loading
در حال بررسی درخواست شما
۴۲ فکت عجیب و غریب از فصل ۲۰۲۳/۲۴
۴۲ فکت عجیب و غریب از فصل ۲۰۲۳/۲۴

۴۲ فکت عجیب و غریب از فصل ۲۰۲۳/۲۴

با تمام شدن ۵۲ بازی فصل ۲۰۲۳/۲۴، آمار و ارقام مربوط به عملکرد تیم‌مان را زیر ذره‌بین برده‌ایم.

رکوردهایی که جابجا کرده‌ایم، ۱۱۳ گل زده را موشکافی کرده‌ایم و ۹ آمار کلیدی را کشف کرده‌ایم که نشان‌دهنده‌ی پیشرفت‌مان در این فصل است.

با کمک اپتا به حقایقی باورنکردنی و خاص دست پیدا کرده‌ایم، پس اگر طرفدار ریزه‌کاری‌ها و اطلاعات عجیب و غریب آرسنال هستید، با این نکات فوق‌العاده از فصل گذشته همراه ما باشید:

نتایج

تحت نظر میکل آرتتا، در ۴۵ بازی آخر لیگ برتر که در نیمه اول پیش بوده‌ایم، شکست نخورده‌ایم. این روند با برد در ۲۱ بازی متوالی همراه بوده است، یعنی هر وقت در نیمه‌‌ی اول جلو افتاده‌ایم، برنده از زمین خارج شده‌ایم.

در این فصل لیگ برتر، در تمامی ۱۸ دیداری که در نیمه اول پیش بودیم، به پیروزی رسیدیم و تنها تیمی بودیم که در ۲۰۲۳/۲۴ به چنین رکوردی دست پیدا کردیم.

در ماه مه مقابل بورنموث، تمامی ۱۰ بازیکن فیکس ما (به غیر از گلر) حداقل یک شوت به سمت دروازه زدند. این اتفاق برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۲ و بازی مقابل برنلی در لیگ برتر برای ما رخ داده است.

در تمامی ۳۵ مسابقه‌ای که گابریل مارتینلی برای ما گلزنی کرده است، بدون شکست باقی مانده‌ایم (۳۰ برد و ۵ مساوی).

تاکنون ۷۱ بار پیش آمده که یک تیم در یک فصل حداقل ۳ بار مقابل تیم پپ گواردیولا قرار گرفته است و تنها دو تیم در این بازی‌ها بدون شکست مانده‌اند - لیورپول در ۲۰۲۱/۲۲ و ما در فصل گذشته.

ما بعد از بوروسیا مونشن‌گلادباخ در ۲۰۱۴/۱۵، منچستر یونایتد در ۲۰۲۰/۲۱ و پالاس در ۲۰۲۱/۲۲، چهارمین تیمی شدیم که در یک فصل، موفق به بسته نگه داشتن دروازه مقابل تیم پپ گواردیولا در دو مسابقه لیگ شدیم.

بعد از یک دوره بدون برد که شامل ۷ بازی می‌شد، در هر پنج سفر خود به شمال غرب در این فصل، شکست نخوردیم.

رقیبان

برای اولین بار از فصل ۲۰۰۳/۰۴، در طول یک فصل از لیگ برتر مقابل هیچ یک از تیم‌های منچستر یونایتد، منچستر سیتی، لیورپول، تاتنهام و چلسی شکستی متحمل نشدیم.

بعد از ۱۵ بازی بدون برد، برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۵، منچسترسیتی را در لیگ برتر شکست دادیم.

ما از اکتبر ۲۰۲۱ و توقف روند ۴۷ بازی، اولین تیمی شدیم که توانستیم مانع از گلزنی سیتی در یک بازی خانگی لیگ برتر شویم.

برای اولین بار از سپتامبر ۱۹۸۸، موفق به کسب دو پیروزی متوالی خارج از خانه مقابل تاتنهام در لیگ برتر شدیم.

تاتنهام اولین تیمی در تاریخ لیگ برتر است که در سه بازی متوالی مقابل ما، به خودی گل زده است.

با برتری ۵-۰ مقابل چلسی، به بزرگترین پیروزی تاریخ‌مان مقابل آبی‌ها دست پیدا کردیم.

با ۳۳ بازی متوالی مقابل ولورهمپتون در تمامی رقابت‌ها، به طولانی‌ترین روند گلزنی مقابل یک حریف در تاریخ باشگاه رسیدیم.

با کسب پیروزی در کنیل‌وورت رود، به طلسم ۱۰ بازی بدون برد خارج از خانه مقابل لوتون در تمامی رقابت‌ها پایان دادیم. این اولین برد ما در این ورزشگاه از سال ۱۹۸۴ است.

با ۱۰۲ پیروزی مقابل اورتون در لیگ، به رکورد بیشترین برد یک تیم مقابل تیم دیگر در تاریخ لیگ‌های انگلستان رسیدیم.

در ۳۱ تقابل خانگی با فولام در لیگ، هرگز شکستی را تجربه نکرده‌ایم. این طولانی‌ترین روند بدون شکست خانگی مقابل یک تیم در تاریخ لیگ‌های انگلستان است.

برای اولین بار از فصل ۲۰۰۶/۰۷، موفق به دبل منچستر یونایتد در لیگ شدیم.

گلها

دکلان رایس با شوتی از فاصله ۳۶.۶ یاردی مقابل چلسی، به زننده‌ی گل از دورترین فواصل در تاریخ حضورمان در لیگ برتر تبدیل شد.

گل دقایق پایانی دکلان رایس در دقیقه ۹۵:۴۳، دیرترین گل پیروزی‌بخش در یک بازی بین آرسنال و منچستر یونایتد در لیگ برتر به شمار می‌رود.

۱۱ گلی که مقابل شفیلد یونایتد به ثمر رساندیم، با بیشترین تعداد گل زده‌ی ما مقابل یک حریف در یک فصل لیگ برتر برابری می‌کند. رکورد قبلی با ۱۱ گل زده مقابل اورتون در ۲۰۰۴/۰۵ و دربی کانتی سه فصل بعد به ثبت رسیده بود.

در پیروزی ۶-۰ مقابل لانس، برای اولین بار از اکتبر ۲۰۰۹ و بازی مقابل بلکبرن، شاهد حضور ۶ گلزن متفاوت در یک بازی بودیم.

لئاندرو تروسارد اولین بازیکنی لقب گرفت که هر سه گل اول خود در لیگ برتر برای ما را به عنوان بازیکن تعویضی به ثمر رساند.

بوکایو ساکا در ماه فوریه ۲۰۲۴، ۶ گل در لیگ برتر به ثمر رساند که این بیشترین تعداد گل زده توسط یک بازیکن آرسنال در یک ماه از سال بعد از رابین فن پرسی در اکتبر ۲۰۱۱ (با ۷ گل) به شمار می‌رود.

ما در بازی‌های لیگ آن ماه، ۱۸ گل به ثمر رساندیم که این بیشترین تعداد گل زده‌ی ما در یک ماه از اکتبر ۱۹۶۳ است.

در فصل ۲۰۲۳/۲۴، در ۶ مسابقه شاهد همکاری دو بازیکن تعویضی برای به ثمر رساندن گل بودیم که این بیشترین تعداد در یک فصل در تاریخ لیگ برتر است.

بازیکنان

بوکایو ساکا (۲۲ سال و ۲۴۲ روز) با رسیدن به ۲۰ گل در یک فصل (در تمامی رقابت‌ها)، به جوان‌ترین بازیکن ما بعد از مارتین هیز در ۱۹۸۶/۸۷ (با ۲۱ سال و ۳۰ روز) تبدیل شد که به این رکورد دست پیدا می‌کند.

بوکایو همچنین پس از ایان رایت در ۱۹۹۴، به اولین بازیکن انگلیسی تبدیل شد که در پنج بازی متوالی لیگ برتر برای ما گلزنی کرد. او همچنین از زمان رایت در همان فصل، اولین بازیکنی است که در بازی‌های رفت و برگشت مقابل تاتنهام در لیگ برتر موفق به گلزنی شده است.

بوکایو سیزدهمین گل خود را در دربی‌های لندن در لیگ برتر به ثمر رساند و تنها هری کین (با ۱۵ گل) در سن ۲۲ سالگی یا کمتر، گل‌های بیشتری در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است.

او همچنین در لیگ قهرمانان اروپا مستقیماً در ۸ گل (۴ گل و ۴ پاس گل) نقش داشت. تنها تیری آنری (با ۱۰ گل در ۲۰۰۲/۰۳ و ۱۱ گل در ۲۰۰۳/۰۴) در یک فصل برای ما در این آمار عملکرد بهتری داشته است.

کای هاورتز به اولین بازیکنی تبدیل شد که پس از بازی برای چلسی در لیگ برتر، موفق شد در این رقابت‌ها برای تیم دیگری (آرسنال) مقابل آبی‌ها بریس کند.

کای در این فصل در ۴ بازی مختلف لیگ برتر، هم گل زد و هم پاس گل داد. این بیشترین تعداد برای یک بازیکن آرسنال در یک فصل از زمان الکسیس سانچز در ۲۰۱۶/۱۷ است.

دکلان رایس بعد از ایان رایت (۱۹۹۳/۹۴ و ۱۹۹۵/۹۶) و نیکلاس بنتنر (۲۰۰۹/۱۰)، به سومین توپچی تبدیل شد که در یک فصل لیگ برتر، دو گل برتری در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.

تنها سول کمپل و لاورن (هر دو با ۶۸ برد) در ۱۰۰ بازی اول خود برای ما در لیگ برتر، بیشتر از بن وایت (با ۶۶ برد) پیروز شدند.

بن وایت در مقابل برنتفورد در ماه مارس، به اولین مدافع آرسنال بعد از هکتور بلرین مقابل شفیلد یونایتد در اکتبر ۲۰۲۰ تبدیل شد که در یک بازی لیگ برتر، دو پاس گل می‌دهد.

ادی نکتیا از زمان هت‌تریک پیر امریک اوبامیانگ مقابل لیدز یونایتد در فوریه ۲۰۲۱، اولین بازیکن آرسنال است که در لیگ برتر موفق به هت‌تریک شده است. او همچنین اولین بازیکن انگلیسی بعد از تئو والکات مقابل وست برومویچ در می ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

ریس نلسون مقابل لوتون در ماه آوریل برای اولین بار از جولای ۲۰۲۰ و بازی مقابل لیورپول (۳ سال و ۲۶۳ روز قبل) در لیگ برتر، از ابتدا به میدان رفت. تنها متئو فلامینی (با ۵ سال و ۱۶۲ روز) و سول کمپل (با ۳ سال و ۲۹۶ روز) فواصل طولانی‌تری را بین دو حضور در ترکیب اصلی در این رقابت‌ها برای ما تجربه کرده‌اند.

مارتین اودگارد و بوکایو ساکا در این فصل لیگ برتر، ۴۲ موقعیت برای یکدیگر خلق کردند که بیشترین تعداد برای هر زوج بازیکن است.

در پیروزی ۶-۰ مقابل وستهام، اودگارد به اولین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی لیگ برتر، آمار ثبت شده‌ی بیش از ۱۰۰ پاس (۱۰۷ پاس)، خلق حداقل ۵ موقعیت (۷ موقعیت) و ثبت چندین پاس گل (۲ پاس گل) را به نام خود ثبت کرد.

توماس پارتی در هیچ‌یک از ۱۳ حضور خود در لیگ برتر شکست نخورد. در این فصل، تنها رودری (با ۳۲ بازی) و کوین دی بروین (با ۱۶ بازی) بدون شکست بیشتری در این رقابت‌ها بازی کردند.

گابریل مارتینلی در بازی مقابل چلسی در اکتبر، با سن ۲۲ سال و ۱۲۵ روز، صدمین حضور خود در لیگ برتر را تجربه کرد. او بعد از هری کیول در آوریل ۲۰۰۰ (با ۲۱ سال و ۲۰۰ روز) و پیتر ندلوفو در می ۱۹۹۵ (با ۲۲ سال و ۷۰ روز)، به سومین بازیکن غیراروپایی جوان تبدیل شد که به این رکورد در این رقابت‌ها دست پیدا می‌کند.

آرون رمزدیل از زمان درخشش پت جنینگز مقابل برایتون در فصل ۱۹۷۹/۸۰، به اولین دروازه‌بان آرسنال تبدیل شده است که در یک فصل، موفق به بسته نگه داشتن دروازه مقابل یک حریف خاص (برنتفورد) در دو بازی خارج از خانه می‌شود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۳/۵ ۱۶:۲۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۷۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰