هفت گلی بود که در ورزشگاه لندن به ثمر رساندیم. این گل‌ها شامل تک گل تسلی‌بخش اودگارد در جام اتحادیه مقابل وستهام به همراه ۶ گل خیره کننده دیگر در فوران‌مان برای ثبت بزرگترین پیروزی خارج از خانه در تاریخ لیگ برتر در ماه فوریه بود.

حریفان

باورنکردنی است، اما هفت گلی که مقابل چکش‌ها به ثمر رساندیم حتی به حریفانی که بیشترین گل را از ما خوردند، نزدیک هم نیست. این افتخار (البته نه چندان خوشایند) به شفیلدیونایتد تعلق دارد که در دو بازی ۱۱ گل دریافت کرد. این آمار حاصل پیروزی ۵-۰ خانگی ما قبل از شکست ۶-۰ آن‌ها در برامال لین بود.

هشت گل مقابل تیم سقوط‌کننده دیگر، یعنی برنلی به ثمر رسید، در حالی که مقابل لانس، چلسی و بورنموث هفت گل، و مقابل کریستال پالاس و لوتون تاون شش گل به ثمر رساندیم. در فصل گذشته مقابل ۲۳ تیم از ۲۴ تیمی که با آن‌ها بازی کردیم، حداقل یک بار گلزنی کردیم و تنها استون ویلا توانست دروازه‌اش را مقابل ما بسته نگه دارد.

میانگین گل در هر بازی

فصل گذشته در ۵۲ بازی به میدان رفتیم، یعنی به طور میانگین در هر بازی ۲.۱۷ گل به ثمر رساندیم. این بهترین آمار ما از فصل ۲۰۱۶/۱۷ با میانگین ۲.۲۰ گل در هر بازی است و دوازدهمین بهترین نسبت گل در تاریخ باشگاه ما به شمار می‌رود.

این بیست و دومین فصل (از مجموع ۱۲۰ فصل) است که موفق به ثبت بیش از ۱۰۰ گل شده‌ایم. همچنین از فصل ۲۰۱۹، این اولین بار است که برای دو فصل متوالی، شاهد ثبت بیش از ۱۰۰ گل زده هستیم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۳/۴ ۱۶:۰۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۰۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰